عصر کرد

آخرين مطالب

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان:

منابع آبی جدید برای 100 هزار هکتار به کردستان تخصیص داده شده است اقتصادي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: با تلاش و پیگیری مسئولان استانی و حمایت مسئولان کشوری منابع آبی برای 100 هزار هکتار به استان تخصیص داده شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان، بهرام نصراللهی زاده در جلسه شورای اداری شهرستان دیواندره، اظهار داشت: در طرح مهار آب‎های مرزی سهمیه استان ابتدا دو هزار و 930 هکتار بود، اما به حدود 17 هزار هکتار افزایش یافت، در مرحله بعد و با تلاش و پیگیری مسئولان استانی و حمایت مسئولان کشوری منابع آبی برای 100 هزار هکتار به استان تخصیص داده شده است که در کنار طرح توسعه 50 هکتاری باغات و نیز طرح افزایش گوشت قرمز که انقلابی در حوزه کشاورزی محسوب می‎شود، تولید، ثروت و اشتغالزایی را به همراه خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه هفته دولت فرصتی است تا مسئولان دولتی فراتر از روزهای معمول کاری در خدمت مردم باشند و خدمات دولت را به مردم معرفی کنند، افزود: امروز کسی نمی تواند شرایط سخت اقتصادی مردم را انکار کند اما موضوعات امید بخش کم نیستند و وظیفه ما بعنوان خدمتگزاران مردم نه تزریق یاس و سرخوردگی و ناامیدی بلکه تزریق امید به جامعه است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با اشاره به ایام جنگ تحمیلی، ادامه داد: روزی همه دنیا بسیج شدند و صدام حسین را تحریک و یاری کردند که انقلاب ایران را ساقط کند اما فرزندان و جوانان این مملکت با تقدیم خون خود از کیان نظام و انقلاب دفاع کردند و اگر امروز کشور در جنگ اقتصادی ظالمانه به سر می برد ما بعنوان مسئولان دولتی موظفیم تحت هر شرایطی برای رضایت مردم و توسعه استان و کشورمان تلاشمان را بیشتر و با ایمان و اعتقاد بیشتری به مردم خدمت کنیم.
نصراللهی زاده یادآور شد: آنانی که تلاش می کنند مردم را نا امید کنند در واقع در زمین دشمن بازی می کنند و کسانی که در ورای جنگ دل مردم را از امید تهی می کنند باید بدانند که تاریخ آنها را نمی بخشد.
وی بیان کرد: در طول 40 سال پس از پیروزی انقلاب، دشمنان اسلام و انقلاب از هر حربه ای برای برخورد با ملت ایران استفاده کردند و امروز نیز چنان تحریم های ظالمانه ای علیه مردم ایران اعمال کرده اند که سردمداران فعلی آمریکا در این خباثت به بلوغ شیطانی رسیده اند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: امروز کینه توزترین و بدخواه ترین دشمنان ملت ایران در کاخ سیاه آمریکا متمرکز شده اند و برای دشمنی با ملت ایران تمام تلاش خود را به کار گرفته اند که البته این نشان از قدرتمندی و عزتمندی مردم ایران است.
نصراللهی زاده اظهار داشت: نظام اسلامی ما با قطره قطره خون شهیدان به ثمر رسیده و به برکت رهبری عالمانه رهبر معظم انقلاب سکان کشور بخوبی اداره می شود و آنانی که بعد از وضع تحریم های کینه توزانه و بستن همه راه های درآمدی ملت ایران، انتظار داشتند انقلاب اسلامی سه ماه دوام نیاورد امروز مقاومت و پایداری ملت ایران را دیدند و برای مذاکره با ایران دست و پا می زنند.
وی افزود: دیپلماسی فعال و ارزشمند دولت ثابت کرد که ایران اهل تعامل و مدارا در نظام بین الملل است و اقتدار نظامی ایران در منطقه نیز این حقیقت را نمایان ساخت که اگر منافع ملی ما مورد تهدید واقع شود نیروهای مسلح در صحنه اند و اجازه تعدی و تعرض به دشمنان ملت ایران نمی دهند و پاسخ کوبنده در انتظار متجاوزان است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان ادامه داد: بسیاری تلاش می کنند کردستان را استانی نفرین شده جلوه دهند و به ناحق بر طبل ناامید کردن مردم می کوبند در حالی که در سالیان جاری در این استان کارهای بزرگ عمرانی و اقتصادی زیادی انجام شده که مردم ثمره آنها را خواهند چشید.
نصراللهی زاده یادآور شد: آب یکی از این موضوعات مهم استان است که در چند بخش در این حوزه تلاش های زیادی صورت گرفته است و در حال حاضر نظر به اینکه 70 درصد جمعیت استان در مناطق شهری زندگی می‎کنند و جای بسی خوشحالی ا‎ست که تا افق 1425 برای مناطق شهری آب شُرب پایدار تعریف و تثبیت شده است.
وی بیان کرد: در طرح مهار آب‎های مرزی سهمیه استان ابتدا دو هزار و 930 هکتار بود، اما به حدود 17 هزار هکتار افزایش یافت، در مرحله بعد و با تلاش و پیگیری مسئولان استانی و حمایت مسئولان کشوری منابع آبی برای 100 هزار هکتار به استان تخصیص داده شده است که در کنار طرح توسعه 50 هکتاری باغات و نیز طرح افزایش گوشت قرمز که انقلابی در حوزه کشاورزی محسوب می‎شود، تولید، ثروت و اشتغالزایی را به همراه خواهد داشت.
توسعه زیرساخت های حمل و نقل در چند سال اخیر شتاب بیشتری داشته است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: گرچه از نظر زیرساخت های ارتباطی جزو استان‌های آخر کشور هستیم، اما توسعه زیرساخت های حمل و نقل در چند سال اخیر شتاب بیشتری داشته است و قریب به 320 کیلومتر از کریدور شمال غرب به جنوب با کارکرد فرا ملی در حوزه استان کردستان است که حدود 100 کیلومتر آن زیر بار رفته و بیش از 100 کیلومتر دیگر در آستانه تکمیل و بهره برداری قرار دارد و کلیه قطعات باقیمانده به پیمانکار واگذار شده است.
نصراللهی زاده اظهار داشت: همچنین تاکنون بیش از 325 میلیارد تومان هزینه برای جاده ترانزیتی سنندج - مریوان صرف شده است و انشاالله در پایان سال مالی 1398 به بهره برداری می رسد و راه بیجار – همدان نیز به زودی به اتمام می رسد.
وی افزود: ساماندهی گردنه صلوات‎ آباد سنندج و فرودگاه سقز به عنوان دومین فرودگاه استان کردستان از مهمترین پروژه های مهم زیرساختی استان هستند که در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسند و پروژه ریلی قطار تهران - همدان - سنندج در چند سال اخیر پیشرفت فیزیکی و اعتباری قابل توجهی داشته است که مردم استان ثمره آن را در آینده نزدیک لمس خواهند کرد.
100 درصد نقاط شهری و حدود 90 درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش گازرسانی هستند
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان به موضوع توسعه گازرسانی در استان اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه گازرسانی نیز با وجود شرایط و توپوگرافی سخت و صعب‎العبور منطقه، اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است که میانگین پوشش جمعیتی استان را از میانگین کشوری بالاتر برده است، بطوریکه در حال حاضر 100 درصد نقاط شهری و حدود 90 درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش گازرسانی هستند و در پایان سال جاری جمعیت روستایی تحت پوشش به بیش از 95 درصد خواهد رسید که بسیار بیشتر از میانگین کشوری است.
نصراللهی زاده به موضوع آموزش نیز اشاره کرد و یادآور شد: در کردستان در مقطع ابتدایی و دانش آموزان لازم التعلیم پوشش آموزشی به 100 درصد رسیده و کردستان در این موضوع که اتفاقاً از زیرساخت های مهم توسعه است، جزو استان های شاخص کشور محسوب می شود.
وی در مورد توسعه آموزش عالی استان نیز بیان کرد: بین المللی شدن دانشگاه کردستان و پذیریش دانشجوی خارجی و افزایش آن تا سقف 700 نفر در مهر ماه سال جاری از جمله اقدامات مناسب و درخور در حوزه آموزش عالی استان است که علاوه بر تعاملات فرهنگی، ارز‎ آوری به داخل استان را به دنبال خواهد داشت.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان به موضوع توسعه زیرساخت های بهداشت و درمان استان اشاره کرد و گفت: افزایش حدود هزار تخت بیمارستانی و افتتاح چند بیمارستان در سطح استان یکی دیگر از پیشرفت‎های چشم‎گیر استان در حوزه بهداشت بوده است به گونه ای که سرانه تخت بیمارستانی و بهره مندی از امکانات بیمارستانی در استان کردستان در آستانه میانگین کشوری و پیشی گرفتن از آن است.
منطقه ویژه اقتصادی آماده سرمایه گذاری سرمایه گذاران است
نصراللهی زاده افزود: در این میان صنعت نیز مانند سایر حوزه‎ها شامل پیشرفت‎هایی بوده که در میان آنها می‎توان به پروژه‎های اساسی و زیرساختی از جمله ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بانه و توسعه زیرساخت های شهرک های صنعتی استان به منظور تسهیل سرمایه گذاری در استان اشاره کرد و علاوه بر آن کردستان، اولین تولید کننده طلای کشور محسوب می‎شود، همچنین مقدمات کار احداث پتروشیمی دوم استان نیز فراهم شده است که با این اقدامات، شاهد رونق تولید، افزایش اشتغال و افزایش تولید ثروت در این بخش خواهیم بود.
وی اظهار داشت: مسئولان استانی و شهرستانی باید موضوعات توسعه ای استان و شهرستان ها را با جدیت هر چه تمام تر پیگیری و به نتیجه برسانند و خوشبختانه در سال جاری با اولویت بندی پروژه های عمرانی در همه شهرستان های استان شاهد اتمام و به بهره برداری رسیدن بسیاری از پروژه های عمرانی در استان خواهیم بود.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/91540/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

رنکینگ توپ طلا؛ فرش قرمز برای بلینگام!

ادعای عجیب ویدال؛ دوست داشتم برای رئال بازی کنم!

نصیرزاده: سرمربی جدید تا پایان فصل بعد می‌ماند

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

نه فرانسه و نه پی‌اس‌جی؛ مقصد زیدان مشخص شد

باقری تک و تنها در جنگ با آلوز و حسینی

در آستانه ال‌کلاسیکو؛ کاپیتان رئال تمرین نکرد

اقدام حمایتی دولت انگلیس از ورزشکاران روسی

زوج دفاعی جدید شجاع؛ حضور کمرنگ اما موثر!

بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمانشاه در راستای پاسخ سپاه به اسرائیل

نشست مطالبه گری به‌وقت دانشجو با حضور فرماندار کرمانشاه

حمله به اسراییل سیلی محکمی به جبهه استکبار جهانی بود

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

عملیات «وعده صادق» هیمنه پوشالین اسرائیل غاصب و استکبار جهانی را هویدا ساخت

پیام آماده بازگشت به ترکیب سپاهان

تلخ‌ترین حذف بارسلونا پس از 40 سال

تن‌هاخ: گارناچو از من عذرخواهی کرد

دروازه‌بان جنجالی بازی حساس را از دست داد

احضار دانیال اسماعیلی‌فر به کمیته انضباطی

پیکان، شکست‌ناپذیر غیر از تقابل با پرسپولیس!

درخشش تیکدری روی گل کلاسیک گل‌گهر

برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه به صورت تمام الکترونیک

صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است

ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور

شعار «مرگ بر اسراییل» پس از نماز جمعه پاوه طنین انداز شد

سامانه‌ ناپایدار جوی روز یکشنبه وارد کرمانشاه می‌شود

برگزاری آزمون استخدامی تامین اجتماعی در کردستان

پاسخ تنبیهی سپاه مایه عزت نظام اسلامی

معرفی کشتی گیران طلایی در پنج وزن مسابقات بین المللی مریوان

برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در کردستان

وجود 194 معدن فعال در کردستان

آیا انتخاب غذا ژنتیکی است؟

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

اتهام بزرگ به هالند و دی‌بروینه

کاسمیرو اشک آنچلوتی را درآورد!

واقعیت مصدومیت‌های جنجالی‌‌ترین تنیسور ATP

ترابی، اثرگذاری روی صد گل لیگ برتر!

معرفی تیم داوری بازی ملوان و سپاهان

اتلتیکومادرید، بارسلونا را پولدار می‌کند

با شگفتی‌سازان دقیقی علیه استقلال

پیش بینی بارش پراکنده باران در مناطق شرقی کرمانشاه

عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی استکبار جهانی را در هم فرو ریخت

معرفی نفرات برتر رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی در مریوان

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

واکنش جالب سرمربی رم وقتی یورنته از او زمان باقی مانده بازی رو میپرسه!

اصرار آل‌کثیر برای زدن پنالتی و قبول نکردن کنعانی‌زادگان

ری‌اکشن‌های جالب رضا عنایتی و مسعود شجاعی حین بازی

ستاره یونایتد: با بازی رئال-سیتی زجر کشیدم