عصر کرد

آخرين مطالب

کمبود یک هزار و 600 نیرو در شهرداری کرمانشاه / توسعه شهر با کار جمعی امکان‌پذیر است گفتگو

کمبود یک هزار و 600 نیرو در شهرداری کرمانشاه / توسعه شهر با کار جمعی امکان‌پذیر است
  بزرگنمايي:

عصر کرد - مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه توسعه بیشتر کرمانشاه با همدلی و کار جمعی امکان‌پذیر است، گفت: مجموعه شهرداری یک‌هزار و 600 نیرو کم دارد که آمار قابل تاملی است و چنانچه این کمبود رفع شود بدون شک تحولی رو به جلو در حوزه‌های مختلف به ویژه خدماتی رخ می‌دهد.
به گزارش خبرنگار ایمنا، امیررضا همایون دولتشاهی امروز _ سه‌شنبه هجدهم مهرماه _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اعتقاد ما بر این است که رفع مشکلات و خدمات‌رسانی در حوزه شهری نیازمند همراهی، همدلی و نقد سازنده به دور از حاشیه است و همواره از این سه مقوله استقبال می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه به تازگی موضوعاتی در خصوص محل سکونت شهردار کرمانشاه در بعضی رسانه‌ها منتشر شده است، افزود: شهردار کرمانشاه از آبان ماه 1400 به همراه خانواده در منزل شخصی خود در کرمانشاه سکونت دارند و فرزند وی هم در تهران مشغول تحصیل است که نامه آن پیش‌تر از وزارت کشور اخذ شده بود.
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: چنانچه شهردار کرمانشاه برای پیگیری بیشتر مشکلات شهر و مطالبات مردمی ناگزیر به حضور یک یا دو روزه در جلسات وزارت خانه‌ای بوده، این موضوع با هماهنگی اعضای شورای اسلامی شهر و استاندار کرمانشاه صورت گرفته است.
دولتشاهی با بیان اینکه شهردار کرمانشاه هر روز در محل کار خود در شهرداری حضور دارد، اضافه کرد: در کنار موضوعات کاری شهرداری، دیدار با مردم در قالب ملاقات مردمی و چهره به چهره از دیگر برنامه‌هایی است که طبق زمان‌بندی انجام شده و بدون وقفه برگزار شده است.
وی ادامه داد: در طول هفته جلسات متعددی در ساعت‌های مختلف با حضور استاندار کرمانشاه در محل استانداری برگزار می‌شود که با توجه به ماهیت کاری شهرداری، شهردار کرمانشاه در این جلسات حاضر شده و تمام مستندات آن موجود است.
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمانشاه تاکید کرد: شهردار کرمانشاه علاوه بر تشکیل جلسات و پیگیری موضوعات در روزهای کاری خود، بیشتر اوقات و روزهای تعطیل نیز در محل کار خود حاضر می‌شود و بر نحوه خدمات‌رسانی‌ها نظارت دارند یا مشغول بازدید است که تمام این موضوعات گواهی بر سکونت وی در شهر کرمانشاه است.
وی اضافه کرد: برای بخشی از خدمات‌رسانی‌ها در حوزه‌های مختلف و انجام روال قانونی و اداری آن‌ها روزانه به مجوزهای متعددی نیاز است که تمام آن‌ها توسط شخص شهردار صادر می‌شود و این امر مستلزم حضور شهردار در محل کار خود است.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه بعضی مواقع نقدهای یک طرفه‌ای به وضعیت فضای سبز شهر می‌شود، گفت: ما در این حوزه با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم، هرچند که با وجود این مشکل هیچ کوتاهی صورت نگرفته است و از تمام ظرفیت و پتانسیل موجود برای حفظ، احیا و گسترش بیشتر فضاهای سبز استفاده می‌شود.
سطح آب‌های زیرزمینی در کرمانشاه به شدت کاهش یافته است دولتشاهی با بیان اینکه در تلاش هستیم این مشکلات با همراهی و مشارکت اعضای شورای اسلامی شهر رفع شود، تاکید کرد: هم‌اکنون 715 بوستان در شهر کرمانشاه وجود دارد، چندی پیش یک بوستان جدید در کرمانشاه ایجاد شد و سه بوستان دیگر نیز در مناطق شهرداری کرمانشاه در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی گفت: طبق اعلام کارشناسان حوزه آب، سطح آب‌های زیرزمینی در کرمانشاه به شدت کاهش یافته است و تمام دشت‌های کرمانشاه در حالت اضطرار و بحران قرار دارند؛ بنابراین شهرداری در نگهداشت فضای سبز علاوه بر توجه به زیبایی شهری و رضایت شهروندان این موضوع را نیز مدنظر دارد تا با تدابیر ویژه در مصرف آب صرفه‌جویی شود.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرمانشاه با اشاره به وضعیت آسفالت معابر شهری، اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون، بیش از 60 هزار تن آسفالت‌ریزی در شهر کرمانشاه انجام شده و آسفالت معابری که جدیداً احداث شده است در دستور کار قرار دارد که با اضافه کردن آن، حجم آسفالت‌ریزی از 60 هزار تن نیز فراتر می‌رود.
