عصر کرد

آخرين مطالب

مهر گزارش می دهد؛

مهربانی به وقت جشن گلریزان/قلک های مهربانی شکست اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج – جشن گلریزان امسال نیز با حضور گرم مردم سنندج برگزار شد و در این مراسم جمع زیادی از مردم نوع دوست و خیر برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد وارد عرصه شدند.

به گزارش خبرنگار مهر ، این روزها، چه اشک‌هایی که از سر نداری و رنج، بر زمین آرزو ریخته می‌شود و چه دل‌های نازکی که از سر اضطرار و ناراحتی شکسته می‌گردد، دست‌های بی نیرو، چشم‌های پر اشک، قلب‌های آزرده، پاهای ناتوان، سینه‌های خسته، دل‌های مضطرب، اتاق‌های سرد، محله‌های تاریک، شهرهای بی روح، غروب‌های غمگین، همه و همه در آرزوی یک تکان فکر و اندیشه و به امید یک حرکت خداجویانه و مهرورزانه از سوی نیکوکاران در همه زمان‌ها، به ویژه روز جشن گل ریزان برای زندان جرایم مالی غیر عمد است.
جشن گل ریزان بهانه‌ای است برای حضور در جمع خیرینی که می‌خواهند گره‌ی بگشایند، شاید این بهانه برای حضور از دست برود ولی همواره مجال هست تا بودن را به باز کردن گره‌ی از مشکلات مردم به ویژه زندانیان جرایم غیرعمد معنای دیگری بخشید.
328 زندانی جرایم مالی غیرعمد چشم انتظار کمک خیرین
رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان کردستان در ابتدای مراسم طی سخنانی گفت: در حال حاضر 328 زندانی جرایم مالی غیر عمد در حال تحمل حبس در زندان‌های استان هستند که برای آزادی چشم به دستان مردم خیر کردستان دارند.
علی رشیدی اظهار داشت: در حال حاضر 328 نفر زندانی جرایم مالی غیر عمد داریم که از این تعداد 273 نفر بدهکاری مالی دارند و 47 نفر بدهکاری مهریه، سه نفر بدهکاری نفقه خانواده و پنج نفر نیز به دلیل بدهکاری حوادثی مانند تصادف و حوادث کارگاهی تحمل حبس می‌کنند.
وی افزود: میزان بدهکاری این تعداد زندانی در مجموع بیش از 40 میلیارد تومان است که اگر خیران و نیکوکاران همچون سالیان گذشته ستاد دیه را یاری کنند ستاد دیه نیز می‌تواند با رایزنی با شکات بخش اعظمی از مبلغ بدهکاری‌ها را رضایت گرفته و بقیه را پرداخت کند تا مشکل تعداد زیادی از این زندانیان رفع شود.
برگزاری جشن گل‌ریزان برای زندانیان در ماه رمضان یک حرکت ارزشی است
نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز در این جشن گفت: انجام کار خیرخواهانه و برگزاری مراسم جشن گل‌ریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در ماه مبارک رمضان بسیار ارزشمند است.
آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی اظهار داشت: کسانی که به دلایل جرایم مالی غیرعمد در زندان گرفتار شده نیاز به کمک دارند و باید کمک شوند تا خانواده این افراد در جامعه دچار آسیب نشوند.
وی با بیان اینکه باید خدا را بدهکار خود کرد چرا که خداوند جبران خواهد کرد، افزود: خداوند در آیات قرآن کریم فرموده است که آنچه که به یک بنده داده‌ایم می‌توانستیم به دیگری هم بدهیم.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: کسانی که تنها به‌خاطر رضای خداوند به نیازمندان کمک می‌کنند، انسان‌های دانا، عاقل، اهل نماز و جزو خردمندان هستند و نیازهای فقرا را بر نیازهای خود ترجیح می‌دهند و حاضرند از مال و ثروتی که خداوند به آنها داده است، بخشش کنند.
آیت الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه انسان باید از آنچه که دوست دارد ببخشد چرا که با خدای خود معامله می‌کند، یادآور شد: باید با کمک کردن و کارهای خیرخواهانه، وابستگی خود را نسبت به مال دنیا کم کنیم و به فکر آخرت باشیم.
اشک‌هایی که سرازیر می‌شود و قلب‌هایی که هنوز هم می‌تپد
جشن گل‌ریزان در میان سکوت همگان با پخش فیلم مستندی از زندانیان غیر عمد ادامه می‌یابد، کلمات بر روی پرده نقش می‌بندند و از جوانی، داستانی روایت می‌کند که امروز به دلیل مشکلات مالی در پشت میله‌های زندان روزگار می‌گذراند و …!
اشک‌ها پشت قاب چشم‌ها جمع شده است و ناخودآگاه می‌توانی صورت‌های همه را ببینی که در تاریکی سالن اشک‌هایشان برق می‌زند و صورت‌هایشان خیس خیس شده است.
قلب قلم من نیز می‌تپد تا شاید با نگارش کلماتی هر چند کوتاه از عمق درد مادر و پدر پیر این جوان کلماتی بنگارد تا شاید قلبی خیراندیش این کلمات را بهانه‌ای سازد و به یاری بشتابد.
در عرصه خبر گاهی اوقات شرایطی پیش می‌آید که هر چه بزرگ و توانمند هم که باشی نوشتن برائت سخت می‌شود نمی‌توانی و نمی‌دانی از کدام یک بنویسی؛ نمی‌توانی دلت را با رشته احساسات یکی کنی و در این حال است که نوشتن و وصف کردن برائت سخت می‌شود.

