عصر کرد

آخرين مطالب

محدودیت‌های کرونایی و نارضایتی برخی اصناف در کردستان؛ دولت به‌فکر سفره‌های مردم باشد اقتصادي

محدودیت‌های کرونایی و نارضایتی برخی اصناف در کردستان؛ دولت به‌فکر سفره‌های مردم باشد
  بزرگنمايي:

عصر کرد - گروه استان‌ها- با توجه به شیوع گسترده کرونا در استان کردستان محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی اعمال شده که سبب نارضایتی اصناف مختلف شده است. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج ، این‌روزها با تشدید و شیوع بیماری کرونا در کشور و استان کردستان، مسئولان کشوری و استانی برای کنترل این بیماری پای کار آمده و روز به روز از برگزاری جلسات و مصوبات جدید خبر می‌دهند اما به‌دلیل عدم نظارت بر شیوه اجرا، خروجی این برنامه‌ها مشخص نیست.
طبق مصوبه ستاد استانی کرونا قرار بر این بود که مشاغل گروه 2 از 20 آبان‌ماه به مدت یک ماه از ساعت 18 عصر تعطیل شوند اما براساس مشاهدات عینی خبرنگاران تسنیم خبری از اجرای این مصوبه نیست و این وضعیت گله‌مندی برخی از شهروندان و بازاریان نیز در پی داشته است.
خبرنگار تسنیم حوالی ساعت 19 شب به سطح شهر رفته و پای نظر و دیدگاه‌های مردم نشسته که در ادامه می‌خوانید:
احمد یوسفی یکی ازمغازه‌داران سنندجی با ابراز گلایه از وضعیت اقتصادی اظهار داشت: خواهشاً دست از سر ما بردارید، کار و کاسبی ما را خراب نکنید، دقیقاً همین ساعت 18 مشتری‌های ما بیشتر می‌شود چرا باید تعطیل کنیم!
وی افزود: تعطیلی مغازه‌ها در ساعت 18 هیچ تأثیری در کنترل ویروس کرونا ندارد یا باید کل روز تعطیل شود یا تعطیلی در این ساعت چه معنایی دارد، آیا از ساعت 18 به بعد کرونا بیرون خواهد آمد؟!
ناصری یکی دیگر از مغازه‌داران سنندجی در این‌باره به خبرنگار تسنیم گفت: تا کنون از طرف اتحادیه و هیچ ارگانی برای تعطیلی مغازه‌ها کسی به ما اطلاعی نداده، ماهم دوست داریم تمامی مغازه‌ها در یک مدت مشخص حدود دو هفته تعطیل شوند، به شرطی که همه همکاری داشته باشند.
وی افزود: اگرچه به اقتصاد کاری ما لطمه‌های جبران‌ناپذیری وارد خواهد شد، اما سلامتی خود و شهروندان در اولویت کاری ماست و قطعاً «قرنطینه»، لازمه اجرای کنترل شیوه بیماری کرونا بوده و ما نیز همکاری خواهیم کرد.
گزارش ویدئویی تسنیم از بازار سنندج| اینجا خبری از کرونا نیست! + فیلمسنندج به وقت ساعت 18 عصر به بعد؛ چرا محدودیت‌های کرونایی اجرایی نمی‌شود؟ + تصاویر احمدی دیگر مغازه‌دار خیابان فرودسی سنندج با بیان اینکه تاکنون بعد از اعلام این طرح اتحادیه و هیچ ارگانی برای تعطیلی مغازه‌ها به ما خبر نداده است، گفت: کلیه پاساژها و بازارهای سرپوشیده سطح شهر باز بوده و نیاز است در درجه اول آنها را کنترل و تعطیل کنند.
وی با بیان اینکه در صورت ابلاغ قطعاً برای تعطیلی مغازه‌ها همکاری لازم را خواهیم کرد، افزود: در دور اول کرونا با تعطیلی 40 روزه اوضاع شیوه بیماری کرونا بسیار کنترل شد و تأثیر خوبی در جلوگیری از شیوع بیماری داشت، اما واقعاً معیشت و دخل و خرج مردم بسیار در شرایط بدی قرار گرفته است.
جهانبخش یکی از مغازه‌داران با انتقاد از تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: آیا در این اوضاع نابسامان اقتصادی کسی جواب‌گوی خرج و مخارج مغازه‌داران خواهد بود، اگر کسی حاضر به پردخت کرایه مغازه‌ام باشد همین الان کرکره مغازه‌ام را پایان خواهم آورد.
وی افزود: ماهی 8 میلیون تومان کرایه مغازه‌ام است، آیا کسی حاضر به پرداخت این مبلغ می‌شود، من حتی حاضرم نصفی از کرایه‌ام را پرداخت کنند و نصف دیگرش را خودم پرداخت کنم اما در خانه بمانم، مجبورم در هر شرایطی وضعیت‌های خطرناک را قبول کنم. 
عباس نظری یکی از شهروندان سنندجی در حال خرید در جلوی یکی از مغازه‌های مرکز شهرسنندج بودند، که در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار کرد: فصل پاییز و زمستان که هوا زود تاریک می‌شود مردم نیز نهایتاً تا ساعات 19 بیرون خواهند ماند، تعطیلی یک ساعته تأثیر چندانی بر کنترل این بیماری نخواهد داشت، مسئولان به فکر چاره بهتری باشند.
وی با ذکر اینکه تعطیلی باید به صورت کامل و دو هفته‌ای باشد، افزود: تعطیلی ساعت 18 بیشتر شبیه شوخی است مگر کرونا شب‌ها بیرون می‌آید، اکنون مشاهده می‌کنیم عملاً تاثیر چندانی بر تردد مردم نداشته، حتی در شهرهای بزرگ مانند تهران نیز تردد خودروها و ترافیک نیز بیشتر شده است.
این شهروند سنندجی با بیان اینکه دولت تا کنون تصمیم موفقی برای مردم نگرفته است، خاطر نشان کرد: مردم از نظر معیشتی در بحران هستند، اگر امروز کار نکنند، خرجی برای روز بعدشان نخواهند داشت، باید دولت خود پای کار بیاید و به اقتصاد کشور، درمان و بهداشت و وضعیت معیشتی مردم کمک کند و به‌فکر سفره‌های مردم باشداما متأسفانه حرکتی از آنان نمی‌بینیم همان‌طور که در طول چندسال اخیر خبری از کلید تدبیر و امید نبود.
انتهای پیام/484/ ت
منبع: تسنیم

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/159478/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گزارشی از بزرگداشت سعدی در ترکمنستان

صلح در رختکن بارسا؛ گوندوغان شفاف سازی کرد

گریلیش: فصل خیلی سختی داریم

گل چهارم ایران به بحرین توسط بهروز عظیمی

کونسیسائو: طارمی همیشه متعهد و حرفه‌ای است

گل پنجم ایران به بحرین توسط سعید احمدعباسی

ترکیب سیتی - چلسی؛ نیمه نهایی در حد فینال

حسینی و علی کریمی از لیست خط خوردند

پدیده چلسی: خدایا، به ارلینگ هالند رسیده‌ام!

میلاد محمدی با انگیزه در بازی شماره 9

ترکیب پیشنهادی خرید سهم باشگاه استقلال

نامه پرسپولیس علیه مصاحبه یک استقلالی

عبور سخت شاگردان شمسایی از سد بحرین؛ صعود دلهره‌آور فوتسال ایران

دختر بازیگر مطرح در پشت صحنه گناه فرشته

دلیل حرکت جنجالی دانیال اسماعیلی‌فر در آبادان

اداراتِ دارای پروژه حفاری، نباید موجب نارضایتی مردم شوند

مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان کردستان (عکس)

رئیس جدید هیئت تنیس روی میز کردستان انتخاب شد

مراسم هزار دف کردستان (عکس)

برپایی محفل انس با قرآن کریم درسنندج به شکرانه «وعده صادق»

موانع و مشکلات اجرای نهضت ملی مسکن در کردستان برطرف می‌شود

20 هزار میلیارد ریال حقوق دولتی ِ معادن استان کردستان

آمده ام بلکه نگاهم‌ کنی!

وضعیت کتابخانه‌های عمومی برای نابینایان

گل اول بحرین به ایران توسط عدالله سلمان احمد

گل اول ایران به بحرین توسط علیرضا رفیعی‌پور

کری‌خوانی یامال برای رئال؛ سه‌تایی می‌شوید

لغو پرواز ملی‌پوشان تنیس به اردن

گل دوم بحرین به ایران توسط صالح احمد

شکست غیرمنتظره ایران برابر بحرین در نیمه اول

فروش سرخابی‌ها؛ خصوصی‌سازی یا رفع تکلیف؟

فرانسه بسیج شد تا امباپه چمپیونزلیگ ببرد

مسی را برای کوپا با پر قو حفظ می‌کنند

آمار جالب مهاجم استقلال خوزستان؛ آسو تایم

گزارش زنده؛ ایران 1 - 2 بحرین

پشت صحنه «نون خ 5» به‌زودی روی آنتن می‌رود

دستگیری باند حرفه‌ای جعل اسناد و مدارک در کنگاور

جمع آوری 107 مدرسه کانکسی کرمانشاه تا مهرماه 1403

بدشانسی گریبان یک تراکتوری را گرفت (ویدیو)

فدراسیون تنیس روی میز شهرستان‌ها را در خرید تجهیزات کمک می‌کند

هیچ‌گونه مشکلی در اوج پیک مصرف آب و برق نداریم

برداشت محصول باقلا از مزارع سرپل‌ذهاب آغاز شد

تصادف تیبا و پژو 6 کشته و مصدوم بر جا گذاشت

زباله گردها دختر تهرانی را دزدیدند

قتل راننده تاکسی ترکیه ای به دست مسافر ایرانی

ماجرای دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر

جام برترین‌های دارت کشور در سنندج برگزار شد

مسابقات لیگ باشگاهای سپک تاکرا کشور در سنندج آغاز شد

شعرخوانی دختر شیرین زبان

تیموری: برای قهرمانی جام حذفی می‌جنگیم