دولتشاهی با اشاره به اینکه مشکلاتی که در حوزه آسفالت شهری وجود دارد یک روزه ایجاد نشده و مربوط به سال‌های گذشته است، اظهار کرد: شهرداری مشکلات موجود را رصد می‌کند، اما با توجه به وضعیت منابع مالی و نیروی انسانی، رفع آن‌ها نیازمند یک برنامه زمانی منظم و مداوم است که توسط مجموعه شهرداری در حال انجام است.
خرید 8 دستگاه خودروی جمع‌آوری زباله در شهر کرمانشاه وی گفت: با وجود کمبود نیروی انسانی که در حوزه جمع آوری زباله وجود دارد، اقدامات مناسبی در بعضی از شهرک‌هایی که زباله مدت‌ها به صورت خودگردان جمع‌آوری می‌شد با جلسات و مذاکراتی که با اداره کل راه و شهرسازی داشتیم، انجام و مقرر شد این مهم توسط شهرداری انجام شود.
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمانشاه با اشاره به اینکه با هدف ارتقای کیفیت و زیبایی بیشتر شهر هشت دستگاه خودرو به مبلغ 23 میلیارد تومان خریداری شده است، ادامه داد: به طور قطع با ورود این ماشین‌آلات بخشی از مشکلات موجود رفع خواهد شد.
دولتشاهی افزود: هرچند در حوزه جمع‌آوری زباله با کمبود نیرو مواجه هستیم، اما شهرداری دائماً به دنبال حل این مشکل است و فراخوان عمومی برای جذب 80 نفر نیرو از جمله این اقدامات است.
وی گفت: یک لایحه مربوط به کارگران حوزه بازیافت توسط معاونت توسعه و برنامه‌ریزی شهرداری کرمانشاه، اردیبهشت ماه سال‌جاری تهیه و با مستندات تحویل کمیسیون‌های مربوطه شورای اسلامی شهر شد، ما همچنان منتظر تصمیم گیری نهایی در این زمینه توسط اعضای شورای هستیم.
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمانشاه اضافه کرد: به ازای هر هزار شهروند باید شش نفر نیرو وجود داشته باشد، چهار نفر در حوزه‌های خدماتی و دو نفر در حوزه ستادی و کارشناسی که در شهر کرمانشاه اینگونه نیست و ما با کمبود نیرو به ویژه در حوزه خدماتی مواجه هستیم.
دولتشاهی تصریح کرد: مجموعه شهرداری یک‌هزار و 600 نیرو کم دارد که آمار قابل تأملی است و چنانچه این کمبود رفع شود بدون شک تحولی رو به جلو در حوزه‌های مختلف به ویژه خدماتی رخ می‌دهد. طبق آمار معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری کرمانشاه تعداد نیروهایی که در شهرداری جذب شده‌اند بسیار کمتر از نیروهایی بوده‌اند که از مجموعه به دلایل مختلفی همچون بازنشستگی خارج شده‌اند، در واقع نیرویی اضافه بر چارت و استاندارد سازمانی نه تنها وجود ندارد بلکه در بسیاری بخش‌ها کمبود هم داریم.
وی با بیان اینکه مطالبی درباره جابه‌جایی نیروها در شهرداری از سوی برخی اعضای شورای اسلامی شهر مطرح می‌شود، افزود: تنها 68 نفر از نیروهای بخش کارگری به دلایلی از جمله کاهش کمبودها به سایر قسمت‌ها همچون نگهبانی و آتش‌نشانی منتقل شده‌اند که این موضوع هم برای رفع چالش موجود و ارتقای کیفیت کاری در آن بخش‌ها بوده است.
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: لازم به ذکر است که معاونت برنامه‌ریزی شهرداری با شورای اسلامی شهر در حال رایزنی و همفکری است تا درباره وضعیت ماندگاری یا بازگشت مجدد این 68 نفر تصمیمات نهایی اخذ شود. شهر کرمانشاه 11 هزار هکتار مساحت دارد و برای خدمات‌رسانی بهتر و حل تمام مشکلات به تجهیزات، منابع و نیروی انسانی بسیار وسیعی نیاز است.
دولتشاهی گفت: تمام تلاش مجموعه شهرداری این است که کیفیت ارائه خدمات در شهر ارتقا پیدا کند و در این راه به همراهی و همفکری اعضای شورای اسلامی شهر نیاز است.
وی افزود: شهردار کرمانشاه در جلسات خود بارها خطاب به نیروهای شهرداری بر این موضوع تاکید داشته‌اند و یادآور شده‌اند که شهرداری و شورای اسلامی شهر باید به دور از هرگونه تنش و حاشیه‌ای در کنار یکدیگر باشند و تنها هدفشان خدمت به جامعه شهروندی باشد.
مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمانشاه اظهار کرد: تنها کسانی که می‌توانند مشکلات کرمانشاه را رفع و سبب پیشرفت شهر شوند ساکنان آن هستند و قطعاً در این راه به مشارکت، همفکری و همدلی اعضای شورای اسلامی شهر و شهروندان نیاز است.
کد خبر 694506

