عصر کرد

آخرين مطالب

دعوتی‌های نهمین مهمانی اندیشه‌ سياسي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - دنیای رنگارنگ، اهدای زندگی، مولفان توانخواه و حضور ناشران بین‌المللی از دعوتی‌های نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان است.

نهمین دوره نمایشگاه کتاب کردستان سومین دوره‌ای است که در 2 سال گذشته به صورت مستمر برگزار می‌شود و در آن 379 ناشر و نمایندگی، تازه‌های نشر خود را در 218 غرفه به نمایش گذاشته‌اند.
این دوره از نمایشگاه طبق سنوات گذشته در محل نمایشگاه‌های بین المللی سنندج واقع در بلوار مستضعفان سنندج گشایش یافته است که اگر خواهان بازدید از این محل هستید باید به روبروی ترمینال این شهر مراجعه کنید.
وارد نمایشگاه که می‌شوید همانند تمامی نمایشگاه‌های مشابه غرفه‌هایی مختلفی را می‌بینی با این تفاوت که چند غرفه ویژه نیز در آن تعبیه شده است.
غرفه مولفان توانخواه
در راهروی اصلی این نمایشگاه نخستین غرفه ای که جلب توجه می‌کند مربوط به مولفان توانجوی استان کردستان است که کتاب‌های خود را برای فروش به به نمایش گذاشته‌اند.
سیده عطیه شیخ‌احمدی توانجوی کردستان و مولف 27 کتاب رمان است ‌که در این نمایشگاه حضور دارد و بازیچه را نخستین و عشق ماندگار را آخرین تالیف چاپ شده خود معرفی می‌کند و از انتظار، فریب خورده، فرار از فرار، عشق واقعی، بخاطر تو، آشنایی، اقیانوس خوشبختی و دلشکسته به عنوان دیگر آثار خود نام می‌برد.
وقتی از وی سراغ دیگر نوشته‌هایش را گرفتم، گفت: عشق ماندگار را سال قبل به چاپ رساندم اما به علت گرانی کاغذ دیگر توان چاپ آثار جدید را ندارم.
وی در ادامه افزوزد: چند باری برای چاپ کتاب‌هایم به عناوین مختلف از تسهیلات دولتی استفاده کرده‌ام اما دیگر نمی‌توانم قسط پرداخت کنم لذا وامی هم نمی‌گیرم.
سیده عطیه شیخ احمدی متولد سال 1350 دارای مدرک کارشناسی ادبیات فارسی از دانشگاه پیام نور سنندج است.
زمانی که تنها 19 سال داشت و برای استقبال از آزادگان هشت سال دفاع مقدس به همراه تعدادی زیادی از همسایه ها و آشنایان به پشت بام خانه شان در نزدیکی محل تردد اسرای آزاد شده، می رود بدلیل ازدحام جمعیت سقوط می کند و از ناحیه گردن قطع نخاع می شود.
هشت سال بعد از ویلچرنشین شدنش اولین رمان خود را به نام بازیچه می نویسد و همان سال هم آن را منتشر می کند.
تخفیف 50 درصدی عضویت کتابخانه‌های عمومی
اما اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان به یکی از عنوان متولیان بخش کتاب استان، در این نمایشگاه نیمی از حق خود را به بازدیدکنندگان بخشیده و به صورت نیم‌بها اقدام به عضوگیری می‌کند.
به گفته آزاد خدامرادی مسئول روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی کردستان این اقدام تا ساعات پایانی نمایشگاه ادامه دارد و متقاضیان علاقه مند به عضویت در کتابخانه‌های سراسر استان می توانند با مراجعه به این غرفه معرفی نامه برای عضویت دریافت کنند.
وی افزود: تاکنون حدود 70 نفر از مردم و بازدیدکنندگان علاقه مند برای عضویت به کتابخانه‌های عمومی استان عمدتا شهرستان سنندج معرفی شده‌اند.
اهدای زندگی

غرفه ثبت‌نام اهدای عضو از دیگر بخش‌های این نمایشگاه است و با وجود اینکه با یک روز تاخیر کار خود را شروع کرده از اقبال خوبی برخوردار بوده و در اولین روز کاری خود 50 نفر را به عنوان عضو و سفیر اهدای عضو پذیرش کرده‌اند.
این غرفه توسط کمیته اهدای عضو استان کردستان دایر شده، عضو مرکزی آن به خبرنگار ایرنا گفت این کمیته از 2 ماه پیش فعالیت خود را آغاز کرده و به زودی با حمایت دانشگاه علوم پزشکی در دفتر خود مستقر می‌شود.
وی از استقبال خوب قشر جوان استان از این نمایشگاه خبر داد و افزود در اولین روز کاری 50 عضو پذیرش شد و انتظار داریم در جریان برگزاری نمایشگاه کتاب تعدا بیشتری از سفیران را جذب کنیم.
وی با گرامیداشت کیژان ملایی دختر 17 ساله سنندجی که چند روز پیش اعضای وی توسط خانواده‌اش اهدا شد، گفت: انتظار داریم مردم استان فرهنگی کردستان همانند قبل مشارکت خوبی در این زمینه داشته باشند.
تبادل اندیشه‌ها

مدرسه دولتی ابرار سنندج نیز امسال برای اولین بار طرح تبادل کتاب را در این نمایشگاه راه انداخته و در آن برای غنی‌تر شدن کتابخانه های روستایی کتاب جمع می‌کند.
ظهیر هورامی‌نژاد غرفه‌دار تبادل کتاب می گوید: در این غرفه مردم می توانند علاوه بر اهدا، کتاب‌های اهدا شده را نیز به امانت بگیرند یا برای همیشه به همراه خود ببرند.
رویای رنگی

رویای رنگی یاهمان ایستگاه نقاشی از دیگر غرفه‌هایی است که در بین 218 غرفه عرضه کتاب و حضور ناشران برجسته داخلی و عراقی است که جای ویژه‌ای در بین کودکان و نوجوانان باز کرده است.
در این غرفه کودکان و نوجوانان اقدام به ترسیم نقاشی به مناسبت برپایی نهمین نمایشگاه کتاب، کتابخوانی و موضوع آزاد اقدام می‌کنند.
یادی از کودکان نیازمند سرطانی

رویای رنگی در دل خود ایستگاه گریم چهره کودکان به نفع بیماران سرطانی را در دل خود جای داده است.
متولیان این ایستگاه هزینه ای از متقاضیان دریافت نمی کنند اما هر کسی مایل باشد می تواند مبلغی را برای کمک به کودکان سرطانی اهدا کند.
این غرفه ها هر چند کتاب‌هایی را برای عرضه ندارند اما رنگینی خاصی به نمایشگاه داده‌اند و مراجعه کنندگان با کنجکاوی بیشتری از این غرفه ها بازدید می کنند.
رونمایی از 2 کتاب

رونمایی از نشرهای‌ تازه از جمله برنامه‌های حاشیه‌ای نمایشگاه کتاب کردستان است که در دومین روز از 2 جلد کتاب مذهبی و علمی رونمایی شد.
کتاب پنج جلدی تفسیر نورالکلام اثر فریدون سپری که در چهار هزار صفحه نوشته شده است نخستین کتابی بود که از آن رونمایی شد، نویسنده این اثر در آیین رونمایی خواهان تشکیل یک انجمن برای دفاع از علوم قرآنی در مجامع بین المللی شد.
آموختن آزادی اثر کیوان بلندهمتان دیگر کتابی بود که با حضور مسئولان مختلف استان از جمله جلال قلعه شاخانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد که در این کتاب نویسنده فلسفه ریچارد ستنلی‌پیترز را بازخوانی کرده است.
نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب کردستان در 6 روز برگزاری با 6 محور نامگذاری شده است که محور روز اول با عنوان علوم پایه و مهندسی بنام زنده یاد پروفسور مظفر پروماه و روز دوم با عنوان علوم انسانی و به نام زنده‌ یاد آیت‌الله محمد مردوخ است.
محور روزهای سوم تا ششم نیز به ترتیب شامل کودک و نوجوان به نام زنده یا ابراهیم امین بالدار، ادبیان با نام زنده یاد ملا سلیم تخته‌ای، هنر و معماری بنام زنده یاد سید علی اصغر کردستانی و زبان شناسی و فرهنگ‌نگاری با نام زنده یاد پروفسور عبدالرحمان حاجی معروف است.
این نمایشگاه روز چهارشنبه دهم مهر گشایش یافته که ناشران شرکت کننده 80 هزار و 837 عنوان کتاب را به نمایش گذاشته اند و تمامی کتاب‌های آن با 30 درصد تخفیف به علاقمندان عرضه می‌کنند.
20 درصد از این تخفیف‌ها از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین اعتبار شده و 10 درصد نیز از سوی ناشران به علاقه‌مندان ارایه می‌شود
179 مورد از 379 ناشر حاضر در این نمایشگاه به صورت مستقل، 147 مورد به صورت نمایندگی، 11 مورد داخل استان، 42 مورد ناشران بین المللی و هشت مورد نیز فروشگاه کتاب کردستان هستند.
ناشران داخلی 71 هزار و 465 عنوان از 80 هزار و 837 عنوان کتاب و این نمایشگاه را ارایه کرده اند و تعداد عناوین ناشران خرجی نیز 9 هزار و 372 مورد است.
گزارش از حسن حسین زده
3034/9102

