عصر کرد

آخرين مطالب

قم در هفته‌ای که گذشت؛

از فعالیت 40 سمن درامور خیریه تا لزوم ایجاد بازارچه صنایع دستی درقم سياسي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - قم – ایرنا – اسکان 75 هزار زائر اربعین در مصلای قدس، دسترسی روستاها به اینترنت پرسرعت، ساخت 2 شهرک صنعتی خصوصی، نداشتن تاییدیه استاندارد 330‌ دستگاه بالابر، لزوم توسعه مراکز توانبخشی و نگهداری سالمندان، توجیه سرمایه‌گزاران برای توسعه حمل‌ونقل ریلی ،فعالیت40 سمن در امور خیریه و استقرار بازرسان نظارتی در مرکزهای تجاری؛ از اخبار هفته گذشته قم بود.

آنالیز نرخ‌گذاری قیمت نان، بهره‌برداری از 18 طرح گردشگری تا پایان سال، ثبت نزدیک به شش هزار تخلف توسط بازرسان صمت، کاهش 34 درصدی کشتار دام، تحصیل طلاب غیرایرانی از 136 ملیت، امضای تفاهم‌نامه دانشگاه ادیان و مذاهب با 101 مرکز علمی در دنیا، وصول یک هزار و 220 میلیارد ریال فرار مالیاتی، تامین 70 درصد نیاز واحدهای دامی به علوفه از خارج استان، آغاز اجرای طرح رتبه‌بندی مرغ در کشتارگاه، لزوم توجه به موضوع استانداردسازی فعالیت‌های عمرانی، لزوم نظارت مستمر بر تولید مصالح ساختمانی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش 30 درصدی ساخت و ساز، جذب 237 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید، ضرورت دایر شدن بازارچه‌های صنایع دستی،لزوم نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در تبیین راهکارهای علمی توسعه، و کاهش 23 درصدی کانون‌های بیماری دام؛ از دیگر اخبار هفته گذشته این استان است.
128 روستا به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات قم گفت: از 225 روستای استان، 172 روستا دارای ارتباط تلفنی ثابت و 128 روستابه اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.
سید رضا موسوی هفته گذشته درگفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به مولفه‌های توسعه اینترنت پرسرعت در قم افزود: در حوزه دسترسی به اینترنت پرسرعت ثابت هم اکنون بیش از 90 هزار پورت دایر در این استان وجود دارد.
2 شهرک صنعتی خصوصی ساخته می‌شود
رئیس سازمان صنعت، ‌ معدن و تجارت قم گفت: مجوز 2 شهرک صنعتی خصوصی در قم صادر و برنامه‌ریزی برای ساخت پنج ناحیه صنعتی جدید در روستاهای این استان انجام ‌شده است.
محمود سیجانی هفته قبل در گفت‌وگو با ایرنا افزود: اولویت دولت افزودن شهرک‌های صنعتی جدید نیست، بلکه اولویت توسعه شهرک‌های موجود است که در این زمینه توسعه شهرک‌های صنعتی ازجمله شهرک‌های شکوهیه، محمودآباد و سلفچگان آغاز شده است.
328 مصوبه برای حل مشکلات واحدهای تولیدی اجرایی می‌شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: در شش ماه نخست سال جاری بیش از 20 جلسه ستاد تسهیل رفع موانع تولید برگزار و 328 مصوبه نیز برای حل مشکلات واحدهای تولیدی تصویب شده است.
مهرداد غضنفری امرایی هفته قبل درگفت وگو با ایرنا افزود: از این تعداد تاکنون بیش از 50 درصد مصوبات اجرایی شده و بقیه مصوبات نیز طبق پیش بینی زمانی در دست اجراست.
امکانات قم برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین بسیج می‌شود
استاندار قم با اشاره به تشکیل منظم جلسات ستاد اربعین گفت: تلاش می‌کنیم که همه ظرفیت‌ها و امکانات استان را برای برگزاری باشکوه اربعین به کار گرفته شود.
بهرام سرمست در جلسه ستاد اربعین افزود: این جلسه‌ها به‌ منظور بسیج امکانات و ظرفیت‌ها به‌ صورت منظم و موثر برگزارشده است.
آیت‌الله یزدی: قضات در قم باید از تجربه بالایی برخوردار باشند
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در قم باید قضاتی به کار گرفته شوند که از تجربه‌ خوب و بالایی برخوردار باشند تا بتوانند با رعایت شرع و مواد قانونی، به شکلی مستند و محکم اقدام به صدور حکم کنند.
