عصر کرد

آخرين مطالب

زنگ مهربانی مقالات

زنگ مهربانی
  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - موسسات خیریه و سازمان‌های مردم نهاد با هدف جذب و هدایت مشارکت مردمی در ارائه برخی خدمات و امور فرهنگی، رفاهی و عمرانی بصورت داوطلبانه و مستقل توسط برخی افراد خوشنام تشکیل می‌شوند تا به همنوعان خود کمک کنند.

به گزارش ایرنا، ایجاد و راه اندازی یک موسسه خیریه در کنار تمام مشکلات و مشقت‌های روزمره، بواسطه نیت خیرخواهانه افراد خیر و نیک اندیش برای این است که گوشه‌ای از مشکلات جامعه را با جلب مشارکت مردم حل کنند تا شرایط برای برقراری عدالت اجتماعی فراهم شود، نتیجه کار، لذت و آرامشی دارد که همه خستگی‌ها را از تن آدمی می‌زداید.
خیرین دور اندیش با هدف کاهش آلام هموطنان نیازمند خود در محلات، مساجد و حتی محافل خانوادگی موسسه‌ایی تشکیل می‌دهند تا در کنار دستگاه‌های حمایتی و خدمات‌رسان، بتوانند نقشی کوچک اما مهم در این خصوص ایفا کنند.
موسسه خیریه مهرانه در شهر بیجار از جمله این موسسات است که با هدف حمایت از بیماران مبتلا به سرطان فعالیت خیرخواهانه و انساندوستانه اش را آغاز کرده و گام‌های بلندی نیز برای کمک به این افراد آسیب پذیر با کمک اقشار مختلف مردم برداشته است.
مدیر موسسه خیره مهرانه بیجار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این موسسه با هدف حمایت از بیماران مبتلا به سرطان و در راستای تامین هزینه‌های دارو و درمان آنها فعالیت خود را در سال 96 با حضور داوطلبانه چند خیر آغاز کرد و امروز بیش از 250 بیمار سرطانی را تحت حمایت خود دارد.
علیرضا علیخانی افزود: عمده فعالیت این موسسه، تشکیل پرونده برای بیماران مبتلا به سرطان و جمع آوری کمک مالی (نقدی و غیر نقدی)، تامین هزینه ایاب و ذهاب آنها به مراکز درمانی استان‌های تهران و زنجان جهت طی کردن روند مداوا و همچنین فراهم کردن زمینه اسکان رایگان این افراد در آن شهرها در طول دوره درمان است.
وی اضافه کرد: افراد تحت پوشش این موسسه بیماران مبتلا به سرطان 18 سال به بالای ساکن شهرستان بیجار و روستاهای تابعه هستند البته بیشترین آنها بیماران ساکن در حاشیه شهر و روستاهای دور دست است که آگاهی کافی از بیماری خود ندارند و هزینه سنگین درمان آنها را از این مسیر دور کرده است.
مدیر موسسه خیره مهرانه بیجار گفت: نحوه جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی توسط این موسسه به این صورت است که کمک ماهیانه، موردی، کسر از حقوق، قبول سفارش ارسال بنرهای تسلیت و تاج گل به مراسم ختم و دریافت هزینه آن برای کمک به بیماران سرطانی، واریز وجوه نقدی به حساب و ارائه فیش و یا توسط دستگاه پوز مستقر در دفتر موسسه در میدان آیت الله فاضل گروسی است.
وی افزود: موسسه مهرانه در بیجار میان خانوارها و اصناف متقاضی اقدام به توزیع قلک‌های ویژه‌ایی کرده که بر اساس محل شامل قلک رومیزی، مهر و ایستاده است ضمن اینکه در محل دفتر هم کمک‌های غیرنقدی، اهدایی و سبدکالا خیرین و مردم نیکوکار شهرستان جمع‌آوری می‌شود.
علیخانی به نحوه شناسایی افراد نیازمند و بیماران از طریق فراخوان متعدد در سطح شهرستان، معرفی معتمدین محلی و فعالان رسانه‌ایی اشاره کرد و یادآور شد: افراد تحت پوشش این موسسه خیریه، از حمایت مادی و معنوی در حوزه اشتغال، آموزش، درمان، تامین خوراک و مایحتاج اساسی زندگی برخوردار هستند.
وی تاکید کرد: یکی از حامیان این موسسه، جوان ورزشکار و خیر بزرگوار مهرانه چندی پیش به مناسبت چهارمین سال فعالیت این انجمن، مسافت 60 کیلومتری بیجار تا دیواندره را بدون توقف برای اولین بار دوید تا کمک‌هایی برای بیماران جمع‌آوری کند.
مدیر موسسه خییره مهرانه بیجار با اشاره به اینکه این اولترا ماراتن در راستای حمایت از بیماران مبتلا به سرطان انجام شد، گفت: این ورزشکار، پیامی از مهرانه با خود به دیواندره برد با این مضمون که خیرین عزیز، سپاس، چهار سال خدمت مهرانه به بیماران‌ مبتلا به سرطان، بدون یاری و اعتماد شما ممکن نبود، تلاش‌مان را بیشتر خواهیم کرد.
چهار موسسه خیریه و سازمان مردم نهاد در شهرستان 89 هزار نفری بیجار که در 142 کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد، در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی فعالیت دارند.
برچسب‌ها
کردستان سازمان های مردم نهاد کمک های مردمی سرطان مشارکت های مردمی بیجار

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/146846/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کنسرت‌های اردیبهشت در راهند؛ از طلیسچی تا بانی

دقیقی: اطرافیان می‌گفتند گزینه اول تراکتور هستی

عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را درهم شکست

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد

به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آزرده خاطر شدن رانندگان از وضعیت نامناسب جاده‌ای در 7 کیلومتری کرمانشاه + فیلم

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: تیم ملی خواهان خمس بود اما باشگاه مخالفت کرد

حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان

فال انبیا فردا شنبه اول اردیبهشت 1403

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

قهرمان لیگ ثانیه آخر مشخص می‌شود

سیدحسین: از کمیته انضباطی متشکرم!

پاکو خمس هم نتوانست؛ جدایی سرمربی مطرح اسپانیایی از تراکتور

بخش اول گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

بخش دوم گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس