عصر کرد

آخرين مطالب

سناریوی قتل دو برادر بانه ای با دستگیری قاتل بسته شد اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - فرمانده انتظامی کردستان از دستگیری فردی که پس از خوراندن قرص خواب آور به دو برادر بانه ای، خودروی آنها را به حاشیه جاده برده و اقدام به آتش زدن آن و قتل این دو نفر کرده بود، خبر داد.
سردار علی آزادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عصر جمعه از طریق مرکز 110 به ماموران انتظامی بانه اعلام شد یک دستگاه خودروی دوو در حاشیه محور بانه به آرمرده واژگون و دچار آتش سوزی شده است.
وی با اشاره به جانباختن 2 تن از سرنشینان این خودرو افزود: بلافاصله ماموران انتظامی و پلیس آگاهی به محل حادثه اعزام شدند که در بربسی های اولیه مشخص شد خودروی مورد نظر به دلایل نامعلومی از جاده منحرف و به دره سقوط کرده و دچار حریق شده است.
فرمانده انتظامی کردستان با بیان اینکه به دلیلی سوختگی متوفیان، هویت ایشان قابل شناسایی نبود، تاکید کرد: در تحقیقات و مشاهدات اولیه پلیس آگاهی هیچ نشانه ایی از وقوع تصادف در محل حریق و اطراف آن وجود نداشت.
سردار آزادی یادآور شد: از طرفی نشانه ای از برخورد خودروی مورد نظر نیز مشهود نبود لذا با کمک عوامل اورژانس، اجساد برای شناسایی و علت مرگ از درون خودرو بیرون آورده و به پزشکی قانونی منتقل شدند.
فرمانده انتظامی کردستان اضافه کرد: با بررسی کارشناسانه مرکز پزشکی قانونی و ادامه تحقیقات ماموران پلیس آگاهی هویت جانباختگان شناسایی و مشخص شد علت مرگ تصادف نبوده بلکه آنان توسط فرد و یا افرادی به قتل رسیده اند.
وی به تحقیقات تخصصی ماموران پلیس آگاهی در این ارتباط اشاره کرد و گفت: در همین راستا تحقیقات از خانواده و دوستان مقتولان که دو بردار فیلمساز بودند آغاز و مشخص شد آنها قبل از وقوع این حادثه به همراه یکی از دوستانشان در قهوه خانه ای مشاهده شده اند.
سردار آزادی اظهار داشت: با هوشیاری ماموران، فردی که با آنان در قهوه خانه بود شناسایی و برای انجام تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شد که با ارائه شواهد و مدارک از سوی ماموران، متهم چاره ای جز بیان حقیقت نداشت.
وی افزود: قاتل اعتراف کرد با توجه به رابطه دوستی و رفاقتی که با مقتولان داشته بر سر مسایل مالی با یکدیگر اختلاف پیدا کرده و روز حادثه آنها را به قهوه خانه دعوت و پس از خوراندن قرص خواب آور به مدت یک ساعت در سطح شهر می گردند.
فرمانده انتظامی کردستان با بیان اینکه قاتل پس از اطمینان از بیهوشی این دو بردار آنها را به جاده بانه به آرمرده برده و اقدام به آتش زدن خودرو می کند، تاکید کرد: پرونده قتل در این ارتباط تشکیل و متهم برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده است.
به گزارش ایرنا، عصر جمعه گذشته یک دستگاه خودروی سواری دوو در محور بانه به آرمرده نزدیکی روستای نیزه رود به دلیل نامعلوم و نامشخص از جاده منحرف و به دره سقوط کرده و آتش گرفته بود.
در این حادثه به ظاهر رانندگی 2 نفر جانباختند که به گفته کیوان شمسی رئیس پزشکی قانونی بانه پس از بررسی های فنی و آزمایشات پزشکی هویت این 2 جانباخته شناسایی و مشخص شد جانباختگان رحیم ذبیحی کارگردان و فیلمساز بانه ای و برادرش کیوان ذبیحی هستند.
رحیم ذبیحی در سال 1381 اولین فیلم کوتاه خود را به نام«هاوار» ساخت که در جشنواره های داخلی و خارجی مورد توجه صاحب نظران و منتقدان سینما قرار گرفت.
دریافت دیپلم های افتخار متعدد از دست سینماگران برجسته کشورمان و کسب جوایز از جشنواره های معتبر بین المللی به خاطر ساخت فیلم هایش در کارنامه کاری این فیلم ساز جوان و متعهد نشانه توانمندی او در ساخت فیلم بوده است.
آخرین ساخته رحیم ذبیحی فیلم مستند «سنگ مزاری برای برادر شهیدم» می باشد که یک فیلم مستند 40 دقیقه ای است و در سال 1390 برای صدا و سیمای مرکز کردستان تهیه و تولید شده بود.
این فیلم نامزد بهترین فیلم مستند دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت (انقلاب و دفاع مقدس) بود که همزمان با هفته دفاع مقدس در روزهای 3 تا 7 مهر ماه جاری به مرکزیت استان کرمان در 64 منطقه مرزی در 16 استان کشور و 9 کشور جهان برگزار ‌شد.
فیلم مستند «سنگ مزاری برای برادر شهیدم» همچنین در هشتمین دوره جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش در شهر مشهد مقدس و در بخش مسابقه ملی جایزه ویژه هیات داوران را گرفت و در ششمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینما حقیقت» تهران 1391 نیز موفق به کسب رتبه برتر در بخش جنگ شد.
روستای نیزه رود در بخش آرمرده و 5 کیلومتری شهر بانه واقع شده است.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
6108/9102

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/64784/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

یک بی‌احتیاطی و رویاهایی که بر باد رفت

بازگشایی گردنه تته در پاوه بعد از 5 ماه

پوچتینو: به شکست 5-0 نیاز داشتیم!

ناگفته‌های مربی سابق استقلال از دربی حذفی‌

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

جای آزمون را یک ایرانی پُر می‌کند

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم

نامگذاری یکی از خیابان‌های سنندج به نام «آرمان بنفشی»

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی

نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!

گل تماشایی سینا اسدبیگی در تمرین پرسپولیس

مشکلات ساپینتو و فتح‌الله‌زاده بر سر دفتر کمپ حجازی

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

صحنه جنجالی دربی لندن: چطور اخراج نشد! (عکس)

ارائه 410 مورد خدمات رایگان دندانپزشکی در سروآباد

رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی

گل دوم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 52

گل سوم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 57

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

حیدری: در اولین بازی خوشه طلایی، فقط یازده بازیکن داشتم

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

چه کسی می داند...

گل اول لاتزیو توسط کاستیانوس در دقیقه 12

خطای شدید جکسون روی پای تومیاسو که داور از نشان دادن کارت قرمز صرف نظر کرد

ستارگان تیم رویایی رئال مادرید اکنون کجا هستند؟

گل سالم الدوساری به العین

به اتهام تجاوز؛ دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند

فقط این مربی می‌تواند یونایتد را قهرمان لیگ برتر کند

دلایل خسرو حیدری برای ترک خوشه طلایی!

شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک

صحنه جنجالی دربی لندن؛ چطور اخراج نشد!

بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان

آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها فردا برگزار می‌شود

شلیک پلیس برای دستگیری گوشی قاپ!

عکس دوست‌داشتنی هوتن شکیبا در پشت‌صحنه مهمونی