عصر کرد

آخرين مطالب

جشن گل نرگس، سرشماری پرندگان و درختکاری در قرار سبز چهارم دی ماه اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر کرد - فعالان محیط زیست در قرار سبز هفته چهارم دی ماه فعالیت‌های مختلفی در راستای حفظ محیط زیست انجام دادند.

به گزارش خبرنگار مهر فعالان محیط زیست در قرار سبز هفته چهارم دی ماه فعالیت‌های مختلفی در راستای حفظ محیط زیست انجام دادند.

گروه رفتگران طبیعت بهبهان، با حضور در هفتمین جشنواره ملی گل نرگس این شهر، ضمن برپایی نمایشگاه محیط زیستی، حمایت خود را از این جشنواره و ثبت ملی نرگسزار بهبهان اعلام کردند. از جمله فعالیت های انجام شده در این نمایشگاه محیط زیستی نقاشی چهره کودکان با نمادی از حیوانات، نقاشی روی کاغذ با موضوعات محیط زیستی، نصب تابلو و نمادهای ساخته شده با در بطری، اجرای سرود محیط زیستی، ارائه کتاب و گل و گیاهان خانگی به بازدید کنندگان بود.

سومین دوره طرح مدارس جامع محیط زیستی به کوشش انجمن جوانان سپید پارس در دبستان شهید علیپور در کردشول شهر پاسارگاد استان فارس برگزار شد.

به کوشش انجمن بوم بانان گیل و دیلم و انجمن رفتگران طبیعت استان گیلان، سرشماری پرندگان زیستگاه های لاهیجان در آب بندهای سوستان، بارکوسرا، پایین محله ناصرکیاده، کهنه رودپشت و استخر لاهیجان برگزار شد.

طرح ملی جنگلانه به کوشش گروه عاشقان طبیعت سروستان، تشکلها، عشایر، کوه نوردان و طبیعت دوستان با کاشت بذر درختان، گیاهان بومی، بادام کوهی، بنه، کُنار، گیاهان آنغوزه و جاشیر با همراهی منابع طبیعی و مرتع داری استان فارس به همراه نیروهای جهاد کشاورزی استان در کوه و مراتع تنگ غنیبی اجرا شد.

انجمن هواداران کارون زلال شوشتر و انجمن های محیط زیستی مسجد سلیمان در هفتمین جشنواره ملی گل نرگس در بهبهان، آموزش کاشت و برداشت دیدند و از سد های مارون و آریو برزن بازدید کردند.

به کوشش انجمن دیده بان دوستداران محیط زیست مسجد سلیمان و دیگر انجمن های مردم نهاد و با مشارکت اداره محیط زیست شهرستان برنامه کاشت نهال و بادام کاری در منطقه چال استران برگزار شد. در خاتمه نیز پاکسازی منطقه از زباله هم انجام شد.

دهمین گردهمایی دانش آموزی چالش نه به تولید زباله از مبدا به کوشش انجمن سفیران مهربانی اسفراین در فرهنگسرای شهرداری این شهر برگزار شد.

انجمن ناجیان نبض زمین برنامه آموزش استفاده از کیسه های پارچه ای به جای کیسه های پلاستیکی را در پیش دبستانی عطیه شهرستان ارومیه برگزار کرد.
به کوشش انجمن پاژین بانه، بخشی از پیش خطبه نماز جمعه شهرستان بانه در مسجد صلاح الدین ایوبی به اهمیت جنگل ها و معضلات قطع کردن آنها اختصاص یافت.

به کوشش گروه کوهنوردی صبا بادرود جاده دسترسی قله گنبد باز از زباله پاکسازی شد.

به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای طبیعت، شریف باجور، امید کهنه پوشی و میلاد ساقی عملیات پاکسازی درختان بلوط آلوده به آفت لورانتوس کوه خرمه به کوشش اعضای انجمن ناجی بلوط زاگرس برگزار شد.

با مشارکت روحانیون حوزه علمیه شیروان، هفتاد و چهارمین همایش پاکسازی گروه طنین پاکبانان شیروان در خیابان فاطمی شهرستان شیروان برگزار شد.