آیت‌الله محمد یزدی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین علی مظفری رئیس ‌کل دادگستری قم افزود: قم مرکز حوزه و جهان تشیع است و دارای شرایط و خصوصیات ویژه‌ای است که آن را از دیگر استان‌ها متمایز می‌کند.
طلاب از 136 ملیت در جامعه المصطفی مشغول تحصیل هستند
رئیس جامعه المصطفی(ص) العالمیه گفت: پیش از انقلاب اسلامی جمعیت طلاب و فضلای غیرایرانی در حوزه علمیه قم حدود 800 تن از 13 ملیت بود، اما امروز ده‌ها هزار تن از 136 ملیت در جامعه المصطفی مشغول کسب علوم دینی هستند.
حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، در آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه ادیان و مذاهب، با تاکید بر اینکه حوزه علمیه به مهم‌ترین مراکز علمی و دینی دنیا تبدیل شده است، افزود: جامعه المصطفی امتداد حضور بین المللی حوزه علمیه و دانشگاه ادیان و مذاهب نیز در تکمیل این مسیر در حال حرکت است.
101 تفاهم‌نامه میان دانشگاه ادیان و مراکز علمی دنیا امضا شده‌ است
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، با اشاره به امضای 101 تفاهم‌نامه با دانشگاه ها و مراکز علمی معتبر دنیا گفت: 457 هیات از 53 کشور جهان در این دانشگاه حضور یافته اند، ضمن اینکه 45 سفیر کشورهای خارجی از این دانشگاه بازدید و از نزدیک با فعالیت‌های این دانشگاه آشنا شده‌اند.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب، در آیین شروع سال تحصیلی این دانشگاه، با بیان اینکه حوزه علمیه، مرکز تنومند، تناور و بالنده فکری در جهان اسلام است، افزود :حوزه علمیه به اولین مرکز علمی و دینی جهان تبدیل شده ضمن اینکه که نگاه‌ها پس از انقلاب به این مرکز عظیم علمی بسیار متفاوت شده است.
یک هزار و 220 میلیارد ریال فرار مالیاتی وصول ‌شده است
مدیرکل امور مالیاتی قم گفت: از سال گذشته تاکنون یک هزار و 220 میلیارد ریال از محل کشف فرارهای مالیاتی و تراکنش‌های بانکی، مالیات در این استان وصول‌ شده است.
سهراب امدادی ‌فرد هفته گذشته در گفت‌وگو با ایرنا افزود: سال گذشته بیش از سه هزار پرونده شناسایی‌ شد که قسمتی وصول‌ شده و قسمت دیگر در حال رسیدگی و وصول است.
70 درصد نیاز واحدهای دامی به علوفه از خارج استان تامین می‌شود
رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در حال حاضر 70 درصدد علوفه و سایر نهاده‌های دامی مورد نیاز واحدهای دامی قم از خارج از این استان و کشورهای دیگر تامین و وارد می شود.
عباس پورمیدانی در جلسه الگوی کشت افزود: هم اینک قم توانایی تامین و تولید 30 درصد علوفه برای واحدهای دامی استان را دارد.
طرح رتبه‌بندی مرغ در کشتارگاه آغاز شد
مدیرکل دامپزشکی قم گفت: طرح رتبه‌بندی مرغ با هدف افزایش کیفیت محصولات طیور در کشتارگاه مرغ این استان آغاز شد.
مهدی رفیعی محمدی هفته قبل در گفت‌وگو با ایرنا افزود: پیش از اجرای این طرح، کشتارگاه‌ها به سه رتبه «بی»، «آ» و «آ پلاس» تقسیم‌بندی شده‌اند که کشتارگاه‌های با رتبه «بی» دارای پروانه دامپزشکی هستند، کشتار را طبق روال قبل انجام می‌دهند و تمام استانداردهای کشتار را دارند.
موضوع استانداردسازی فعالیت‌های عمرانی با جدیت دنبال شود
استاندار قم با تاکید بر اهمیت توجه به موضوع استاندارد در حوزه های گوناگون گفت: استانداردسازی فعالیت های عمرانی از اولویت های مهم در این استان است و باید با جدیت پیگیری شود.
بهرام سرمست در جلسه شورای استاندارد قم افزود: موضوع استاندارد هنوز به عنوان موضوع های اساسی شناخته نشده است و نیاز به اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و آموزش در سطوح مختلف دارد.
تولید مصالح ساختمانی باید مورد نظارت مستمر قرار گیرد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: استاندارد بودن مصالح ساختمانی تولیدی در قم موضوعی مهمی برای این استان و کل کشور است، از این رو باید نظارت مستمر و دقیقی بر آن صورت گیرد.
محسن بهشتی در جلسه شورای استاندارد قم افزود: تولید مصالح ساختمانی به شکل سنتی از قدیم در قم جایگاه ویژه ای داشته و اکنون نیز تولید مصالح به روش سنتی و صنعتی در این استان فعال است.
330‌ دستگاه بالابر فاقد تاییدیه استاندارد است
مدیرکل استاندارد قم گفت: از مجموع 692 دستگاه بالابر موجود در دستگاه های دولتی و مراکز عمومی این استان 330 مورد فاقد تاییدیه استاندارد است.
مجید آوری فرد در جلسه شورای استاندارد قم افزود: در حال حاضر 43 شرکت نصاب بالابر دارای پروانه از سازمان صنعت، معدن و تجارت در قم فعالیت می‌کنند.
ساخت مرکز انتقال خون پردیسان نیازمند مشارکت خیرین است
مدیرعامل سازمان انتقال خون قم گفت: روند احداث مرکز انتقال خون پردیسان به عنوان یکی از زیرساخت های مهم بهداشتی و درمانی استان، ‌ نیازمند مشارکت نیکوکاران است.
مرتضی نوریان هفته پیش در گفت وگو با ایرنا، با تاکید بر ضرورت ورود خیرین سلامت برای احداث مرکز انتقال خون در استان افزود: با توجه به روند افزایش مراکز درمانی در سطح قم، سرمایه گذاری برای جذب توریسم درمانی و افزایش گرایش شهرهای اطراف برای انجام کارهای درمانی در قم موجب شده تا سرمایه گذاری برای افزایش مراکز انتقال خون در این استان ضروری باشد.
40 سمن در امور خیریه فعالیت می‌کنند
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم گفت: 40 سازمان مردم‌نهاد (سمن) در این استان در امور خیریه فعالیت می‌کنند.
رضا ملک‌زاده هفته گذشته در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: 300 سمن در قم فعال هستند که در زمینه‌هایی ازجمله محیط‌زیست، امور اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مباحث دینی و مذهبی، فرهنگ و هنر، حمایت از کودکان، حمایت از بیماران، حمایت از معلولان و امور زنان فعالیت می‌کنند.
باید مراکز توانبخشی و نگهداری سالمندان توسعه پیدا کنند
مدیرکل بهزیستی قم، با اشاره به فعالیت سه مرکز شبانه روزی و روزانه خدمات دهی و نگهداری سالمندان در این استان گفت: توسعه مراکز نگهداری و ویزیت توانبخشی سالمندان قم ضروری است.
هادی کریمی اصل هفته قبل درگفت وگو با ایرنا افزود: در حال حاضر 200 سالمند در 2 مرکز شبانه روزی نگهداری می‌شوند و 50 تن از خدمات تنها مرکز روزانه قم و 100 تن نیز از خدمات ویزیت در منزل به طور متناوب استفاده می‌کنند.
توسعه حمل‌ونقل ریلی برای سرمایه‌گزاران توجیه شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم، با تاکید بر فراهم شدن شرایط لازم برای توسعه حمل‌ونقل ریلی در این استان گفت: این موضوع باید به لحاظ اقتصادی برای سرمایه‌گزاران متقاضی توجیه شود.
مهرداد غضنفری امرایی در جلسه کارگروه توسعه صادرات قم افزود: این اراده در نزد مدیرکل و دست‌اندرکاران راه‌آهن استان وجود دارد و پیگیر حل موضوع هستند، ولی ما نیز باید مسیر را دنبال کنیم.
جمع‌آوری سگ‌های ولگرد نیازمند اقدام منسجم دستگاه‌های متولی است
معاون عمرانی فرمانداری قم گفت: برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد باید اقدام هماهنگ توسط نیروی انتظامی، شهرداری، دامپزشکی و مرکز بهداشت استان انجام شود.
علی طالبی در جلسه کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری افزود: از ابتدای امسال 320 مورد گزارش؛ توسط سگ‌های دارای صاحب گزارش‌ شده که باید این افراد را، نسبت به قوانین ملی و شرعی در رابطه با نگهداری سگ و مخاطرات آن به‌ درستی آشنا کرد.
سید عبدالله میرابراهیمی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم نیز در این جلسه گفت: در کنار احترام به ‌حق حیات حیوانات ناقل بیماری و سگ‌های ولگرد، باید حدود فعالیت و زیست‌بوم این حیوانات در مجموعه مدیریت کلان استان مشخص شود.
45 درصد اشتغال روستاییان در بخش کشاورزی است
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قم گفت:‌ کشاورزی به‌ تنهایی 45 درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.
سجاد چهرگانی هفته پیش در گفت‌وگو با ایرنا، ‌ افزود: به دلیل اهمیت حوزه کشاورزی بر چرخه اقتصادی زندگی روستاییان و کمک به توسعه کسب‌وکار ایشان، ‌ از مدت‌ها قبل با همکاری سازمان جهاد کشاورزی انجام اقدام‌هایی همچون احیای قنات‌ها، پرداخت تسهیلات با نرخ مناسب و اجرای طرح‌های آبیاری نوین در سطح مزارع و باغات روستاییان در دستور کار قرارگرفته است.
آنالیز دقیق نرخ‌گذاری قیمت نان انجام شد
معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری قم گفت: آنالیز دقیق نرخ‌گذاری قیمت نان در استان انجام گرفته است و قیمت جدید آن برای اجرا به صورت رسمی ابلاغ می شود.
مهرداد غضنفری امرایی در جلسه کارگروه آرد و نان و گندم افزود: سقف نرخ‌گذاری نان در قم نباید بالاتر از قیمت گذاری نان در استان تهران بیشتر باشد.
وضعیت روزبازارها مطلوب نیست
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: باید تجدیدنظر ویژه ای در ساماندهی و بهبود وضع نامطلوب شکلی و محتوایی روزبازارهای استان انجام گیرد.
مهرداد غضنفری امرایی در جلسه ستاد تنظیم بازار قم افزود: در وضع فعلی معایب شکلی و محتوایی روزبازارها بیشتر از مزیت‌های آن است.
18 طرح گردشگری تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: 18 طرح گردشگری این استان تا پایان سال 98 به بهره‌برداری خواهد رسید.
حمید یزدانی در جلسه تنظیم بازار قم افزود: از این طرح‌ها، ‌ هشت طرح به صورت کامل آماده بهره برداری است.
بازرسان نظارتی در مراکز تجاری مستقر می‌شوند
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: بازرسان نهادهای نظارتی این استان برای مبارزه با تخلفات و رسیدگی به شکایت‌های مردمی در مراکز تجاری و صنفی مستقر می شوند.
محمود سیجانی در جلسه تنظیم بازار قم افزود: در این شرایط وجود بازرسان مقیم برای حفظ ثبات در بازار تاثیرگذار است.
5 روز بازار استانداردسازی شد
معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: 11 روز بازار در سطح شهر قم فعال است که از این بین
پنج روز بازار استانداردسازی و فعالان آنان ساماندهی شدند.
سید امیرسامع در جلسه ستاد تنظیم بازار قم افزود: ایجاد 18 فروشگاه همشهری در سطح شهر یکی از تجربه‌های موفق شهرداری در ایجاد بازارهای روز بوده ‌است.
ساخت و ساز 30 درصد رشد یافت
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم، با اشاره به رونق دوباره ساخت و ساز در این استان گفت: در شش ماه نخست امسال ساخت و سازهای قم نسبت به مدت مشابه سال قبل بین 20 تا 30 درصد رشد پیدا کرده است.
امین مقومی در جلسه تنظیم بازار قم افزود: این رشد در ساخت و ساز در بخش متراژ طرح های عمرانی قابل توجه تر بوده است.
آسیب‌های اجتماعی کاهش یافته ‌است
فرماندار قم گفت: میزان آسیب‌های اجتماعی در قم به شدت کاهش یافته و این توفیق بیش از هر چیزی مرهون آگاهی و هوشیاری مردم و احساس مسئولیت خانواده‌ها و تلاش همه خدمتگزاران است.
مرتضی حیدری در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان قم، با اشاره به کاهش 43 درصدی آمار سرقت در قم افزود: قم از نظر آسیب‌ها و ناهنجاری اجتماعی در میان استانهای کشور در رتبه بیست و هفتم قرار دارد.
بازارچه صنایع دستی دایر شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم، با تاکید بر ضرورت ساخت بازارچه صنایع دستی در استان گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نسبت به احداث و بهره برداری از بازارچه های صنایع دستی اقدام کند.
مهرداد غضنفری امرایی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم افزود: راه اندازی بازارچه های صنایع دستی برای رونق تولید و ایجاد ظرفیت های اشتغال اهمیت دارد.
237 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید جذب شد
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، با اشاره به روند معرفی و جذب تسهیلات رونق تولید گفت: از ابتدای شهریوماه امسال 237 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید برای پرداخت به بانک‌های استان معرفی شده است.
محمود سیجانی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم افزود: در بخش صنعت تاکنون 23 پرونده به میزان 112 میلیارد تومان به بانک‌های استان معرفی شده است.
ضریب ایمنی شهرک صنعتی شکوهیه بهبود می‌یابد
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم، وضعیت ایمنی شهرک صنعتی شکوهیه را رو به بهبود ذکر کرد و گفت: چهار دستگاه ماشین آلات آتش نشانی در این شهرک موجود است که امسال یک دستگاه و سال آینده، 2 دستگاه دیگر به این ظرفیت افزوده خواهد شد.
اسرافیل شعاعی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم، با بیان فعال بودن 2 دستگاه ماشین آلات آتش نشانی در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان افزود: برنامه نصب 10 عدد شیرآلات آتش نشانی در 2 سال آینده در این منطقه عملیاتی می شود، در حال حاضر 21 شیر آتش نشانی در این شهرک موجود است.
5830 تخلف توسط بازرسان سازمان صمت ثبت شد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: بازرسان این سازمان از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه، پنج هزار و 830 تخلف صنفی را ثبت کردند.
محمود سیجانی هفته گذشته در گفت‌وگو با ایرنا افزود: طی شش ماه نخست امسال در مجموع تعداد 46 هزار و 203 مورد بازرسی توسط بازرسان این سازمان انجام شد.
کشتار دام 34 درصد کاهش نشان می‌دهد
مدیرکل دامپزشکی قم گفت: در نیمه نخست امسال کشتار دام سبک 34 و کشتار دام سنگین 28 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال در این استان کاهش ‌یافته ‌است.
مهدی رفیعی محمدی هفته قبل در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در نیمه نخست امسال 143 هزار راس گوسفند و بز و سه هزار و 900 راس گاو و گوساله در کشتارگاه‌های دام قم کشتار شده‌ است.
24 کیلومتر از محورهای روستایی آسفالت می‌شود
معاون فنی و امور پیمان های اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای قم گفت: تا پایان امسال 24 کیلومتر از محورهای روستایی این استان که در بخش‌های جعفریه، ‌کهک و مرکزی قرار دارد، آسفالت خواهد شد.
علی روشن هفته پیش در گفت وگو با ایرنا افزود: از مجموع محورهای روستایی قم، 680 کیلومتر آسفالت، 316 خاکی و 61 کیلومتر شوسه است.
دانشگاه‌ها در تبیین راهکارهای علمی توسعه نقش‌آفرین باشند
استاندار قم بر ضرورت نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها و مراکز علمی این استان در تبیین راهکارهای علمی و عملی توسعه قم تاکید کرد.
بهرام سرمست در نشستی با رئیس دانشگاه پیام نور استان، ایجاد دفتر ارتباط استانداری با دانشگاه‌ها در مسیر مشارکت نهادهای علمی و پژوهشی استان در توسعه قم را راهگشا دانست.
کانون‌های بیماری دام 23 درصد کاهش ‌یافته است
مدیرکل دامپزشکی قم گفت: در نیمه نخست امسال انواع کانون‌های بیماری دام سبک و سنگین در این استان نسبت به مدت مشابه پارسال، ‌23 درصد کاهش ‌یافته است.
مهدی رفیعی محمدی هفته گذشته در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در این مدت بیماری تب برفکی در دام سبک 86 درصد و طاعون نشخوارکنندگان کوچک 43 درصد کاهش ‌یافته و موردی از ابتلا به بیماری آبله بز و سِل گزارش نشده است.
حدود 75 هزار زائر اربعین در مصلای قدس اسکان یافتند
مسئول قرارگاه مردمی اربعین قم گفت: از روز پنجم ماه صفر تاکنون حدود 75 هزار زائر ایرانی و غیرایرانی در مصلای قدس شهر قم اسکان ‌یافته و پذیرایی شده‌اند.
مهدی قربانی کرم در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم افزود: قم عمود اول پیاده‌روی اربعین است و در چهارمین سال افتخار میزبانی زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در قرارگاه مردمی اربعین را داریم.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/93526/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

