عصر کرد

آخرين مطالب

استاندار کردستان:‌ مدیران توجه بیشتری به سرمایه انسانی داشته باشند سياسي

استاندار کردستان:‌ مدیران توجه بیشتری به سرمایه انسانی داشته باشند
  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - استاندار کردستان گفت: نیروی انسانی هر جامعه‌ای سرمایه آن محسوب می‌شود که مدیران باید توجه بیشتری به این نیروها داشته باشند.

بهمن مرادنیا روز چهارشنبه در کارگروه فرهنگی اجتماعی، سلامت و زنان اظهار داشت:‌ توسعه فقط در بعد عمرانی یا سرمایه‌گذاری حاصل نمی‌شود بلکه نیروی انسانی هم سرمایه محسوب می‌شود که این سرمایه‌ها را به راحتی از دست می‌دهیم.
وی با اشاره به اینکه نیروی انسانی موضوعی مهم و اساسی است بنابراین مدیران باید نسبت به آن حساسیت داشته باشند و بی‌تفاوتی را کنار بگذارند اضافه کرد: در این زمینه بی‌تفاوتی و کم کاری توسط مجموعه‌های مرتبط رخ داده که جامعه دچار بحران‌هایی در حوزه اجتماعی شده است.
وی افزود:‌ روند آسیب‌های اجتماعی در جامعه افزایش یافته است و نتوانسته‌ایم آمارها را کاهش دهیم اما دست کم باید تلاش کنیم آمارها بیشتر نشود.
استاندار کردستان با اشاره به اینکه دستگاه‌های مختلف اقدام کرده و اظهارات آنها در حد گفتار نماند گفت: سند توسعه باید اجرایی و عملی شده و جایگاه مشخصی برای زنان دیده شود.
مدیرکل بهزیستی استان کردستان هم در این نشست اظهار داشت: سال گذشته پنج سالمند که مشغول به تکدی‌گری بودند در مراکز این دستگاه نگهداری می‌شوند.
صباح قریشی اضافه کرد: در بیشتر موارد کودکان یا سالمندان متکدی بعد از تحویل به بهزیستی توسط والدین و آشنایان این افراد با حکم قاضی از ما تحویل گرفته می‌شوند و مجددا مشغول به تکدی‌گری می‌شوند.
وی با بیان اینکه باید کودکانی که مشغول به تکدی‌گری می‌شوند صلب ولایت شوند تا بتوان از آنها در مراکز بهزیستی نگهداری کرد، افزود:‌هیچ گونه‌ مشکل یا محدودیتی برای نگهداری از سالمندان و کودکان بی‌سرپرست نداریم.
مدیر کل امور اجتماعی استانداری کردستان هم در این نشست گفت: متکدیان با سابقه باید طبق قانون به زندان معرفی شوند تا مجددا شاهد حضور آنها در خیابان‌ها نباشیم.
فرانک قدسی اظهار داشت: باید دستگاه‌های مرتبط دیگر از جمله دادگستری و نیروی انتظامی پای کار باشند چرا که شهرداری به تنهایی نمی‌تواند به کنترل این معضل بپردازد.
وی با بیان اینکه باید دستگاه‌های حمایتی و نظارتی انسجام داشته باشند افزود: ضروری است با فرهنگسازی فیلم‌هایی در زمینه تکدی‌گری تولید شود.
قدسی اضافه کرد: در هرجلسه از کارگروه فرهنگی اجتماعی یکی از کارشناسان حضور می‌یابد که در نتیجه در جریان مباحث قبلی نیست بنابراین ضروری است مدیران مربوطه در این کارگروه حاضر شوند.
مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری کردستان هم در این نشست با تشریح سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده گفت: خشونت خانگی، آمار بالای زنان تحصیلکرده بیکار و عدم توجه به زنان کارآفرین برخی از مشکلات این حوزه است.
لیلا آژیر اظهار داشت: اقتصاد و معیشت، طلاق، سوآد و آموزش، سلامت، آسیب‌های اجتماعی و ضعیف بودن بستر مشارکت‌های سیاسی و مدنی برخی از مشکلات اولویت دار زنان است.
مدیر مرکز نگهداری متکدیان سنندج هم در این کارگروه گفت: نبود گرمخانه یکی از مشکلات شهرداری است که به این دلیل مجبور شدیم معتادین را نیز در این مرکز اسکان دهیم.
صلاح وکیلی اضافه کرد: مقرر شد افراد بی سرپناه‌ را به شلترها انتقال دهیم و اکنون به صورت شبانه‌روزی به جمع‌آوری متکدیان و انتقال آنها به این مرکز می‌پردازیم که در صورت ضرورت افرادی را نیز به دستگاه‌های مرتبط معرفی می‌کنیم.
وی افزود: اطلاعات متکدیان را در سامانه سادا که اکنون در هشت استان کشور فعال شده است وارد و نگهداری می‌کنیم.
وکیلی با اشاره به اینکه برخی از متکدیان در عرض چند ساعت با اینکه روز به پایان نرسیده می‌توانند 2 میلیون ریال درآمد کسب کنند، اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنیم همانند برخی از استان‌های دیگر دستگاه قضایی به این موضوع ورود کند تا امکان ضبط پول‌های دریافتی از متکدیان ممکن شود.
وی یادآور شد: در 6 ماهه اول امسال شاهد افزایش کودکان متکدی در سطح شهر سنندج بوده‌ایم که اغلب خانواده‌هایی بدسرپرست یا بی‌سرپرست دارند.
مدیر مرکز نگهداری متکدیان سنندج با اشاره به مواد قانونی در ارتباط با تکدی‌گری گفت:‌ تکدی‌گری طبق قانون جرم است و از یک تا 91 روز حبس دارد.
وی افزود: از سال 92 تاکنون شاهد وجود باندی خارجی در زمینه تکدی‌گری در شهر سنندج نبوده‌ایم اما شایعاتی مبنی بر وجود آن در شهرهای دیگر شنیده شده است.
وکیلی با بیان اینکه در 6 ماهه اول امسال 32 کودک متکدی جمع آوری شده است اضافه کرد: در این مدت 163 نفر متکدی بزرگسال هم جمع‌آوری شد که 69 نفر مرد و 94 نفر زن بودند.
وی با اشاره به اینکه در این مدت هفت نفر از متکدیان به مراجع قضایی معرفی شدند اظهار داشت:‌ سال‌های قبل شعبه‌ای ویژه برای این معضل در نظر گرفته شده بود که اکنون چنین شعبه‌ای تعیین نشده که کارها را دشوارتر کرده است.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/93337/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

العین، نیمار را از یک دستاورد تاریخی محروم کرد

بازگشت ستاره جوان سپاهان

پرسپولیس بعد از چهار فصل با مربی خارجی در حذفی!

جلسه حساس لیگ برتری‌ها برای قانون سقف هزینه

آغاز اردو از هجدهم

مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟

از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور

تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه

روزی به نام سنه / از قدمت شهر سنندج چه می‌دانید؟

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

درویش مدیرعامل پرسپولیس پس از خصوصی‌سازی

ممنون به خاطر همه چیز؛ خداحافظ برای همیشه!

درخشان: پرسپولیس شرایط خوبی برای پیروزی برابر آلومینیوم دارد

آشوبی: پرسپولیس در این بازی فرصت اشتباه ندارد

طلسم 2765 روزه پرسپولیس علیه صعود آلومینیوم!

صحبت‌های جالب مجید جلالی درباره برنامه 12 ساله

همنام مدیر جدید پرسپولیس روی نیمکت و سکو!

شناسایی ساختمان‌های ناایمن کرمانشاه در مرحله مدارس و ساختمان‌های آموزشی

دستورکار قرار گرفتن برگزاری پنج برنامه در حوزه گردشگری خوراک

بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج

نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه

برنامه‌ریزی برای گازرسانی به 50 روستای کرمانشاه

توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

کار سخت عقاب‌ها در فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا

انریکه: تا امباپه حرف نزند چیزی نمی‌گویم!

علیرضا فغانی یکی مثل کولینا برای آسیایی‌ها

پرسپولیس به جد‌ی‌ترین طلبکارش رسید!

دانشگر بدون کتف‌بند در تمرینات

داوید رایا آرسنال را نجات می‌دهد

فرصت ویژه برای گرفتن دو انتقام «اوسمار» از گربه سیاه پرسپولیس

پیکان به دنبال اولین پیروزی برابر مس

پنج عامل سقوط الهلال در لیگ قهرمانان آسیا

برخورد صمیمانه شمسایی با خبرنگار ژاپنی

تیم ملی یک مربی جدید می‌خواهد

دومین طلا برای ملی پوش ووشو ایران

برگزاری کشتی فرنگی جام تختی بدون مدعیان

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

خوشحالی هواداران اینتر پس از کسب بیستمین قهرمانی در لیگ

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

نایب رئیس بارسا تأیید کرد؛ ژاوی می‌ماند

سخت‌ترین بازیکنانی که مقابل خسرو قرار گرفتند

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می کند

طرح اجرای فیبرنوری کشور امسال به اتمام می‌رسد

رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

تن هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست