عصر کرد

آخرين مطالب

سعید جلیلی:

دروازه های صادراتی در مریوان و دیگر شهرستان های مرزی ایجاد شود اجتماعی

  بزرگنمايي:

کرد آنلاین - سنندج - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار باید در مریوان و دیگر شهرستان های مرزی دروازه های صادراتی ایجاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، سعید جلیلی در جمع اساتید و دانشجویان و مردم شهرستان مریوان که در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، گفت: دشمنان تمام توان خود را به کار بستند که مردم ایران نتوانند رژیم مورد نظر خود را روی کار آورند و این امر در زمانی نمود یافت که شهرستانی همچون مریوان مورد بمباران های پی در پی دشمن بعثی با حمایت کشورهای غربی قرار گرفت .
وی با اشاره به اینکه ملت ایران قیام و آزادی را برای خود به ارمغان آوردند، عنوان کرد: در این راه شهرهای ما بمباران می شدند و انسان های بزرگی را در این راه از دست دادیم .
وی با اشاره خبرهایی درچند روز اخیر مبنی بر اینکه یکی از محلات دمشق ظاهرا بمباران شیمیایی شده است، گفت: وقتی از وزیرخارجه آمریکا پرسیده شد این ادعا را بر چه مبنایی گفته اید عنوان کرد در شبکه های اجتماعی مطرح شده و این مبنا قرار گرفت برای حمله به سوریه .
جلیلی ادامه داد: سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه که ادعای حقوق بشر را دارند به سوریه حمله کردند آن هم تنها به دلیل شنیده شدن احتمال وقوع حمله شیمیایی در یکی از محلات سوریه اما سوال اینجاست که آیا این کشورها شیمیایی شدن سردشت و دیگر مناطق استان کردستان را نشنیدند ؟
وی افزود: سردشت مورد حمله بدترین حملات شیمیایی قرار گرفت آیا شما نشنیدید که حلبچه مورد حمله شیمیایی قرار گرفت ؟ چه کسانی مواد شیمیایی و اسلحه و مهمات مربوط به آن را در اختیار صدام گذاشتند و پشتیبان وی بودند .
وی اظهارداشت: اگر مسئله مربوط به سوریه برای حقوق بشر است چرا صدای مردم سردشت و حلبچه و بمباران های مریوان را نشنیدند ؟ آنها صدای مردم راشنیدند اما چون خود شخصا به صدام حسین کمک کردند زبانشان را بسته و حقوق بشر را زیرپا له کردند .
جلیلی گفت: هواپیمای فرانسه بود که بمب های شیمیایی آمریکا و فرانسه را بر سر مردم می ریخت و همین کشورهای جنوب خلیج فارس در جنگ تحمیلی بیش از 28 میلیارددلار از سوی عربستان سعودی به صدام کمک شده بود .
وی بیان کرد: اولین گزینه آمریکا برای مقابله با ایران به خاک و خون کشیدن ملت ما بود و آنها تمام کارها و شرارت را انجام دادند .
وی اظهار داشت: آنها برای اولین بار در تاریخ دیدند و مشاهده کردند که مردم ایران اسلامی با تمام توان خود از کیان این آب و خاک محافظت کردند و همین پیشمرگان اسلامی کورد بودند که مقاومت کردند .
جلیلی عنوان کرد: وقتی انقلاب پیروز شد و صدام در جنگ هشت ساله شکست خورد، آمریکا بعدا پرده را کنار زده و سخن از تحریم های فلج کننده به میان آورد و همین کار را هم کردند و هر آنچه که می توانستند و در توان داشتند را به کار بستند .
عضو سابق مذاکره کننده هسته ایران گفت: موفقیت را بشناسیم که چه عواملی در آن نقش داشته است و امروزه یک عده ای نمی خواهند اجازه دهند این امر دیده شود .
جلیلی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه استکبار جهانی می خواستند از فرصت تنوع قومی به عنوان یک تهدید استفاده کنند اما نتوانستند، بیان کرد: چراکه هم ملت کورد و هم دیگر ملت ها هوشیار هستند .
وی افزود: دشمنان ما نمی خواهند موفقیت ما تکثیر شود و آنها می دانند که این موفقیت ما الگو می شود به همین دلیل در مقابل آن می ایستند .
وی اظهارداشت: به عنوان نمونه برادران ما در فلسطین و لبنان از ما به عنوان الگو استفاده کرده و در جنگ 21 روزه برنده می شوند .
وی عنوان کرد: متوسط سن دانشمندان هسته ای ما که شش قدرت را مجبور می کنند به پای گفتگو بیایند 30 سال است و این امر به کام آنها خوش نیامده است و آنها ایران را کانون ناامنی عنوان می کنند .
جلیلی بیان کرد: این ملت است که امنیت را برایمان به ارمغان آورده اند و این مرز از مهمترین و امن ترین مرزهای جهان است .
وی یادآورشد: مردم کوچه و بازار مریوان و دیگر شهرستان های کشور هستند که از این نظام محافظت کرده اند و این امنیت مثال زدنی را در دنیا ایجاد کردند .
وی با اشاره برای اینکه وجود همسایگان برای هر کشوری یک فرصت است، عنوان کرد: عراق نیز برای ما فرصتی است و که جوانان استان های مرزی ما می توانند در حوزه صادرات محصولات و کالاهای مختلف فعالیت کنند که این اقدام رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشن و دیگر نیازی به کولبری نخواهند داشت .
وی عنوان کرد: ما اگر بتوانیم بازار بزرگ اقلیم کردستان عراق را برای خود داشته باشیم می توانیم برای جوانان خود کار و اشتغال ایجاد کنیم لذا باید در مطالبات خود این امر را در نظر داشته باشیم و ما باید در مریوان و شهرستان های مرزی دروازه های صادراتی ایجاد کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/22653/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را درهم شکست

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد

به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آزرده خاطر شدن رانندگان از وضعیت نامناسب جاده‌ای در 7 کیلومتری کرمانشاه + فیلم

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: تیم ملی خواهان خمس بود اما باشگاه مخالفت کرد

حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان

فال انبیا فردا شنبه اول اردیبهشت 1403

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

قهرمان لیگ ثانیه آخر مشخص می‌شود

سیدحسین: از کمیته انضباطی متشکرم!

پاکو خمس هم نتوانست؛ جدایی سرمربی مطرح اسپانیایی از تراکتور

بخش اول گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

بخش دوم گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

رضاوند: دوست نداریم حق پرسپولیس هم ضایع شود

سلیمان‌زاده: تیم ما سازمان‌یافته بازی کرد