عصر کرد

آخرين مطالب

فرمانده انتظامی کردستان:

فرهنگسازی و آموزش اولویت پلیس/رسانه ها در پیشگیری نقش دارند اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - فرمانده انتظامی کردستان گفت: یکی از مهمترین رویکردهای پلیس بحث فرهنگ سازی، آموزش همگانی و آگاه سازی مردم است که می تواند در پیشگیری از بسیاری از جرائم موثر باشد.

به گزارش خبرنگار مهر ، سردار علی آزادی پیش از ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کردستان، اظهار داشت: یکی از بهترین فرصت های ارائه آموزش همگانی به مردم فضای مجازی است که متاسفانه با توجه به اینکه برخی از این فضا به درستی استفاده نمی کنند به یک تهدید تبدیل شده است.
وی افزود: مجموعه نیروی انتظامی سعی دارد با برنامه های مختلف در قالب نشست های تخصصی با جوانان و نوجوانان طریقه استفاده از این فضا را در میان جامعه و خانواده ها گشترس دهد تا شاهد سواستفاده کمتر مجرمین در این حوزه باشیم.
فرمانده انتظامی کردستان ادامه داد: در حوزه ترافیکی نیز برنامه های آموزشی بسیاری را در سطح مدارس انجام داده ایم که می تواند از طریق فرزندان به خانواده ها انتقال داده شود تا فرهنگ درست و صحیح رانندگی کردن و رعایت قوانین و مقررات رانندگی بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
سردار آزادی یادآور شد: معاونت اجتماعی نیروی انتظامی نیز با هماهنگی پلیس های تخصصی از طریق صدا و سیما و رسانه های دیداری و شنیداری به خوبی توانسته پیام های آموزشی را ر راستای ارتقای فرهنگ همکاری بیشتر مردم با پلیس انتشار دهد.
وی با اشاره به اینکه رسانه ها در انتقال هشدارهای پلیسی به جامعه بسیار نقش مهمی دارند، بیان کرد: گستردگی فعالیت نیروی انتظامی به گونه ای است که در شهرها، روستاها، جاده ها و در کنار خانواده ها باید حضور همیشگی داشته باشد تا بتواند در راستای تامین امنیت به خوبی وظایف خود را انجام دهد.
فرمانده انتظامی کردستان در ادامه سخنان خود گفت: در حوزه ساماندهی وضعیت ترافیکی شهر نیز نیروی انتظامی وظایف خود را به درستی انجام داده اما برای بهبود این وضعیت و حل معضل ترافیک نیازمند ایجاد زیرساخت های جدید و پای کار آمدن دیگر سازمان های متولی در این حوزه هستیم.
سردار آزادی حضور بیش از نیاز تاکسی در سطح شهر سنندج را یکی از عوامل موثر در ایجاد ترافیک عنوان کرد و اظهار داشت: سه هزار و 400 دستگاه تاکسی در این شهر تردد دارند که 50 درصد آن مازاد بر نیاز است و حدود هزار و 200 دستگاه آن نیز فرسوده است و باید از ناوگان حمل و نقل عمومی خارج شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به افرادی که در سطح معابر عمومی اقدام به فروش ارز خارجی می کنند نیز اشاره کرد و افزود: از نظر دستگاه قضایی اقدام به این فعل، مجرمانه نبوده و پس از دستگیری تعدادی از این افراد با اخذ تعهد آزاد شده و نمی توان بیش از این با این افراد برخورد کرد.
فرمانده انتظامی کردستان درادامه سخنان خود به گزارش عملکرد نیروی انتظامی در شش ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاه کرد و ادامه داد: در این مدت در بحث صدور گذرنامه 125 درصد، در بحث ورود اتباع خارجی به کردستان 98 درصد، در بحث دستگیری متهمین جرائم فضای مجازی 13 درصد و در بحث کشف فرآورده های نفتی قاچاق 123 درصد رشد داشته ایم.
سردار آزادی یادآور شد: در بحث کشفیات مواد مخدر نیز در این مدت 57 درصد رشد داشته ایم و 724 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است که در این حوزه تمرکز پلیس بر روی دستگیری خروده فروشان است که در این رابطه 100 درصد نسبت به سال قبل افزایش دستگیری داشته ایم و در دستگیری عمده فروشان مواد مخدر نیز 20 درصد رشد داشته ایم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های هفته نیروی انتظامی که با شعار «پلیس هوشمند – امین مردم» از 11 مهر ماه تا 17 مهر ماه خواهد بود، اشاره کرد و بیان کرد: در این هفته دیدار با نماینده ولی فقیه، تجدید میثاق با شهدا و غبارروبی گلزار شهدا، حضور در نماز جمعه و برگزاری صبحگاه مشترک بخشی از برنامه های این هفته است.
فرمانده انتظامی کردستان گفت: برپایی نمایشگاه های آسیب های اجتماعی، دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و بازنشستگان نیروی اجتماعی و تجلیل از آنان، اجرای طرح های مردم یاری در مناطق محروم و مرزی، برپایی همایش کوهپیمایی خانوادگی خانواده های نیروی انتظامی و دیدار مردمی مسئولان انتظامی با مردم از دیگر برنامه های این هفته است.
سردار آزادی اظهار داشت: برگزاری جلسات هم اندیشی و نشست های تخصصی، برگزاری همایش تجلیل از همیاران پلیس و نمونه های ترافیکی و ارائه خدمات مضاعف به شهروندان در مراکز پلیس 10+ تا ساعت هشت شب و فعالیت مراکز تعویض پلاک تا ساعت پنج عصر از دیگر برنامه های هفته نیروی انتظامی است.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/92479/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

شاگردان محرم آماده برای جدال با پیکان

عنایتی با پیکان جوانان مقابل تیم محرم

غیرمنتظره؛ چه بلایی بر سر صلاح آمده!

غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان

اولین واریزی مالک جدید به بازیکنان پرسپولیس

سندروم ژاوی همه‌گیر شد؛ تمدید 3ساله کونسیسائو

برنامه بازی‌ها را برای همه تغییر دهند نه فقط رئال

بلینگام بازی با سوسیداد را از دست داد

زمان بازگشت بهترین گلر دنیا مشخص شد

پیکان رکورد کاهش سن فوتبال ایران را جابجا کرد!

(ویدئو) بازگشایی صعب‌العبورترین گردنه کردستان پس از پنج ماه

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

گردنه تته پس از 5 ماه بازگشایی شد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

مورینیو: در فوتبال یک‌بار و به‌خاطر رئال گریه کردم

آخرین تمرین پرسپولیس برای بازی حذفی

درگیری اسطوره‌های یونایتد و آرسنال بر سر برونو!

پرسپولیس با دو مصدوم مهم مقابل آلومینیوم

پاسخ کوبنده مدیر تراکتور به یک برنامه تلویزیونی

ستاره چلسی فصل را از دست داد، آرژانتین نگران کوپا!‏

سالگرد زادروز یوهان کرویف؛ منتخب حرکات دوران بازی نابغه هلندی

ژاوی اشک خوان لاپورتا را در آورد

6 اردیبهشتِ زیبا؛ روز زیبای سنه نازار

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به‌صورت رسمی از روز شنبه اجرا می‌شود

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»

بکارگیری منشی‌های خانم در این استان ممنوع شد!

عمل به آموزه‌های قرآن، نسخه شفابخش نجات بشریت است

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

بکار گیری منشی های خانم ممنوع شد

ششم اردیبهشت، روز سنندج

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

یوفا تهدید کرد؛ احتمال محرومیت اسپانیا از یورو

خصوصی واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

شماره یک و دو دنیا برای PSG بازی می‌کنند

مژده 500 میلیاردی وزیر در دیدار با ورزشکاران

وعده لاپورتا به هواداران بعد از ماندنی شدن ژاوی

بارسلونا به ستاره پی‌اس‌جی باخت!

ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود

برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»

تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

درخواست حمید مطهری از هواداران تراکتور

گل های دیدنی دنیای فوتبال با ضربات بغل پا

مطهری: سعی میکنیم در 90 دقیقه کار را تمام کنیم