مورایس و مرور تاکتیک‌های بازی با استقلال

میراثی که از تیم شمسایی در جام ملت‌ ها باقی می‌ماند

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان

رم با سردار 22 دقیقه بازی کرد، گل زد و برد

عنایتی: از دستاوردم در پیکان خوشحالم

شوت های قویتر از موشک در رقابت های لالیگا

بازدید معاون وزیر ورزش از اردوی ملی‌پوشان جوجیتسو

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو

ستاره تیم ملی در یک‌ قدمی آقای گلی جام ملت‌ها

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

جوان اول پیکان رکورد جهانی ثبت کرد

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان!(عکس)

138 صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند

تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد

دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور 50 عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد

سردیس استاد عباس کمندی در سنندج رونمایی شد

سنندج مهد عقلانیت و آزاداندیشی است

برگزاری 19 عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی

ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج

افتتاحیه برنامه های هفته سنه / سردیس استاد عباس کمندی رونمایی شد + فیلم

شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است

برگزاری 19 عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج

پیکر امام جمعه سابق جوانرود تشییع و خاکسپاری شد

بازگشایی بازارچه‌های "هنگه‌ژال و سیف" در حال پیگیری است

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

آنالیز یک تغییر؛ کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

80 بسته پوشاک به ایتام شهرستان پاوه اهداء شد

"کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد

دومین جشنواره ملی عکس سنندج آغاز شد