عصر کرد

آخرين مطالب

در دیدار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با رییس کل دادگستری فارس مطرح شد:

پایداری تولید در فارس مستلزم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است وزارت رفاه

پایداری تولید در فارس مستلزم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است
  بزرگنمايي:

عصر کرد - در دیدار مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس با رییس کل دادگستری این استان بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در محیط کار برای پایداری تولید و وجود امنیت در این حوزه علی‌رغم اوج گیری بیماری کرونا تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس در دیدار با رئیس کل دادگستری این استان گفت: از ابتدای شیوع کرونا حدود 73 هزار کارگر در سطح این استان از کار بیکار شدند که این تعداد کارگر دورمانده از کار به سمت دریافت بیمه بیکاری هدایت و در پی آن با تلاش‌های صورت گرفته اکنون اکثریت این تعداد کارگر به محل کار قبلی خود بازگشتند.
سهراب مختاری افزود: بیمه بیکاری این تعداد کارگر بیکار شده اکثرا در اسفندماه 98 و فروردین و اردیبهشت امسال با تلاش 40 نفر از کارشناسان ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی در سراسر این استان برقرار و خانواده‌های این کارگران از مزایای حمایتی دولت بهرمند شدند.
وی ادامه داد: به کارگاه‌ها و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در فارس بیش از 4 هزار و 420 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره اعطاء شده تا مشاغل این استان در پی شیوع ویروس کرونا پایدار بماند و فارس در این زمینه رتبه سوم کشور را کسب کرده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس اضافه کرد: در این استان فقط 14 هزار نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری داشتیم. 
وی با بیان این مطلب که فارس در حوزه پیشگیری از ابتلا بیماری کرونا به جامعه کار و تولید با کمک کارفرمایان و همراهی کارگران موفق عمل کرده است،گفت: کارکنان حوزه تعاون،کار و رفاه اجتماعی در این شرایط کرونایی در خط مقدم مقابله با اثرات منفی این ویروس در جامعه کار و تولید قرار دارند.
مختاری با بیان این که تنها حدود هزار و 800 کارگر از بین 780 هزار بیمه شده که بیش از 465هزارنفر آن بیمه شده اجباری هستند،در این استان به بیماری کرونا مبتلا شده‌ و 5 نفر از آنها نیز متاسفانه فوت کرده‌اند،افزود: باتوجه به جمعیت جامعه کارگری این استان کمترین میزان ابتلا در این قشر رخ داده که این موضوع نشان از توجه مدیران کارگاهها به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی فارس دارد.
وی ادامه داد: با شیوع کرونا مکررا هشدارها و اخطارهایی در رابطه با لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به واحدهای تولیدی و کارگاههای سراسر استان توسط بازرسان کار و کارشناسان بهداشت حرفه‌ای ابلاغ شده است که همچنان نیز این رویه ادامه دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس در بخش دیگر سخنان خود با بیان این که واحدهای تولیدی و کارخانجات زیادی در سراسر این استان فعال است،تاکید کرد: در پی شیوع کرونا و ایجاد مشکلات اقتصادی با تدابیری که در سطح فارس اندیشیده شده تاکنون مورد تنش و چالشی شدید در جامعه کار و تولید این استان رخ نداده چون سعی شده همه موارد در داخل مجموعه کار و تولید استان با تدبیر استاندار فارس و سایر اعضای شورای تامین و بسیج کارگری و همراهی جدی و مطلوب تشکلات کارفرمایان و کارگران رفع شود تا مشکلی در روند تولید در پی آن ایجاد نشود.
وی در بخش دیگر سخنان خود به انعقاد تفاهم نامه فی مابین رییس قوه قضائیه و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: در سطح استان فارس نیاز است که نقش‌‌های پررنگتری به اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس داده شود تا این نهاد بعنوان بازوی قوه قضائیه نیز عمل کند.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس ادامه داد: پیرو تفاهم نامه منعقد شده در سطح ملی لازم است حوزه عملکرد آن در سطح فارس از حوزه تعاون فراتر و سایر بخش‌های ذیل وزارت خانه در این استان را نیز در بر گیرد.
وی اضافه کرد: 10 دستگاه اجرایی و نهاد در سطح استان فارس زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی فعال است که مجموعه وسیعی را شامل می‌شود.
مختاری تاکید کرد: تلاش داریم تا با انجام اقدامات پیشگیرانه آمار پرونده‌های حوزه تعاون کار و رفاه اجتماعی به دستگاه قضایی کاهش یابد.
وی ادامه داد: بعضی از آرای صادر شده در دستگاه قضایی در حوزه طرد اتباع بیگانه غیرمجاز علیرغم تلاش قضات، بازدارنده نیست و درخواست داریم که جرائمی که توسط بازرسین کار مشاهده و گزارش می شود بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس تاکید کرد: این ظرفیت در حوزه تعاون ،کار و رفاه استان وجود دارد که میزان پرونده‌های ورودی به دادگستری فارس را تا بیش از 30 درصد کاهش دهد و تحقق این موضوع مستلزم اعتماد بیشتر قضات است.
وی در ادامه به لزوم مراقبت بیشتر از بعضی تعاونی‌ها اشاره کرد و گفت: این درخواست نیز وجود دارد که بویژه پرونده های کثیر الشکات این حوزه زودتر تعیین تکلیف و همچنین شعب تخصصی کیفری و اجرای احکام در حوزه تعاون،کار و رفاه در سطح این استان تشکیل شود.
مختاری همچنین بر اعمال سرعت در کار رسیدگی قضایی به پرونده‌های حوزه تعاون کار و رفاه و همچنین تشکیل کمیته‌ای مشترک برای اجرای تفاهم نامه تاکید کرد.
امنیت حوزه کار و تولید فارس علیرغم مشکلات ناشی از کرونا بالا است
رئیس کل دادگستری استان فارس نیز در ادامه این دیدار گفت: در این ایام سخت ناشی از شیوع کرونا خوشبختانه هیچ نوع تنشی در بین جامعه کار و تولید این استان وجود نداشته که این موضوعی بسیار ارزشمندی است و جای تقدیر و تشکر دارد.
حجت الاسلام سید کاظم موسوی افزود: آمار پرونده‌های کثیرالشاکی در حوزه تعاون کار و رفاه اجتماعی که بیش از 100 شاکی دارد از سوی این اداره کل تهیه و برای تعیین تکلیف در اسرع وقت به دادگستری ارجاع شود.
وی ادامه داد: این هماهنگی صورت خواهد گرفت که پرونده‌های حوزه تعاون کار و رفاه به شعبی خاص در سطح استان ارجاع داده شود.
رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین بر تشکیل جلسات مشترک مداوم برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و جامعه کار و تولید تاکید کرد.
وی در ادامه با بیان این مطلب که حدود 3 هزار و 700 نفر پرسنل در دادگستری این استان مشغول فعالیت هستند که نیاز به حمایت جدی تری در حوزه رفاهیات دارند،تاکید کرد: تعاونی مسکن و مصرف کارکنان دادگستری این استان تنها در شهرستان شیراز و برخی شهرستان های دیگر استان فعال است و در اغلب شهرستان های این استان تشکیل نشده است.
موسوی افزود: لازم است از ظرفیت‌های حوزه تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس در جهت تشکیل تعاونی های مسکن و مصرف کارکنان دادگستری این استان بهره گرفته شود.
در این دیدار همچنین رایزنی‌های اولیه در مورد انعقاد تفاهم نامه دوجانبه بین اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس و دادگستری این استان در راستای رفع مشکلات و موانع جامعه کار و تولید انجام و در این خصوص تبادل و نظر شد.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/160237/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد

به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آزرده خاطر شدن رانندگان از وضعیت نامناسب جاده‌ای در 7 کیلومتری کرمانشاه + فیلم

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: تیم ملی خواهان خمس بود اما باشگاه مخالفت کرد

حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان

فال انبیا فردا شنبه اول اردیبهشت 1403

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

قهرمان لیگ ثانیه آخر مشخص می‌شود

سیدحسین: از کمیته انضباطی متشکرم!

پاکو خمس هم نتوانست؛ جدایی سرمربی مطرح اسپانیایی از تراکتور

بخش اول گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

بخش دوم گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

رضاوند: دوست نداریم حق پرسپولیس هم ضایع شود

سلیمان‌زاده: تیم ما سازمان‌یافته بازی کرد

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد