عصر کرد

آخرين مطالب

مدیر مرکز مطالعات راهبردی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان اعلام کرد:

ناتوانی شهرداری در جمع آوری دست فروشان/لزوم افزایش نظارت بر بازار اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - مدیر مرکز مطالعات راهبردی دفترنماینده ولی فقیه در کردستان گفت: شهرداری سنندج در خصوص ساماندهی دستفروشان و دوره گردان شهر هیچ اقدامی نمی کند و به نظر می رسد در ساماندهی آن ناتوان است.

به گزارش خبرنگار مهر ، رضا کرمی شامگاه چهارشنبه در نشست هم اندیشی کمیته اقتصادی مرکز مطالعات راهبردی نماینده ولی فقیه در استان کردستان با هیئت رئیسه اتاق اصناف و روسای اتحادیه های اصناف شهر سنندج، اظهارداشت: ساماندهی دستفروشان می تواند تا حدود زیادی وضعیت بازار نابسامان سنندج را بهبود بخشد، چرا که دستفروشان نه عوارض شهرداری، نه مالیات و نه حتی اجاره مغازه ای پرداخت می کنند و به همین دلیل باعث اختلاف قیمت در سطح بازار می شوند.
وی افزود: در شهری مانند همدان دستفروشان دو ساعت در ظهر و در غروب نیز از ساعت هفت شب به بعد اجازه پهن کردن بساط دستفروشی خود را دارند و در غیر اینصورت شهرداری همدان با این مسئله برخورد کرده و ما نیز می توانیم از این الگوی موفق در ساماندهی دستفروشان و بازار استفاده کنیم تا چهره و منظر شهر سنندج به عنوان مرکز استان فرهنگی کردستان زیبایی و نظم خود را دوباره به دست آورد.
مدیر مرکز مطالعات راهبردی نماینده ولی وفقه در استان کردستان ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات سطح شهر سنندج تبدیل شدن میدان اصلی شهر یعنی میدان انقلاب به ترمینال شهر است که در این نقطه به عنوان نماد شهر تاکسی وجود دارد و علاوه بر مشکلاتی که در تردد خودروهای دیگر ایجاد می کنند منظر شهری را نیز زشت جلوه می دهند و برای ساماندهی آن نیز باید چاره ای اندیشیده شود.
کرمی یادآور شد: امروز کشور ما با یک جنگ اقتصادی مواجه شده و نوسانات نرخ ارز، طلا و سکه به یک چالش تبدیل شده است و وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را به طور مستقیم هدف قرار گرفته و تا حدودی بر تلاطم بازار نیز اثرگذار بوده است.
وی بیان کرد: پس از انقلاب ما در چند دوره دیگر نیز با این جنگ اقتصادی رو به رو بوده ایم که آخرین دوره آن در سال 91 بود ولی علیرغم اینکه قیمت ارز و طلا مانند امروز بالا رفت اما وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم مشکلی پیدا نکرد اما امروز شرایط بسیار حساس شده است و مردم هنوز پای کار نیامده اند.
مدیر مرکز مطالعات راهبردی نماینده ولی وفقه در استان کردستان در ادامه گفت: در این شرایط اقتصادی اگر مردم پای کار نیایند، مشکلات معیشتی حل نمی شود و در چند ماه اخیر شاهد این هستیم که به جای کمک به ساماندهی و تنظیم بازار با دیدن افزایش قیمت کالا به احتکار کالا در خانه های خود دست زده اند و بیش از نیاز خود خرید کرده اند که همین مسئله باعث شد تا سودجویان و دلالان نسبت به افزایش مجدد قیمت ها اقدام کنند.
کرمی اظهارداشت: در حال حاضر اصناف و بازاریان بزرگترین بخش اقتصادی کشور را تشکیل داده اند و بخش عمده ای از اقتصاد کشور در دست های اصناف است و بیشترین گردش مالی و ایجاد اشتغال را نیز در این بخش شاهد هستیم، پس می توان با ساماندهی اصناف و بازاریان وضعیت اقتصادی و معیشیتی مردم را نیز تا حدود زیادی بهبود بخشید.
وی با بیان اینکه حرکت و جنبش اصناف در ایران با وضعیت اقتصادی و معیشیتی مردم ارتباط مستقیم دارد، افزود: مهمترین هدف برگزاری این جلسه نیز همین مسئله است تا مشکلات این حوزه توسط نمایندگان اصناف عنوان شود تا در زمینه رفع این مشکلات تا حد ممکن اقدامات لازم صورت گیرد.
مدیر مرکز مطالعات راهبردی نماینده ولی وفقه در استان کردستان ادامه داد: تلاطم بازار به هیچ عنوان به نفع کسی نیست و نه تولیدکننده، نه فروشنده و نه خریدار نمی توانند آنگونه که باید در چرخه اقتصاد قرار گیرند و تنها ممکن از در مقطعی کوتاه تولیدکننده و فروشنده سود بیشتری برده اما پس از آن با مشکلاتی به مراتب بیشتر و بزرگتر قطعا مواجه می شوند.
کرمی در بخش دیگری از سخنان خود به انتقاد از نمایندگان مردم استان کردستان در مجلس شورای اسلامی پرداخت و یادآور شد: نمایندگان تنها زمانی که می خواهند انتخاب شوند و به دنبال رای هستند با مردم هستند و پس از آن دیگر مردم را فراموش کرده و در این مدت نیز می بینیم که به هیچ عنوان در مقابل این همه مشکلات اقتصادی و معیشتی که مردم در این استان با آن مواجه هستند، عکس العملی نشان نداده اند.
وی در پایان سخنان خود بیان کرد: تمام نظرات و پیشنهاد و راهکارهایی که توسط نمایندگان اصناف در خصوص بهبود وضعیت اقتصادی و معیشیتی مردم در این جلسه ارائه می شود، جمع بندی شده و در قالب یک بسته پیشنهادی از طرف دفتر نماینده ولی فقیه به کارگروه اقتصادی استان ارسال می شود تا دولت بتواند با تصمیمات درست و مناسب در بهبود این وضعیت گام های مثبتی بردارد و امیدواریم خروجی این جلسات به نتیجه مطلوب و مورد نظر برسد.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/64575/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

نمایی زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین (فیلم)

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

«ابله» آماده نمایش و پخش شد/ «آخرین شیهه» در جشنواره آمریکایی

رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند

صدای آرامش بخش رودخانه در میان کوه‌های روستای بهرام آباد + فیلم

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

سردار آزمون به میلان رسید

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

پنالتی و گل اول پرسپولیس درست بود؟

کارشناسی صحنه‌های جنجالی تقابل نفت و پرسپولیس

اوزونیدیس: چیزی از استقلال ندیدیم و بازی مساوی شد!

مرز پرویزخان برای عبور سوخت قاچاق ناامن شده است