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/746741/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انتشار «ترجمه و شرح فصوص‌الحکم»

ترجمه «درآمدی بر فلسفه سیاسی هوش مصنوعی» چاپ شد

داور مشهور انگلیسی برای دورتموند-پی اس جی

در انتظار حرف آخر هواداران به ژاوی

روسای کمیسیون‌های داخلی فدراسیون تنیس مشخص شدند

ماموریت جدید برای قاتل هالند

واکنش استقلال خوزستان به رای بازی جنجالی

سلیمانی: تعلیق مسابقات لیگ 2 اهمیت جایگاه داوران را نشان داد

دقیقی به دنبال شکست طلسم مقابل تیم تهرانی

همیلتون: تمام عمرم منتظر قهرمانی آرسنال بودم

لحظه به لحظه با قرعه‌کشی جام حذفی

اعلام نحوه واگذاری سهام به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس

قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی برگزار شد

جلالی: 3 گزینه سرمربیگری را برای هر رده ملی در نظر داریم

حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر می‌رود

توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی

نجات جان 14 کودک در معرض سقط عمدی

کرمانشاه نسبت به میانگین کشوری وضعیت بهتری در کسب و کار دارد

ایمن‌سازی 41 نقطه پرحادثه در محور‌های مواصلاتی کرمانشاه

آموزش ارتقای مهارت‌های شناختی و ارتباطی برای ایثارگران و کارکنان بنیاد منجر به افزایش رضایتمندی خواهد شد

دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج

«تحلیل و آسیب‌شناسی شعر آیینی شاعران کاشان» منتشر شد

بوکر عربی به نویسنده فلسطینی در زندان رسید

شروع «غائله هایدگر» در بازار نشر

منافی: باخت به آلومینیوم را بزرگ نکنیم

کیمیش: اول با بایرن مونیخ مذاکره می‌کنم

دشمن والورده خودش را به بارسا پیشنهاد داد!

مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی تغییر کرد

انتخابات کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی باطل شد

پاسخ مثبت نادال به آلکاراز برای حضور در المپیک پاریس

جعفری: باختیم، اما برای پورحمیدی خوشحالم

جانشین مسی در بن‌بست

مطیعی: دوومیدانی را با کم‌ترین تنش تحویل می‌دهیم

لیست 18 نفره پائز برای تیم ملی والیبال

بازیگران و عوامل «گنجشک مفرغی» معرفی شدند

مراسم نکوداشت اکبر زنجان‌پور با حضور استادش

خلیج فارس صحنه ایستادگی دلیرمردان ایرانی در طول تاریخ است

جسد جوان پلدختری در ساحل سیمره پیدا شد

ماجرای کلاهبرداری در حوزه پیش‌ فروش خودرو

اعترافات هولناک زن بی رحم به قتل همسرش

ماجرای تقسیم استان تهران به کجا رسید؟

زمان ورود سامانه بارشی به کشور تغییر کرد

جانباز سرافراز 70 درصد "عبدالزهرا سیلاوی " به خیل شهدا پیوست

قصه تصویری «کرمی که عقاب را نجات داد» چاپ شد

از پاداش قهرمانی فوتسال تا هدیه برای "مورایس"

گیلان، میزبان اردوی تیم ملی تکواندو مردان

پشه‌های ببری نگرانی مهم فرانسوی‌ها در آستانه المپیک

مرتضایی: افغانستان در فوتسال فرزند ایران است

عقیلی: پتانسیل قهرمانی در جام حذفی را داریم

رییس فدراسیون کارگری: ورزش کارگری مظلوم است