عصر کرد

آخرين مطالب

وزیر ارتباطات: ذهن جوانان سوخت موتور حرکت اقتصاد دیجیتالی است علمي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اقتصاد دیجیتال کشور برای حرکت همگام با توسعه های جهانی این اقتصاد نیازمند انرژی تجدید پذیر بوده که ذهن و اندیشه جوانان سوخت مورد نیاز برای این حرکت است.

محمد جواد آذری جهرمی چهارشنبه شب در گفت و گوی تلویزیونی با شبکه کردستان اظهار داشت: فرزندان کردستان ذهن خلاق و روحیه و پشتکار شگرفی دارند که نقطه تمایز آنان با دیگر نقاط کشور در عرصه فناوری ارتباطات و اطلاعات است.
وی اضافه کرد: این وزارتخانه در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در صدد است با استفاده از این توانمندی‌ها در نقاط مختلف کشور از جمله کردستان در سال جاری بیش از 68 هزار فرصت شغلی را ایجاد کند.
وزیر ارتباطات و فناروی اطلاعات با بیان اینکه در راستای رونق تولید برنامه‌های خود در چهار سیلو شامل بازرگانی واردات، صادرات کالا و خدمات، تولید شامل شرکت‌های صنعت مخابرات، بخش مخابرات شامل شرکت‌های خدمات تلفن همراه، ثابت و فناوری اطلاعات (بخش خدمات) را تدوین کرده ایم، افزود: پیش بینی می‌شود بیشترین تحقق اهداف و پیشرفت‌های بدست آمده در بخش فناوری اطلاعات باشد.
آذری جهرمی یادآور شد: سال گذشته درآمد سیلوی ارتباطات کشور در بخش‌های خدمات فناوری اطلاعات به 400 هزار میلیارد ریال رسید که می‌توان با اتکا به پتانسیل‌های کشور به رشد انفجاری در آن رسید و درآمد آن را تا 800 هزار میلیارد ریال افزایش داد.
وی تاکید کرد: در شرایط اقتصادی تحریم هستیم ولی می‌توانیم یک نقطه قوت توسعه اقتصادی داشته باشیم که کشور برای تحقق این هدف از توانمندی لازم برخوردار است و در صددیم برنامه‌های این وزارتخانه به سرانجام برسد.
‌ اعتبارات کردستان بازنگری می‌شود
آذری جهرمی با بیان اینکه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان کردستان از گذشته کم کاری صورت گرفته است، گفت: برای جبران این کاستی‌ها باید اعتبارات حوزه زیرساخت‌های استان بازنگری شود تا شاخص‌های آن به میانگین ایده آل کشور برسد.
وی افزود: اگر این اعتبارات بازنگری شود و به طرح‌های استانی تزریق شود تمام این کاستی‌ها جبران و حوزه فاوای استان در مسیر توسعه اقتصادی و سهم آفرینی در اقتصاد ICT کشور قرار می‌گیرد.
آذری جهرمی وضعیت چغرافیایی و توپوگرافی استان را دیگر علت‌های این عقب افتادگی اعلام کرد و یادآور شد: با وجود اینکه در بخش شهری کردستان طرح‌ها و خدمات خوبی انجام گرفته و به شاخص‌های کشوری رسیده‌ایم اما بیشترین چالش‌های توسعه در حوزه روستایی است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: تلاش می‌شود 250 روستای استان کردستان تا پایان سال جاری به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.
به گزارش ایرنا، آذری جهرمی پنجم خرداد در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی با انتشار عکسی از نقشه ایران و در خصوص توسعه فعالیت‌های وزارت متبوع خود و شبکه ملی اطلاعات مورد انتقاد برخی کاربران فضای مجازی کردستانی مبنی بر اقدامات پایین این وزارت خانه در این استان قرار گرفت.
وی همان روز در جواب کاربران کردستانی نوشت: «اولین سفر کاری بعد از ماه رمضان را به کردستان خواهم داشت تا به بهترین شکل به مردم شریف خدمت کنیم. باعث شرمندگی بنده است تاکنون به خوبی به مردم کردستان خدمت نکرده‌ام. برنامه توسعه ارتباطات کردستان را 6 ماهه انجام خواهیم داد».
وزیر جوان دولت دوازدهم در خصوص سفرش بعد از ماه مبارک رمضان به وعده خود عمل کرده و این خوش قولی نویدی در توسعه زیرساخت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات این استان است.
در حال حاضر یک میلیون و 268 هزار و 547 مشترک در کردستان از اینترنت پرسرعت بهره مند هستند و ضریب نفوذ تلفن همراه حدود 110 درصد است.
ظرفیت و پهنای باند اینترنت این استان از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون 110، 7 گیگابایت رشد داشته و از 6، 3 گیگابایت در سال 92 به 117 گیگابایت بر ثانیه رسیده است.
استان کردستان با 29 هزار و 137 کیلومتر مربع طبق سرشماری سال 1395 دارای یک میلیون و 600 هزار نفر جمعیت بوده و از شمال به استان آذربایجان غربی و قسمتی از زنجان، از جنوب با کرمانشاه و شرق با همدان و از غرب با کشور عراق همسایه است.
استان کردستان دارای 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 آبادی دارای سکنه و 187 آبادی خالی از سکنه بوده است.
7349/‌9102

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/81743/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را درهم شکست

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد

به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آزرده خاطر شدن رانندگان از وضعیت نامناسب جاده‌ای در 7 کیلومتری کرمانشاه + فیلم

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: تیم ملی خواهان خمس بود اما باشگاه مخالفت کرد

حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان

فال انبیا فردا شنبه اول اردیبهشت 1403

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

قهرمان لیگ ثانیه آخر مشخص می‌شود

سیدحسین: از کمیته انضباطی متشکرم!

پاکو خمس هم نتوانست؛ جدایی سرمربی مطرح اسپانیایی از تراکتور

بخش اول گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

بخش دوم گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

رضاوند: دوست نداریم حق پرسپولیس هم ضایع شود

سلیمان‌زاده: تیم ما سازمان‌یافته بازی کرد