وقتی می‌خواهی از کودکی بگویی که از غم دوری پدر شب‌ها در خواب صحبت می‌کند و عکس پدر را می‌بوسد یا نه وقتی قرار است که از مادری بگویی که برای فرزندانش هم مادر و هم پدر است و دستان پینه بسته‌اش حکایت از این دارد که بار یک زندگی را خود به تنهایی بر دوش می‌کشد.
وقتی قرار است از پدر و مادر مریض و سالمندی بنویسی که تنها اروزی زنده ماندنشان آزاد شدن فرزندش از زندان است؛ وقتی قرار است از تازه عروسی بنویسی که جهیزیه خود را می‌فروشد تا همسرش در بندهای زندان نباشد.
آری اینها قصه نیست بلکه مشکلات و دردهایی است که مردم این شهر با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، مشکلاتی که من و تویی که همیشه ادعای مهربانی و عاطفه داریم اما چه خاموش از کنار کودکانی می‌گذریم که نیازمند کمک هستند.
گاهی هر چقدر هم که بلند و بزرگ باشی باید خم شوی تا دست یکی را بگیری تا او را بلند کنی؛ آری این روزها اگر چشم خود را بیشتر باز کنیم کودکان زیادی را می‌بینیم که پدر در کانون گرم خانواده نبوده و پدران آنها به دلایل مختلف مانند نفقه، مهریه، تصادف و غیره در زندان به سر می‌برند.
این کودکان آرزو دارند پدر در خانه باشد آنها با دستان کوچک خود دعا می‌کنند در این جشن گل‌ریزان خیرینی حضور به هم رسانند تا زمینه آزادی پدر آنها فراهم شود.
هنوز هم سالن پر از سکوت است و برگه‌های معناداری دست به دست می‌چرخد، مجری برنامه آرام برگه‌ها را جمع می‌کند تا به رسم گذشتگان چراغ اول را خیری روشن کند و بعد از آن چراغ‌ها جشن گل‌ریزان را نورانی کنند.
تمام میهمانان و خیران و حاضران در جشن هر چه در توان داشته‌اند برای آزادی پدر یک کودک به کار گرفته، از کودکی که با قلب بزرگ خود قلکش را برای آزادی زندانیان به جشن آورده تا مادری که با چشمانی اشک بار هر آنچه را که دارد می‌پردازد.
مبالغ در این جشن زیاد مهم نیستند و کسی به آنها توجهی نمی‌کند بلکه این خود جشن و احساس نوع دوستی و انسان دوستی است که مردم را دور هم جمع کرده تا گره‌ای از مشکلات یک خانواده باز کنند تا شاید بتوانند با آزادی حتی یک زندانی کانون خانواده‌ای را باز هم گرم کنند.
گل‌ریزان به واقع ریختن گل زندگی و امید در چلّه سرمای رنج و سختی و گرفتاری همنوعان و همراهانمان است که با ریختن گلی از شاخسار زندگی خود باغ بقا و بهار وصل را به خانواده‌های در رنج هدیه می‌کنند و زندانیان جرایم غیرعمدی را که از بد حادثه گرفتار شده‌اند، نجات می‌دهند.
امیدواریم هر ساله که در ایام ماه مبارک رمضان سنت زیبا و دیرینه گل‌ریزان و جشن آزادی زندانیان جرایم غیر عمد به همت ستاد دیه کشور در سراسر کشور برگزار می‌شود، بسیاری از زندانیان دربند به آغوش خانواده‌های خود باز گردند.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/79022/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بزرگداشت شاعری که پیشانی زبان پارسی است/ گوته تا شجریان از «سعدی» اعتبار گرفتند

به مناسبت روز بزرگداشت شاعر و نویسنده بزرگ قرن هفتم، سعدی شیرازی

نمونه‌ای از جایگیری درست داور رو مشاهده می‌کنید!

گریمالدو: به‌ خاطر ژابی حاضرم به رئال هم بروم!

طارمی دوباره شماره یک خط حمله پورتو

برگزاری دو دیدار تدارکاتی در دستور کار استقلال

آخرین جلسه تمرین ذوب‌آهن پیش از دیدار با آلومینیوم

مهاجم محبوب حسین عبدی دوباره در اردوی ملی

میزبانی ضعیف‌ تایلندی‌ها در برگزاری جام ملت‌های فوتسال آسیا

کریستنسن: هنوز قرارداد دارم و از بارسلونا نمی‌روم

جنجال در لهستان؛ بازیکن و هوادار به جان هم افتادند!

اعلام برنامه بازی‌های شهرداری گرگان در فینال بسکتبال غرب آسیا

تارتار: کسی فکر نمی‌کرد ملوان روزی با سپاهان رقابت کند

معرفی کادر فنی تیم ملی دارت برای قهرمانی آسیا

گل سعید واسعی به فولاد بوی انتقام می‌داد!

تعداد بوستان های منطقه 5کرمانشاه به 39عدد رسید

افعی تهران؛ سریالی آشفته و فاقد انسجام

تحلیلگر نظامی صهیونیست: صحنه حمله ایران مثل «روز قیامت» بود

(عکس) غزل بازغی در پشت صحنه گناه فرشته

نمایش" سه خواهر" در مرکز تئاتر مولوی به روی صحنه رفت

729 نفر به دلیل تخریب منابع طبیعی در کرمانشاه محکوم شدند

خواستار ساماندهی وضعیت نابسامان پارکینگ‌های کرمانشاه هستیم

چهره واقعی شیرین نون خ در خارج از سریال/ ندا قاسمی را دیگر نمیتوان شناخت

285 میلیون مترمکعب آب از سد بوکان رهاسازی شد

تدوین برنامه های عملیاتی شرکت آبفا کردستان برای تحقق شعار سال 1403

رشد 53 درصدی اخذ حقوق دولتی در کردستان/6 معدن احیا و فعال سازی شد

درخشش خوزستانی‌ها در مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جوانان

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز، رئیس هیئت کردستان شد

3 پارک جدید در کرمانشاه افتتاح شد

دادستان: 729 نفر به دلیل تخریب منابع طبیعی در کرمانشاه محکوم شدند

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

طلبِ عشق زهر بی سروپایی نکُنیم….!

کاظمیان: داور عامل شکست ما برابر استقلال بود

ریکاوری تراکتوری‌ها با چهره اخمو

همزمانی هفته‌های پایانی لیگ برتر به سود استقلال!

تکلیف بازگشت فرهاد مجیدی به ایران مشخص شد

رای FIBA به سود نماینده بسکتبال ایران

مدافع رئال ال‌کلاسیکو را از دست داد

سیدحسین آماده جنگ دستکش طلایی در تبریز!

کانسلو: به خاطر باخت بارسلونا آرزوی مرگ دخترم را کردند!

برنامه 6 بازی پایانی پرسپولیس و استقلال

مدیر شمس‌آذر: پنالتی استقلال غلط بود

پرسپولیس عنوان کمترین گل خورده را از استقلال گرفت

نمایش" سه خواهر" در مرکز تئاتر مولوی بروی صحنه رفت

دختر بازیگر مطرح در پشت صحنه گناه فرشته | تصاویر

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی