عصر کرد

آخرين مطالب

بادبادک‌های عشق و امید سياسي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - کاروان بادبادک‌های عشق و امید با هدف اطلاع رسانی در خصوص بیماری سرطان پستان در چهارمین سفر استانی و شهرستانی خود یک روز را در پارک سپیدار میهمان سنندجی ها بودند.

بادبادک‌های عشق و امید در واقع عنوان جشنواره‌ای است که به همت موسسه سرطان پستان تهران و با هدف آگاه سازی و اطلاع رسانی به بانوان کشور در خصوص پیشگیری و درمان بیماری سرطان پستان در شهرهای مختلف برگزار می‌شود.
در قالب این جشنواره کمپینی با عنوان هما (همت ملی ایرانیان) با شعار همه با هم در کنترل سرطان پستان مشارکت کنیم راه اندازی شده که تمام اعضای آن از بهبود یافتگان این بیماری هستند.
هفت هزار و 614 کیلومتر مسافرت زمینی به 18 شهر و 19 مرکز استان توسط اعضای بهبود یافته این کمپین و اعطای داوطلبی موسسه سرطان پستان تهران به عنوان سند درمان پذیری این سرطان برنامه اصلی آنها از برگزاری این جشنواره در شهرهای مختلف است.
اعضای این کمپین قصد دارند با حضور در شهرهای مختلف کشور و اطلاع رسانی های لازم به مردم در واقع تابوی بیماری سرطان را شکسته و ترس و وحشت از این نوع شایع بیماری سرطان پستان را در میان بانوان به عشق به زندگی و امید به بهبودی تبدیل کنند.
اعضای این کمپین در چهارمین مسافرت خود بعد از تبریز، ارومیه و اردبیل عصر پنجشنبه در پارک سپیدار سنندج میهمان مردم این شهر شدند.
سرطان پستان شایع‌ترین سرطان در ایران
مدیر و موسس موسسه سرطان پستان تهران در حاشیه این جشنواره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس آخرین آماری که از وزارت بهداشت در سال 93 وجود دارد سرطان پستان با بیش از 13 هزار مورد بیمار در سال شایعترین نوع سرطان در جمعیت ایران است.
دکتر آزاده جولایی افزود: پس از سرطان پستان، سرطان های معده و پوست با هر کدام 10 هزار بیمار در سال و پس از آن سرطان کولون در رده‌های بعدی قرار دارند.
وی گفت: سرطان پستان نسبت به سرطان های دیگر از سن 25 سالگی می تواند وجود داشته باشد لذا اولین سرطانی که با جمعیت 20 میلیونی دهه 60 با افزایش آن روبرو شدیم این سرطان است که باید بیش از پیش مورد توجه باشد.
وی که متخصص جراحی عمومی و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران است، ادامه داد: خاصیت سرطان پستان قابلیت درمان پذیری آن است البته مثل شمشیر دو لبه می‌ماند و اگر درمان نشود 100 درصد مریض را از بین می برد و اگر درمان شود بیمار می تواند سال های سال بدون مشکل زندگی کند.
دکتر جولایی یادآور شد: سرطان پستان، سرطانی است که یک زن با یک مادر حتی در یک مرحله پیشرفته و درگیر شدن بیماری با استخوان، می‌تواند سال ها بدون مشکل زندگی کند، بنابراین ارزش دارد ما روی این سرطان و درمان آن سرمایه گذاری کنیم.
تابوی سرطان شکسته می‌شود
وی افزود: اعضای جشنواره بادبادک های عشق و امید و کمپین هما متشکل از 2 پزشک و تعدادی از بانوان بهبود یافته سرطان پستان است که داوطلب عضویت در موسسه سرطان پستان تهران بوده‌اند.

مسئول جراحی و جراحی پستان بیمارستان فوق تخصصی زنان مهدیه اضافه کرد: قرار است به 18 مرکز استان و 19 شهرستان در قالب این جشنواره به صورت زمینی سفر کنیم تا این افراد نیز سند سلامت بعد از سرطان پستان باشند.
وی یادآور شد: وقتی یک فرد بهبود یافته به دیگران اطلاع رسانی می‌کند خود نشان می‌دهد سرطان پستان، سرطانی قابل درمان است و در واقع اعضای این کمپین سعی دارند تابوی سرطان را در کشور بشکنند.
دکتر جولایی افزود: نکته دیگری که ما روی آن کار می کنیم این است که روش های جدید تشخیص و درمان را که در آن میزان صدمه به بیمار حداقل است را نشان دهیم یعنی روش های جدیدی که میزان صدمه اش کمتر و فایده اش بیشتر بوده و طول عمر بیمار را افزایش می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه در سنندج کلینیک پستان وجود دارد و بهترین کارها در آن انجام می‌شود، تاکید کرد: کردستان جزو معدود استان هایی است که در زمینه سرطان پستان کار کلاسیک انجام می‌دهد.
مدیر و موسس موسسه سرطان پستان تهران گفت: بانوان باید آگاهی داشته باشد اهمیت و علایم سرطان پستان را بدانند و خود را معاینه کرده و به محض اینکه علایم را دیدند به پزشک مراجعه کنند.
وی افزود: سنندج چهارمین شهر و دومین مسیر ماست، مسیر اول ما تبریز، ارومیه و اردبیل بود و مسیر دوم سنندج، کرمانشاه و همدان است در این سفرها از کمپین ‌هما نیز در این شهرها رونمایی می‌شود.
جولایی اظهار داشت: ایده این کمپین بعد از فوت پروفسور میرزاخانی مطرح شد و کارهای زیرساختی آن انجام و در واقع مخفف همت ملی ایرانیان است.
وی اضافه کرد: تهران جزو شهرهای آخر است و برای انتخاب شهرها اولویت را به استان‌های محروم، سیل زده و زلزله زده، استان‌هایی که دارای بیشترین مبتلایان به سرطان پستان بوده‌ و همچنین دسترسی زمینی به آن راحت تر است، داده‌ایم.
سهم هر ایرانی 10 هزار ریال در ماه
مدیر موسسه سرطان پستان تهران ادامه داد: در شرایط بحران فعلی، سومدیریت ها و تحریم که تجهیزات را خیلی گران کرده و ما می‌خواهیم کاری کنیم که هر ایرانی و غیر ایرانی که زیر چتر سلامت نظام سلامت جمهوری اسلامی زندگی می کند بتوانند در مواجه با سرطان پستان از یک مرکز دولتی دانشگاهی رایگان و با بهترین کیفیت برخوردار باشند.

وی افزود: در کمپین هما حداقل یک میلیون ایرانی را دعوت می کنیم که هر کدام ماهی 10 هزار ریال پرداخت کنند و ما با این 10 هزار ریال ها می‌خواهیم در هر مرکز استان یک بیمارستان دولتی دانشگاهی در حد استاندارد های بین المللی ایجاد شده و صفر تا صد هزینه درمان این بیماری رایگان شود.
جولایی گفت: طراحی دیگری که امسال اضافه می‌کنیم اینکه کمک‌های مردم هر استان به تجهیز بیمارستان مرکز همان استان اختصاص داده شود به این معنی که مردم خود برای خودشان تلاش می‌کنند.
وی یادآور شد: درمان در گرو آموزش است و تا ما پزشک آموزش دیده نداشته باشیم درمان فایده ندارد و آموزش نیز در دانشگاه است و ما الان چون در شرایط بحران هستیم تجهیزات برای دانشگاه خریداری نمی‌شود در نتیجه آموزش ما عقب می‌افتد.
این متخصص جراحی عمومی اضافه کرد: وقتی بیمارستان دولتی دانشگاهی را هدف قرار دهیم هم آموزش و هم درمان با همدیگر منفعت می‌برند و ما می‌توانیم کیفیت خیلی بهتری داشته باشیم.
وی گفت: شعار ما همه با هم است و ‌اینکه باور کنیم همه با هم می‌توانیم ترس و وحشت سرطان پستان را به عشق و امید به زندگی تبدیل کنیم.
دکتر جولایی همچنین به استقبال مردم شهرها از این کمپین اشاره کرد و افزود: ما در جاهایی که مردم رفت و آمد بیشتری دارند مستقر می‌شویم و اولویت اول اینکه افراد اطلاعات برای سلامتی خود بگیرند و پس از آن اگر خواستند به کمپین بپیوندند.
7348/9102

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/93116/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غیبت مشکوک یک پرسپولیسی مقابل آلومینیوم

آلومینیوم - پرسپولیس؛ زمانی برای انتقام

ستاره ایرانی نیمه نهایی آسیا؛ علیرضا فغانی

برایتون 0 - 4 سیتی؛ تلافی رئال را سر دی‌زربی خالی کردند

چهارمین شلیک جلال به قلب دروازه پیکان

شکایت از پورتو به خاطر مهدی طارمی

فقط سیتی؛ قرار نیست تیم دیگری قهرمان شود

ترکیب احتمالی پرسپولیس در جام حذفی

گواردیولا: شاید ما هم مثل لیورپول شویم

اسلات: مگر دیوانه‌ام پیشنهاد لیورپول را رد کنم

نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود

بردلی بارکولا: می‌دانستم که آرائوخو مرتکب اشتباه می‌شود

آنچه در آئین افتتاحیه هفته فرهنگی سنندج گذشت + فیلم

فال انبیا فردا جمعه 7 اردیبهشت 1403

بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است

آغاز دومین جشنواره عکاسی سنندج

دستگیری حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا

یک سفر خبری خوشمزه!

امام جمعه شهر «شروینه» منصوب شد

دستوری تازه در مورد استفاده از منشی‌های زن: «در ادارات دولتی ممنوع شد!»

تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

مورایس و مرور تاکتیک‌های بازی با استقلال

میراثی که از تیم شمسایی در جام ملت‌ ها باقی می‌ماند

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان

رم با سردار 22 دقیقه بازی کرد، گل زد و برد

عنایتی: از دستاوردم در پیکان خوشحالم

شوت های قویتر از موشک در رقابت های لالیگا

بازدید معاون وزیر ورزش از اردوی ملی‌پوشان جوجیتسو

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو

ستاره تیم ملی در یک‌ قدمی آقای گلی جام ملت‌ها

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

جوان اول پیکان رکورد جهانی ثبت کرد

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان!(عکس)

138 صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند

تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد

دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور 50 عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد

سردیس استاد عباس کمندی در سنندج رونمایی شد

سنندج مهد عقلانیت و آزاداندیشی است

برگزاری 19 عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی

ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج

افتتاحیه برنامه های هفته سنه / سردیس استاد عباس کمندی رونمایی شد + فیلم

شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند