عصر کرد

آخرين مطالب

فرمانده انتظامی استان کردستان:

وقوع 9 سرقت مسلحانه در کردستان/افزایش 100 درصدی جرائم مالی سایبری اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: در طول سال 97 شاهد افزایش سرقت های مسلحانه در این استان بوده ایم و 9 مورد سرقت مسلحانه در سطح کردستان به وقوع پیوسته است.

به گزارش خبرنگار مهر ، سردار علی آزادی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کردستان، اظهار داشت: متأسفانه با توجه مشکلات اقتصادی، بیکاری و اعتیاد در سال جاری شاهد سرقت مسلحانه در استان کردستان بوده‌ایم که نیروی انتظامی با پیگیری‌های شبانه روزی و تلاش‌های اطلاعاتی که انجام داده توانسته چند مورد آنها را کشف کند.
وی به یک مورد سرقت مسلحانه که شب گذشته در سنندج به وقوع پیوسته بود، اشاره کرد و افزود: با تماس به موقع مردم با پلیس 110 مأموران در صحنه جرم حاضر شدند و پس از درگیری با سه نفر مسلح به سلاح کلاشینکف و به هلاکت رسیدن یکی از آنان، دو نفر دیگر دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی استان کردستان ادامه داد: این افراد از یکی از استان‌های همجوار با یک دستگاه خودروی سرقتی به کردستان جهت سرقت از انبار یک فرش فروشی آمده بودن که با همکاری مردم و حضور به موقع پلیس موفق به سرقت نشدند.
سردار آزادی یادآور شد: در بحث سرقت مسلحانه قهوه خانه بهاران نیز علیرغم تمامی تلاش‌های اطلاعاتی تاکنون ردی از سارقین پیدا نشده و با توجه به اینکه سارقان از اسلحه شکاری در انجام این سرقت استفاده کرده‌اند و تنها گوشی‌های تلفن همراه را به سرقت برده‌اند، به نظر می‌رسد این مسئله بیشتر یک مسئله شخصی بوده و یا سارقان به دنبال اطلاعاتی در این گوشی‌ها بوده‌اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث اختلاس و جرایم مالی در فضای مجازی اشاره کرد و بیان کرد: در سال 96 بیشتر جرم‌های سایبری در حوزه اخلاقی بوده به طوری که 46 جرایم فضای مجازی اخلاقی، 26 درصد مالی و 26 درصد سایر جرایم بوده است.
فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: اما در سال 97 وقوع جرایم مالی در حوزه سایبری با افزایش 100 درصدی از 26 درصد به 52 درصد رسیده و جرایم اخلاقی 33 درصد و 15 درصد نیز سایر جرایم را شامل می‌شوند.
سردار آزادی اظهار داشت: متأسفانه در طول سال جاری بیشتر جرایم حوزه سایبری در بخش اقتصادی و مالی بوده به طوری که در یکی از شهرستان‌های استان یک نوجوان 15 ساله توانسته که حساب بیش از 400 نفر از شهروندان کردستانی را خالی کند.
وی افزود: در یکی از شهرستان‌های دیگر نیز یک کارمند بانک با ارائه اوراق مشارکت جعلی به مردم مبلغ 9 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود و خود شخص به صورت ماهیانه سود مبالغ آنان را پرداخت می کرده و زمانی که دیگر نتوانسته بود سود پول را پرداخت کند مردم با مراجعه به بانک و شکایت در این مورد در جریان کلاهبرداری قرار گرفته بودند.
فرمانده انتظامی استان کردستان ادامه داد: در بحث جرایم اقتصادی در طول سال گذشته چند باند کلاهبرداری و جاعل را شناسایی و دستگیر کردیم که همین امر در کاهش آمار 14 درصدی کلاه برداری و 24 درصدی جعل نقش مهمی داشته است.
سردار آزادی یادآور شد: در حال حاضر بیشترین جرمی که در حوزه مالی و اقتصادی در استان کردستان در حال به وقوع پیوستن است، بحث فرارهای مالیاتی و سو استفاده از کارت‌های بازرگانی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث کشفیات مشروبات الکلی اشاره کرد و بیان کرد: با شناسایی و دستگیری یک باند تهیه و توزیع مشروبات الکلی که از یکی از استان‌های همجوار شمالی مشروبات را وارد استان می‌کردند، توانستیم توزیع مشروبات فاسد را گرفته و از مرگ و میر شهروندان کردستانی جلوگیری کنیم.
فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: در بحث کشفیات نیز امسال شاهد کاهش کشفیات مشروبات خارجی و افزایش کشفیات مشروبات داخلی بوده‌ایم و نیروی انتظامی به جد با این جریان برخورد می‌کند.
سردار آزادی اظهار داشت: در بحث معتادان نیز در صورتی که زیرساخت‌ها و مکان‌های نگهداری از این افراد فراهم شود، مجموعه پلیس در کمتر از 48 ساعت تمام معتادان سطح استان را جمع‌آوری می‌کند.
وی افزود: مبارزه با توزیع کنندگان مواد مخدر در سال جاری نیز در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفت و سال گذشته هزار و 274 نفر در این رابطه دستگیر شده بودند که امسال با افزایش 56 درصدی این تعداد به هزار و 984 نفر رسیدند.
فرمانده انتظامی استان کردستان ادامه داد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و 343 معتاد در سطح استان کردستان جمع‌آوری و به کمپ‌های ترک اعتیاد فرستاده شده‌اند.
سردار آزادی به حوزه قاچاق مبارزه با قاچاق کالا نیز اشاره کرد و یادآور شد: در این بحث نیز افزایش هشت درصدی کشفیات از نظر ارزش ریالی را شاهد هستیم و در سال گذشته 124 میلیارد تومان کشفیات کالای قاچاق داشتیم که این رقم امسال به 135 میلیارد تومان رسیده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلفات جانی ناشی از حوادث درون و برون شهری، بیان کرد: در تصادفات درون شهری تغییری نداشته‌ایم و 45 نفر در حوادث رانندگی جان باخته‌اند، اما در حوادث برون شهری دو درصد افزایش داشته‌ایم و تا امروز 318 نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.
فرمانده انتظامی استان کردستان به آمار جرایم به وقوع پیوسته در سطح شهرستان‌های کردستان اشاره کرد و گفت: بیشترین وقوع جرم با 40 درصد متعلق به سنندج است و پس از آن شهرستان‌های قروه با 14 درصد، بانه 9 درصد بیجار هشت درصد قرار دارند.
سردار آزادی اظهار داشت: همچنین 62 درصد سرقت‌های به وقوع پیوسته در طول سال جاری مربوط به سنندج است و سقز هشت درصد و کامیاران هفت درصد سرقت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.
وی افزود: در مجموع در پنج جرم و واقعه که در طول سال با آن بیشترین درگیری را داریم، تصادفات 17 درصد، نزاع و درگیری 14 درصد، سرقت هفت درصد، مفاسد اجتماعی هفت درصد و جرایم مالی چهار درصد بیشترین آمار پرونده‌های متشکله را به خود اختصاص داده‌اند.
فرمانده انتظامی استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز طرح نوروزی سال 98 در استان کردستان اشاره کرد و ادامه داد: طرح نوروزی امسال از امروز تا 17 فروردین ماه سال 98 اجرا می‌شود و تمام دستگاه‌های انتظامی، نظامی و خدمات رسان آماده مهمان نوازی از شهروندان و مسافران نوروزی هستند.
سردار آزادی یادآور شد: این طرح با هدف ارتقای نظم و امنیت و پیشگیری از جرایم و تصادفات و همچنین خدمات رسانی و امدادرسانی در مواقع ضروری به مسافران نوروزی هر سال اجرا می‌شود که تا حدود زیادی نیز توانسته از وقوع حوادث ناگوار در جاده‌ها جلوگیری کند.
وی بیان کرد: امسال در راستای پیشگیری از تصادفات و امدادرسانی به موقع به مسافران نوروزی هزار و 200 نفر از پرسنل پلیس راه و پلیس راهور در سطح جاده‌های اصلی, فرعی, روستایی و همچنین سطح شهر در قالب 210 تیم عملیاتی ساماندهی شده‌اند و امیدواریم با این شرایط شاهد کاهش حوادث باشیم.
فرمانده انتظامی استان کردستان به طرح امنیتی نیروی انتظامی در ایام نوروز و چهارشنبه سوری نیز اشاره کرد و گفت: این طرح نیز از 28 اسفند ماه آغاز و تا 17 فروردین ماه سال 98 در راستای ارتقای امنیت در سطح شهرها آغاز می‌شود.
سردار آزادی در پایان سخنان خود اظهار داشت: امیدواریم با اجرای این طرح نیز بتوانیم محیطی با نشاط و شاداب و توأم با امنیت را برای شهروندان و مسافران نوروزی فراهم کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/76506/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آدمی حسرت سرگردونه

چالش مسعود شجاعی در جام شیرین

بازسازی یک عکس‌ خاطره‌انگیز‌ فوتبالی توسط فوتسالی‌ها

نساجی هیچ‌وقت آن قدر شمالی نبود

اینتر قهرمان شد، چون یک تیم بود!

«پائز» بامداد چهارشنبه در تهران

دلیل غیبت رئیس اینتر در قهرمانی

اعتراف نگران کننده بلینگام: واقعا خسته هستم!

پیولی: شکست تلخ و دردآوری بود

پیش درآمدی از لیگ برتر فوتبال ساحلی

مطرح شدن نام طارمی بعد از قهرمانی اینتر

پشت صحنه خواستگاری سلمان در نون خ 5 (فیلم)

سریال افعی تهران فصل 2 دارد؟/در پشت صحنه سریال افعی تهران چه خبر است؟ +عکس

دستگیری قاتل فراری پس از 5 روز در بردسکن

فال انبیا فردا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال

صحنه پربارش‌ترین شهر کرمانشاه در چند روز اخیر

راه اندازی خطوط اتوبوسرانی شمال به جنوب و شرق به غرب

کاهش 8 درصدی تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه

پخت نان کامل به صورت نمونه در تعدادی از نانوایی‌ها

عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه 1403 شهرداری کرمانشاه

ممنوعیت چیدن لاله واژگون

نشان‌دار شدن بیش از 2 هزار زوج نابارور در استان کرمانشاه

دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌ها!

یک دلیل برای عدم موفقیت اونای امری با بایرن مونیخ

بلینگام، برنده جایزه بیش‌ترین پیشرفت سال 2024 لاروس

سرمربی قرقیزستان چه راهکاری برای بازی با تیم ملی فوتسال ایران دارد؟

اعتراف سری آ به قدرت مهاجم تیم ملی ایران

کدام آزادکار سهمیه ایران را برای المپیک کامل می‌کند؟

فجرسپاسی هم مثل چادرملو 3 بر صفر برنده می شود؟

لحظات خاص و ویژه از قهرمانی اینتر در فصل 24-2023

در لیگ ملت‌های آسیای مرکزی شرکت می‌کنیم

ورود اینتر اینزاگی به لیست تاجران قهرمانی در اروپا

شکایت 9 میلیون دلاری بکام از ستاره هالیوود

پیروزی روحیه بخش آبیدر سنندج در خانه

برگزاری مراسم قرعه‌کشی و واگذاری 81 قطعه زمین در قالب قانون جوانی جمعیت

سازمان منطقه آزاد کیش پیگیر حقوق مودیان مالیاتی است

رویکردی متفاوت دربزرگترین گردهمایی بین المللی فعالان گردشگری درکیش/ پوستر نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش رونمایی شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با فرمانده تیپ 37 سپاه اردبیل دیدار کرد

سومین دیدار چهره به چهره سال 1403 مدیر کل بنیاد شهید خراسان رضوی با 60 تن از جامعه معزز ایثارگری

9 گزینه داخلی و خارجی کاندیدای سرمربیگری تیم ملی بسکتبال

بهترین خبر ممکن برای بارسلونا از هلند

سیاوش جای دانشگر را خالی نگذاشت!

آزمون: با وجود شکست به راه‌مان ادامه می‌دهیم

استقبال دروازه‌بان‌های پرسپولیس از بازگشت بیرو

شمسایی:به شکلی می جنگیم که شرمنده خودمان نباشیم

مهربان: تغییر وزن قاسم‌پور بستگی به نظر کادر فنی دارد

برنامه ویژه برای دو ستاره تیم ملی والیبال نشسته

برنامه مرحله حذفی جام ملت‌ها مشخص شد

گزینه اول آقای گلی آسیا از فوتسال ایران