عصر کرد

آخرين مطالب

تبدیل تعاونی‌های سنتی به مدرن از اهداف "منتا" اقتصادي

تبدیل تعاونی‌های سنتی به مدرن از اهداف "منتا"
  بزرگنمايي:

عصر کرد - ایسنا/کردستان رئیس مرکز نوآوری توسعه تعاون کردستان با بیان اینکه تسهیل در شکل گیری شرکت‌های خلاق، نوآور و دانش بنیان از خدمات اصلی ما دراین مراکز به شمار می آید اعلام کرد که تبدیل تعاونی های سنتی به مدرن در مراکزنوآوری و توسعه تعاون و افزایش بهره وری از اهداف اصلی ماست.

علی اصغر عباسی در وبینار باشگاه تعاون و کارآفرینی با اشاره به اینکه هدف از این وبینار آشنایی تعاونگران، دانشجویان و فارغ التحصیلان استان با خلاقیت و نوآوری در شرکت‌های تعاونی اظهار کرد: مرکز نوآوری و توسعه تعاون (منتا) از بهمن ماه سال گذشته با هدف حمایت از ایده های نو و با شعار از ایده تا محصول در قالب تشکل های تعاونی به ویژه تعاون های دانش بنیان، فعالیت خود را در دانشگاه کردستان شروع کرده است.
وی افزود: افراد خلاق که دارای ایده های قابل تبدیل به محصول باشند، در صورتیکه در قالب شرکت های تعاونی فعالیت کنند مورد حمایت ویژه بخش تعاون قرار می‌گیرند.
مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان تصریح کرد: این حمایت ها شامل بهره مندی از ضمانت نامه های صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون جهت استفاده از تسهیلات بانکی می‌شود.
وی در پایان یادآور شد که استفاده از تسهیلات کم بهره مربوط به تعاونی‌های دانش بنیان، بهره‌مندی از حمایت های بیمه ای بخش تعاون، استفاده از خدمات مرکز نوآوری و توسعه تعاون و برخورداری از خدمات آموزشی، مشاوره ای و ترویجی از دیگر حمایت‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
حامد صالح پور، رئیس مرکز نوآوری توسعه تعاون کردستان با بیان اینکه تبدیل تعاونی های سنتی به مدرن در مراکز نوآوری و توسعه تعاون و افزایش بهره وری از اهداف ماست عنوان کرد: تسهیل در شکل گیری شرکت‌های خلاق، نوآور و دانش بنیان از خدمات اصلی ما دراین مراکز به شمار می آید و برآنیم تا نسبت به حمایت از شرکت های دانش بنیان باارائه ضمانت های لازم صادره از صندوق های سرمایه گذاری و ضمانت تعاون راه را برای رسیدن به اهداف عالی تعاون هموار سازیم.
وی ادامه داد: ترویج فرهنگ تعاون، شناسایی ظرفیت های موجود، سوق دادن شرکت های تعاونی به اجرای طرح های فناورانه، تجاری سازی محصولات، ایده و خدمات، تشکیل تعاونی‌های دانشجویی نیز از دیگر خدماتی است که ما در مرکز نوآوری توسعه تعاون کردستان ارائه می کنیم.
رئیس مرکز نوآوری توسعه تعاون کردستان خاطر نشان کرد: برگزاری فصلی تورهای ترویجی و وبینارهای تخصصی حوزه کسب و کار، شناسایی و معرفی زمینه ها و فرصت های اشتغال و کارآفرینی و متقاضیان تشکیل تعاونی ازفعالیت های منتا در کردستان به شمارمی آید.
وی گفت: در ایام شیوع ویروس کرونا بیشتر فعالیت های این مرکز در فضای مجازی و از بسترهای مجهز و مدرن دانشگاه کردستان به علاقه مندان ارائه می‌شود.
صالح پور اظهار کرد: با همکاری اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان و دانشگاه کردستان و با بهره‌مندی از کادری مجرب و توانا و به روز که از نخبگان دانشگاهی و عملی در سطح استان و کشور به شمار می آیند، توانسته ایم تاکنون قدم های ارزنده ای در راستای ارائه خدمات نوین کسب و کار عرضه نمائیم.
وی خاطرنشان کرد که حمایت‌های مراکز نوآوری جهاددانشگاهی کردستان می‌تواند برای برپایی کسب و کارهای موفق و جدید بسیار تاثیرگذار باشد.
رئیس مرکز نوآوری توسعه تعاون کردستان در پایان یادآور شد: "منتا "نام برندی است که از آغاز فعالیت خود برای این مرکز انتخاب کردیم که به معنای انسان باهوش و هدیه بی همتای خداوند است که مورد حمایت وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی نیزقرار گرفت و این برند اکنون به عنوان برند کشوری به تمامی مراکز نوآوری و توسعه تعاون کشور اطلاق می گردد.
محمد زاهد رحمانی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان مهندسی داده‌نگار در ادامه این وبینار با خطاب قرار دادن دانشجویان و آن دسته از افرادی که به صورت عمل گرایانه فعالیت می‌کنند گفت: افراد روی پتانسیل‌های علمی و توانایی‌های شخصی مبتنی بر علاقه مندی خود، حتی اگر در کوتاه مدت برای آنان هزینه بر باشد تمرکز داشته باشند.
وی اظهار کرد: اگر دانشجویان و افراد عملگرا می‌خواهند خدمت یا محصولی را عرضه کنند نگران رقابت زیاد نباشند و این فکر که دیگران قبلاً آن را به انجام رسانده اند پس جایی برای ما نیست را کنار بگذارند.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان مهندسی داده‌نگار افزود: در رابطه با نرم افزار حسابداری حدود 70 درصد از مشتریان جدید ما افرادی هستند که قبلاً تجربه کار با یک یا چند نرم افزار مالی و حسابداری دیگر را پشت سر گذاشتند.
وی تصریح کرد: هدف ما نفوذ و به دست آوردن درصدی از بازار هدف بوده که با قناعت و پایین نگه داشتن قیمت فروش نسبت به سایرین، توانستیم از ارائه پشتیبانی خدمات پس از فروش برای خود منابع درآمدی پایان ناپذیر ایجاد کنیم.
رحمانی عنوان کرد که اگر می‌خواهید از قافله عقب نمانید حتماً دانش خود را به روز رسانی کنید تا توانایی خودنمایی در بازار کسب و کار را داشته باشید.
وی ادامه داد: بستر وب و نرم افزارها و توجه به برنامه‌های گوشی‌های هوشمند می‌تواند بسیار سودمند باشد به طوری که افراد صرفاً بابت استفاده از امکانات برنامه و مدیریت اطلاعات خود ماهانه یا سالانه مبلغی را به عنوان هزینه استفاده به مدیر برنامه پرداخت کنند.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان مهندسی داده‌نگار خاطرنشان کرد: تولید قفسه های خانگی کشت سبزیجات خوراکی برای آپارتمان‌ها، کنترل وسایل برقی و ماشین ها از راه دور، نگهداری اطلاعات سرویس‌کاری تعمیرگاه‌ها و تعویض روغنی ها و وسایل تصفیه آب و غیره می‌تواند بسیار برای افراد سودآور باشد زیرا در این زمینه در کشور چندان کاری صورت نگرفته است.
وی گفت: حضور تعداد زیادی از جوانان در بازار بورس کشور و آشنایی با توانایی تجزیه و تحلیل رفتارهای اقتصادی و تاثیرآن بر قیمت محصولات یکی از پتانسیل‌های خوب است که این افراد می‌توانند در بازار بین‌المللی فارکس و در زمینه معاملات رمز ارزها موفق ظاهر شوند.
رحمانی در پایان یادآور شد که جوانان از خدمات اصلی و حاشیه ای سازمانه‌ای موجود مانند جهاد دانشگاهی استفاده کرده و از خدمات مشاوره‌ای کارشناسان آنها بهره مند شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/162729/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

ستاره بایرن جرات شوخی با رئال را نداشت

چرا مارتینس با وجود 2 اخطاره بودن، اخراج نشد؟

سردار در جذاب‌ترین بازی انتقامی فصل اروپا

معرفی نفرات برتر رده سنی جوانان در کاراته قهرمانی کشور

ناگلزمان تا جام جهانی با آلمان

واکنش مدیر روابط عمومی سپاهان به حرکت منشوری اسماعیلی‌فر

جرایم میلیاردی برای تزریق آرامش به لیگ برتر

مقایسه گل‌ها و مهارت‌های وینیسیوس و یامال

تاریخ بازگشت بارسلونا به نوکمپ مشخص شد

ایجاد شرایط مشارکت پر رنگ شهروندان و دانش آموزان در برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم

پتانسیل های گردشگری استان کرمانشاه هنوز بخوبی معرفی نشده اند

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

کاسمیرو: امباپه در زمین درست مثل رونالدو است

وقتی جیمی کرگر فکر می‌کند تلویزیون استودیو در حال افتادن است!

واکنش سرخیو آگوئرو به ضربات پنالتی دیدار منچسترسیتی و رئال

چاپ مجله اختصاصی برای یک بازی لیگ برتر!

کدام تیم بیشترین شانس فتح لیگ قهرمانان اروپا را دارد؟

ترین‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر ایران

تمرین منچستریونایتد برای نیمه نهایی جام حذفی مقابل کاونتری

تمامی گل‌های هفته 29 لیگ برتر پرتغال

شبیه‌سازی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید با عروسک لگو

تاریخ و روز بازی رئال تغییر کرد

بررسی اتفاقات مهم فوتسال جام ملت‌ها

جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر «رضوی» اعلام شد

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وزیر ورزش و دبیر به بیشکک نرسیدند

اعزام تیم ملی جودو به هنگ کنگ لغو شد

پشیمانی گوندوگان؛ ستاره بارسا دنبال عذرخواهی!

پیولی: رم باکیفیت‌تر از میلان بود!

شکست نماینده هاکی ایران در کاپ آزاد ترکمنستان

همیلتون: تا سال‌ها در فرمول یک می‌مانم

نصرتی به دنبال فرمول طلایی اوسمار

اولیایی: 33 سال است که به دنبال خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال هستند!

بلانکو تنها گلزن استقلال در سال 1403

نفوذ سامانه‌ای ناپایدار به جو کرمانشاه از روز یکشنبه

واکنش ایلان ماسک به حمله اسرائیل به ایران/ به سمت هم‌موشک پرتاب نکنیم!

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

حواشی جذاب برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی

ستاره جنجالی: سرنوشتم بود که اخراج نشوم!

نامزدهای کسب عنوان بهترین گل هفته لیگ اروپا

معرفی برترین‌های مسابقات آزاد اسکیت سرعت مردان

ستاره سیتی: به احترام رئال کلاه از سر برمی‌دارم

زنگ خطر مدیریتی برای فولاد در صورت شکست مقابل مس

خبر‌های «پشت صحنه»، جمعه 31 فروردین

کشف بیش از 57 هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین

چگونه سلول های سرطانی را از بین ببریم؟/ ویدئو