عصر کرد

آخرين مطالب

استاندار کردستان:

احداث شهرک های صنعتی مشترک با عراق راه حل مشکل کولبری است سياسي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - استاندار کردستان گفت: در جریان نشست هایمان با مقامات استان سلیمانیه، موضوع ایجاد شهرک های صنعتی مشترک در شهرهای مرزی استان کردستان با هدف حل مشکل کولبری و امنیت مرزهای استان مطرح شد.
به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، بهمن مرادنیا شامگاه امروز(23آذر ماه) در کنفراس خبری با رسانه های استان با اشاره به سفر اخیر خود و هیاتی از فعالین اقتصادی کردستان ایران به اقلیم کردستان عراق اظهار کرد: هیاتی از استان کردستان متشکل از دو معاون استانداری تعدادی از مدیران استانی و فعالین بخش خصوصی به دعوت استاندار استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق سفری به این اقلیم داشتیم.
وی افزود: بلافاصله پس از استقرار در شهر سلیمانیه نشستی متشکل از استاندار سلیمانیه و تعدادی از مدیران استانی و فعالان اقتصادی بخش خصوصی برگزار شد.
استاندار کردستان با بیان نتایج نشست با استاندار سلیمانیه تصریح کرد: نتیجه نشست تشکیل 6 کمیته کاری در خصوص توسعه مرزها، حل مشکلات مرز باشماق، مباحث زیرساختی کشاورزی، مشکلات سرمایه گذاری در استان کردستان و ارتباطات تیم های ورزشی و گروه های فرهنگی دانشگاهی استان کردستان و استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق بود.
کاهش هزینه های دریافتی از تجار در مرزهای استان کردستان با استان سلیمانیه
وی عنوان کرد: در خصوص مشکلات استاندارد و قرنطینه مرز باشماق گفت و گوهایی انجام و تصمیم بر حل هرچه سریعتر مشکلات مرز باشماق گرفته شد.
مرادنیا درخصوص تصمیم استانداران دوطرف در رابطه با کاهش هزینه های دریافتی از تجار ادامه داد: در مرز باشماق هزینه اضافی از تجار گرفته می شود که در نشست ها مقرر شد هر دو طرف هزینه های پرداختی را تاحد امکان کاهش دهند.
وی با اشاره به اینکه زیرساخت های مرز سیرانبند و سیف از طرف اقلیم کردستان کامل نشده است خاطرنشان کرد: شروع به کار بازارچه سیف سقز و مرز سیرانبند بانه از جمله مطالبات مهم استان بود که در نشست با طرف عراقی مطرح و قول پیگیری و اجرای هرچه زودتر کارهای آن گرفته شده است؛ در نظر داریم با مسئولان کشوری برای تبدیل سیرانبند به مرز رسمی، رایزنی و گفت و گو کنیم.
استاندار کردستان گفت: مسیر سلیمانیه به باشماق 4 بانده تعریف شده است که به زودی تکمیل خواهد شد و با اتمام پروژه راه مریوان به سنندج در آینده نچندان دور طول مسیر سنندج به سلیمانیه به حدود دو ساعت و نیم خواهد رسید که این مهم برای تجار و بازرگانان دوطرف، زمینه مناسبی را برای مبادلات هرچه سریعتر کالا فراهم می کند.
تحکیم روابط دوطرف از اهداف مهم سفر به سلیمانیه بوده است
وی با اشاره به اهداف سفر هیئت استان کردستان به استان سلیمانیه اظهار کرد: یکی از اهداف سفر تحکیم روابط دوطرف بوده که از نظر خویشاوندی و فرهنگی هیچ تفاوتی با ما ندارند و پیشنهاد شد دیدارهایی منظمی با مشارکت مسئولان استان کردستان و استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق انجام شود.
مرادنیا درخصوص برگزاری نشست بین مسئولان دانشگاه پلی تکنیک سلیمانیه با استادان دانشگاه کردستان افزود: یکی از بحث های تفاهمنامه امضا شده ارتباطات ورزشی، فرهنگی و دانشگاهی میان دو استان بوده که در ادامه تصمیم بر حذف هزینه ویزای ورود و خروج این هیئت ها از مرز گرفته شده است.
احداث شهرک های صنعتی مشترک راه حلی برای مشکلات کولبری و امنیتی مرزهای استان
وی با بیان اینکه استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق در زیرساخت های اولیه‌ نظیر تامین آب، برق و گاز مشکل جدی دارد تصریح کرد: در نشست هایمان با استاندار سلیمانیه اقلیم کردستان عراق موضوع ایجاد و سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی مشترک در خاک ایران و در شهرستان های مریوان، سقز و بانه با مشارکت بخش خصوصی دوطرف مطرح شد که می تواند راه حلی برای حل مشکل کولبری و امنیتی مرزهای استانمان باشد.
فعالین اقتصادی سلیمانیه‌ای مشتاق به سرمایه گذاری در استان کردستان هستند
استاندار کردستان عنوان کرد: چندین نشست با سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی استان سلیمانیه برگزار و مباحث خوبی از طرف آن ها مطرح شد و تجار سلیمانیه‌ای علاقمندی خود را برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف در استان کردستان نشان دادند.
وی ادامه داد: سرمایه گذار مرکز تفریحی آربابالند شهرستان بانه یکسری مشکلات اداری در استان داشته و در نتیجه گفت و گوها قرار شد مشکلات و مراحل اداری سرمایه گذاران اقلیم کردستان به صورت مستقیم توسط استانداری پیگیری و انجام شود.
مرادنیا با تاکید بر ضرورت حل مشکلات سرمایه گذاران سلیمانیه‌ای خاطرنشان کرد: با توجه به گله‌مندی سرمایه گذاران سلیمانیه‌ای از اجرای مراحل اداری در استان کردستان، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع موظف شد مشکلات سرمایه گذاران را هرچه زودتر حل کند.
وی با بیان اینکه تعداد افراد ایرانی مشغول به کار در اقلیم کردستان عراق از 20هزار نفر به 4هزار نفر رسیده است اظهار کرد: سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اقلیم کردستان عراق از اعمال سختگیری هایی برای صدور ویزای تکنیسین ها و کارگران ایرانی خبر داده که تعداد زیادی از این افراد مجبور به ترک شغل خود در اقلیم شده اند که این موضوع از طرف ما در نشست هایمان با طرف عراقی مطرح و قول حل هرچه سریعتر این مشکل از آن ها گرفته شد.
استاندار کردستان افزود: با برهم صالح، رئیس جمهور عراق و قباد طالبانی، معاون نخست وزیر اقلیم کردستان عراق گفت و گو تلفنی داشتم که جناب رئیس جمهور علاقه زیادی به سفر به استان کردستان و شهر سنندج نشان دادند و هر دو مسئول قول اجرایی شدن تفاهم نامه های امضا شده را دادند.
وی در پایان با اشاره به پیشرفت های قابل توجه استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق یادآور شد: استاندار مهربان، مردمی و متعصب این استان، دکتر هه‌وال ابوبکر با نگاه مثبت به فعالین اقتصادی بخش خصوصی توانسته توسعه خوبی در استان سلیمانیه ایجاد کند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/66080/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عشق زندگی می بخشد

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس از کدام منبع برای دو تیم خرج می‌کنند؟

عملکرد پرسپولیس در مرحله 1/8 نهایی جام حذفی

آمار جالب سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی

خط و نشان بازیکن سرشناس ملاثانی برای سپاهان

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

بازگشت روماریو ستاره سابق برزیل پس از 16سال

قهرمان روس جهان و المپیک پیگیر وضعیت گرایی

خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت

سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز

گازرسانی به 100 واحد صنعتی در کردستان

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»

صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان

طلای ووشوکاران مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی

تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان

اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد

امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه

آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز

استفاده 78 درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه

1 مصدوم به علت سقوط از ارتفاع در روستای شبانکاره منطقه روانسر

برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود

دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»

اعزام 2 کاروان 85 نفره از کرمانشاه به حج عمره

پنج هزار و 780 خانوار تحت پوشش بهزیستی

افزایش 16 درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری