عصر کرد

آخرين مطالب

مبارزه با مواد مخدر، اولویت سازمان منطقه آزادکیش منطقه آزاد کیش

مبارزه با مواد مخدر، اولویت سازمان منطقه آزادکیش
  بزرگنمايي:

عصر کرد - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: یکی از اولویت های اصلی سازمان منطقه آزاد کیش در حوزه آسیب های اجتماعی؛ مبارزه با مواد مخدر و اقدامات پیشگیرانه در سطح جامعه است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، غلامحسین مظفری در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که چهارشنبه 30مهر در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد، با اشاره به آیه ای از قرآن کریم، به شعار محوری نجات یک انسان، نجات یک جامعه است، گفت: با توجه به این که در همسایگی کشورهایی قرار گرفته ایم که بیش از 90درصد مواد مخدر دنیا در آن مناطق تولید می شود و هزینه های سنگینی را برای ایران به دنبال داشته؛ اقدامات موثری در سطح کلان و ملی در دستور کار قرار گرفته است.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در جزیره کیش، در ادامه به نقش ارزشمند 4 هزار شهید و 12 هزار جانباز در امر مبارزه با مواد مخدر در دفاع از نوجوانان و جوانان دنیا اشاره داشت و افزود: برای آنان تفاوتی نداشت که این مواد خانمان سوز کدام جوان در کدام نقطه از دنیا را مورد هدف قرار داده است. در واقع فرزندان ایران با یک هدف کلی و امر انسانی، اخلاقی و بشر دوستانه برای مبارزه با مواد مخدر پیشگام این میدان شدند.
وی مبارزه با مواد مخدر را دفاع از انسانیت و سر آمد جامعه ای که فراتر از مرزهای کشور ایران است عنوان کرد و اظهار داشت: کشورهای اروپایی و غربی به عنوان هدف اصلی و بخش عمده ای از مواد مخدر در دنیا هستند و به دور از انصاف است که در کمک به جهموری اسلامی کوتاهی می کنند.
رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش هدف اصلی ایران در مبارزه با مواد مخدر را یک وظیفه انسانی و اخلاقی دانست و گفت: ایران با جدیت تمام نقش مهمی را در مبارزه با مواد مخدر ایفا کرده حتی اتهام هایی را از سوی برخی از نهادهای به ظاهر بشر دوستانه به ایران نسبت دادند.
غلامحسین مظفری خاطر نشان کرد: زمان ورود امریکا به حوزه افغانستان به بهانه مقابله با تروریست؛ حجم تولید مواد مخدر در افغانستان از 2هزار تن به بیش از 1هزار تن افزایش یافت و در حال حاضر تولید مواد مخدر بیش از 5 برابر شده است.
مظفری با اشاره به این که جزیره کیش یک مقصد پر تردد و پر طرف دار گردشگری هست؛ وظیفه و مسئولیت سنگینی بر عهده داریم اظهار داشت: پاکی جزیره، آب و هوا، دریا، آرامش و امنیت یکی از ویژگی های مثبت و برجسته جزیره کیش است و کسانی که این منطقه را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می کنند باید خاطرات خوبی را از سفر خود به ثبت برسانند و با هر گونه نا هنجاری در این منطقه برخورد قانونی خواهد شد.
علی فائقی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش نیز از مشارکت و اطلاع‌رسانی حداکثری مسئولین ادارات از جمله آموزش ‌و پرورش، متخصصین، کارشناسان، دانشجویان، دانش آموزان، حفاظت و صیانت از سلامت نوجوانان و جوانان که به عنوان مهمترین سرمایه های اجتماعی هستند خبر داد و گفت: با تشکیل کارگروهی با حضور مسئولین دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر، معاونت فرهنگی و اجتماعی، اداره کل حراست، شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، ناجا، اداره اطلاعات و ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش آگاهی بخشی به عموم جامعه در بستری فضای مجازی برای جامعه هدف انجام شده است.
به گفته وی، مکان های بلا استفاده که محل تجمع افراد هنجار شکن در جامعه وجود داشت؛ تعیین تکلیف و یا تخریب شده است.
وی با بیان این که گرایش به سوء مصرف مواد مخدر میان افرادی که دچار فقر فرهنگی و اقتصادی هستند به مراتب بیش از دیگر اقشار جامعه است اظهار داشت: این شورا به‌منظور ایجاد امکان دسترسی مناسب بیماران به امکانات یک واحد کلینیک درمان سرپایی جهت ترک اعتیاد، مورد نیاز این منطقه بوده و این مهم در دستور کار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش قرار گرفته است.
حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده امام جمعه کیش هم با اشاره به این که مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با مواد مخدر در حوزه پیشگیری تاکید داشتند گفت: 50 درصد بودجه ستاد مبارزه با مواد مخدر به اقدامات پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر اختصاص داده شده است؛ بنابراین بخاطر اهمیت موضوع باید در زمینه پیشگیری اقدامات آموزشی و تبلیغاتی به منظور آگاهی بخشی از خطرات ناشی از مصرف مواد مخدر به عموم جامعه و دانش آموزان انجام شود.
حسن زاده اقدامات عالمانه در خصوص مبارزه با مواد مخدر را از اولویت های این ستاد برشمرد و افزود: بیش از 40 سال در حوزه مبارزه با مواد مخدر فعالیت می کنیم و تجارب خوبی در زمینه پیشگیری به دست آوردیم و باید این مبارزه عالمانه با برنامه ریزی و استخراج آمار دقیق با محوریت ستاد مبارزه با مواد مخدر تحقق یابد.
حاج یعقوب شمس امام جماعت اهل تسنن نیز در رابطه با افزایش ده برابری کشت مواد مخدر و عرضه آن در دنیا اظهار داشت: بر اساس آمار کارشناسان رصد 700درصدی انواع مخدر و روان گردان شناخته شده است به ابزار های سیاسی و بین المللی مبدل شده است و بیش از یک میلیون سوداگر به قاچاق مواد مخدر در دنیا مشغولند.
وی مواد مخدر را از جمله معضلات اساسی جامعه که بشریت را تحت تاثیر قرار داده است اشاره کرد و افزود: نباید از این موضوع غافل شد به دلیل این که کوچکترین غلفت در این زمینه موجب متلاشی شدن کانون خانواده خواهد شد.
یاسین مطهری زاده رییس دادگستری کیش با بیان این که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به جز دهه 60 شاهده رشد مصرف مواد مخدر در جامعه هستیم اظهار داشت: 60 تا 70 درصد جرایم و زندانیان به طور مستقیم و یا زمینه ای ریشه در مواد مخدر دارند و بخش بزرگی از دعاوی و طلاق های صورت گرفته در خانواه ها مربوط به این موضوع است.
مطهری زاده حمایت دستگاه های امنیتی در کانون مبارزه با مواد مخدر و میزان کشفیات و کنترل خوبی که در این حوزه انجام شده نشان دهنده تلاش های مداوم دستگاه های مربوطه دانست و گفت: بر اساس سیاست های دستگاه قضایی و از جمله در حوزه قضایی کیش؛ همکاری مستمر و همه جانبه با تمام اعضای ستاد و دستگاه های عضو در مبارزه با مواد مخدر هستیم.
سرهنگ جمالی فرمانده نیروی انتظامی و دریابانی کیش یکی از مهمترین موضوعات مهم کمیته ها و اعضای سازمان ها را در بحث فرهنگ سازی و جلوگیری از اعتیاد نوجوانان و جوانان را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: در حوزه های فرهنگی و آموزشی لایه های مختلف جامعه اقدامات موثری انجام شده است و از ابتدای سال سه طرح اصلی کنترل مواصلاتی، خرده فروشی و محیط های آلوده برنامه ریزی و با هم افزایی اعضای این شورا در دستور کار قرار گرفته است.
شایان ذکر است اعضای شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گزارشی از عملکرد حوزه های خود در زمینه مبارزه با مواد مخدر در کیش ارائه کردند و در پایان با اهدای لوح تقدیری از تلاش های آنان قدردانی شد.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/151041/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

نمایی زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین (فیلم)

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

«ابله» آماده نمایش و پخش شد/ «آخرین شیهه» در جشنواره آمریکایی

رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند

صدای آرامش بخش رودخانه در میان کوه‌های روستای بهرام آباد + فیلم

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

سردار آزمون به میلان رسید

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

پنالتی و گل اول پرسپولیس درست بود؟

کارشناسی صحنه‌های جنجالی تقابل نفت و پرسپولیس

اوزونیدیس: چیزی از استقلال ندیدیم و بازی مساوی شد!

مرز پرویزخان برای عبور سوخت قاچاق ناامن شده است

پنالتی پرسپولیس مقابل صنعت نفت درست بود؟

پرسپولیس باز هم گل مردود زد؟ | کارشناسی صحنه‌های جنجالی نفت آبادان و پرسپولیس

فال انبیا فردا جمعه 31 فروردین 1403

انتخاب رئیس هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی کردستان

اختصاص 70 درصد درآمد‌ فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی به هیأت‌های استانی

پورموسوی: ریسک کردیم و جواب گرفتیم

معرفی دفاع راست ایده‌آل؛ یاشوا کیمیش

توخل به پپ رسید؛ هدف بعدی مورینیو است

مربی موفق ایرانی در لیگ عراق لژیونر شد

احتمال محرومیت هواداران بایرن در بازی با رئال

پنالتی و گل اول پرسپولیس مقابل صنعت نفت درست بود؟