عصر کرد

آخرين مطالب

انتقاد از وجود بروکراسی پیچیده در تامین واگن شهرداری تهران

انتقاد از وجود بروکراسی پیچیده در تامین واگن
  بزرگنمايي:

عصر کرد - مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: واگن باید متناسب با مترو هر شهری طراحی شود و به همین دلیل زمانبری خاص خود را دارد.

به گزارش شهر، علی امام، مدیر عامل شرکت مترو تهران درباره سرانجام آزادسازی اوراق مشارکت سال 98 مترو تهران گفت: دو ماه پیش 184 میلیارد تومان و انتهای هفته گذشته نیز سهم دولت آزادسازی و در مجموع 684 میلیارد تومان از سهم هزارمیلیارد تومانی مترو تهران از اوراق مشارکت مترو تاکنون آزادسازی شده است. 
٣ وثیقه دیگر برای پایان آزادسازی اوراق مشارکت سال 98
او درباره آزادسازی باقی مانده سهم مترو و ارائه وثیقه جهت آزادسازی آن گفت: دو مورد از وثائقی که شهرداری ارائه داده در مراحل نهائی است و احتمالا تا نیمه بهمن تایید می‌شود و باقی مانده پول آزاد می‌شود. 
امام در پاسخ به این سوال که آیا با دو وثیقه شهرداری باقی مانده پول آزاد می‌شود گفت: بستگی دارد که بانک آن‌ها را بپذیرد چرا که وقتی وثیقه ارائه می‌شود ارزش آن کاهشی می‌شود و گاهی 50 درصد کمتر از ارزش واقعی به عنوان وثیقه محسوب می‌شود. 
او ادامه داد: احتمالا ملک سومی هم نیاز است که برای تامین وثیقه ارائه شود و احتمالا با این سه ملک پرونده اوراق مشارکت بسته می‌شود. 
مدیرعامل شرکت مترو تهران در پاسخ به این سوال که آیا 10 ایستگاه باقی مانده طبق وعده داده شده تا پایان سال افتتاح خواهند شد گفت: ما زمان زیادی را از دست دادیم چرا که پول اوراق باید در شهریور ماه و در نهایت مهرماه به دست ما می‌رسید، اما قسمت بیشتر پول در آخرین روزهای دی ماه برای ما واریز شده است اما جلسات فشرده‌ای با پیمانکاران در این روزها برگزار کردیم و درخواست کردیم تا جایی که ممکن است کار را فشرده پیش ببرند. 
امام ادامه داد: در تلاش هستیم تا جایی که می‌شود ایستگاهی به سال بعد موکول نشود و امیدواریم تا آخر سال ده ایستگاه باقی مانده تا پایان سال افتتاح شود. 
او افزود: بیشتر افتتاح‌ها در اسفندماه است و تعداد کمتری از ایستگاه‌ها در بهمن ماه افتتاح خواهد شد. 
مدیرعامل شرکت مترو تهران در واکنش به اظهارات رئیس شورای شهر مبنی بر اینکه افتتاح ایستگاه‌ها بدون وارد کردن واگن به خط انگار که پول خود را دور می‌ریزیم، و باید در تامین واگن برای مترو اقدام جدی‌تری کرد گفت: در سال 96 و در برنامه پنج ساله، دولت تامین واگن برای کلانشهرها را به صورت جدی‌تری برعهده گرفت و براساس ماده 48 مقرر شد تا پایان برنامه در سال 1400، دو هزار دستگاه واگن مترویی برای مترو کلانشهرها تامین شود که سهم تهران 1050 واگن است. 
او ادامه داد: مسئولیت تامین واگن‌ها به وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها سپرده شد و مناقصه بین المللی برگزار و اواخر سال 96، واگن‌سازی تهران با شرکای چینی خود برنده آن شد. 
امام با تاکید بر اینکه به جد پیگیر این مساله هستیم گفت: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کارفرما است و شهرداری تنها بهره بردار است و منابع مالی نیز از طریق فاینانس و با تعهد دولت تامین می‌شود. متاسفانه روند اداری در داخل کشور خیلی به کندی پیش رفته و هنوز به سرانجام نرسیده است، البته تحریم نیز بی‌تاثیر نبوده است. 
اعتبار اسنادی واردات 630 واگن از چین هنوز باز نشده است
مدیرعامل شرکت مترو تهران افزود: زمانی که این قرار داد بسته شد قرار بود الحاقیه‌ای منعقد شود و این الحاقیه ماه‌هاست که بین طرف چینی و سازمان شهرداری‌ها به نتیجه نرسیده و در نتیجه اعتبار اسنادی پروژه هنوز باز نشده است. در قراردادهای فاینانس، تا زمانی که اعتبار اسنادی باز نشود، قرارداد فعال نمی‌شود و هنوز این اتفاق رخ نداده است. 
او افزود: چیزی به 1400 نمانده است و حتی قرارداد هم هنوز به سرانجام نرسیده است و به نظر می‌آید متاسفانه تا پایان دولت دوازدهم هیچ اتفاق جدی در عرصه تامین واگن رخ ندهد. 
امام ادامه داد: تا سال آینده بدون هیچ شک و شبه‌ای نه تنها 630 واگن بلکه باقی این تعداد دو هزار واگن نیز به نتیجه نمی‌رسد. 
با وجود بروکراسی پیچیده اداری، بدون تحریم هم شرایط تامین واگن تفاوت چندانی نداشت
او گفت: درست است که تحریم بی‌تاثیر نبوده اما اصل مشکل سیستم بروکراسی سنگین و پیچیده‌ای است که داریم، حتی اگر تحریم هم نبود، با این شرایط اداری احتمالا تفاوت چندانی با وضعیت کنونی نداشتیم. 
امام ادامه داد: فارغ از بحث 2 هزار واگن، در سال جاری دو اتفاق افتاده است، شرکت مترو تهران، بعد از جلسات متعدد با شرکت واگن‌سازی تهران تلاش کرد تا قراردادها را به نسبت قراردادهایی که در دوره قبل مدیریت شهری بسته شده بود و عددهای بالایی بود که بنظر می‌آمد منطقی نیست، تعدیل دهد و در نتیجه قراردادها 25 درصد قیمت‌ها تعدیل و قراردادی برای تامین 105 دستگاه آماده شد که امیدواریم در بهمن ماه با حضور شهردار و رئیس سازمان برنامه و بودجه این قرارداد مبادله شود. 
او با اشاره به ظرفیت‌های قانون بودجه برای تامین منابع گفت: در قانون بودجه کل کشور ظرفیت‌هایی وجود دارد و در این زمینه پیگیر تامین منابع هستیم. تبصره 18 و 19 بودجه و ماده 12 قانون حمایت از تولید حمایت‌پذیر از جمله راه‌هایی هستند که پیگیر بهره گیری از آن‌ها هستیم. بعلاوه ظرفیت اوراق مشارکت را نیز استفاده خواهیم کرد. درسال 99، مبلغ 420 میلیارد تومان از اوراق برای تامین واگن اختصاص داده شده است. 
امام ادامه داد: از طرفی تبصره 19 بودجه برای حمایت از مشارکت عمومی-خصوصی در پروژه‌ها است و در آن پیش بینی شده است که اگر سرمایه‌گذاری 70 درصد هزینه را بدهد، دولت 30 درصد آن را تامین می‌کند. در این زمینه برای اولین بار در ماه‌های گذشته از کمیته ماده 27 وزارت کشور مصوبه گرفتیم و اولین نوبت فراخوان شنبه هفته گذشته در روزنامه همشهری چاپ شد و اکنون در فرایند تامین سرمایه گذار هستیم که بتوانیم 105 دستگاه نیز از این طریق تامین کنیم. 
او ادامه داد: اگر این سرمایه‌گذاری به نتیجه برسد باب جدیدی در مترو تهران ایجاد خواهد شد و امیدواریم بتوانیم با مشارکت بخش خصوصی به قرار داد برسیم و 105 دستگاه دیگر را نیز از این طریق به نتیجه برسانیم. 
در یک سال آینده واگن جدیدی به مترو تهران اضافه نخواهد شد
به گزارش ایلنا، امام در پاسخ به این سوال که این 105 دستگاه چه زمانی به ناوگان حمل ونقل پایتخت اضافه خواهد شد گفت: از زمانی که قرارداد بسته شود، واگن‌ها باید 18 ماهه تامین شود و وارد شبکه مترو تهران شود. 
او در واکنش به اینکه بنابراین در یک سال آینده واگن جدیدی به مترو تهران اضافه نخواهد شد گفت: خیر اضافه نخواهد شد. واگن باید متناسب با مترو هر شهری طراحی شود و به همین دلیل زمانبری خاص خود را دارد.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/176786/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد

به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آزرده خاطر شدن رانندگان از وضعیت نامناسب جاده‌ای در 7 کیلومتری کرمانشاه + فیلم

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: تیم ملی خواهان خمس بود اما باشگاه مخالفت کرد

حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان

فال انبیا فردا شنبه اول اردیبهشت 1403

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

قهرمان لیگ ثانیه آخر مشخص می‌شود

سیدحسین: از کمیته انضباطی متشکرم!

پاکو خمس هم نتوانست؛ جدایی سرمربی مطرح اسپانیایی از تراکتور

بخش اول گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

بخش دوم گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

رضاوند: دوست نداریم حق پرسپولیس هم ضایع شود

سلیمان‌زاده: تیم ما سازمان‌یافته بازی کرد

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد