عصر کرد

آخرين مطالب

توسعه کردستان نیازمند توجه بیشتر مسئولان کشوری است سياسي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - نماینده مردم شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان کشوری برای رسیدن کردستان به شاخصه های توسعه باید به این استان توجه بیشتری کرده و برای آن تبعیض مثبت در مقایسه با سایر استان ها قائل شوند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، سید مهدی فرشادان روز سه شنبه در جلسه بررسی مشکلات روستاهای بخش مرکزی کامیاران اظهار داشت: از جمله اقدامات خوب دولت برای توسعه کردستان عدم کاهش بودجه امسال استان نسبت به سال 96 است.
وی افزود: مردم مطمئن باشند که نمایندگان آنها در مجلس شورای اسلامی همه تلاش خود را برای توسعه استان از راه های مختلف به کار گرفته اند و برای رسیدن کردستان به شرایط مطلوب اتفاق نظر دارند.
فرشادان به مظلوم واقع شدن استان در بخش جاده و راه های روستایی، تخصیص آب سدها و آب و فاضلاب روستایی اشاره کرد و یادآور شد: با نوشته شدن سند توسعه استان و تلاش نمایندگان حل این مشکلات در اولویت است.
نماینده مردم شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس با اشاره به اینکه کارهای مقدماتی برای کلنگ زنی بیمارستان 100 تختخوابی کامیاران انجام شده است، تاکید کرد: در حوزه راه روستایی نیز در این شهرستان کارهای اجرایی در 17 روستا آغاز شده است.
وی با بیان اینکه ایران با توافق برجام حسن نیت خود را به دنیا ثابت کرد، افزود: خروج آمریکا از برجام، برگشت تحریم ها و افزایش نرخ ارز شاید مشکلات معیشتی به وجود آورده باشد اما با افزایش صادرات در چنین شرایطی می توان از این موقعیت بهترین بهره را برای ارز آوری به کشور برد.
فرشادان به تعیین قیمت منطقی برای کالاهای اساسی و ارائه پکیج های حمایتی برای اقشار مختلف از سوی دولت با هدف بهبود شرایط اشاره کرد و گفت: ظرفیت و پتانسیل بالای کشور در حوزه های مختلف و همراهی مردم در این شرایط با دولت راه عبور از این گردنه سخت و حساس است.
وی دهیاران را سربازان خط مقدم خدمت رسانی به مردم دانست و اضافه کرد: دهیاران باید متوجه این امر باشند که در گذشته اعتباری در این راستا وجود نداشت در حالیکه امروز بودجه دارند و مشکل شان میزان آن است.
فرشادان با بیان اینکه معضلات اجتماعی به درون روستاها نیز ورود کرده است، یادآور شد: جلوگیری و حل این معضلات نیازمند تلاش و جدیت دهیاران و همراهی و همکاری اعضای شوراهای اسلامی روستاها است.
در این جلسه تعدادی از دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی بخش مرکزی کامیاران به بیان مشکلات روستاها پرداخته و خواستار رفع و پیگیری آنها از سوی مسئولان استان بویژه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی شدند.
**روستاهای کامیاران مستعد توسعه است
فرماندار کامیاران هم در این نشست با اشاره به اینکه تمامی روستاهای شهرستان کامیاران مستعد توسعه در بخش های مختلف کشاورزی، دامپروری و گردشگری است، گفت: راه برون رفت از عدم توسعه یافتگی تغییر رویکرد ذهنی مسئولان و جامعه است.
مسعود الماسی روز سه شنبه در جلسه بررسی مشکلات روستاهای بخش مرکزی کامیاران با حضور دهیاران و فرشادان نماینده مجلس افزود: به هر نقطه از کامیاران که نگاه شود، می توان پتانسیل توسعه را در آن مشاهد کرد که به دلیل رویکردهای نادرست ذهنی مغفول مانده است.
وی با بیان اینکه نگاه دولت اعتدال به استان کردستان با دولت های دیگر تفاوت های زیادی داشته است، تاکید کرد: مسئولان و مردم باید برای توسعه استان از این فرصت به نحو احسن استفاده کنند و پویایی، توسعه و نشاط را به جامعه استان بازگردانند.
الماسی با اشاره به اینکه تجربه های گذشته در کشور ثابت کرده که تزریق پول موجب توسعه نمی شود، یادآورشد: توسعه امکان پذیر نیست مگر اینکه انرژی و توانایی های مردم در کنار پتانسیل ها و برنامه های دولت قرار گیرد.
فرماندار کامیاران دهیاران و شوراها را نماد دموکراسی در ایران دانست و اظهار داشت: نور افکن های رسانه ای، فضای مجازی و شوراها ساختار سیاسی و اجتماعی جامعه را به سمت بلوغ برده است.
الماسی بزرگترین ضعف دولت را کار نکردن روی مفاهیم فرهنگی دانست و اضافه کرد: با یک بررسی ساده می توان دریافت که ضعف در کار گروهی و نادیده گرفتن توان مشارکت مردم عامل بسیاری از مشکلات جامعه امروز ما است.
وی حل مشکل آب شرب روستاهای شهرستان را از نماینده مجلس مطالبه کرد و افزود: حفاظت از منابع آب امری ضروری است که باید در این زمینه فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.
** تامین آب شرب روستاهای بخش مرکزی کامیاران اعتبارات ویژه نیاز دارد
بخشدار مرکزی کامیاران با اشاره به اینکه روستاهای بخش مرکزی شهرستان از نظر آب شرب مشکل دارد، گفت: این مسئله با توجه به اهمیت سلامت مردم نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه در سطح کلان است.
فردین باتمانی به توجه ویژه نمایندگان مجلس در این حوزه اشاره کرد و افزود: فرماندار نیز در شورای برنامه ریزی استان می تواند این مسئله را پیگیری کند.
وی با بیان اینکه طی سال جاری در روستاهای بخش مرکزی 14 میلیارد ریال در بخش عمرانی هزینه شده است، اظهار داشت: این هزینه با مشارکت 20 درصدی مردم انجام شده که این رویکرد برای تقویت بخش های فرهنگی و اجتماعی نیز می تواند بسیار موثر باشد.
باتمانی مشارکت مردم در بخش مرکزی برای انجام کارهای عمرانی و فرهنگی را بسیار خوب دانست و تاکید کرد: ادامه این روند نیازمند همکاری و مشارکت خوب دستگاه های اجرایی شهرستان در زمینه رفع مشکلات روستاییان است.
بخشدار مرکزی کامیاران به آمار پایین شهرستان در حوزه پوشش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اشاره کرد و یادآور شد: این مسئله برای ارتقای رتبه شهرستان در استان باید از سوی دهیاران مورد توجه و با کارگزاران همکاری لازم را داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه حق الزحمه شوراها مسئله مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: این مسئله می تواند موجب ناامیدی شوراها شود.
کامیاران با 102 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7349/9102

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/53703/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را درهم شکست

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد

به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آزرده خاطر شدن رانندگان از وضعیت نامناسب جاده‌ای در 7 کیلومتری کرمانشاه + فیلم

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: تیم ملی خواهان خمس بود اما باشگاه مخالفت کرد

حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان

فال انبیا فردا شنبه اول اردیبهشت 1403

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

قهرمان لیگ ثانیه آخر مشخص می‌شود

سیدحسین: از کمیته انضباطی متشکرم!

پاکو خمس هم نتوانست؛ جدایی سرمربی مطرح اسپانیایی از تراکتور

بخش اول گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

بخش دوم گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

رضاوند: دوست نداریم حق پرسپولیس هم ضایع شود

سلیمان‌زاده: تیم ما سازمان‌یافته بازی کرد