عصر کرد

آخرين مطالب

زهرا رهایی: اهتمام معاونت امور زنان و خانواده به موضوع اشتغال و کارآفرینی معاونت امور زنان و خانواده

زهرا رهایی: اهتمام معاونت امور زنان و خانواده به موضوع اشتغال و کارآفرینی
  بزرگنمايي:

عصر کرد - معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده جهت توسعه و ارتقاء جایگاه زنان توجه و اهتمام ویژه ای به موضوع اشتغال وکارآفرینی، معیشت پایدار و بسترسازی در این خصوص دارد.

معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده جهت توسعه و ارتقاء جایگاه زنان توجه و اهتمام ویژه ای به موضوع اشتغال وکارآفرینی، معیشت پایدار و بسترسازی در این خصوص دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده؛ زهرا رهایی دبیر کارگروه اشتغال و کارآفرینی این معاونت در گفت و گویی که به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی انجام شد، به تشریح عملکرد معاونت در این حوزه پرداخت.
وی با بیان اینکه معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده جهت توسعه و ارتقاء جایگاه زنان توجه و اهتمام ویژه ای به موضوع اشتغال وکارآفرینی، معیشت پایدار و بسترسازی در این خصوص دارد، افزود: تلاش برای توجه دادن دستگاههای اجرایی به اهمیت موضوع کارآفرینی و ایجاد کسب و کار زنان درکنار توسعه کمی و کیفی نهادهای مردمی فعال در این زمینه و رصد و پایش آمارهای موجود در این خصوص، از جمله دغدغه های جدی معاونت طی سالهای اخیر بوده و برنامه های معاونت به گونه ای طراحی شده تا گروه های مختلف زنان کارآفرین و صاحب کسب وکار، دختران دانشجو و فارغ التحصیل دانشگاهی آماده ورود به بازار کار و بانوان علاقمند به ایجاد کسب و کار را دربرداشته باشد.
زهرا رهایی که خود از کارآفرینان و مدرس این رشته در دانشگاه است، افزود: از جمله فعالیت های انجام شده برای دختران دانشجو و فارغ التحصیل دانشگاهی می‌توان به برگزاری سلسله وبینارهای آموزشی انتقال تجارب و معرفی الگوهای موفق زنان کارآفرین اشاره کرد که این پروژه با حمایت معاونت و همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مشارکت نهادهای مدنی در 8 استان منتخب ویژه دختران دانشجو و فارغ التحصیل دانشگاهی برگزار شد ضمن اینکه امکان توسعه شبکه ارتباطی با کارآفرینان زن استانی نیز برای آنها فراهم شد.
به گفته دبیر کارگروه اشتغال و کارآفرینی معاونت، طرح ملی کسب و کار من طرح دیگری بود که با هدف شناسایی جوانان مستعد ، صاحب ایده و یا دارای کسب و کارهای نوپا و ترویج فرهنگ کسب وکار و کارآفرینی طی دو مرحله و در 31 استان انجام شد و تکمیل و بازنگری و ارزیابی طرح کسب وکار، تقویت مهارت های مدیریتی و ایجاد شبکه کسب و کار در بین گروههای مختلف شغلی جهت تعامل بیشتر و هم افزایی از جمله دستاوردهای این پروژه بود.
رهایی تصریح کرد: دستاوردهای پروژه فوق این امکان را فراهم کرد تا معاونت بتواند تیم های مشورتی در زمینه ارائه مشاوره به کسب وکارهای کوچک و خرد زنان در شرایط بحران کرونا تشکیل دهد و با افزایش تاب آوری اقتصادی موجبات استمرار کسب و کارهای این افراد را فراهم آورد.
وی همچنین با اشاره به تصویب سند ارتقاء وضعیت زنان در تمامی استان های کشور گفت: در بخش هایی از این سند بر ایجاد فرصت های برابر برای زنان در زمینه اشتغال و ایجاد کسب و کار تاکید شده و با توجه به اینکه یکی از موانع مهم برای اشتغال زنان، مباحث فرهنگی است با تصویب این اسناد می توان امیدوار بود با افزایش تعامل مسئولان استانی با زنان صاحب کسب و کار و کارآفرین، شاهد اتفاقات خوبی باشیم.
تصویب شاخص‌های عدالت جنسیتی موضوع دیگری بود که رهایی به آن پرداخت و اظهار داشت: این شاخص ها به رصد و پایش وضعیت معیشتی زنان کمک قابل توجهی کرده و امکان برنامه ریزی دقیق تر در خصوص توان افزایی اقتصادی زنان را فراهم کرده است.
دبیر کارگروه اشتغال و کارآفرینی در ادامه با اشاره به اهمیت تقویت ارتباط زنان کارآفرین شهری و روستایی و تعامل و همکاری بین آنها، کمپین انتخاب زنان کارآفرین برتر با رای مردمی را اقدامی مهم در این زمینه دانست و افزود: در حال حاضر بسیاری از این افراد توانسته اند پروژه های مشترک اقتصادی با هم تعریف کنند و در زمینه بازاریابی و فروش همکاری های خوبی داشته باشند.
رهایی درباره دو پروژه انجام شده در زمینه توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار و زنان ساکن در سکونتگاه های غیررسمی گفت: در سایه تعامل و همکاری نهادهای مدنی، معاونت و دستگاههای اجرایی گروه دیگری از زنان در 24 استان تحت پوشش این طرح قرار گرفتند و ساماندهی مشاغل خانگی، ایجاد بازار فروش و تقویت مهارت های لازم برای کارآفرینی از دستاوردهای مهم این پروژه است که در حال حاضر نیز در جریان است و این امکان را فراهم کرده تا در شرایط بحران کووید 19 تعدادی از این کسب و کارها به صحنه آمده و با تولید ماسک و گان بهداشتی بخشی از کمبودهای بازار در این زمینه را جبران کنند .
وی ادامه داد : تلاش های معاونت در تسهیل روابط کسب و کار زنان نیز از موضوعات مهمی بود که باعث شد تا استاندارد مشاغل خانگی که دغدغه بخش قابل توجهی از زنان کارآفرین و صاحب کسب و کار بود به طوری جدی پیگیری شود و در نهایت دستورالعمل اجرایی استانداردهای مربوط به مشاغل خانگی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان ملی استاندارد نهایی شود تا به بهبود فضای کسب و کار برای زنان کارآفرین بیانجامد.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/162829/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

مورایس و مرور تاکتیک‌های بازی با استقلال

میراثی که از تیم شمسایی در جام ملت‌ ها باقی می‌ماند

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان

رم با سردار 22 دقیقه بازی کرد، گل زد و برد

عنایتی: از دستاوردم در پیکان خوشحالم

شوت های قویتر از موشک در رقابت های لالیگا

بازدید معاون وزیر ورزش از اردوی ملی‌پوشان جوجیتسو

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو

ستاره تیم ملی در یک‌ قدمی آقای گلی جام ملت‌ها

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

جوان اول پیکان رکورد جهانی ثبت کرد

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان!(عکس)

138 صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند

تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد

دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور 50 عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد

سردیس استاد عباس کمندی در سنندج رونمایی شد

سنندج مهد عقلانیت و آزاداندیشی است

برگزاری 19 عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی

ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج

افتتاحیه برنامه های هفته سنه / سردیس استاد عباس کمندی رونمایی شد + فیلم

شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است

برگزاری 19 عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج

پیکر امام جمعه سابق جوانرود تشییع و خاکسپاری شد

بازگشایی بازارچه‌های "هنگه‌ژال و سیف" در حال پیگیری است

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

آنالیز یک تغییر؛ کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

80 بسته پوشاک به ایتام شهرستان پاوه اهداء شد

"کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد

دومین جشنواره ملی عکس سنندج آغاز شد