عصر کرد

آخرين مطالب

‌ترویج بی‌بندوباری در دیار پهلوانان ایران/انگشت اتهام ساخت کلیپ مبتذل به سمت میراث‌فرهنگی است‌ مقالات

‌ترویج بی‌بندوباری در دیار پهلوانان ایران/انگشت اتهام ساخت کلیپ مبتذل به سمت میراث‌فرهنگی است‌
  بزرگنمايي:

عصر کرد - گروه استان‌ها- به دنبال تهیه کلیپ مبتذل تبلیغاتی در مکان مذهبی در کرمانشاه مردم خواستار برخورد جدی با مسئولان خاطی و عوامل تهیه کلیپ شدند. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه ، طی چند روز اخیر استفاده از مانکن‌های زنده خانم توسط یکی از واحد‌های صنفی کرمانشاه و انتشار کلیپی تبلیغاتی مبتذل که با استفاده از یک مدلینگ زن در یکی از مکان‌های مذهبی کرمانشاه ساخته شده بود به صورت گسترده در فضای مورد بازدید قرار گرفت.
این کلیپ تبلیغاتی مبتذل به شدت سبب ناراحتی نهادهای مختلف و مردم استان شد و دستگاه‌های مربوطه که وظیفه نظارت را بر عهده داشتند مورد انتقاد قرار گرفتند.
تولید و پخش این کلیپ در تکیه معاون‌الملک کرمانشاه در حالی است که این مکان مذهبی از سالیان دور تاکنون محل عزاداری محبان اهل بیت(ع) بوده و در واقع کرمانشاه از دیرباز تاکنون میزبان زائران امام حسین(ع) بوده و وقوع اینچنین اتفاقات در این استان و اینچنین مکانی برای هیچکس قابل قبول و پذیرفتنی نیست.
هرچند استفاده از مدلینگ زن با نفوذ فرهنگی دشمنان نظام در حال گسترش است اما به نظر می‌رسد برخی دستگاه‌ها آگاهانه و ناآگاهانه زمینه را برای دستیابی دشمنان به اهداف خود فراهم می‌کنند و سبب آزرده خاطر شدن مردم می‌شوند.
ادامه پروژه نفوذ فرهنگی دشمن در تکیه معاون‌الملک کرمانشاه / پخش کلیپی دیگر از اجرای چالش حرکات موزون در غفلت مسئولانپروژه «نفوذ فرهنگی» دشمن در کرمانشاه چیست؟/ از نمایش مانکن‌های زنده تا پخش کلیپ‌های مبتذل4 نفر از مانکن‌های زن و عوامل تهیه فیلم مبتذل در کرمانشاه دستگیر شدند خانم رحیمی که از بانوان سالخورده کرمانشاهی است و در نزدیکی تکیه معاون‌الملک زندگی می‌کند می‌گوید: تکیه معاون‌الملک قدمت بسیاری دارد و از 100 سال گذشته تاکنون محل عزاداری بوده است.
وی عنوان کرد: احترام و قداست این مکان مذهبی برای مردم در حدی است که حتی در دوره قاجار و پهلوی نیز هیچ زنی بدون روسری و حجاب اجازه ورود به آن را نداشته است.
این بانوی کرمانشاهی افزود: حتی در آن دوران از تاریخ نیز در ورودی تکیه چادر‌هایی قرار داده شده بود که افرادی که چادر نداشتند بدون چادر وارد تکیه نشوند.
محمد سهرابی از جوانان کرمانشاهی نیز با اشاره به حرمت‌شکنی برخی در تکیه معاون‌الملک گفت: مکان‌های مذهبی برای همه ادیان از حرمت ویژه‌ای برخوردار هستند و گردشگران خارجی که برای بازدید از تکیه معاون‌الملک مراجعه می‌کنند هنگام استفاده از تصاویر در فضای مجازی حرمت آن را نگه می‌دارند اما عجیب است که برخی جوانان در داخل کشور با تحت تاثیر قرار گرفتن از نفوذ فرهنگی دشمن حرمت این مکان را حفظ نکردند.
وی عنوان کرد: به نظر می‌رسد این افراد به صورت برنامه‌ریزی شده و با اهداف خاصی این اقدام قبیح را انجام داده و هدف آن‌ها ترویج بی‌بند و باری در جامعه باشد.
زهرا حسینی از دیگر شهروندان کرمانشاهی نیز با ابراز ناراحتی از کلیپ مبتذل تولید شده در تکیه معاون‌الملک گفت: وقتی که این کلیپ را دیدم برایم غیرقابل باور بود که در شهر کرمانشاه و آن هم در تکیه معاون‌الملک اینچنین کلیپ تبلیغاتی تولید شده باشد و این نشان دهنده شکستن قبح رفتارهای هنجارشکنانه بین برخی جوانان است.
وی افزود: البته با اتفاقات اخیر که در کرمانشاه رخ داده و استفاده از مانکن‌های زنده خانم در یکی از مغازه‌های پوشاک نشان می‌دهد دستگاه‌های فرهنگی در غفلت به سر می‌برند و دشمنان با فریب جوانان به راحتی به اهداف خود دست می‌یابند.
سهراب همتی از عکاسان کرمانشاهی گفت: به طور قطع در تمام مکان‌های تحت نظر میراث فرهنگی از جمله تکیه معاون‌الملک دوربین‌های بسیاری تعبیه شده بنابراین بی‌اطلاع بودن مسئولان میراث فرهنگی غیرقابل باور است.
وی افزود: یک عکاس با داشتن یک دوربین عکاسی برای ورود به تکیه معاون‌الملک نیاز به مجوز دارد اما این گروه تبلیغاتی مشخص است با تجهیزات بسیار و بدون هیچ مشکل و مزاحمتی به فیلمبرداری پرداخته‌اند.
عبدالله محسنی از کاسبان قدیمی که در نزدیکی تکیه معاون‌الملک مغازه دارد می‌گوید: مشاهده این کلیپ نشان می‌دهد دشمن روی ترویج بی‌بندوباری در جامعه ما خیلی کار کرده که به اینچنین کلیپ‌ها به راحتی تولید می‌شوند.
وی گفت: مسئولانی که در این زمینه قصور داشته‌اند باید پاسخگو باشند و دستگاه‌های نظارتی و قضایی باید اشد مجازات را برای این افراد تعیین کنند که این نوع اتفاقات در آینده به امری عادی تبدیل نشود.
آنچه که مسلم است در وقوع اتفاقات اخیر به ویژه تهیه کلیپ در یک مکان مذهبی گردشگری مسئولان میراث فرهنگی اهمال کرده و با نادیده گرفتن هنجارها و بایدها و نبایدهای جامعه منجر به وقوع اتفاقی شدند که علاوه بر مخدوش شدن چهره کرمانشاه سبب آزردگی بسیاری از مردم شد.
این در حالی است که به نظر می‌رسد این کلیپ اولین کلیپ تولید شده در این مکان یا مکان‌های دیگر نبوده اما انتظار عموم مردم از دستگاه‌ قضایی این است که برخوردی عبرت‌آموز با مسئولان میراث فرهنگی، مانکن‌ها و تولیدکنندگان کلیپ داشته باشند و دیگر شاهد تولید اینچنین کلیپ‌ها در هیچ نقطه‌ای از کرمانشاه نباشیم.
گفتنی است مقرر شده تجمعی اعتراضی با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در پی هتاکی به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین (ع) امروز 18 آذر ماه ساعت 15 در تکیه معاون‌الملک برگزار شود.
انتهای پیام/832/ش
منبع: تسنیم

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/165296/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد

به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آزرده خاطر شدن رانندگان از وضعیت نامناسب جاده‌ای در 7 کیلومتری کرمانشاه + فیلم

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: تیم ملی خواهان خمس بود اما باشگاه مخالفت کرد

حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان

فال انبیا فردا شنبه اول اردیبهشت 1403

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

قهرمان لیگ ثانیه آخر مشخص می‌شود

سیدحسین: از کمیته انضباطی متشکرم!

پاکو خمس هم نتوانست؛ جدایی سرمربی مطرح اسپانیایی از تراکتور

بخش اول گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

بخش دوم گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

رضاوند: دوست نداریم حق پرسپولیس هم ضایع شود

سلیمان‌زاده: تیم ما سازمان‌یافته بازی کرد

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است