عصر کرد

آخرين مطالب

رئیس دانشگاه کردستان خواستار بازگویی مسائل و مشکلات استان در دانشگاه شد علمي

رئیس دانشگاه کردستان خواستار بازگویی مسائل و مشکلات استان در دانشگاه شد
  بزرگنمايي:

عصر کرد - ایسنا/کردستان رئیس دانشگاه کردستان خواستار بازگویی مسائل و مشکلات استان در دانشگاه شد و گفت: امیدواریم بتوانیم با استفاده از توانایی و ظرفیت‌های اساتید و دانشجویان و همسو کردن پایان نامه‌ها و مقالات دانشگاهی با آن در جهت رفع این مشکلات و کمک به مردم استان گام برداریم.

رحمت صادقی، در مراسم تودیع و معارفه مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان با تبریک آغاز ماه مبارک ربیع الاول اظهار کرد: پیامبر عظیم‌الشأن اسلام بزرگترین نخبه و نابغه جهان اسلام بود چراکه با تحمل مشکلات و سختی‌های بسیار توانستند به بهترین نحوه ممکن اسلام را برای مردم تبیین کنند و برترین برنامه زندگی دنیوی و اخروی را در اختیار انسان‌ها قرار دهند.
وی بر لزوم اسوه قرار دادن پیامبر اکرم(ص) در زندگی تأکید کرد و افزود: دانشجویان و نخبگان استان کردستان نیز باید با الگوگیری از اخلاق و رفتار پیامبر مکرم اسلام در شرایط کنونی جامعه بتوانند برنامه و دستورات دین اسلام که سعادت دنیوی و اخروی انسان در ان نهفته است را برای تمام جامعه تبیین کنند.
رئیس دانشگاه کردستان بر لزوم و ایجاد هسته‌های مسئله محور و اهمیت احصای مسائل و مشکلات استان توسط بسیج دانشجویی تأکید و عنوان کرد: در این راستا تمامی امکانات دانشگاه کردستان در اختیار بسیج دانشجویی قرار خواهد گرفت.
وی خواستار بازگویی مسائل و مشکلات استان در دانشگاه شد و عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم با استفاده از توانایی و ظرفیت‌های اساتید و دانشجویان و همسو کردن پایان نامه‌ها و مقالات دانشگاهی با آن در جهت رفع این مشکلات و کمک به مردم استان گام برداریم.
رستمی، فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان کردستان در ادامه این نشست اظهار کرد: «تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب» و «نقش آفرینی عمومی و تخصصی» دو رسالت و مأموریت مهم بسیج دانشجویی است.
وی به رویکرد دو سال اخیر بسیج دانشجویی در جهت ایجاد و تقویت هسته‌های مسئله محور اشاره و اعلام کرد: امیدواریم ثمرات این نهضت مسئله محور که مورد تأکید و توجه رهبر انقلاب است را در آینده نزدیک مردم خواهند دید.
فضای گفتمان انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها حاکم شود
محمدرضا نوشادی، مسئول سابق بسیج دانشجویی حوزه شهید تعریف دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه پس از پیام حضرت امام راحل در سال 1367 مبنی بر تأسیس بسیج دانشجویی نگاه‌های تحولی مختلفی را تجربه کرده است و اظهار کرد: بسیج دانشجویی به عنوان بزرگترین شبکه تشکیلاتی نخبگانی انقلاب اسلامی که تمام عرصه‌های اجتماعی را در حیطه تکالیف و وظایف خود داشته و از نظری‌ترین تا عملی‌ترین نقش‌آفرینی‌ها را باید انجام دهد، نیازمند طی کردن مسیری پیچیده و نه چندان راحت است.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته با استقرار جویبار روند تحولی در بسیج دانشجویی استان کردستان شروع شده است، افزود: در سال اخیر این رویکرد در بسیج دانشجویی دانشگاه کردستان نیز آغاز شد و احصای مسایل دانشگاه و استان انجام شد و بیش از پنج هسته فعال شکل گرفت که در عرصه‌های مختلف در حال فعالیت هستند.
نوشادی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، مبنی بر اینکه هدف دانشگاه فقط این نیست که معلومات به جوان بدهد، هدف ساختن یک جوان است، ساختن یک انسان والا به سلاح علم اظهار کرد: اگر در دانشگاه فضای گفتمان انقلاب اسلامی حاکم نشود فضای غربی و استکبار حاکم خواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه دانشگاه در حال تربیت نسل جوان جامعه است، تأکید کرد: مسئولان دانشگاه باید کرد نسبت به ارزیابی تشکل‌ها، انجمن‌ها و کانون‌ها اقدام کنند و فضا را در اختیار جبهه انقلاب قرار دهند نه افرادی که از منابع نظام برای تخریب نظام استفاده می‌کنند.
جریان‌سازی و مطالبه‌گری از وظایف بسیج دانشجویی است
مهدی خورشیدی، مسئول جدید بسیج دانشجویی حوزه شهیدتعریف دانشگاه کردستان به پیام امام راحل (ره) خطاب به مردم استان کردستان مبنی بر اینکه «در جمهوری اسلامی همه برادران سنی و شیعه در کنار هم و با هم برادر و در حقوق مساوی هستند. هر کس خلاف این را تبلیغ کرد، دشمن اسلام و ایران است و برادران کُرد باید این تبلیغات غیر اسلامی را در نطفه خفه کنند»، اشاره کرد و گفت: این بیانات مقام معظم رهبری باید فصل الخطاب تمام امور ما قرار گیرد.
وی افزود: با وجود این امر گروهی اولویت مطلق اسلام و حاکمیت آنرا نادیده می‌انگارند اما نباید فراموش کرد که ما پیش و بیش ازهرچه مسلمانیم و بعد از آن ایرانی و عضوی از اقوام ایران زمین هستیم و از طرف دیگر بخش عمده مشکلات قومیت محوری و عدم رعایت آن متوجه خود اقوام است.
خورشیدی بیان کرد: نباید بگذاریم عده‌ای به بهانه آموزش زبان زیبای کُردی یا تبلیغ فرهنگ و پوشش غنی کردستان، ترویج ایدئولوژی جریانات ضد انقلاب و تفکر تجزیه طلبانه را ترویج دهند. تمام تلاش ما دانشجویان بسیجی در راستای تقویت وحدت اسلامی بر مبنای شاخص‌های انقلابی است و ملاک ما تقید به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی است.
وی با اشاره به اینکه اولین وظیفه بسیج دانشجویی اعتقاد و التزام عملی به شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» است، افزود: دفاع تمام قد از اسلام، انقلاب اسلامی و تلاش برای تحقق تمدن اسلامی از دیگر ویژگی‌های این تشکل دانشجویی است.
مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان بیان کرد: ما دانشجویان بسیجی وظیفه داریم تا با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب، ضمن تعامل با مسئولان دانشگاهی، با بهره‌گیری از رویکردهایی همچون قدرت جریان‌سازی و مطالبه‌گری فضایی بیدارکننده برای دانشجویان در مقابله با جنگ نرم ایجاد کرده و محیطی مطلوب برای تولید علم و دانش و در کنار آن، دفاع از ارزش‌ها و مبانی اسلامی مهیا کنیم.
وی اعلام کرد: تربیت نیروهای متعهد و تراز انقلاب اسلامی در تمامی زمینه های لازم، با رویکرد مسئله محوری بدنبال حل کلیدی مشکلات کشور و در رأس و اولویت آن پیگیری مسائل استان نیز از جمله مهم‌ترین اهداف مدنظر در بسیج دانشجویی است.
خورشیدی یادآور شد: جوان انقلابی در کنار تهذیب نفس اهل مطالبه گری است تا جهت‌گیری کشور عوض نشود است و به دنبال آزادی اندیشه است که البته این آزادی متفاوت با فتنه‌گری و براندازی است و مسئولان در فضا دادن به اشخاص و جریانات باید سوابق، ماهیت و عملکردها را مدنظر قرار دهند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/151020/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چهار سؤالی که ارسطو به آنها پاسخ می‌دهد

سورپرایز آنچلوتی؛ تغییرات مهم در ال‌کلاسیکو!

گلزنی شهاب زاهدی در بازی آویسپا فوکوکا مقابل جوبیلو ایواتا

صعود قایقرانان ایران به فینال قهرمانی آسیا

برگزاری جلسه تایید صلاحیت خریداران سرخابی‌

مودریچ هم‌وطنش را به رئال مادرید فروخت!

قرارداد سرمربی والیبال ایتالیا تا 2026 تمدید شد

روایتی متفاوت از دیدار سپاهان و ذوب‌آهن

دبل شهاب زاهدی در بازی امروز آویسپا فوکوکا مقابل جوبیلو ایواتا

فیلم کوتاه تغییر چهره با حضور کریستیانو رونالدو

300 معتاد متجاهر در پرند، نصیرشهر و رباط کریم جمع آوری شد

تحلیلگر اسرائیلی: صحنه حمله ایران مثل «روز قیامت» بود

موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود

رشد پانصد درصدی آمار معتادان در کردستان!

حضور هزاران گردشگر در بهشت گمشده کردستان

تنها صداست که می ماند

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

هواشناسی کردستان هشدار سطح زرد صادر کرد

قد کشتی ایران از آسیا بلندتر است

قربانعلی‌پور: قلعه‌نویی سعی در کمترین تعطیلی دارد

هافبک استقلال زیر تیغ جراحی

قاب مشترک ستاره استقلال با غول بسکتبال ایران

محرومیت مادام‌العمر برای بازیکنی که شرط‌بندی می‌کرد

بدشانس‌ترین بازیکن استقلال

تیم داوری ایران برای قضاوت بازی جام ملت‌های آسیا انتخاب شد

مناف هاشمی: حذف 500 میلیارد از بودجه کمیته ملی المپیک

فیفا در جریان اقدامات مربوط به پیشرفت فوتبال ایران قرار گرفت

مبارزه با پدیده قاچاق از مهمترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه

اجرای نمایش عواقب روشنفکری در گچساران

چرا نمایش طنز حمله رژیم صهیونیستی به ایران، به روی صحنه رفت؟

رویکرد گمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات گمرکی

«پس از» و درگیری روانی بخشی از جامعه/ تاثیر مستقیم دلار بر تئاتر

ادای احترام جشنواره کن به آکیرا کوروساوا/ رونمایی از پوستر

موشک‌های سپاه از 5 لایه سامانه پدافندی اسرائیل عبور کرد

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

بخشی از کتاب/ وقتی طوفان تمام شد...

ماجرای جدایی دروازه‌بان استقلال چیست؟

اینتر به دنبال زدن 3 نشان با یک تیر در دربی میلان!

بازی زیبای پرسپولیس حال هواداران را خوب کرده است

سرمربی پیشین فوتسال: بازیکنان با استرس بازی کردند

پیشنهاد پزشکی به بیرانوند برای بازگشت به دروازه پرسپولیس

باشگاه تراکتور: سرمربی امروز مشخص می‌شود

رویه‌های امنیتی مراسم افتتاحیه المپیک پاریس

رضایت کادر فنی نساجی از لوان پولی

ورود کمیته انضباطی فدراسیون به بازی استقلال - شمس‌آذر