عصر کرد

آخرين مطالب

محدودیت اختیارات بانک‌ها ی کردستان در پرداخت تسهیلات سرمایه‌گذاری برداشته شود گفتگو

محدودیت اختیارات بانک‌ها ی کردستان در پرداخت تسهیلات سرمایه‌گذاری برداشته شود
  بزرگنمايي:

عصر کرد - عبدالله کاردانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: خانه صنعت، معدن و تجارت کردستان به عنوان نماینده بخش تولید استان نیازی نیست از مشکلات این بخش بنویسد و بگوید چون از پایین تا به بالا به طریق اولی بدان واقفند. اما از بزرگ مردان والامقام، اجرای کارهای بزرگ را باید طلبید، کارهایی که هم منطقه را به سوی پیشرفت و توسعه سوق دهد و هم خاطره‌ای ماندگار به یادگار بگذارد.
با عنایت به دستورات اکید مقام عالی رهبری به تولید طی سالیان متمادی و تأکید بر رشد تولید در سال جاری و با توجه به تحریم نامتعارف و ناخواسته بر مملکت و با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی و رکود حاکم بر تولید و کاهش ارزش پول ملی و بی‌ثباتی بازار و نیز در راستای دست‌یابی به اهداف اقتصاد مقاومتی، از سوی دولتمردان مملکت کارگروه رفع موانع تولید تشکیل شده است.
وی افزود: وقتی خرد جمعی در کارگروه رفع موانع تولید برای حمایت از تولید رأی به اقدامی صادر می‌کند، نشان از آن دارد که شرایط بحرانی است و در میدان کارزار اقتصادی در حال جنگ هستیم لذا باید تمامی مصوبات کارگروه رفع موانع تولید لازم الاجرا باشد تا وقت و نیرویی که در کارگروه برای اجرای فرمان اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید گذاشته می‌شود هدر نرود.
مدیرعامل خانه صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: اجرای مصوبه طرح توسعه و تسهیل سرمایه‌گذاری توسعه‌ای در مناطق غرب و شرق کشور که توسط دولت در 12دی ماه سال 89 ابلاغ شده است، استان کردستان نیز مشمول این طرح است و می‌تواند یکی از عوامل بسیار مؤثر در امر سرمایه‌گذاری در استان باشد.
کاردانی تصریح کرد: تخصیص منابع صندوق توسعه ملی به صورت ویژه برای استان کردستان به میزان نیاز و با کاهش نرخ سود در حد تک رقمی، می‌تواند مشوقی مؤثر در جذب سرمایه‌گذار باشد.
وی ادامه داد: توسعه شهرک‌های صنعتی و ایجاد امکانات زیربنایی در بخش صنعت از دیگر مؤلفه‌های پیشرفت صنعت است، بنابراین شایسته است تا جدای منابع مالی دستگاه متبوع و منابع استانی، از سوی دولت به صورت ویژه اعتبارات مناسب و قابل ملاحظه‌ای برای تملک زمین و ایجاد تأسیسات زیربنایی به این نهاد مهم و مؤثر اختصاص داده شود و زمین و امکانات زیربنایی لازم با قیمت مناسب و تشویقی در اختیار سرمایه‌گذار قرار گیرد، به ویژه در مناطق مرزی استان تا بتوان فرمان رشد تولید را در استان را به اجرا درآورد.
کاردانی خطاب به شخص رئیس جمهور گفت: به دلیل کاهش ارزش پول ملی، برای سرمایه‌گذاری نیاز به ارقام ریالی بالایی است و در این رابطه میزان اختیارات بانک‌های استان برای پرداخت بسیار محدود است لذا با عنایت به همکاری بیدریغ بانک‌ها در استان نسبت به امر سرمایه‌گذاری تولیدی به منظور تسهیل و تسریع در کار، باید ترتیبی اتخاذ شود تا اختیارات بانک‌های کردستان برای پرداخت تا سه برابر اختیارات فعلی افزایش داده شود.
مدیرعامل خانه صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطرنشان کرد: اعتبارات توازن منطقه‌ای کمک شایانی به جذب سرمایه‌گذار دارد لذا انتظار داریم برقراری توازن منطقه‌ای بعنوان یکی از دستاوردهای سفر به استان لحاظ شود.
کاردانی افزود: نقدینگی واحدهای تولیدی برای تأمین مواد اولیه و هزینه‌های جاری، به دلیل افزایش روزافزون قیمتها و بالارفتن هزینه‌های تولید، جوابگو نیست لذا برای استمرار تولید باید نقدینگی مورد نیاز از طریق بانک‌ها تأمین شود و نیز منابع لازم برای سرمایه‌گذاری و احداث در اختیار بانک‌ها قرار گیرد تا امر رونق و رشد تولیدی جامه عمل به خود گیرد.
وی گفت: پرداخت مالیات به حق وظیفه هر شهروندی است اما لازم است قوانین مالیات بر بخش تولید به دور از سلیقه کاری و عادلانه و در راستای رونق تولید تدوین شود و در استان کردستان به عنوان مشوق، مالیات واحدهای خارج از شهرک‌های صنعتی با تعرفه داخل شهرک‌های صنعتی محاسبه شود.
کاردانی تصریح کرد: ظرفیت کارخانه‌های آرد استان حدود 500 هزار تن است اما با 40 تا 50 درصد ظرفیت کار می‌کنند و از آنجایی که تولید گندم استان غالباً بیش از یک میلیون تن است 50 درصد گندم تولیدی استان را به تکمیل ظرفیت کارخانه‌های آرد استان اختصاص دهند.
وی در ادامه اعلام کرد: تولیدکنندگان کردستان خود مستقیماً اقدام به صادرات به اقلیم کردستان عراق می‌کنند و معاملات به دلیل عدم امکان برگشت دلار به صورت ریالی است با توجه به اینکه صادرات یکی از عوامل بقا و حفظ اشتغال واحدهای مزبور است یا به اسناد رسمی صادرات رسیدگی شود یا اینکه صادرات به اقلیم از سال 97 تاکنون از این دستورالعمل معاف شوند.
کاردانی تصریح کرد: از آنجا که اهمیت حضور نهادهای بخش خصوصی در امر تولید در دنیای پیشرفته، پتانسیلی کارا و اثرگذار است می‌طلبد نهاد مردمی خانه صنعت، معدن و تجارت را تقویت و حمایت کرد تا با چابک‌سازی این نهاد بار سنگین کار از دوش دولت کاهش یابد.
انتهای پیام/2330/71

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/753103/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انتشار «ترجمه و شرح فصوص‌الحکم»

ترجمه «درآمدی بر فلسفه سیاسی هوش مصنوعی» چاپ شد

داور مشهور انگلیسی برای دورتموند-پی اس جی

در انتظار حرف آخر هواداران به ژاوی

روسای کمیسیون‌های داخلی فدراسیون تنیس مشخص شدند

ماموریت جدید برای قاتل هالند

واکنش استقلال خوزستان به رای بازی جنجالی

سلیمانی: تعلیق مسابقات لیگ 2 اهمیت جایگاه داوران را نشان داد

دقیقی به دنبال شکست طلسم مقابل تیم تهرانی

همیلتون: تمام عمرم منتظر قهرمانی آرسنال بودم

لحظه به لحظه با قرعه‌کشی جام حذفی

اعلام نحوه واگذاری سهام به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس

قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی برگزار شد

جلالی: 3 گزینه سرمربیگری را برای هر رده ملی در نظر داریم

حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر می‌رود

توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی

نجات جان 14 کودک در معرض سقط عمدی

کرمانشاه نسبت به میانگین کشوری وضعیت بهتری در کسب و کار دارد

ایمن‌سازی 41 نقطه پرحادثه در محور‌های مواصلاتی کرمانشاه

آموزش ارتقای مهارت‌های شناختی و ارتباطی برای ایثارگران و کارکنان بنیاد منجر به افزایش رضایتمندی خواهد شد

دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج

«تحلیل و آسیب‌شناسی شعر آیینی شاعران کاشان» منتشر شد

بوکر عربی به نویسنده فلسطینی در زندان رسید

شروع «غائله هایدگر» در بازار نشر

منافی: باخت به آلومینیوم را بزرگ نکنیم

کیمیش: اول با بایرن مونیخ مذاکره می‌کنم

دشمن والورده خودش را به بارسا پیشنهاد داد!

مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی تغییر کرد

انتخابات کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی باطل شد

پاسخ مثبت نادال به آلکاراز برای حضور در المپیک پاریس

جعفری: باختیم، اما برای پورحمیدی خوشحالم

جانشین مسی در بن‌بست

مطیعی: دوومیدانی را با کم‌ترین تنش تحویل می‌دهیم

لیست 18 نفره پائز برای تیم ملی والیبال

بازیگران و عوامل «گنجشک مفرغی» معرفی شدند

مراسم نکوداشت اکبر زنجان‌پور با حضور استادش

خلیج فارس صحنه ایستادگی دلیرمردان ایرانی در طول تاریخ است

جسد جوان پلدختری در ساحل سیمره پیدا شد

ماجرای کلاهبرداری در حوزه پیش‌ فروش خودرو

اعترافات هولناک زن بی رحم به قتل همسرش

ماجرای تقسیم استان تهران به کجا رسید؟

زمان ورود سامانه بارشی به کشور تغییر کرد

جانباز سرافراز 70 درصد "عبدالزهرا سیلاوی " به خیل شهدا پیوست

قصه تصویری «کرمی که عقاب را نجات داد» چاپ شد

از پاداش قهرمانی فوتسال تا هدیه برای "مورایس"

گیلان، میزبان اردوی تیم ملی تکواندو مردان

پشه‌های ببری نگرانی مهم فرانسوی‌ها در آستانه المپیک

مرتضایی: افغانستان در فوتسال فرزند ایران است

عقیلی: پتانسیل قهرمانی در جام حذفی را داریم

رییس فدراسیون کارگری: ورزش کارگری مظلوم است