عصر کرد

آخرين مطالب

وانت‌بارهای سنندج در آستانه ساماندهی/بیکاری عامل ایجاد شغل کاذب اجتماعی

وانت‌بارهای سنندج در آستانه ساماندهی/بیکاری عامل ایجاد شغل کاذب
  بزرگنمايي:

عصر کرد - خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: معابر اصلی شهر سنندج در تسخیر وانت‌بارهایی است که با فروش میوه در جای جای شهر توقف کرده‌اند و منجر به افزایش ترافیک در این شهر شده‌اند.
نبود شغل و بیکاری موجب شده تا روز به روز برتعداد وانت بارهای میوه در این شهر افزوده شود و تجمع آنها موجب نارضایتی مردم و افزایش بارترافیکی در این شهر شده است.
گرچه برای امرار معاش صاحبان وانت بارها مجبور به ایستادن در معابر هستند اما نابسامانی در تجمع آنها در برخی نقاط شهر منجر به تردد سخت خودروهای مسیر شده است.
همین موضوع تبدیل به مطالبه شهروندان از مدیریت شهری است تا با برنامه‌ای اصولی، طرح ساماندهی وانت بارها را مدنظر قرار دهند و زمینه برچیدن بساط این مافیای گسترده از سطح شهر، از بار ترافیکی سنندج را بکاهند.
وانت بارها عامل افزایش ترافیک شهری
مندمی از شهروندان سنندجی است که روزانه در مسیر بهاران سنندج تردد می‌کند، وی می‌گوید: در ساعات اوج ترافیک متأسفانه وانت بارها موجب افزایش بار ترافیک شده‌اند و گاهاً برای رفتن به سرکار و یا برگشت در مسیر با مشکل دچار می‌شود.

عصر کرد

وی خواستار در نظر گرفتن مکانی ثابت از سوی مدیریت شهری برای وانت بارها شد و گفت: تا زمانیکه وانت بارها به راحتی بتوانند در کنار خیابان‌ها توقف کنند هیچ اتفاقی در زمینه کاهش ترافیک اتفاق نمی‌افتد.
وی با اشاره به اینکه پهنای خیابان‌های شهر سنندج به حدی نیست که وانت بار در گوشه‌ای توقف کند و خودروهای عبوری نیز با پارک دوبل کنار وانت بارها مشغول خرید شوند چرا که این امر حق شهروندان دیگر را ضایع می‌کند.
توقف روزانه وانت بارها حس تملک معابر را به آنها داده است
یاوری نیز در خیابان آزادگان سنندج ساکن است وی می‌گوید تجمع بیش از حد وانت بارها در این مسیر امروز رانندگان این خودروها را به این باور رسانده که بخشی از خیابان متعلق به آنها است و گاهاً با خودروهای عبوری که چند دقیقه‌ای را به هر دلیلی توقف می‌کنند درگیر می‌شوند و اجازه نمی‌دهند خودروهای سواری لا به لای وانت بارها توقف داشته باشند.
وی اعلام کرد: گرچه رانندگان وانت بارها نیاز به امرار معاش دارند و نیاز است حمایت شوند اما اگر برخورد درست و برنامه‌ریزی لازم برای ساماندهی آنها انجام نشود روز به روز به تعداد آنها افزوده می‌شود و زمینه افزایش شغل کاذب را فراهم می‌کند.
تأمین هزینه‌های زندگی وانت بارها را مجبور به توقف در معابر اصلی می‌کند
سعید از رانندگان وانتی است که در میدان نبوت سنندج مشغول فروش میوه است، وی بیان کرد: چند سال پیش مشغول کار کارگری ساختمان بودم اما به دلیل از کارافتادگی توان کار ندارم و با توجه به اینکه مستاجرم باید برای امرار معاش و تأمین هزینه‌های زندگی خانواده ام کاری انجام دهم.

عصر کرد

وی افزود: با وام و بدهی توانستم وانتی تهیه کنم و تنها کاری که می‌توانم انجام دهم همین میوه فروشی روی وانت است که چند ساعت در روز در میدان نبوت سنندج توقف می‌کنم.
وی اضافه کرد: گرچه توقف وانت بار در کنار میادین و معابر اصلی صحیح نیست و موجب ترافیک می‌شود اما بیکاری نمی‌تواند دردی از من و امثال من دوا کند و نیاز است محلی مناسب و در دسترس عموم مردم برای وانت بارها تهیه شود تا در یک مکان خاص مستقر شوند.
اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش از 15 اردیبهشت ماه در سنندج
شهردار سنندج در زمینه ساماندهی وانت بارها بیان کرد: طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش در قالب 3 طرح از پانزدهم اردیبهشت ماه جاری در سنندج اجرا می‌شود و موضوع وانت‌های میوه فروش از پدیده‌هایی است که مربوط به سال‌های اخیر نبوده و معضلی است که از چندین دهه گذشته وجود داشته است.
انور رشیدی با تاکید بر اینکه مشکل بیکاری از دلایل اصلی وجود پدیده دست فروشی و وانت‌های میوه فروشی است، گفت: امروز وجود دستفروشان و وانت‌های میوه فروش به نوعی ویترین معضل بیکاری را در شهر سنندج نشان می‌دهد؛ اما این موضوع نافی انجام اقدامات لازم برای مدیریت این موضوع نیست.
وی تصریح کرد: در همین راستا با همراهی خوبی که بین دستگاه‌های متولی صورت گرفت با مشارکت توانستیم در سال 1401 به بهترین شیوه ممکن طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش را اجرا کردیم که به عنوان مطالب جدی شهروندان فهیم بازخورد بسیار خوبی به دنبال داشت.
شهردار سنندج اذعان کرد: متأسفانه به دلیل اتفاقات تلخی که در سال 1401 در کل کشور و به تبع آن در استان کردستان افتاد این طرح ابتر ماند.

عصر کرد

وی با عنوان اینکه شهرداری سنندج خود را موظف به خدمات‌رسانی هرچه شایسته به شهروندان فهیم و فرهنگی و قدرشناس دیار فرهنگ و هنر می‌داند، اظهار کرد: از رسانه‌ها و مردم که همواره در اجرای برنامه‌ها و انعکاس مشکلات در کنار مجموعه شهرداری هستند تقدیر می‌کنم.
رشیدی خاطرنشان کرد: موضوع وانت‌های میوه فروش یکی از معضلات شهری است که مدیریت شهری در راستای رفع آن برنامه‌های کوتاه، میان و بلند مدت دارد.
55 درصد بافت شهری در سنندج، ناکارآمد و فرسوده است
شهردار سنندج خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلیل اینکه 55 درصد بافت شهری در سنندج، ناکارآمد و فرسوده است، عنوان کرد: متأسفانه کاربری‌های عمومی در این بافت‌ها کم و حتی در برخی نقاط اصلاً وجود ندارد.
رشیدی تصریح کرد: عدم تعریف چنین کاربری‌هایی در گذشته از یک سو و نبود زمین لازم برای ایجاد موجب شده در برخی محلات قدیمی مانند، سرتپوله، خیابان شهدا، حاجی‌آباد و حتی نواحی منفصل شهری دست مدیریت شهری در اجرای برنامه‌ها بسته باشد.
وی افزود: در 45 درصد فضای باقیمانده نیز متأسفانه تفکیک‌ها توجهی به بازارهای روز به عنوان یکی از نیازهای جدی صورت نگرفته است و به همین دلیل مجموعه مدیریت شهری با مشکلاتی در زمینه استقرار و هدایت کردن وانت‌های میوه فروش در سطح شهر مواجه بود.
وی با تاکید براینکه مدیریت شهری هرگز دنبال بریدن نان و منبع درآمدی وانت‌های میوه فروش و دست‌فروشان نیست، گفت: هدف ما اجرای طرح‌های کارشناسی شده برای مدیریت و ساماندهی وضعیت وانت‌بارها و دست‌فروشان است.
شهردار سنندج از آغاز طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش از 15 اردیبهشت ماه امسال خبر داد و اضافه کرد: 5 نقطه‌ای که در راستای استقرار وانت‌های میوه فروش قبلاً در نظر گرفته شده بود به 10 نقطه افزایش یافته است.

عصر کرد

رشیدی افزود: اجرای موفق این طرح نیازمند همراهی دستگاه‌های مختلف و مشارکت مردم است چرا که مجموعه مدیریت شهری تمام توان و ظرفیت‌های خود را در این راستا به کار می‌گیرد.
وی عنوان کرد: مکاتباتی با دستگاه‌های مختلف از جمله راه و شهرسازی و اوقاف صورت گرفته که اگر زمین‌هایی در اختیار دارند معرفی کنند تا شهرداری بازارهای درون محلی را راه‌اندازی کند.
وی همچنین از راه‌اندازی هفته بازارها به ویژه در نواحی منفصل شهری به صورت دوره‌ای و چرخشی در شهر سنندج خبر داد و گفت: این سه طرح به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در راستای ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سنندج انجام می‌شود.
رفع معضل وانت‌های میوه فروشی نیازمند چاره اندیشی است
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان گفت: معضل وانت‌های میوه فروشی در نقاط مختلف شهر سنندج نیز مسأله‌ای مربوط به این دوره از مدیریت شهری نیست و این پدیده اجتماعی نوظهور نه تنها در کردستان و سنندج بلکه مربوط به کل کشور بوده و باید برای رفع آن چاره‌اندیشی اساسی صورت بگیرد.
وی افزود: با توجه به اینکه بیشترین مراکز تجاری در هسته شهر قرار دارد ساماندهی ترافیک در این نقطه از اهمیت زیادی برخوردار بوده و موجب رضایتمندی شهروندان خواهد شد.
وی اضافه کرد: امیدواریم براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در کوتاه‌ترین زمان ممکن باید موضوع وانت‌های میوه فروش، دست فروشان و همچنین انضباط ترافیکی در هسته مرکزی شهر حل فصل شود.
همتی زاده گفت: مردم انتظار دارند با برنامه‌ریزی‌های مناسب زمینه رفع مشکل وانت بارها و ترافیک فراهم شود تا بتوانند بدون مشکل در هسته مرکزی شهر حضور پیدا کنند.
وی عنوان کرد: اوج ترافیک در ساعت پیک اول صبح در بعد از ظهر از ساعت 5 تا 8 شب از مشکلاتی است که البته مربوط به سال‌های اخیر نبوده و رفع آن نیازمند تمهیدات و برنامه‌ریزی جدی است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان با بیان اینکه رفع این مشکل به تنهایی برای شهرداری ممکن نیست و سایر دستگاه‌ها و مردم نیز باید به صورت ویژه همکاری کنند، گفت: در این راستا نیروی انتظامی استان و پلیس راهنمایی رانندگی تمام قد از شهرداری حمایت و همکاری خواهیم کرد.
کد خبر 6079835

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/820459/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

احمد عباسی: قبل از فوتسال، تکواندوکار و فوتبالیست بودم

کارشناسی داوری آلومینیوم اراک - پرسپولیس

شوخی‌های حسن‌زاده با احمدعباسی روی آنتن زنده

کارشناسی داوری استقلال ملاثانی - سپاهان

احمدعباسی: لژیونر در فوتسال با فوتبال متفاوت است

سعید احمدعباسی و پاداش بهترین بازیکن جام!

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

حواشی بازی جذاب آلومینیوم اراک و پرسپولیس

با اولین هت‌تریک فصل؛ لوا مدعی پی‌چی‌چی شد

عنایتی: کار سختی مقابل شمس آذر داریم

شمسایی: 3 تیم فارسی زبان به جام جهانی صعود کرده‌اند

جزئیات قرارداد وحید شمسایی با فدراسیون فوتبال

خاطره شمسایی از پیشنهاد تبلیغات برای خوردن برنج

شمسایی: در منوی رستورانم خبری از برنج نیست!

ماجرای پنالتی عجیب حسن‌زاده از زبان شمسایی

پیشنهاد اغواکننده به شمسایی برای تبلیغ برنج!

حسن‌زاده: فوتسال پیشرفت کرده و مانند قدیم نیست

ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست

دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است

جسد جوان پلدختری در ساحل سیمیره پیدا شد

واژگونی اتوبوس در اتوبان قزوین - زنجان حادثه آفرید

شمسایی: فوتسال در جهان همه‌گیر شده است

هتریک لواندوفسکی، گل چهارم بارسلونا به والنسیا

شمسایی: پرتغال و برزیل با ما دوستانه بازی نمی‌کنند

درگیری بزرگ در لیگ یونان؛ نتوانستند مربی را کنترل کنند

ماجرای جالب هل دادن اکرمی توسط شمسایی

خلاصه بازی بارسلونا 4 - والنسیا 2

(عکس) حمله خفت‌گیر‌های خشن به مهاجم استقلالی در اتوبان!

نرخ خرید بازار مسکن؛ با 5 میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول

مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود

اجرای طرح شهید محمودوند با هدف انسداد مبادی بی‌سوادی در کرمانشاه

با من مشکل دارید، چرا بودجه شهر را نگه می‌دارید

موافقت با تغییر نام استقلال درصورت عدم منع قانونی

عیادت از حسین خوشخوان پیشکسوت داوری

آخرین تغییرات در زمان مسابقات از زبان سهیل مهدی

گل سوم بارسلونا به والنسیا توسط رابرت لواندوفسکی

روایتی که میثاقی روی آنتن تلویزیون بر زبان آورد

کارشناسی داوری تراکتور - ذوب آهن

معاون بارسا: به غیر از ژاوی به مربی دیگری فکر نکردیم

فدراسیون فوتبال دوباره درخواست حواله خودرو داد

واکنش رئیس سازمان خصوصی سازی به احتمال تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس

اخراج دروازه‌بان والنسیا از زمین به دلیل لمس توپ با دست خارج از محوطه جریمه

فرایند انتقال مالکیت 6 ساله سرخابی‌ها چگونه است؟

عجایب فوتبال ایران؛ شکایت ورثه یک کروات از تیم ایرانی!

گل دوم بارسلونا به والنسیا توسط لواندوفسکی

بازیان: مالکیت سرخابی‌ها تا انتهای هفته انتقال می یابد

رفع تصرف 55 هکتار از بستر زرینه‌رود

منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود

ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان

فال انبیا فردا سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403