عصر کرد

آخرين مطالب

حکایت فیلم پورن؛

تجارتی که کالایش کرامت انسانی است مقالات

تجارتی که کالایش کرامت انسانی است
  بزرگنمايي:

عصر کرد - ایسنا/کردستان بحث کاملا شخصی است، جنسیت و سن و سال هم نمی‌شناسد در عصری که تنها یک سرچ و کلیک کافی است تا هر آنچه ذهن در لحظه اراده می‌کند پیش رویش قرار بگیرد به همان میزان نیز دسترسی به فیلم‌های پورنو به اندازه چشم برهم زدنی زمان نیاز دارد تا ما را با دنیایی از لذت اما خطرناک آشنا کند.

چنانچه جزو آن دسته از افرادی هستید که شب و روز به تماشای فیلم‌های پورنو می‌پردازید، آیا می‌دانستید که ناخواسته به این فیلم‌ها اعتیاد پیدا کرده‌اید؟ آیا می‌دانستید اعتیاد جنسی یکی از بدترین نوع اعتیاد است؟ در مورد بلایی که این فیلم‌ها بر سر مغز و ذهن آدمی می‌آورد چه طور؟ یا نه آیا از پیامدهای منفی و اختلالات روحی و روانی که به دنبال دارد، باخبرید؟
اینگونه تصاویر و یا فیلم‌ها شاید برای بار نخست موجب اجبار یا اعتیاد جنسی فرد نشود و در نگاه اول تنها نمایشی از یک رابطه جنسی لذت‌بخش باشد، اما از آنجایی که این فیلم‌ها با هدف تجاری ساخته می‌شوند کارگردانی‌های فیلم پورن چنان صحنه‌هایی خلق می‌کنند که تا مدت‌ها ذهن مخاطب را به خود مشغول و تا آنجایی فرد را به دنبال خود می‌کشاند که او را به اعتیاد جنسی دچار کند.
پورنوگرافی
به گفته یک مشاور روانشناختی، به هرگونه تصاویر دیداری، نوشتاری و شنیداری که به صورت اغراق آمیز سبب تحریک تمایلات جنسی در فرد می‌شود؛ پورنوگرافی گفته می‌شود که دیدار و تعامل بیش از حد با این تصاویر و محتواها می‌تواند منجر به اعتیاد به اینگونه فیلم‌ها و ایجاد اختلال در زندگی روزمره فرد و در نهایت به انزوای فردی منتج شود.
اعتیاد به فیلم‌های پورن
شیوا ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از آنجایی که تولید اینگونه فیلم‌ها معمولا جنبه تجاری دارد و شرکت‌های بسیاری از این راه کسب درآمد می‌کنند، تصاویری اغراق آمیز از یک رابطه عادی جنسی را با چنان جذابیتی تهیه و به نمایش می‌گذارد که تماشای مداوم اینگونه فیلم‌ها به یک اجبار در زندگی فرد برای رهایی از استرس و تنش و تکانه‌های درونی خود و خودارضایی تبدیل خواهد شد.
ابراهیمی ادامه داد: اعتقاد و باور به اثرات مثبت فیلم پورن کاملا نادرست بوده و اغلب توسط افراد سودجو بیان می‌شوند؛ و طبق تحقیقات صورت گرفته بر روی ذهن مخاطبان پورنوگرافی شبیه مواد مخدر عمل کرده و عملکرد مغز حین برقراری رابطه جنسی دقیقا به مواد مخدر شباهت دارد.
این مشاور روانشناختی اذعان کرد: از آنجایی که اینگونه فیلم‌ها با روح و روان انسان‌ها در ارتباط هستند می‌توان گفت که اعتیاد به پورن از وحشتناک‌ترین اعتیادها است و حتی اگر فرد به لحاظ جسمی حس شهوانی نداشته باشد چنان ذهن فرد را درگیر صحنه‌های جذاب و اغراق‌آمیز خود می‌کند که فرد را وسوسه می‌کند تا به دیدن اینگونه فیلم‌ها ادامه دهد.

عصر کرد


اثرات منفی فیلم پورن بر مخاطبان خود
وی با اشاره به اثرات منفی فیلم پورن بر ذهن و روح و روان افراد عنوان کرد: تماشای فیلم پورن به دلیل ترشح بیش از حد دوپامین به سلول‌های کورتکس بخش جلویی مغز که مدیریت جسم و بدن انسان و توانایی بدن برای درک واقعیات، تصمیم‌گیری، سازماندهی به مسائل بیرونی و درونی و تمرکز کردن را بر عهده دارد؛ آسیب وارد می‌کند.
ابراهیمی افزود: گرچه فیلم‌های پورن موجب برانگیختگی و محرک فرد برای رابطه جنسی است اما در دراز مدت سبب خواهد شد فرد نتواند به نیازهای عادی بدن خود در حالت معمول واکنش نشان دهد.
شیوا ابراهیمی تصریح کرد: نگاه کردن مداوم فرد به اینگونه فیلم‌ها در بازه زمانی طولانی مدت سبب وارد کردن لطمه‌های جدی به زندگی فرد خواهد شد؛ که یکی از آن‌ها ایجاد تبعیض جنسی و نگاه ابزاری به زن به عنوان ارضا کردن غریزه جنسی مرد است؛ زیرا در این نوع فیلم‌ها روابط کاملا نابرابر و بر پایه اصول غیراخلاقی و کاملا غیرانسانی علیه زن است.
وی بر تاثیرات منفی پورن بر رفتار جنسی فرد تاکید کرد و افزود: پورن سبب تحریک شهوانی و تخیلات ذهنی و در نهایت استمنا در فرد می‌شود و گاها پرداختن افراطی فرد به مسائل جنسی کمال انسانی را به شخصیت شهوانی تبدیل می‌کند و تداعی و برداشت آن معمولا رنگ جنسی به خود می‌گیرد.
ابراهیمی با اشاره به اینکه نگاه کردن به این تصاویر سبب ترشح بیش از حد بسیاری از هورمون‌ها در خون خواهد شد؛ خاطرنشان کرد: این هرزه‌بینی نه تنها سبب تخریب ذهن خواهد شد بلکه افراد را تشویق به بروز رفتارهای خشن و سلطه‌جویانه و پرداختن افراطی به مسائل جنسی می‌نماید و دیدن اینگونه فیلم‌ها و تصاویر مبتذل به ویژه در جوانان سبب تحریک دائم خواهد شد که همین تحریک دائم سبب اغتشاش عصبی و بوجود آمدن هیجان‌های بیمارگونه عصبی در فرد خواهد شد و این امر خود سرچشمه بسیاری از امراض و بیماری‌های روحی و روانی است.
وی اثرات مخرب پورن بر انسان را اینگونه برشمرد و گفت: حساسیت‌زدایی تدریجی فرد نسبت به اعمال جنسی، تلقین رابطه زناشویی برپایه سکس به جای تعهد و علاقه و اطمینان، تقویت بعد حیوانی و جنسی زن و مرد، معرفی زن به عنوان وسیله رفع نیاز جنسی مرد و به نمایش درآوردن تصویر انحرافی از مردان از مضرات نگاه کردن به فیلم‌های پورن است.
شیوا ابراهیمی تصریح کرد: پورن در واقع فیلم‌هایی خارج از اصول اخلاقی و در اصل نوعی از انسان زدایی مرد و زن و به نمایش درآوردن انسان‌های شهوت پرست است، که کرامت انسانی را در رابطه جنسی نامتعارف خلاصه و باعث لطمه‌زدن به مخاطبان خود می‌شود.
شیوا ابراهیمی اظهار کرد: اعتیاد به فیلم‌های پورن سبب هرزه‌نگاری در فرد شده به گونه‌ای که فرد مدام به دنبال تصاویر جدید خشن و جنسی است، و این هرزه‌نگاری در واقع به عنوان یک محرک قوی جنسی عمل کرده و کنترل فرد را از فرد صلب کرده به گونه‌ای که مدام ذهنیات و تصورات فرد را به دنبال خود می‌کشاند و در نتیجه فرد را به سمت خودارضایی سوق داده و به مرور زمان سبب بروز بیماری‌های روحی و جسمی در فرد خواهد شد و زمینه را برای ابتلا به بیماری‌های مقاربتی و رابطه‌های جنسی خطرناک و ناشناخته افزایش می‌دهد.
ابراهیمی تصریح کرد: یکی از تبعات فیلم پورن از بین رفتن حساسیت‌های فرد نسبت به مسائل جنسی و از بین رفتن قبح مسائلی همچون تجاوز، کودک آزاری، آزارگری و آزارخواهی جنسی در فرد خواهد شد و فرد را نسبت به اخلاقیات انسانی بی‌تفاوت می‌سازد که همین امر خود پیامدهای فردی و اجتماعی بسیاری را به دنبال دارد.
به عقیده این مشاور روانشناختی، فیلم پورن فقط یک رابطه جنسی نیست! پورن فرهنگ و الگوی جنسی خشن و فانتزی را ترویج و آثار منفی و لطمات زیادی به زندگی فردی و خانوادگی فرد وارد می‌کند.

