عصر کرد

آخرين مطالب

رویداد شتاب راهی به سوی کسب و کار جدید علمي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - رویداد شتاب برای تجاری سازی ایده های متنوع و جدید با استفاده از نرم افزارهای مختلف راهی برای ایجاد کسب و کارهای جدید است تا دسترسی به امکانات را آسانتر و روند توسعه شهری را متحول کند.
به گزارش ایرنا، رویداد شتاب راهی برای ایجاد کسب و کار جدید از سوی کار آفرینان، صاحبان ایده و دانشگاهیان است تا در محیطی دوستانه به بیان ایده های نورآورانه و ریسک پذیر خود بپردازند تا برای برطرف کردن مشکلات طرح، آنها را به بوته نقد بگذارند.
این رویداد مبنا را برای راه اندازی یک کسب و کار نوپا و موفق قرار می دهند و شرکت کنندگان را برای رویارویی با سرمایه گذاران جهت تبدیل ایده به محصول آماده می کند.
یکی از صاحبان ایده کارگاه رویداد شتاب بانه که ایده بسته های جهیزیه را با نرم افزار طراحی کرده است، گفت: یکی از اهداف ما برای طراحی این ایده تهیه آسان جهیزیه برای نو عروسان و دختران دم بخت است و که هنگام خرید زمان زیادی را صرف تهیه جهیزیه نکنند.
ربین ایازی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این ایده تمام وسایلی را که یک نو عروس برای جهیزیه لازم دارد در قالب بسته های مختلف با قیمت مناسب و برندهای مختلف تعریف شده است.
وی اظهار داشت: افرادی هستند که مارک های معروف را سفارش می دهند که قیمت این مارک تاحدودی بیشتر است اما همه بسته های تعریف شده تخفیف های خاصی دارند و کالای ایرانی در آنها مورد توجه است.
ایازی تاکید کرد: در صورتی که از شهرهای دیگر سفارش داشته باشیم توسط شرکت های حمل و نقل به آن مناطق ارسال می شود و تمام اجناس تا مقصد بیمه می شود.
این ایده پرداز با اشاره به اشتغالزایی مناسب طرح خود گفت: نرم افزار دارای منابع اصلی بوده که گروهی هشت نفره از دانشجویان را در رشته های IT شامل گرافیست، بازاریاب، برنامه نویس، مسئول فروش و دیتا سنتر را در خود جای داده است.
ایازی با بیان اینکه شهر بانه قطب تجارت و فروش لوازم خانگی است و اکثر مسافران با هدف تهیه جهیزیه به شهر سفر می کنند، یادآور شد: سایت های اینترنتی زیادی برای تهیه وسایل خانگی وجود دارد اما این ایده ما با نصب نرم افزار قابل استفاده است و تمام آنچه را که نیاز دارد به آسانی می توانند از طریق نرم افزار تهیه کنند
یکی دیگر از صاحبان ایده نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ایده ما در مورد بازیافت و تفکیک زباله تر و خشک است که می توان از آن به نوعی استفاده کنیم که به طبیعت کمترین آسیب را وارد کند.
شهناز اکرمی با بیا ن اینکه هدف ما تولید کود ارگانیک با استفاده از زباله تر است، افزود: در این ایده کرم های مخصوص، زباله تر را می خورند و به کود ارگانیک که در مواد خاص استفاده می شود تبدیل می کنند و کرم ها که توان باروری و تولید مثل ندارد را نیز به عنوان غذای عقرب تبدیل می کند.
وی اظهار داشت: از زهر عقرب هم برای تولید محصولات بهداشتی و درمانی استفاده می شود و لاشه عقرب هم برای تولید وسایل آرایش و بهداشتی بکار می رود.
اکرمی با اشاره به اینکه از زهر عقرب برای تولید داروهای مانند سرطان و ام اس استفاده می شود، یادآور شد: با بهره گیری از این ایده و طراحی نرم افزار آن در کنار تولید کود ارگانیک مواد داروی و بهداشتی هم طی فرآیند خاص تولید می شود و آسیب های محیط زیست با کاربردی کردن زباله تر به حداقل می رسد.
یکی از منتور (مربی) های این رویداد شتاب بانه نیز گفت: ایده ها در ابتدا به صورت تئوری است و در فاز اجرایی چالش های و مشکلات خاصی دارند که شرکت کنندگان با این چالش ها آشنا می کنیم و تجربیات خود را به انها انتقال می دهیم.
اروند طباطبایی اظهار داشت: 2 ایده ای که در اینجا طرح شده بسیار مناسب است و در هنگام اجرا با مشکلات کمتری مواجه می شود.
وی با اشاره به اینکه برای اجرایی کردن ایده ها ابزارهای مختلفی وجود دارد، افزود: استارتاپ در واقع ایجاد کسب و کارهای نوپا است که افراد با توجه به ابزارهای مدرن کسب و کارهای مدرن راه اندازی می کنند.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهرداری بانه هم به خبرنگار ایرنا گفت: کارگاه رویداد شتاب در سه روز برگزار می شود و کارگاه های برای چگونگی ایده پردازی و ایده سازی برگزار شد.
عبدالواحد رفاعی افزود: 100 نفر در این رویداد شرکت کردند که از این تعداد 55 نفر توانستند ایده های خود را طرح و 10 ایده نیز توسط داوران به عنوان ایده های نهایی انتخاب و معرفی شد.
وی اظهار داشت: تمام شرکت کنندگان نهایی به 10 گروه تقسیم شدند و منتورها به روش های مختلف شرکت کنندگان را آموزش دادند تا ایده یا کسب و کار خود را تجاری کنند.
به گفته رفاعی، کارگاه رویداد شتاب استارتاپ ویکند در سه روز برگزار شد و در روز آخر (جمعه) هر کدام از گروه ها ایده های خود را در سه دقیقه ارائه می دهند و در پایان ایده های داوری می شوند.
وی یادآور شد: سه ایده به عنوان ایده برتر انتخاب می شود و به پارک علم و فناوری معرفی می شود که در پارک علم و فناوری بدون داوری پذیرش می شوند.
رفاعی دانشجویان، بازاریان، شرکت داران، صاحب نظران و اساتید دانشگاه از جمله شرکت کنندگان این رویداد علمی هستند، افزود: این برنامه به صورت شهرستانی برگزار شد اما افرادی از شهرهای سنندج، بوکان، سقز و دیواندره نیز در آن حضور داشتند.
به گزارش ایرنا، استارتاپ ویکند یا رویداد آموزشی و تجربی شتاب در همه جای دنیا در روزهای پایانی هفته برگزار می شود و در بانه نیز از روز چهارشنبه کار خود را آغاز و امروز به پایان می رسد.
در این برنامه شرکت کنندگان پر انگیزه شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، بازاریاب ها و طراحان گرافیست گرد هم می آیند تا طی 54 ساعت ایده هایشان را مطرح می کنند و گروه تشکیل می دهند و هر گروه ایده ای را طراحی می کند.
شهرستان بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
7469/9102

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/35495/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در کردستان تشریح شد

نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»

شادترین روز اورتون در یک دهه!

امروز، روزِ یوهان کرویف است

آغاز رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی با حضور سرمربی تیم ملی

واحدهای سیار برای پخش HD لیگ برتر!

نونیز در حد لیورپول نیست، زودتر بفروشیدش!

پیمان یوسفی و علی دبیر باز هم خبرساز شدند

گل های جذاب لحظه ثانیه های آخری تیم ملی انگلیس در طول تاریخ

گلهای برتر سری آ در هفته 33

خوشحالی کاپیتان بارسا

حزباوی: من و اکرم عفیف شما همه!

وضعیت مقاوم‌سازی 13 شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری

چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟

فیلم/ بازگشایی گردنه برفی محور کرمانشاه به کردستان

جزئیاتی تکان دهنده از قتل یک جوان توسط 4 برادر

آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه

طبیعت بهاری شهرستان سنندج + تصاویر

تجارت 5 میلیارد دلاری گمرکات کردستان در سال گذشته

بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

آخرین وضعیت شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه

انجام عمل بسته دریچه آئورت برای نخستین‌ بار در غرب کشور

گردنه «تته» بعد از 5 ماه بازگشایی شد

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

بازیگر معروف «نون خ» و خواستگاری از دختر ترامپ!

رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر

دریبل دیدنی «امباپه» در بازی شب گذشته مقابل لوریان

10 گل شگفت انگیز آرسنال توسط تیری آنری

درخواست ژاوی از ستاره بارسا

لیورپول با این کاپیتان به جایی نمی‌رسد

ستاره ناکام رئال در ترکیب اصلی

مراسم خاکسپاری پیشکسوت بسکتبال برگزار شد

شرط ژاوی مشخص شد

گران‌ترین بازیکن تاریخ انگلیس خانه نشین شد

سرمربی ازبکستان: ایران یکی از بهترینهای جهان

صحنه‌ای وهمناک درانگلیس مدل فیلم‌های آخرالزمانی

حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود

حضور مرد سرشناس و بانفوذ در پرونده قتل چشم‌آبی‌ها | زوایای جدید از قتل تکان‌دهنده یک مرد در بزرگراه + تصاویر بازسازی صحنه قتل

نصب سامانه ثبت تخلفات در جاده سلطانیه به همدان

احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی

افزایش بیماران خاص در کرمانشاه

رقابت بیش از 39 هزار داوطلب کرمانشاهی در نوبت اول آزمون سراسری

تزریق 3.5 میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان

انجام عمل بسته دریچه آئورت برای اولین‌بار در غرب کشور

برنامه ریزی برای تسریع در تعیین تکلیف خودرو‌های رسوبی

از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه

پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست