عصر کرد

آخرين مطالب

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان:

رسانه می‌تواند اعتماد عمومی و امید را به جامعه باز گرداند اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر کرد - رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با بیان اینکه رسانه نباید ناامیدی را ترویج دهد، گفت: رسانه‌ها باید با تجهیز به خبرنگاران متخصص، کاربلد، متعهد و جهادی از جانبداری دوری گزیده و رسالت آگاه‌سازی خود را به نیکی دنبال کند.
به گزارش ایسنا، منطقه کردستان «امین مرادی» در جریان بازدید از خبرگزاری ایسنا کردستان ضمن گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگار عضوی از خانواده هنری است که فعالیتش یک فعالیت هنرمندانه با تکیه بر اعتقاد و تخصص است.
وی افزود: خبرنگاری کاری سخت، طاقت‌فرسا، متعهدانه و استرس‌آور است.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه خبرنگاران هنرمندانی متعهد هستند که رسالت‌شان تولید خبر است، گفت: خبرنگاری که رسالت خود را به درستی، حرفه‌ای و تخصصی انجام دهد راه‌گشای بسیاری از مشکلات و چالش‌های جامعه خواهد بود.
وی با ذکر اینکه شأن قلم خبرنگار تا بدانجا است که خداوند بر آن قسم یاد کرده است، تصریح کرد: نگاه خبرنگار باید متأثر از نگاه شخصیت‌های شاخص هم‌چون شهید صارمی و شهید آورینی باشد که حق الحقیقت را بیان می‌کردند.
مرادی با تأکید بر اینکه خبرنگاران باید از جریان‌ها، اقدامات جناحی و جوسازی دوری گزینند، ادامه داد: نقد متفاوت با تخریب است، چرا که نقد حساب شده و منصفانه بوده و در آن ترور شخصیتی نمی‌شود.
وی با بیان اینکه خبرنگاران همیشه مظلوم واقع می‌شوند، خاطرنشان کرد: خبرنگاران در طول سال به وظیفه خود به خوبی عمل می‌کنند، اما تنها روزی که مدیران به خاطر می‌آوردند که باید از آنان قدردانی کنند «روز خبرنگار» است.
خبرگزاری ایسنا و ایکنا تخصص و کار جهادی را سرلوحه کار خود قرار دهند
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در ادامه با اشاره به اینکه نقش خبرنگار در توسعه یک نقش کلیدی و اساسی است، اظهار کرد: اگر کار درست انجام شود و خبرنگار به عنوان مطالبه‌گر ورود کند می‌توان مشکلات استان را به زیبایی منعکس و مرتفع ساخت.
وی با ذکر اینکه جنگ، جنگ رسانه‌ای است، افزود: رسانه‌ای که مخاطب دارد و در جهان به عنوان یک رسانه تأثیرگذار معرفی می‌شود بیش از سایر رسانه‌ها می‌تواند در خلق تغییرات نقش‌آفرین شود.
مرادی با بیان اینکه رسانه نباید ناامیدی را ترویج دهد، گفت: رسانه‌ها باید با تجهیز به خبرنگاران متخصص، کاربلد، متعهد و جهادی از جانبداری دوری گزیده و رسالت آگاه‌سازی خود را به نیکی دنبال کند.
وی گریزی به نقش خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا در حوزه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی زد و گفت: انتظاری که از این دو خبرگزاری می‌رود با توجه به جایگاه علمی که دارند این است که اطلاع‌رسانی آنان تخصصی، آکادمیک و جهادی باشد.
به گفته رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ، شفافیت یک رسانه در کنار نقد منصفانه سطح توقعات از خبرگزاری ایسنا را بالا برده است.
مرادی با بیان اینکه خبرنگار باید روحیه جهادی داشته باشد، دیگر ویژگی خبرنگاران را نترسی و شجاعت دانست و گفت: در کار خبری، حب و بغض جایگاهی ندارد.
وی نسبت به اینکه خبرنگاران به عنوان تریبون یک اداره و روابط عمومی عمل کنند هشدار دارد و گفت: خبرنگار زبان گویای قشرهایی است که قادر به بیان خواسته‌ها و نیازها و مطالبات خود نیستند.
خبرنگاران ابزار توسعه را در اختیار مدیران قرار دهند
مرادی در بخش دیگری از سخنان خود بر این موضوع که کردستان یک استان فرهنگی است تأکید کرد و افزود: در کردستان مشکلات خاصی وجود دارد که خبرنگاران باید با کنکاش و رصد آن ابزارهای غنی را در اختیار مدیران قرار دهند تا مدیران به وسیله استناد به این موارد بتوانند مطالبه‌گر باشند.
وی با تأکید بر اینکه قلم باید به حق بچرخد، افزود: در این جنگ نابرابر نرم و رسانه‌ای، تهاجم و شبیخون فرهنگی که امروزه در قالب زبان هنر و رسانه نمود یافته است و برای آن هزینه می‌شود، باید رسانه‌های متعهد ورود کنند و نسبت به مقابله با آسیب‌های این جنگ نابرابر سهم خود را ادا کنند.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه قلم می‌تواند اعتماد عمومی و امید را به جامعه بازگرداند، تصریح کرد: خبرنگاران زمینه‌ساز اعتماد به رسانه‌ها را فراهم می‌کنند و گاه یک رسانه به دلیل وجود خبرنگاران خوب و آگاهش مورد استناد خواهد بود.
وی با ذکر اینکه خبرنگار باید زمینه‌ساز اعتماد به رسانه را فراهم کند، گفت: کار حرفه‌ای و تخصصی باید شود و خبرنگاران حرفه‌ای را تربیت کرد.
تربیت خبرنگاران متخصص و صاحب‌نظر نیاز کنونی کردستان
مرادی در بخش پایانی سخنان خود یکی از آسیب‌های حاکم بر فضای رسانه‌ای کردستان را عدم فعالیت تخصصی و حوزه‌بندی مشخص خبرنگاران دانست و ادامه داد: حوزه‌بندی خبری و تمرکز بر آن باعث می‌شود که خبرنگاران با آگاهی نسبت به موضوعات مربوط به آن سرویس خبری ورود کرده و تأثیرگذاری عمیق‌تری را به همراه داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه‌های خبری و ورک‌شاپ‌های آموزشی از جمله نیازهای اساسی خبرنگاران است که تکمیل کننده آموزش‌های آکادمیک و تجربیات آنان است.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در پایان با اعلام اینکه باید تلاش کرد تا تولید محتوا و رفتن به سوی تولید اخبار تحلیلی در استان باب شود، یادآور شد: این اتفاق می‌توان پیش‌قدمی باشد در مسیری که به تربیت خبرنگاران حرفه‌ای و صاحب‌نظر ختم می‌شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/44913/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

‌زبان فارسی‌ را مدیون زبان متعادل سعدی هستیم

تاج: واگذاری باشگاه‌ها (استقلال و پرسپولیس) روز دوشنبه انجام می‌شود

فولاد در تیم ملی جوانان رکورددار شد

گواردیولا: پارسال لوکاکو ما را قهرمان اروپا کرد

وضعیت مبهم سنگربان پرسپولیس؛ بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟

حسینی یاد ذوب‌آهنی های محبوب را زنده نگه داشت

استقلال و پرسپولیس یک قدم تا واگذاری

کنایه تاج به باشگاه‌های معترض سقف قرارداد

استراتژی استقلال خوزستان برای بقا جواب داد

بارسلونا در اضطراب؛ الان وقت ال‌کلاسیکو نبود

محل برگزاری فینال جام حذفی مشخص شد

نام پتروشیمی‌های خریدار باشگاه استقلال مشخص شد

طرح توسعه‌ فضای سبز مناطق هشتگانه کرمانشاه در منطقه پنج کلید خورد

پیش‌بینی بارش باران در کرمانشاه/دمای هوا کاهش می‌یابد

آزادسازی و رهاسازی کبک‌ها از دست شکارچی غیرمجاز در روانسر

ماجرای پیشگویی امام خمینی(ره) از شهادت فرزند آیت‌الله ‌شاه‌آبادی

پوستر جشنواره فیلم کن 2024 رونمایی شد

دیوید تیلور امشب المپیکی می‌شود

فیلم| طنین نوای هزار دف در کردستان

مردی که از یک عروسک صاحب فرزند شده خاطرات زندگی عجیبش را به اشتراک می گذارد

خاطرات عجیب مردی که از یک عروسک صاحب فرزند شد!

جذب حامی مالی برای هیأت تنیس روی میز کردستان در حال انجام است

(ویدئو) حمله گاو به حاضرین در مراسم «هزار دف» کردستان

به دنیا دل مبند ای دل به فکر توشه ره باش ‏

به بهانه اول اردیبهشت یادروز سعدی شاعر بلند آوازه ایران و جهان‌

بیانیه هیات مدیره باشگاه تراکتور

تصمیم سخت ستاره چلسی؛ تردید برای جراحی

10 سال از یکی از سوپرگل‌های دیمیتار برباتوف با پیراهن موناکو گذشت

پس از یک سال؛ ستاره ناکام لیورپول جدا می‌شود

آنچلوتی: اگر نیاز باشد با 7 مدافع و دو گلر بازی می‌کنیم

آمار نیما کار پیام برای بازگشت را سخت کرد

ژاوی: براوو رئال، این صعود حلالشان باشد

انریکه: اول دورتموند را ببریم، به رئال هم می‌رسیم

رفع تصرف 3 هزار مترمربع از اراضی ملی سنندج

1000 دف عظمت پالنگان را به تصویر کشید

وعده برخورد با ورود موتور به پیاده‌راه فردوسی سنندج عملی نشد

اختراع جدید دانشمندان؛ ماده عجیبی که با دریافت ضربه، سخت‌تر می‌شود

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

بزرگداشت شاعری که پیشانی زبان پارسی است/ گوته تا شجریان از «سعدی» اعتبار گرفتند

به مناسبت روز بزرگداشت شاعر و نویسنده بزرگ قرن هفتم، سعدی شیرازی

نمونه‌ای از جایگیری درست داور رو مشاهده می‌کنید!

گریمالدو: به‌ خاطر ژابی حاضرم به رئال هم بروم!

طارمی دوباره شماره یک خط حمله پورتو

برگزاری دو دیدار تدارکاتی در دستور کار استقلال

آخرین جلسه تمرین ذوب‌آهن پیش از دیدار با آلومینیوم

مهاجم محبوب حسین عبدی دوباره در اردوی ملی

میزبانی ضعیف‌ تایلندی‌ها در برگزاری جام ملت‌های فوتسال آسیا