عصر کرد


تاثیر فیلم‌های پورنو بر زندگی زناشویی و عاطفی افراد
وی خاطرنشان کرد: چنانچه در رابطه زناشویی یکی از طرفین به فیلم‌های پورن اعتیاد داشته باشد سبب شکست آن‌ها در رابطه جنسی خواهد شد؛ زیرا به دلیل اثرگذاری این نوع تصاویر بر ذهن فرد از جذابیت رفتار جنسی طرف مقابل می‌کاهد و فرد در حالت قیاس همسر خود با ستارگان فیلم‌های پورن قرار می‌گیرد و نهایتا این قیاس‌ها سبب خودارضایی مرد، روابط فرا زناشویی و کج‌کاری‌های جنسی خواهد شد که از جمله پیامدهای منفی نگاه کردن به اینگونه فیلم‌ها است.
به گفته این مشاور روانشناختی، فیلم‌های مستهجن سبب کاهش تمایل مرد به زن و عدم رضایت از همسر خواهد شد و اغلب اوقات به دلیل عدم آگاهی افراد از گریم‌های سنگینی که بر روی ستارگان پورن انجام می‌شود آن را واقعی می‌دانند و در نتیجه سطح انتظارات و توقعات آن‌ها نسبت به همسرانشان افزایش می‌یابد این در حالی است که کارگردانی‌های متفاوت چنان صحنه‌هایی خلق می‌کنند که با دنیای واقعی بسیار متفاوت است و برای تهیه آن هزینه‌های هنگفت و ساعت‌ها برای آن زمان صرف شده است.
وی تصریح کرد: گاهی افراد برای جذب همسر خود و الگوبرداری از ستارگان پورن سعی در تغییر اندام‌های نامتعارف خویش با استفاده از روش‌های مصنوعی و شیمیایی دارند؛ توجه به این نکته لازم است که در رابطه زناشویی بیش از هرچیزی مهارت لازم است و باید سعی در آموزش صحیح جنسی داشته باشند.
به گفته این مشاور روانشناختی، آموزش نادرست جنسی افراد از طریق فیلم‌های پورن به دلیل شروع سریع و مکانیکی رابطه جنسی در اینگونه فیلم‌ها حتی بدون مراحل پیش‌نوازی و پس نوازی از اعمال جنسی باعث شده است که افراد اینگونه رفتارهای غلط جنسی را از خود بروز و نارضایتی شریک جنسی خود را برانگیزند.
شیوا ابراهیمی با اشاره به این موضوع که برخی از جوانان از سر کنجکاوی و یا زوجین برای حفظ طراوت رابطه جنسی خود به این فیلم‌ها روی می‌آورند تاکید کرد: باید بدانیم که این فیلم‌ها برخلاف چیزی که نشان می‌دهند بسیار غیرواقعی و اغراق‌آمیز است و افراد را از حالت نرمال خارج و فرد را دچار اختلال‌های روانپزشکی، روانی و ضد اجتماعی می‌کند.
ابراهیمی اظهار کرد: مسئله بسیار مهم این است که اگر زوجی چنانچه با نگرش آموزشی، آن هم به صورت اعتیادوار اینگونه فیلم‌ها را دنبال کنند باید بدانند که این باور کاملا غلط و ناکارآمد است زیرا رابطه جنسی دارای چرخه‌ای شامل میل، برانگیختگی، ارگاسم و از منظر فیزیولوژیکی و روانشناختی دارای مقدمه و مواخره است که معمولا در اینگونه فیلم‌ها رابطه، رابطه‌ای کاملا مکانیکی است که معمولا در آن مردان بیشتر در رابطه مسلط هستند و گاه رفتارهایی خشن و غیر انسانی از خود علیه زن بروز می‌دهند.
به عقیده وی، یکی از مسائل خیلی مهمی که می‌تواند تیشه به ریشه صمیمیت زناشویی بگذارد دیدن اینگونه فیلم‌ها در حین رابطه جنسی است و به دلیل اینکه رابطه همزمان با تصور و تخیل صورت می‌گیرد، گاها سبب نارضایتی فرد مقابل و افزایش توقعات و سردی در رابطه شده و پیامدهای منفی بسیاری به دنبال خواهد داشت.
ابراهیمی ادامه داد: کسانی که به طور مداوم از تماشای فیلم‌های پورن لذت می‌برند؛ الگوهای جنسی خود را از این فیلم‌ها اقتباس می‌کنند و متاسفانه متوجه فانتزی بودن صحنه‌های فیلم پورن نیستند که همین سبب بالا رفتن توقعات و انتظارات بیش از حد از شریک جنسی خود خواهد شد.
وی در ادامه صحبت‌های خود تاکید کرد: گرایش بیش از حد فرد به اینگونه سایت‌ها سبب عدم ارضا شدن فرد در روابط عادی و انحرافات جنسی و نیازمندی فرد به محرک‌های جنسی قوی‌تری می‌شود که همین امر سبب اختلاف و به قطع رابطه زوجین منجر خواهد شد.

عصر کرد


باورهای غلط در خصوص پورنوگرافی
ابراهیمی تصریح کرد: باور اشتباهی که در بسیاری از افراد حاکم است این است که این فیلم‌ها به عنوان فیلم‌های آموزش جنسی تلقی می‌شوند؛ در حالیکه اینگونه فیلم‌ها سبب انواع و اقسام اختلالات و انحرافات جنسی در فرد ولو در جامعه خواهد شد و برخلاف تصور با دانش و آموزش جنسی کاملا متفاوت است. ضمن اینکه وقتی فرد علاقه مفرطی به دنبال کردن تصاویر و فیلم‌ها داشته باشد به تدریج و به مرور زمان برای بازیابی قدرت جنسی خود دست به اعمال انحراف گونه و بیمارگونه خواهد زد.
وی با تاکید بر این موضوع که برخلاف تصورات ردپایی از آموزش در اینگونه فیلم‌ها دیده نمی‌شود افزود: فیلم پورن برای مخاطبان خود فانتزی ایجاد می‌کند و از طریق خلق رفتارها و صحنه‌های فانتزی سبب اعتیاد افراد به تماشای اینگونه فیلم‌ها خواهد شد.
راه مقابله با اعتیاد جنسی
ابراهیمی ادامه داد: از آنجایی که انسان موجودی چندبعدی است پرداختن افراطی به اینگونه فیلم‌ها سبب غرق شدن آدمی در بعد جنسی خواهد شد و اگر در هر زمینه‌ای تعادل نداشته باشیم آن لذتی که شاید و باید به دست نخواهد داد؛ که همین امر نیازمند تقویت دانش جنسی است زیرا بسیاری از مشکلات ناشی از عدم سازش رفتار جنسی در فرد می‌باشد.
وی عنوان کرد: از آنجایی که میل جنسی بخش مهمی از زندگی هر زوج است لازم است برای ارتقا دانش جنسی خود از کتاب‌ها، سی‌دی‌های آموزشی که رابطه جنسی و انواع آن به درستی بیان شده است استفاده کنند و از دیدن تصاویر شهوانی و جنسی غیرواقعی که زمینه را برای خودارضایی فراهم می‌کند دوری کنند.
وی با اشاره به اینکه در جامعه ایرانی صحبت کردن در خصوص مسائل جنسی در سن بلوغ بسیار ضعیف و ناچیز است عنوان کرد: چنانچه فردی در خصوص مسائل جنسی به آگاهی لازم نرسیده باشد فیلم‌های پورن برای جوانان و نوجوانان حکم الگوها و آموزش جنسی را ایفا می‌کند.
ابراهیمی با اشاره به اینکه انسان‌ها نسبت به مسائل ممنوعه و محدود حریص‌تر خواهند بود، خاطرنشان کرد: آموزش‌های جنسی درست از طریق گفت‌وگو و آموزش جنسی به نوجوانان تنها راه برخورد و مقابله با کج‌روی اخلاقی و جنسی و برداشت‌های نادرست فرد از مسائل جنسی می‌باشد و لازم است در سنین مناسب آموزش‌های جنسی لازم به جوانان تزریق و از اعتیاد آن‌ها به فیلم‌های پورن جلوگیری کرد.
ابراهیمی در پایان یادآور شد: از آنجایی که فیلم‌های پورن جنبه تجاری دارد و به صورت مکانیکی انجام می‌شود سبب عدم توجه به زوایای احساسی و عشقی در بین انسان‌ها خواهد شد و این به نمایش درآوردن سکس مکانیکی و تحقیرآمیز سبب تقلید و الگوبرداری‌های غلط افراد از اینگونه فیلم‌ها خواهد شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/165932/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد

به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آزرده خاطر شدن رانندگان از وضعیت نامناسب جاده‌ای در 7 کیلومتری کرمانشاه + فیلم

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: تیم ملی خواهان خمس بود اما باشگاه مخالفت کرد

حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان

فال انبیا فردا شنبه اول اردیبهشت 1403

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

قهرمان لیگ ثانیه آخر مشخص می‌شود

سیدحسین: از کمیته انضباطی متشکرم!

پاکو خمس هم نتوانست؛ جدایی سرمربی مطرح اسپانیایی از تراکتور

بخش اول گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

بخش دوم گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

رضاوند: دوست نداریم حق پرسپولیس هم ضایع شود

سلیمان‌زاده: تیم ما سازمان‌یافته بازی کرد

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است