به کوشش طبیعت یاران روستای قدم آباد و عشایر تیره کوهی اقلید فارس، بخشی از طبیعت به زیر کاشت بذر دانه های جنگلی از نوع ارژن و بادام کوهی رفت. همچنین برنامه کاشت بذر دانه های جنگلی در بخشی از جنگلهای روستای امام زاده اسماعیل با هدف احیای جنگلها توسط اعضای طبیعت یاران این روستا انجام گرفت.

دومین کارگاه آشنایی با حیات وحش منطقه گلستان در کردکوی برگزار شد. این کارگاه آموزشی که به کوشش تشکل جهان نما در مرکز پرورش مرال زاهد پور برگزار شد با استقبال اقشار مختلف بویژه دانش آموزان و دانشجویان همراه بود.

طرح ملی جنگلانه در استهبان به کوشش گروه مردمی دیده بان استهبان با مشارکت دبستان محیط زیستی یار مهربان انجام گرفت. در این برنامه حدود 200 نفر از دانش آموزان به همراه والدین خود منطقه ای حدود سه هکتار را کُپه کاری کردند. در خاتمه برنامه نیز دانش آموزان سوگند نامه محیط زیستی خود را برای شرکت کنندگان خواندند.

شهروند دوستدار محیط زیست و حیات وحش پس از مشاهده یک عقاب طلایی نابالغ، این پرنده زخمی را جهت بررسی وضعیت سلامت و تیمار آن به انجمن حامیان طبیعت پاک شهرک انقلاب سپرد. این گونه ارزشمند که به شدت از ناحیه بال راست دچار آسیب شده بود، توسط متخصص انجمن تحت درمان قرار گرفت و پس از بهبودی کامل در پارک ملی دز رها سازی خواهد شد. این پنجمین پرنده شکاریست که توسط شهروندان جهت درمان و مداوا در اختیار انجمن قرار گرفته است.

به کوشش انجمن دارستان الوار اندیمشک و با همراهی شهردار و اهالی روستای نمک تلخه شهر بیدروبه برنامه کاشت بذر کُنار انجام گرفت. این برنامه با هدف توسعه فضای سبز در راستای جلوگیری از فرسایش خاک و احیای منابع طبیعی برگزار شد.

به کوشش انجمن دیده بان دوستداران محیط زیست مسجدسلیمان و مشارکت فعالین محیط زیست دو اصله نهال کُنار در منطقه دو راهی لالی به یاد دو جوان ناکام کاشته شد. این اقدام جهت ترویج فرهنگ کاشت نهال در یادبود درگذشتگان صورت گرفت.

مجمع ملی سمن های جوانان کشور اول تا سوم بهمن ماه به میزبانی کرمان برگزار می شود. انتخابات این مجمع بزرگترین اتفاق در حوزه جوانان است که نخستین بار در کشور رخ می دهد.

به کوشش انجمن دیده بان جلگه سبز خوزستان آئین کاشت گل و درخت کاری در جوار مزار شهدای ارامنه با حضور مشاور هنری استاندار و مشارکت جمعی از فعالان حوزه محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان در آرامستان ارامنه اهواز برگزار شد. این برنامه به مناسبت آغاز سال نو میلادی و در راستای یادبود درگذشتگان اقلیت های مذهبی انجام گرفت.

به کوشش انجمن دوستداران طبیعت دشت بزرگ شوشتر و مشارکت مدرسه شهید محمود مرادی اسکندری، مسابقه نقاشی با موضوع طبیعت و محیط زیست برگزار شد. این مسابقه با حضور 68 دانش آموز دختر و پسر برگزار شد که پس از معرفی نفرات برتر از آنان با اهدای جوایزی تقدیر خواهد شد.

به کوشش کمپین نجات طبیعت بیضا و مشارکت خانه فرهنگ بوم گردان پارس کاشت صدها بذر بادام کوهی انجام گرفت. این برنامه در طرح مرتعداری الگوئی چشمه انجیر در جاده قدیم بیضا به منظور غنی سازی مراتع برگزار شد.

انجمن همیاران و پاکسازان طبیعت شهرستان اقلید در راستای توانمند سازی اعضای خود در اتاق اصناف اقلید کارگاه آموزشی با عنوان آموزش کودکان دبستانی برگزار کرد که در این کلاس اعضا با فنون آموزشی آشنا شدند.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/70256/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شورای توسعه گردشگری استان را تقویت می‌کنیم

اعتراض شدید دقیقی به قضاوت وحید کاظمی

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

هاشمی‌نسب: هواداران استقلال لایق این همه استرس نیستند

گلزن شمس آذر: برای ما جوان‌ها جو ورزشگاه آزادی سنگین بود

ستاره شمس‌آذر: استقلالی هستم و به دنبال پیشرفت

تیمی که یک ثانیه هم وقت تلف نمی‌کند!

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

نویدکیا: نیمه دوم با کیفیت بازی کردیم

شجاع: هواداران تراکتور هر چه بگویند حق دارند

سیامک: باید ببینیم برای چه به تراکتور آمده‌ایم

فراز: منظورم از نشان دادن عدد 4 کری نبود!

دومین صدر جدول هم به استقلال رسید

ساماندهی 1800 شی تاریخی در استان کرمانشاه

فنایی درباره پنالتی جنجالی استقلال : داور خیلی مشکوک قضاوت می کند

ساماندهی 1800 شیء تاریخی در استان کرمانشاه

حضور کشور‌های اسلامی در جشنواره مد و لباس مداومت

توزیع انسولین قلمی وارداتی از هفته آینده

کارشناس پنالتی جنجالی استقلال : داور خیلی مشکوک قضاوت می کند

دیدگاه کارشناسان داوری در مورد پنالتی مشکوک استقلال

ترافیک سنگین در مسیر روستای شبانکاره به روانسر

از برگزاری رویدادهای گردشگری شناسنامه‌دار در کرمانشاه حمایت می‌کنیم

کرمانشاه میزبان نمایشگاه و کارگاه خیابانی نقاشی «وعده صادق»

صحنه‌ای نادر در بازی استقلال با شمس‌آذر | تماشاگران استقلالی چرا این کار را کردند؟

کارشناسی صحنه‌های جنجالی دیدار استقلال - شمس آذر + فیلم

نفرات برتر رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی مشخص شدند

افتخارآفرینی تکواندوکاران در اوج بی‌توجهی+فیلم

عملیات برف‌روبی در محور پاوه به مریوان

من پیر فنا بدم جوانم کردی

گل اول شمس آذر به استقلال توسط فراز امام علی

گل دوم شمس آذر به استقلال توسط فخریان

صعود تایلند و جبران مافات عربستان

ضعف مشهود دفاعی تراکتور مقابل نساجی

تصمیم بزرگ کاپیتان؛ ناچو فرناندز، خواهان جدایی از مادرید

آشتی‌کنان در بارسا؛ فقط گل و شیرینی کم بود

خوشحالی جواد نکونام بعد از گل دوم استقلال

خلاصه بازی استقلال 3 - شمس آذر قزوین 2

حکم ‏CAS‏ علیه اسپانیا؛ انتخابات را از نو برگزار کنید

هوادار استقلال دچار حمله عصبی شد

منفور بارسلون بازیکن هفته چمپیونزلیگ شد!‏

شمس‌آذر نفس آبی‌پوشان را حبس کرد؛ استقلال صدر را پس گرفت

صرف هزینه 1250 میلیارد تومانی برای بیمارستان بهارستان

توزیع 200 تن آرد تشویقی بین 495 واحد خبازی

تحقق بیش از 80 درصد از برنامه‌های اشتغال تبصره 18 مددجویان

تردد روزانه بیش از هزار زائر از مرز خسروی

اعلام قیمت جدید خدمات پارکینگ‌های کرمانشاه

نقش روستابازار‌ها در کنترل قیمت‌ها

طنین انداز شدن نوای دف در روستای پالنگان

تو مثل منی برف...

بدشانسی و فرصت‌سوزی مدافع استقلال!