عصر کرد

آخرين مطالب

اجرای طرح روستای بدون بیکار در کردستان اقتصادي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان کردستان، با اشاره به استراتژی‌های صندوق در حمایت از روستائیان گفت: ایجاد روستاهای بدون بیکار یکی از طرح‌های بدیع صندوق در حمایت از روستائیان است که در راستای استراتژی صنعتی سازی روستاها مطرح و اجرا شده است.

به گزارش ایسنا منطقه کردستان جعفر شرف خانی، امروز دوشنبه(اول مهرماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارکرد با اشاره به اینکه نقنش خبرنگاران به عنوان زبان گویای جامعه موثر و ارزنده است اظهار کردد: رسانه ها در بیان نقاط ضعف و قوت دستگاه های اجرایی نقش کلیدی دارند و در این راستا باید با تلاش بیشتری به رسالت خود ادامه دهند.
وی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: امنیت خاطر امروز مردم جامعه، حاصل رشادت ها و پایمردی های زنان و مردان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس است که در مقایسه با سایر ادوار تاریخ و گذشته، تنها دورانی است که جنگ توسط تمام قدرت های دنیا بر ایران تحمیل شد.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان کردستان بیان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس، حتی یک وجب از خاک وطن به دشمن واگذار نشد و آمار بالای شهدا و جانبازان در این دوران، نشان از رشادت و مقاومت مردم ایران برای حفظ آب، خاک و ناموس وطن است.
وی قدردانی از شهدای دفاع مقدس را امری ضروری دانست و افزود: دیدار با خانواده های شهدا و تقدیر از آنها، نشست خبری با خبرنگاران و غبار روبی گلزار شهدای دفاع مقدس از جمله برنامه های صندوق کارآفرینی امید در این هفته است.
جعفر شرف خانی، با بیان اینکه از جمله شاخص های ارزیابی سیستم های بانکی و مالی پرداخت تسهیلات، وصول مطالبات و مسایل حقوقی و تجهیز منابع صندوق است ادامه داد: در سال 97 صندوق کارآفرینی استان رتبه پنجم کشوری در زمینه پرداخت تسهیلات و وصول مطالبات و رتبه چهارم را نیز در زمینه حقوقی به خود اختصاص داده است که در مقایسه با استا ن های صنعتی و پرجمعیت این آمار مطلوب ارزیابی می شود.
وی عنوان کرد: صندوق کارآفرینی امید در استان کردستان، از سال 92 تا کنون 11 هزار و 76 فقره تسهیلات به مبلغ 186 میلیارد تومان با ایجاد اشتغال برای 15 هزار نفر پرداخت کرده است که از این مبلغ، 3 هزار و 515 فقره برای ازدواج و دو هزار و 94 فقره برای تسهیلات ضروری، ودیعه مسکن و درمان پرداخت شده است.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در استان کردستان، بیان کرد: مقام معظم رهبری طی سال گذشته یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی را به پست بانک، بانک کشاورزی و صندوق توسعه کارآفرینی امید اختصاص داد.
وی اعلام کرد: صندوق کارآفرینی امید در فاز اول و دوم پرداخت این تسهیلات، حدود 140 درصد به مناطق عشایر و روستایی برای ایجاد اشتغال، پایداری و ماندگاری مردم در مناطق روستایی و همچنین رونق تولید و اشتغال در این مناطق پرداخت تسهیلات داشته است.
وی از جذب 100 درصدی تسهیلات اشتغال پایدار روستایی توسط صندوق کارآفرینی امید در استان کردستان خبر داد و گفت: در مرحله اول 40 درصد معادل 73 میلیارد تومان از مازاد سایر منابع استان هایی که نتوانستند تسهیلات را جذب کنند به استان کردستان اختصاص داده شد که همه این مبلغ جذب شده است.
شرف خانی، اعلام کرد: از 73 میلیارد تومان اعتبار ابلاغی صندوق توسعه ملی،2 هزار و 600 فقره تسهیلات را برای ایجاد اشتغال 2 هزار و 900 نفر پرداخت کرده ایم.
وی با بیان اینکه 65 درصد تسهیلات پرداختی صندوق کارآفرینی امید استان در بخش کشاورزی، 10 درصد در بخش صنعتی،10 درصد در بخش گردشگری و 15 درصد در بخش خدمات هزینه می شود، عنوان کرد: تفاوت این درصدها در مقایسه با سنوات گذشته این است که بیشتر این تسهیلات در بحث خدمات پرداخت می شد، اما در حال حاضر به سمت بوم گردی، صنعت و کشاورزی نیز گرایش پیدا کرده است.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان خاطرنشان کرد: کردستان در راستای اجرای برنامه های استراتژیک صندوق کارآفرینی امید در سال جاری که تحت عنوان روستای بدون بیکار، روستا محصول و صندوق های خرد محلی تعریف شده است، کارگروهی ویژه تشکیل داده که در گام اول 600 صندوق شامل تولیدات یا فرآوری محصولات توسط بانوان روستایی ایجاد شده است.
وی با تاکید بر اینکه امید است بتوانیم این استراتژی ها را به صورت واقعی و نه سوری و مستندسازی به انجام برسانیم، یادآور شد: همکاری دهیاران و مردم، حضور فعالان اقتصادی و پشتیبانان مناطق روستایی برای شناخت ظرفیت و پتانسیل روستایی و مفقیت در اجرایی کردن ایتن استراتژی ها اهمیت زیادی دارد.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/92193/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

مورایس و مرور تاکتیک‌های بازی با استقلال

میراثی که از تیم شمسایی در جام ملت‌ ها باقی می‌ماند

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان

رم با سردار 22 دقیقه بازی کرد، گل زد و برد

عنایتی: از دستاوردم در پیکان خوشحالم

شوت های قویتر از موشک در رقابت های لالیگا

بازدید معاون وزیر ورزش از اردوی ملی‌پوشان جوجیتسو

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو

ستاره تیم ملی در یک‌ قدمی آقای گلی جام ملت‌ها

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

جوان اول پیکان رکورد جهانی ثبت کرد

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان!(عکس)

138 صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند

تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد

دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور 50 عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد

سردیس استاد عباس کمندی در سنندج رونمایی شد

سنندج مهد عقلانیت و آزاداندیشی است

برگزاری 19 عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی

ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج

افتتاحیه برنامه های هفته سنه / سردیس استاد عباس کمندی رونمایی شد + فیلم

شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است

برگزاری 19 عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج

پیکر امام جمعه سابق جوانرود تشییع و خاکسپاری شد

بازگشایی بازارچه‌های "هنگه‌ژال و سیف" در حال پیگیری است

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

آنالیز یک تغییر؛ کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

80 بسته پوشاک به ایتام شهرستان پاوه اهداء شد

"کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد

دومین جشنواره ملی عکس سنندج آغاز شد