عصر کرد

آخرين مطالب

/ اختصاصی/

والیبال مریوان در یک قدمی لیگ برتر ورزشي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - ورزش در کردستان دارای قدمت طولانی و پر از افتخارات بزرگی است که هر کدام را می توان به عنوان غروری بزرگ بر تارک شهر چرخواند.
به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، شاید روزی که توپ والیبال در دهه های 20 از مدرسه شکیبا به صورت رسمی بر زمین خورد، هیچکس فکر نمی کرد که روزی این رشته به عنوان سرگل ورزش دیار کردستان نام آوازه شود.
والیبال در دهه های 60 و 70 در میان خانواده ها اوج گرفت و به نوعی به بازی محلاتی و فامیلی نام گرفت و از دل همین محلات، قهرمانان تک ستاره های زیادی رشد کردند که هر کدام در برحه ای از تاریخ برای جامعه ورزش افتخار آفرین بودند.
شاید والیبال استان کردستان، در طول چند دهه زیر سایه پر افتخار بسکتبال که در کشور نام و رسم دیگری داشت، گیر کرده بود و زیاد به چشم نمی آمد، همین مسئله باعث شد که استعدادهای بدنی که برای این رشته مناسب بودند رشته ای دیگر از دنیای توپ و تور، بجز والیبال را انتخاب کنند.
والیبال کردستان در طول دو دهه اخیر، دست خوش تغییرات زیادی در بدنه و کابینه هیات شد، اما این مسئله نتوانست عزم این خانواده را برای یک موفقیت بزرگ کم کند.
کانون های استعدادیابی، مسابقات داخلی، اعزام تیم های استان به رقابت های کشوری و غیره استارت هایی بود که برای رشد این رشته زده شد تا نتایج این مهم برای جامعه ورزش مشهود شود.
به گفته تمام بزرگان ورزش ایران زمین، که پای در این دیار گذاشته اند، استعدادهای ورزشی در کردستان نهادینه شده است و با کمی تلاش و جذب اسپانسر می توان آن را در بالاترین سطح ورزش کشور شاهد باشیم.
باشگاه فرهنگی ورزشی"راه یاب ملل" به مدیریت مظفر بیگلر، که خود از بومی های استان کردستان است، توانست در سال 96 تیم والیبال راه یاب ملل را که در پایتخت مشغول به فعالیت بود، به زادگاهش "مریوان" انتقال و شور و نشاط ورزشی را بین هم خون هایش رواج بدهد.
شاید در سال اول که این تیم به سرمربیگری "آرش صادقیانی" به مریوان آمد، کسی فکر نمی کرد در این شهر بتواند موفق باشد و همه دلهره آن را داشتند که این اندک سهم ورزشی هم از کردستانی ها گرفته شود.
ترکیب اصلی این تیم را بچه های غیر بومی تشکیل دادند، چون به گفته خود مربیان هنوز بچه های کردستان آمادگی حضور در یک بازی سطح بالا را ندارند، شاید این مسئله در روزهای اول با دلخوری هایی مواجه شد، اما استفاده از بازیکنان تراز اول کشور کلاس آموزشی خوبی برای بچه های کردستان بود.
در آن سال نتیجه تیم والیبال راه یاب ملل مریوان، باتوجه به شرایط خوب رقم خورد و توانست تا مرحله پلی آف جلو رود که این مهم بسیار قابل اهمیت بود.
اما حمایت های "مظفر بیگلر" و باشگاه راه یاب ملل، از این تیم والیبال در لیگ دسته یک، باعث شد شور و نشاط را به کردستان و به ویژه مریوان بازگرداند تا دوباره قدرت آبشار زن ها و دریافت های بی نقص لیبرو ها در سالن های مریوان به نمایش درآید.
در سال جاری، فصلی جدید برای والیبال مریوان رقم خورد و تیم راه یاب ملل با یک ترکیب زیبا و تاکتیک فنی توانست در هر مسابقه با اقتدار مقابل تیم های قدرت‌مند کشور در این دسته پیروز میدان باشد.
امروز دیگر والیبال کردستان، زیر سایه رشته های دیگر توپ و تور قرار نگرفته است و خود به تنهایی نقل محافل ورزشی شده است چون والیبال راه یاب ملل در یک قدمی تاریخ ساز شدن و حضور در لیگ برتر ایران قرار گرفته است.
در همین راستا مصاحبه ای با سرمربی تیم والیبال "راه یاب ملل مریوان"آرش صادقیانی، انجام شده است، که خواندن آن برای دوستداران ورزش خالی از لطف نیست.
وضعیت تیم راه یاب ملل رو چگونه ارزیابی می کنید؟
این تیم قبل از آغاز فصل تمرینات خود را به صورت جدی با حضور بازیکنان حرفه ای و با اخلاق آغاز کرد و توانست نتایج خوبی را در این مدت کسب کند که امیدواریم این روند با حمایت تماشاچیان ادامه داشته باشد.
درخصوص راه یابی این تیم به لیگ برتر کشور چه برنامه ای دارید؟
خوشبختانه اسپانسر این تیم قول هایی، داده اند که در صورت راه یابی این تیم را حمایت کنند و ماهم در نظر داریم که برای حضور در بین قدرت های والیبال کشور برنامه های دقیق و تمرینات منظم تری را پیاده کنیم تا بتوانیم در آنجا هم سربلند باشیم.
وضعیت بازیکنان بومی استان در تیم راه یاب ملل را چگونه ارزیابی می کنید؟
با توجه به برگزاری اردوهای مختلف در سطح استان بازیکنان بومی مستعد را انتخاب و در چندین دوره از اردوهای تیم شرکت کردند و به ترکیب تیم اضافه شدند.
وضعیت ورزش والیبال در استان کردستان را چگونه ارزیابی می کنید؟
والیبال در استان کردستان سابقه طولانی دارد و مستعدهای ورزشی زیادی در این رشته مشاهده می شود و اگر به این بازیکنان انگیزه داده شود در آینده شاهد چهره های درخشانی از این دیار در رده های اول کشوری هستیم.
نظر شما درخصوص جابجایی تیم راه یاب ملل از تهران به شهرستان مریوان چیست؟
باتوجه به اینکه مدیر عامل باشگاه خود اهل همین شهرستان بودند تصمیم بر این شد که این اتفاق رخ بدهد که به نظرم با توجه به شرایط این شهر و تماشاچیان خون گرم و متعصبی که دارد این بسیار کار پسندیده ای بود.
وضعیت قرارداد بازیکنان در چه حالی است؟
خوشبختانه تمام تعهداتی که باشگاه به بازیکنان داده است، انجام شده و همین مسئله نیز باعث دلگرمی و انگیزه میان تیم شده است که جای دارد از مدیرعامل باشگاه تشکر کرد.
حمایت های مسئولین استان از این تیم را چگونه ارزیابی می کنید؟
در این خصوص باید بیشتر مدیرعامل و عوامل باشگاه پاسخگو باشند، اما تنها درخواست ما به عنوان کادر فنی در بحث پوشش تصویری از صداوسیما است، مسابقه ای که بیش از یک هزار نفر تماشاچی دارد، قابل پخش هست و مردم نیز احتیاج دارند که این رقابت های حساس را ببینند و از آن محروم نباشند و در کنار این موارد جوانان بیشتری به ورزش تشویق می شوند.
برای راه یافتن به لیگ برتر چند قدم مانده است؟
ما در حال حاضر در جمع 4 تیم پایانی قرار داریم و اگر یک دیدار دیگر را در رفت و برگشت شکست بدهیم به فینال این دسته حضور پیدا خواهیم کرد و به لیگ برتر کشور صعود می کنیم.
سخن آخر:
جای دارد از اینجا از برداران بیگلر، جهت حمایت های این تیم و تماشچیان باغیرت مریوانی که هیچگاه پشت این تیم را خالی نکردند تشکر کنم و امیدوارم بتوانیم با راه یافتن به لیگ برتر مزد زحمات این عزیزان را بدهیم.
مصاحبه: فرشید اردلان، خبرنگار ایسنا منطقه کردستان
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/75189/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کتاب «قوانین و مقررات صادرات و واردات» منتشر شد

تکرار یک رکورد تاریخی در سری A با قهرمانی اینتر

امید آلومینیوم به ارسال تأییدیه یوئل برای مجوز حرفه‌ای

«پرویزخان» به خانه‌ها می‌آید

کلوپ: همه چیز از باخت به یونایتد شروع شد

رضاییان: به رحمتی پیش قرارداد داده بودیم

رانگنیک به نیمکت بایرن مونیخ نزدیک شد

امری در ویلا ماندنی شد

دو تمدید فوری که رئال مادرید می‌خواهد

زشته جلوی دوربین؛ بحث جالب یزدانی و میرزازاد برای شروع مجدد بازی

برهانی در آستانه ریاست دوباره آکادمی استقلال

ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»

سخنگوی دولت: دهک های پایین را صاحب مسکن می کنیم

مرگ 109 نفر در تصادفات درون‌شهری کرمانشاه

نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران/ پزشک زن یا پزشک مرد؟

وضعیت محیط‌زیست کردستان از زبان مدیرکل حفاظت محیط‌زیست این استان

عرضه رمان ایرانی «باغ کَج» در بازار نشر

جریمه 238 میلیونی برای 3 باشگاه

کلیپ زیبای باشگاه اینتر به مناسبت 2 ستاره شدن لوگوی این تیم

ترین‌های هفته؛ تیر دروازه های هفته بیست‌و‌چهارم لیگ برتر

بازی اسم و فامیل مدیران تراکتور به قیمت پراندن یک جام دیگر

اسنایدر:‌ امیدوارم یونایتد با پنج گل در فینال شکست بخورد

حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد

انریکه: رکورد را خراب کردی، کسی از امباپه نپرسیده بود

خداحافظ نایکی؛ لیورپول با آدیداس بست

ترکیبی که بهترین تیم آسیا را از مرگ نجات می‌دهد

قرارداد واگذاری شش ساله برای پرسپولیس و استقلال

مدیرکل هنرهای نمایشی به تماشای «شاماران» نشست

افشاگری درباره رفتار‌های جانی دپ سر صحنه فیلمبرداری

نمایش «آلاء» به تونس می‌رود

افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد

با نگاه منصفانه می‌توان جمله به‌قله نزدیک می‌شویم رهبر انقلاب را بهتر درک کرد

هزینه 13 میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

داستانک/ دوستت دارم

شاعرانه/ چه خوش است با خیال تو نهفته رازکردن

یحیی، گزینه اول و آخر نیمکت تراکتور

توضیح عبدالله ویسی در مورد بازیکن خبرساز فولاد

آخرین تمرین تیم ملی برای سهمیه جام جهانی

ادعای سان: تن‌هاخ آخر فصل اخراج می‌شود

پوست اندازی در اسکی با ورود نسل جدید مربیان و مدرسان

نمایندگان ووشو ایران حریفان خود را در جام‌جهانی شناختند

پاسخ جالب چالهان‌اوغلو به میلانی‌ها پس از قهرمانی اینتر

اعلام شرایط ملی‌پوش شدن 2 وزن المپیکی و یک وزن غیر المپیکی

تن‌هاخ داغ کرد؛ نظرات تو شرم‌آور بود نه بازی ما

ناگفته‌های خیرخواه از سفر دشوار برای کسب سهمیه‌ المپیک

ویسی: نام فولاد اینجاست اما اعتبارش نیست

کشف هزار کیلوگرم کودشیمیایی قاچاق در قصرشیرین

اجرای «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» در اصفهان

تور ایرانگردی نمایش «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» آغاز شد