عصر کرد

آخرين مطالب

فرمانده سپاه شهرستان بیجار خبر داد:

اجلاسیه نهایی کنگره 5400 شهید کردستان در بیجار برگزار می شود اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر کرد - فرمانده سپاه بیجار از برگزاری اجلاسیه کنگره 5400 شهید استان کردستان در 23مهر ماه سال جاری در شهرستان بیجار خبر داد و گفت:این اجلاسه به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی استان محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر ،سرهنگ سعید شعبانی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران بیجار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 5400 شهید والامقام استان کردستان و 450 شهید معظم شهرستان بیجار اظهار داشت: اقتدار و ایستادگی ایران اسلامی مرهون خون پاک شهدا و جانفشانی ایثارگران است.
وی با اشاره به اینکه یکی از محورهای این کنگره برگزاری اجلاسیه نهایی به مناسبت های مختلف در هر شهرستان است، بیان داشت: این اقدام یک حرکت فرهنگی و بسیار ارزشمند در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سرزمین مجاهدت های خاموش و سرزمین فداکاری های بزرگ است .
وی افزود: در ابتدای سال 97 اولین جلسه هماهنگی کنگره ملی 5400 شهید استان کردستان با حضور فرماندار، مسئولین ادارات ، نهادها و سازمان های فعال در فرمانداری بیجار برگزار شد و در اولین جلسه هماهنگی برنامه های کنگره 5400 شهید استان کردستان تمامی اهداف ، سیاست ها و نتایجی که از این جلسات حاصل شود توسط سپاه بیجار بعنوان دبیر کنگره بیان شد .
فرمانده سپاه بیجار به زمان برگزاری این اجلاسه اشاره کرد و گفت:طبق برنامه ریزی و تصمیم نهایی که در جلسات فرمانداری مصوب شد ، تاریخ 23 مهر ماه مصادف با شهادت حضرت رقیه (س) و شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی بعنوان زمان برگزاری اجلاسیه نهایی کنگره ملی 5400 شهید استان کردستان در شهرستان بیجار اعلام شد.
وی در ادامه به اهم فعالیت های اجرا شده در طی شش ماهه گذشته در راستای برگزاری کنگره اشاره و عنوان کرد:در طول شش ماه گذشته برنامه های مختلفی در راستای اجلاسیه کنگره در شهرستان بیجار برگزار شد که مهترین آن سرکشی از خانواده معظم شهدا توسط اعضای شورای تامین ، روسای ادارات ، مجموعه سپاه و بسیج در سطح پایگاه های مقاومت، حوزه ها و ناحیه است.
شعبانی اضافه کرد: برگزاری یادواره شهدا توسط اقشار مختلف بسیج با حضور سخنرانان کشوری ، استانی و شهرستانی ، برگزاری مراسم شب شعر در مسجد امام رضا(ع) با همکاری بسیج هنرمندان ، اداره ارشاد و حوزه هنری از دیگر اقدامات مهم در راستای برگزاری اجلاسیه نهایی کنگره در شهرستان بیجار است .
وی ادامه داد: برگزاری مراسم خاطره گویی توسط همرزمان شهید محمد باقر رحمانی بعنوان اولین فرمانده سپاه بیجار و پخش رایگان فیلم سینمایی تنگه ابوقریب برای اقشار مختلف بسیج از دیگر برنامه های کنگره ملی 5400 شهید استان کردستان در بیجار است .
دبیر اجرایی کنگره ملی 5400 شهید استان کردستان تاکید کرد: در راستای اجلاسیه نهایی کنگره ملی 5400 شهید استان کردستان در بیجار برنامه های دیگری نیز اجرا شده است که شامل اعزام اکیپ پزشکی ، بهداشتی درمانی رایگان به روستاهای کم برخوردار، کمک به خانواده های نیازمند، اعطای جهیزیه به بیش از 35 عروس و داماد نیازمند و توزیع بسته های حمایتی شامل پوشاک و لوازم التحریر در بین دانش آموزان نیازمند است .
شعبانی در بخش دیگری از سخنان خود از ساخت تندیس اجلاسیه کنگره ملی 5400 شهید استان کردستان توسط اداره ارشاد اسلامی و بنیاد شهید خبر داد و بیان داشت: این تندیس ها به همراه لوح سپاس در اجلاسیه نهایی به خانواده معظم شهدا تقدیم می شود .
وی همچنین از ساخت سردیس شهید محمد باقر رحمانی بعنوان اولین فرمانده سپاه بیجار خبر داد و اعلام کرد: برای ساخت این سردیس 300 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که 250 میلیون ریال آن را سپاه بیت المقدس و 50 میلیون ریال آن را شهرداری پرداخت شده که این سردیس در روز اجلاسیه نهای کنگره ملی 5400 شهید استان کردستان در شهرستان بیجار با حضور مسئولان کشوری و استانی در میدان شهید رحمانی رونمایی می شود.
فرمانده سپاه شهرستان بیجار از حضور سردار فضلی فرمانده دانشگاه افسری امام حسین (ع) بعنوان سخنران اجلاسیه خبر داد و بیان داشت: در این مراسم از کتاب وصیت نامه شهدای بیجار که به همت سازمان حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس سپاه بیت المقدس چاپ شده است رونمایی می شود.
وی به اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا اشاره کرد و بیان داشت: باید زندگی نامه شهداء برای نسل آینده به عنوان الگو قرار بگیرد تا جوانان و نوجوانان با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/56263/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مدافع رئال ال‌کلاسیکو را از دست داد

سیدحسین آماده جنگ دستکش طلایی در تبریز!

کانسلو: به خاطر باخت بارسلونا آرزوی مرگ دخترم را کردند!

برنامه 6 بازی پایانی پرسپولیس و استقلال

مدیر شمس‌آذر: پنالتی استقلال غلط بود

پرسپولیس عنوان کمترین گل خورده را از استقلال گرفت

نمایش" سه خواهر" در مرکز تئاتر مولوی بروی صحنه رفت

دختر بازیگر مطرح در پشت صحنه گناه فرشته | تصاویر

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

رئیس هیات تنیس روی میز کردستان انتخاب شد

مراسم «هزار دف» در روستای پالنگان

یک اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر و نویسنده ممتازِ معاصر، ملک‌الشعرا بهار

قرقیزستان از شکست برابر تاجیکستان گریخت

مدیرروستا: منافع برخی کشیدن ترمز پیشرفت لیگ است

اتفاق عجیب برای ژیمناست تاریخ‌ساز ایران

واکنش‌های برتر مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

ستاره بارسلونا تهدید به مرگ شد!

داوران هفته 28 لیگ دسته اول مشخص شدند

عالیشاه بازی آلومینیوم را از دست داد

کولاک مهاجم سابق پرسپولیس در لیگ ژاپن

کشتی ایران رکورد تاریخش را در مسابقات قهرمانی آسیا شکست

واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به 6 بانک

8 روستای ایران کاندیدای ثبت جهانی شدند‌

پخش سریال طنز «زندگی به شرط خنده» با بازی رضا داوودنژاد

پرونده ٨ روستای کاندیدای ایران به سازمان جهانی گردشگری ارسال می شود

فضای مازاد مدارس کردستان به کودکستان‌ها اختصاص یابد

دستگیری 8 سارق در بیجار

هم‌نوازی دف‌نوازان در پالنگان کردستان + فیلم

پیاده‌راه فردوسی‌ سنندج یا پیست‌ موتورسواری؟!

حال خوب ساختنی است/ شعار امسال هفته سلامت اعلام شد

شاخص‌های آبفا در کردستان ارتقا می‌یابد/آبرسانی به 169 روستا

رنگین‌کمانی از دَف‌نوازان ایرانی در کردستان/ میراثی که به زودی ثبت جهانی می‌شود

پیشرفت 85 درصدی تأمین برق پروژه شهرک صنعتی دو سقز

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

کناره‌گیری نویسندگان از «انجمن قلم آمریکا» در حمایت از غزه

تصمیمات احساسی و ذوب شدن آهسته فولاد

احتمال لغو سفر ملی‌پوشان ووشو به چین

سرمربی سابق تیم ملی ولز در آستانه حضور در تراکتور

زمان حضور بازیکن پرسپولیس در کمیته انضباطی مشخص شد

تصاویری از لحظات خداحافظی جیدن کاکس از تشک کشتی

خداداد و قهرمانی روی سکوهای تختی

تصمیم ژاوی برابر رئال مادرید

رضایت باشگاه هوادار از سرمربی جوان

ناامنی عربستان برای تماشاگران فوتبال

«مهمانی سالیوان» در ایران‌ مال

فرنگی‌کاران خوزستانی در رقابت‌های بین‌المللی جام شاهد 14 مدال رنگارنگ کسب کردند