عصر کرد

آخرين مطالب

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران؛

نیازمند هم‌افزایی میان ناشران دفاع مقدس هستیم/ هدف‌گذاری بین‌المللی در حوزه چاپ و نشر کتب ایجاد شود بنیاد شهید و امور ایثارگران

نیازمند هم‌افزایی میان ناشران دفاع مقدس هستیم/ هدف‌گذاری بین‌المللی در حوزه چاپ و نشر کتب ایجاد شود
  بزرگنمايي:

عصر کرد - معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نیازمندیم اتحادیه‌ای شکل گیرد که ناشران و نویسندگان در آن با یکدیگر تعامل و همکاری داشته و بتوانند سبب ارتقای کمی و کیفی کار شوند. امیدوارم در ذیل مجموعه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بتوان چنین جریانی در حوزه نشر کتاب ایجاد کرد.

به گزارش «ایثار»، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران پیش از ظهر امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت ماه در بازدید از سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ضمن تشکر از اهالی فرهنگ و به ویژه فعالان عرصه کتاب گفت: خوشبختانه سالانه در حوزه فرهنگ دینی و فرهنگ ایثار و شهادت شاهد تولید کتاب هستیم. بنیاد شهید و امور ایثارگران نهادی کاملا فرهنگی است، چراکه فرهنگ ایثار و شهادت انسان‌ساز و انسان‌پرداز است تا انسان‌ها راه درست خود را بیابند.
وی ادامه داد: وظیفه اصلی کسانی که در این حوزه مسئولیت دارند، روایت درست مکتب و راه شهدا و انتقال آن به نسلهای بعدی است؛ در واقع تبلور جدی و اصلی این موضوع در حوزه کتاب است. داستان‌های مختلف باید متناسب با سن و قومیت جامعه هدف و مخاطبان در حوزه کودک، نوجوانان، بانوان خانه‌دار و شاغل منتشر شود.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی اظهار کرد: با اینکه کارهای ارزنده زیادی در این زمینه انجام شده است؛ اما هنوز روایات ناگفته و شخصیتهای زیادی وجود دارد که به آنها پرداخته نشده یا آن آثار نگارش قوی نداشتند و به درستی به جامعه معرفی نشده است. باید بگویم در این زمینه راه زیادی آمده‌ایم، اما هنوز راه نرفته زیادی پیش‌رو داریم.
معاون رئیس جمهور تشریح کرد: در معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران سعی شده است تا تالیف و چاپ کتاب به لحاظ کمی و کیفی افزایش داشته باشد. خوشبختانه امسال نشر شاهد با 300 عنوان کتاب در نمایشگاه بین المللی کتاب شرکت کرده است که 77 عنوان از آنها، تازه‌های نشر هستند که امسال به نمایشگاه عرضه شده است و برخی از کتابهایی که در نشر شاهد منتشر شده مورد تقریظ مقام معظم رهبری قرار گرفته است. امیدواریم سال به سال با قدرت بیشتری در نمایشگاه کتاب ظاهر شویم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: نیازمند هدف‌گذاری بین‌المللی در حوزه چاپ و نشر کتابهای دفاع مقدس هستیم تا این فرهنگ به جامعه جهانی معرفی شود؛ باید در این حوزه با قدرت بیشتری حرکت کرد. جای خوشحالی است که جز نشر شاهد، انتشارات دیگر نیز در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش می‌کنند.
وی ادامه داد: در این حوزه باید اتحادیه‌ای شکل گیرد که ناشران و نویسندگان در آن با یکدیگر تعامل و همکاری داشته و بتوانند سبب ارتقای کمی و کیفی کار شوند. امیدوارم در ذیل مجموعه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بتوان چنین جریانی در حوزه نشر کتاب ایجاد کرد.
وی با اشاره به برخی از کتابهای ارزنده نشر شاهد مانند «راز درخت کاج»، «دختر قالی‌باف» یا «آستان این در بوسیدنی است» افزود: کتب زیادی با قلمهای ارزنده در این انتشارات عرضه شده است و امیدواریم خواندن این کتابها جزو برنامه روزمره کودکان و نوجوانان ما شود.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی گفت: هر کشوری خود را با قهرمانانش به دنیا معرفی می‌کند و حتی برخی کشورهایی که قهرمان ندارند به خلق قهرمان خیالی می‌پردازند؛ اما ما در این زمینه غنی هستیم و افرادی مانند شهید چمران، شهید فخری‌زاده و بانوانی چون خانم دباغ داریم که قابل معرفی به دنیا و جهانیان هستند. نیازمند این هستیم که این افراد را به دنیا با زبانهای رایج چون عربی، اسپانیایی و انگلیسی معرفی کنیم.
وی در پایان اشاره کرد: متاسفانه ما شبکه فروش کتاب در سطح بین‌المللی برای انتشار کتابهای ایرانی نداریم و در معرفی آثار فرهنگی و هنری ایران در حوزه فیلم، موسیقی و کتاب نیز ضعیف هستیم؛ وزارت ارشاد نیاز است که به جریانسازی فروش کتاب در حوزه بین المللی اقدام کند تا به دنبال آن انتشاراتی‌ها ترغیب شوند در این حوزه‌ها وارد شوند و در عرصه جهانی بازار خود را بیابند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/830899/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آخرین وضعیت سیدحسین حسینی از زبان غلامپور

نیک نفس: بدموقع برابر نساجی مساوی کردیم

شوشتری: محکوم به گرفتن این 3 امتیاز بودیم

فخرالدینی: مهم 3 امتیاز این بازی بود که گرفتیم

آقایی‌پور: فشردگی بازی‌ها باعث مصدومیت شده است

اندونگ: نیاز مبرم به این برد داشتیم

فلیک فردا با بارسا امضا می کند

نظر بزیک در خصوص سرمربی آینده پرسپولیس

واکنش مربی شمس آذر به دریافت کارت قرمز

خداحافظی خورشیدی پس از بازی سپاهان و آلومینیوم

ناراحتی شدید دقیقی از شکست مقابل پرسپولیس

اسو رستم: به نتیجه بقیه بازی‌ها اهمیتی نمی‌دهیم

ببرهای مازندران در لیگ برتر ماندگار شدند

حسینی: امید و ایمان‌مان را از دست ندادیم

پشت‌بام‌های اکباتان در تسخیر نساجی

یک دقیقه پرهیجان با عنایتی در فولاد آرنا

عاشوری: جام حذفی برای گل گهر خیلی مهم است

رزاق‌پور: جام حذفی برای گل گهر خیلی مهم است

کیانوش رحمتی: تا لحظه آخر امیدوار هستیم

مهدی‌پور: سطح توقعات را بالا بردیم

ورزشگاه میزبان دیدار پیکان و استقلال کجاست؟

اوسمار : قزوین برای پرسپولیس خوش یمن است

ژرژ ژسوس با الهلال تمدید کرد

زمانی که غرور زلاتان زیر پاهای مورینیو له شد!

قلب امباپه برای میلان می‌تپد

صحبت‌های جنجالی هواداران صنعت نفت آبادان

رونق فعالیت‌های عمرانی در کرمانشاه در سفر رئیس‌جمهور فقید به استان

ویسی: همه چیز به شب آخر موکول شد

زنده‌روح: امیدوارم ادامه فصل به خوبی تمام شود

کامیابی‌نیا: امیدوارم آخر فصل رتبه خوبی کسب کنیم

واگنین: در این دو سال فقط دوست پیدا کردم

آذرباد: مردم آبادان عاشق فوتبال‌اند

عجیب‌ترین مصدومیت لیگ برتر در این فصل

مشکلات موجود در فوتبال ایران از نگاه درودگر

مصلح: صنعت نفت آمده بود که فقط پیروز شود

اسلامی: دوست دارم لژیونر شوم

درودگر: در هفته‌های پایانی، تیم‌ها تحت فشار هستند

عکس‌| پنالتی استقلال در آزادی سوخت؟!

دقیقی: دیگر نمی‌توانم فدای شمس آذر بشوم!

کارشناس داوری بازی استقلال-گل گهر: صحنه روی بلانکو در محوطه جریمه پنالتی نبود! +فیلم

عباسی: شرایط فوتبالی برای رحمتی در نساجی نچرخید

شجاعیان: مقصر اصلی این شکست من هستم

سحرخیزان: نتایج خوبی نگرفتیم

سیف‌الله‌پور: هواداران ما نتوانستند وارد ورزشگاه شوند

فنونی‌زاده: خیلی از ناداوری‌ها برای تیم ما بود

حضور پرشور هواداران خوزستانی در بازی مقابل مس

حردانی: امیدوارم مقابل فولاد هم نتیجه خوبی بگیریم

نکونام: تا آخرین روز برای موفقیت تلاش می‌کنم

هوشمند: شرایط نساجی با گذشت زمان بهتر شد

نوشه‌ور: هر چهار گل بازی پرسپولیس _شمس آذر صحیح بود +فیلم