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/92782/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

امروز بازدید از بنا‌های تاریخی کردستان رایگان است

لحظات شلیک ضدهوایی در پادگان کرمانشاه

باخت بسکتبالیست های کردستانی در اولین دیدار لیگ دسته اول مردان

فرهنگ، زبان و آداب و رسوم هورامان آوازه جهانی دارد

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

مانور پدافندی پادگان ابوذر علت صدا‌های شدید در سرپل ذهاب بود

نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی

شناسایی بیش از 170 تبعه غیر مجاز در کرمانشاه

بازی مقابل سپاهان باید مساوی می‌شد / باشگاه ذوب‌آهن باید قرارداد محمد ربیعی را تمدید کند

استانداری کرمانشاه : علت شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب رزمایش بوده

ببینید | علت شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب رزمایش بوده

بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه

کمال: استعفای ربیعی یک شوک مثبت بود

شنیده شدن صدای ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب

تمرین پدافند در پادگان ابوذر سرپل ذهاب

شنیده شدن صدای شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب /علت چه بود؟

شلیک ضدهوایی از پادگان ابوذر مربوط به رزمایش پدافندی است

شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب؛ ماجرا چیست؟

مانور پدافندی پادگان ابوذر علت صداهای شدید در سرپل ذهاب بود

رزمایش، علت صدای ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب

پیروزی دختران بلند قامت کردستانی در مصاف با نماینده زنجان + فیلم

اقتدار و عزت ایران اسلامی مرهون خون پاک شهدا

فال انبیا فردا پنج شنبه 30 فروردین 1403

عملیات اجرایی سد و شبکه شرفشاه سومار طبق برنامه انجام شود

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

نجات کارگر حادثه دیده در ارتفاع

عجیب‌ترین نتیجه روز اول جام ملت‌های آسیا!

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است

رژیم صهیونیستی روز به روز به پایان خود نزدیک‌تر می‌شود

دیدار صمیمی نماینده ولی فقیه در استان با مردم دیواندره

مریوان در هزارتوی مشکلات شهری

کردستان برای سومین سال متوالی میزبان زوار اربعین می شود

دلیل عجیب و متفاوت یک مرد برای خفه کردن همسرش

صحبت‌های محمد ربیعی سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان:

فیلم| تداوم عملیات بازگشایی گردنه تته در کردستان

فرهنگ و آداب و رسوم هورامان شایسته معرفی به جهان است

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

ثبت جهانی پالنگان نیازمند همت جمعی است

هزینه‌کرد 700 میلیارد تومانی برای آبرسانی به روستاهای کردستان

نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است

شرکت بیش از2هزار کردستانی در آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی

اردوی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان در مریوان

پیروزی بلندقامتان کردستانی در برابر نماینده زنجان

تاریخ افزایش کرایه حمل و نقل عمومی اعلام شد

نمایش شکوه صلابت و اقتدار ارتش در کردستان + تصاویر