عصر کرد

آخرين مطالب

کتاب «معنای زندگی از دیدگاه فلاسفه بزرگ» چاپ شد مقالات

کتاب «معنای زندگی از دیدگاه فلاسفه بزرگ» چاپ شد
  بزرگنمايي:

عصر کرد - مهر /کتاب «معنای زندگی از دیدگاه فلاسفه بزرگ» با ویرایش استیون لیچ و جیمز تارتاگلیا با ترجمه صبا ثابتی توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد.
کتاب «معنای زندگی از دیدگاه فلاسفه بزرگ» با ویرایش استیون لیچ و جیمز تارتاگلیا به‌تازگی با ترجمه صبا ثابتی توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شده است. نسخه اصلی این‌کتاب سال 2018 توسط انتشارات راتلج چاپ شده و پیش‌تر در سال 1399 ترجمه‌ای از آن توسط انتشارات ترانه چاپ شده است.
کتاب پیش‌رو با ارسال فراخوان برای نویسندگان حوزه فلسفه تهیه شده تا نظرات 35 فیلسوف بزرگ را درباره معنای زندگی در قالب مقاله گردآوری و تشریح کنند. عبارت «معنای زندگی» در قرن نوزدهم عمومیت پیدا کرد و چنان‌چه بارها گفته شده، انسان امروز در پی رسیدن به پاسخ سوال «معنای زندگی چیست؟» هم در متون دینی و مذهبی و هم در متون علمی و فلسفی جستجو و کند و کاو کرده است. اما در قرن بیستم با ظهور خردگرایی علمی دوآتشه در فلسفه انگلیسی‌زبان، وظیفه گردآوری و تثبیت تاریخ گنجینه آرای فلسفی در مورد معنای زندگی به تعویق افتاد. این‌موضوع از آن‌جا که برای پوزیتویست‌های منطقی و همچنین برای کسانی که تحت نفوذ گسترده آن‌ها بودند، نمونه اعلای موضوع غیرعلمی به نظر می‌رسید، کم‌کم به محاق رفت.
استیون لیچ و جیمز تارتاگلیا به‌عنوان سرپرستان و گردآورندگان مطالب این‌کتاب می‌گویند «وظیفه ما این بود که درباره آنچه فلاسفه بزرگ راجع به معنای زندگی گفته‌اند بیشتر بدانیم و کتابی ارائه‌ دهیم که این‌کار را برای دیگر کسانی که همچون ما به درک معنای زندگی علاقه‌مندند آسان می‌کند. این‌کتاب همچنین به این‌منظور تنظیم شده که تریبونی را برای نویسندگان فراهم آورد تا دیدگاه‌هایی را فاش کنند که در این‌زمینه از نظر پنهان مانده یا نادیده انگاشته شده است، و در مباحث قدیمی‌ای که هنوز حکمفرماست مداقه کنند.»
کتاب پیش‌رو همان‌طور که گفته شد، 35 فصل یا فیلسوف دارد که بناست معنای زندگی از دیدگاهشان تشریح شود. این‌فلاسفه و نویسندگان مقالات مربوط به آن‌ها به این‌ترتیب‌اند:
کنفوسیوس و معنای زندگی (ریچارد کیم و جاشوئا دبلیو.سیچریس)، بودا و معنای زندگی (مارک سایدریتس)، ویاسه و معنای زندگی (آریندام چاکرابارتی)، سقراط و معنای زندگی (اِی.سی.گریلینگ)، افلاطون و معنای زندگی (دیوید اسکربینا)، دیوژن و معنای زندگی (ویل دزموند)، جُوانگ‌زه و معنای زندگی (دیوید ای.کوپر)، ارسطو و معنای زندگی (مونت رنسوم جانسون)، اپیکور و معنای زندگی (کاترین ویلسون)، کوهِلِت و معنای زندگی (تادیوس متز)، اپیکتتوس و معنای زندگی (اِی.اِی.لانگ)، سکستوس امپیریکوس و معنای زندگی (اسواور هرافن اسواورسون)، ابوعلی‌سینا و معنای زندگی (نادر البرزی)، این‌میمون و معنای زندگی (آلفرد ال.ایوری)، آکوئینی و معنای زندگی (ادوارد فسر)، مونتنی و معنای زندگی (استیون لیچ)، دکارت و معنای زندگی (جان کاتینگهام)، اسپینوزا و معنای زندگی (ژنویو لوید)، کانت و معنای زندگی (تری اف.گادلاو)، شوپنهاور و معنای زندگی (رابرت ویکس)، کی‌یرکگور و معنای زندگی (مارک برنیه)، مارکس و معنای زندگی (امی ای. وندلینگ)، میل و معنای زندگی (فرانس اِسونسون)، نیچه و معنای زندگی (ریموند آنجلو بلیوتی)، اُرتگا و معنای زندگی (پدرو بلاس گونسالس)، ویتگنشتاین و معنای زندگی (رضا حسینی)، هایدگر و معنای زندگی (وندل اوبراین)، سارتر و معنای زندگی (جوزف اس.کاتالانو)، بووار و معنای زندگی (جاناتان وبر)، وی و معنای زندگی (لیزا مک‌کالو)، اَیِر و معنای زندگی (جیمز تارتاگلیا)، کامو و معنای زندگی (ویلیام مک‌براید)، مرداک و معنای زندگی (بریجیت کلارک)، فانون و معنای زندگی (ساموئل ایمبو)، رورتی و معنای زندگی (آلن مالاچوفسکی).
در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:
اپیکتتوس استاندارهایش برای زندگی معنادار را در سطح بسیار بالایی نگاه می‌دارد، اما بلندای آن متناسب با شخصیت و استعدادهای طبیعی افراد است. فقط عده کمی قابلیت آن را دارند که به سوژه‌های مناسبی برای شهرت و زندگی‌نامه تمجیدآمیز تبدیل شوند. آنچه او می‌خواهد به‌طور عام‌تری برای مردم قابل حصول باشد دستیابی به خودشناسی و اجرای عالی نقش‌های اجتماعی از قبیل پدر، برادر، همسر، سرباز، رئیس دادگاه و غیره است. همان‌طور که آن را بیان می‌کند: «صرفا در نظر بگیرید که به چه قیمتی اداره و انتخاب خود را می‌فروشید که ارزان نفروخته باشید، اگر در قبالش چیز دیگری نمی‌گیرید. اما آنچه برجسته و استثنایی است شاید به دیگران تعلق داشته باشد، به سقراط و کسانی که همانند او هستند.»
پس در مجموع چگونه می‌توان فایده اپیکتتوس برای تحقیق مدرن در باب معنای زندگی را ارزیابی کرد؟ از نظر کسانی که معنا را در ارتباطشان با خداوند می‌یابند، جذابیت اپیکتتوس در این اعتقادش خواهد بود که علت غایی جهان موجودی عالی است که برای ما خیر می‌خواهد و بخشی از عقلانیت خود را به ذهن‌های ما تفویض داشته است.
این‌کتاب با 559 صفحه، شمارگان هزار و 100 نسخه و قیمت 480 هزار تومان منتشر شده است.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/811875/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

عشق زندگی می بخشد

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس از کدام منبع برای دو تیم خرج می‌کنند؟

عملکرد پرسپولیس در مرحله 1/8 نهایی جام حذفی

آمار جالب سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی

خط و نشان بازیکن سرشناس ملاثانی برای سپاهان

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

بازگشت روماریو ستاره سابق برزیل پس از 16سال

قهرمان روس جهان و المپیک پیگیر وضعیت گرایی

خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت

سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز

گازرسانی به 100 واحد صنعتی در کردستان

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»

صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان

طلای ووشوکاران مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی

تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان

اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد

امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه

آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز

استفاده 78 درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه

1 مصدوم به علت سقوط از ارتفاع در روستای شبانکاره منطقه روانسر

برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود

دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»

اعزام 2 کاروان 85 نفره از کرمانشاه به حج عمره

پنج هزار و 780 خانوار تحت پوشش بهزیستی