عصر کرد

آخرين مطالب

تعارض برای حمایت از ووشوکاران قروه ای/مسابقه ای که اسیر حرف شد ورزشي

  بزرگنمايي:

 عصرکرد- نشست هماهنگی برگزاری مسابقات ووشو قهرمانی کشور در شهرستان قروه در حالی برگزار شد که مشخص گردید هنوز زیرساخت‌های اساسی همانند «سکو» و مکان اسکان برای میهمانان ورزشکار مهیا نیست و از طرفی هم گویا مثل همیشه حمایت از جوانان تنها در منبر حرف برای مسئولان دلچسب است و مرد عمل در این کارزار وجود ندارد.

در واقع نشست هماهنگی این مسابقه به نشست تعارض میان مسئولان و در یک کلام لجبازی با یکدیگر بدل شد و در این میان هیچ کسی به حمایت جوانان و حرکت به سمت ورزش و نقش آن در دوری از آسیب‌ها توجهی نداشت.

بهانه‌های بی اساس

مثل همیشه که برای برگزاری هر مراسم و یا برنامه‌ای از ادارات مبالغی درخواست می‌شود این بار هم رئیس ورزش و جوانان قروه مساعدت مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان را خواستار شد. مساعدتی که به مذاق اعضای حاضر در نشست خوش نیامد و هر کدام به بهانه‌ای از همکاری سر باز می‌زدند.

یکی از نبود تعامل «امیر رشید امیری» با دیگر دستگاه‌ها در مواقع نیاز گله مند بود و از اقدام متقابل در این راستا می‌گفت، دیگری ابتدای سال را بهانه می‌کرد و اینکه هنوز ردیف بودجه‌ای اختصاص نیافته است.

از آن طرف شورای شهر به دفاع از عملکرد نداشته خود می‌پرداخت و علت غیبت شهردار را برای چنین برنامه مهمی اعلام نکرد.

تجهیز زیرساختی

در این نشست ابتدا رئیس هیئت ووشو شهرستان قروه با بیان اینکه ووشو ایران در جهان حرف اول را می‌زند و در همه رده‌ها بالای پله نخست قرار دارد و قروه هم قطب ووشو محسوب می‌شود، اظهار داشت: نیاز اساسی ووشو قروه چه برای تمرین و چه هنگام مسابقات «سکو» است که به دلیل هزینه بالا برای ساخت آن با مشکل برخورد کرده‌ایم.

به گفته «مرتضی کرمی» وجود «سکو» به عنوان یکی از زیرساخت‌های اساسی ووشو محسوب شده و اگر دایر شود می‌توان در شهرستان اردوی تیم ملی در کنار حضور تیم‌های مطرح و برگزاری مسابقات کشوری را داشت.

او با انتقاد از اینکه از نظر مالی هیچ گونه کمکی به هیئت ووشو نشده است، افزود: اگر اعتبار لازم در اختیار هیئت قرار گیرد در عرض چند روز می‌توان سکوی مناسبی را راه اندازی کرد.

«کرمی» همچنین از نبود مکان لازم برای اسکان ورزشکاران به همراه تجهیزات لازم گفت و خواستار همکاری مسئولان در این زمینه شد.

همچنین پایه‌گذار ورزش ووشو در قروه هم ضمن تأیید گفته‌های رئیس هیئت ووشو شهرستان، بیان کرد: سالهاست پیگیر ساخت «سکو» هستیم اما اقدامی نشده و در واقع برای برگزاری مسابقات باید امکانات و زیرساخت‌ها وجود داشته باشند.

«ابراهیم مهری» با انتقاد از بی توجهی مسئولان و متولیان امر نسبت به ورزش ووشو در شهرستان، افزود: با این وضعیت چگونه می‌توان انتظار برگزاری مسابقات درخور و شایسته را داشت؟

انصراف در صورت نبود «سکو»

در ادامه قهرمان ووشو دانشجویان جهان هم با تأکید بر ساخت «سکو» در اسرع وقت، خطاب به مسئولان حاضر در نشست که هر کدام با بهانه‌های مختلف حاضر به کمک برای برگزاری مسابقه نبودند، گفت: برگزاری این گونه مسابقات تنها مرتبط به عملکرد ورزش و جوانان نیست چرا که این مسابقه در همه استان‌ها انجام شده و وضعیت تک تک ارگان‌ها رصد می‌شود و زیر ذره بین می‌روند.

«امیر کریمی» که سال گذشته مدال طلای مسابقات ووشو دانشجویان جهان را کسب کرده بود و مراسم تجلیل نه چندان شایسته‌ای را از مسئولان دید، یادآور شد: «سکو» نیاز اساسی ووشو بوده و اگر نباشد قطع به یقین ورزشکاران شرکت کننده از حضور در مسابقه انصراف خواهند داد و این برای شهرستان چندان خوشایند نیست.

کمکی که به جایی دیگر رسید

تمامی مدیران در حالی به دنبال آوردن بهانه‌های واهی برای کمک نکردن بودند که درست چند ساعت بعد از برگزاری این نشست در جشنواره خیرین مدرسه ساز حضور یافته و کمک‌های خود را ارائه دادند! کمک‌هایی که برای ورزش و حمایت از ورزشکاران نداشتند اما برای خودنمایی در جشنواره خیرین مدرسه ساز مهیا بود.

همین مسئله مورد اعتراض دبیر هیئت ووشو قروه قرار گرفت به گونه‌ای که ابراز شرمندگی کرد از این رفتارهای متناقض توسط مسئولان مرتبط.

در این میان رئیس هیئت ووشو قروه بار دیگر از کمبودها انتقاد کرد و گفت که ما در نبودن‌ها و نداشتن‌ها قهرمان تربیت کرده و به جامعه تحویل داده‌ایم، بدون هیچ امکانی و همین راه را ادامه خواهیم داد اما بدانید که این راه و رسم حمایت از جوانان نیست.

جدل برای کمک به ورزشکاران ادامه داشت و هر اداره‌ای از عملکرد خود می‌گفت تا اینکه این سوال توسط خبرنگاران شهرستان مطرح شد که مدیرکل ورزش و جوانان کردستان برای برگزاری این مسابقه چه اقدامی کرده و چه میزان حمایتی داشته است؟ سوالی که با پاسخ‌های کلیشه‌ای غیرقابل قبول به کنار گذاشته شد.

با این وصف معلوم نیست چرا مدیریت حوزه ورزش در شهرستان که مدام در حال تغییر هم است هنوز نتوانسته به جایگاهی برسد که با برنامه‌ریزی اصولی و انتخاب یک اسپانسر مالی قوی، ورزشکاران قروه ای را حمایت کرده و ورزش شهرستان را تقویت کند و از طرفی باید مشخص شود مدیران منبرنشین چرا استاد حرفند نه عمل؟!

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/77695/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

ستاره بایرن جرات شوخی با رئال را نداشت

چرا مارتینس با وجود 2 اخطاره بودن، اخراج نشد؟

سردار در جذاب‌ترین بازی انتقامی فصل اروپا

معرفی نفرات برتر رده سنی جوانان در کاراته قهرمانی کشور

ناگلزمان تا جام جهانی با آلمان

واکنش مدیر روابط عمومی سپاهان به حرکت منشوری اسماعیلی‌فر

جرایم میلیاردی برای تزریق آرامش به لیگ برتر

مقایسه گل‌ها و مهارت‌های وینیسیوس و یامال

تاریخ بازگشت بارسلونا به نوکمپ مشخص شد

ایجاد شرایط مشارکت پر رنگ شهروندان و دانش آموزان در برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم

پتانسیل های گردشگری استان کرمانشاه هنوز بخوبی معرفی نشده اند

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

کاسمیرو: امباپه در زمین درست مثل رونالدو است

وقتی جیمی کرگر فکر می‌کند تلویزیون استودیو در حال افتادن است!

واکنش سرخیو آگوئرو به ضربات پنالتی دیدار منچسترسیتی و رئال

چاپ مجله اختصاصی برای یک بازی لیگ برتر!

کدام تیم بیشترین شانس فتح لیگ قهرمانان اروپا را دارد؟

ترین‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر ایران

تمرین منچستریونایتد برای نیمه نهایی جام حذفی مقابل کاونتری

تمامی گل‌های هفته 29 لیگ برتر پرتغال

شبیه‌سازی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید با عروسک لگو

تاریخ و روز بازی رئال تغییر کرد

بررسی اتفاقات مهم فوتسال جام ملت‌ها

جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر «رضوی» اعلام شد

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وزیر ورزش و دبیر به بیشکک نرسیدند

اعزام تیم ملی جودو به هنگ کنگ لغو شد

پشیمانی گوندوگان؛ ستاره بارسا دنبال عذرخواهی!

پیولی: رم باکیفیت‌تر از میلان بود!

شکست نماینده هاکی ایران در کاپ آزاد ترکمنستان

همیلتون: تا سال‌ها در فرمول یک می‌مانم

نصرتی به دنبال فرمول طلایی اوسمار

اولیایی: 33 سال است که به دنبال خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال هستند!

بلانکو تنها گلزن استقلال در سال 1403

نفوذ سامانه‌ای ناپایدار به جو کرمانشاه از روز یکشنبه

واکنش ایلان ماسک به حمله اسرائیل به ایران/ به سمت هم‌موشک پرتاب نکنیم!

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

حواشی جذاب برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی

ستاره جنجالی: سرنوشتم بود که اخراج نشوم!

نامزدهای کسب عنوان بهترین گل هفته لیگ اروپا

معرفی برترین‌های مسابقات آزاد اسکیت سرعت مردان

ستاره سیتی: به احترام رئال کلاه از سر برمی‌دارم

زنگ خطر مدیریتی برای فولاد در صورت شکست مقابل مس

خبر‌های «پشت صحنه»، جمعه 31 فروردین

کشف بیش از 57 هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین

چگونه سلول های سرطانی را از بین ببریم؟/ ویدئو