عصر کرد

آخرين مطالب

جاده کامیاران سروآباد تا یک‌ماه آینده افتتاح می‌شود سياسي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - جاده ارتباطی کامیاران - سروآباد بعد از 40 سال بلاتکلیفی تا یک‌ماه آینده افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

نماینده مردم شهرستان‌های سروآباد و مریوان در مجلس شورای اسلامی عصر سه‌شنبه در همایش دهیاران بخش مرکزی سروآباد اظهار داشت: این جاده به طول 112 کیلومتر از راه‌های مهم ارتباطی است که ارتباط کردستان با استان‌های جنوبی کشور را به هم متصل می‌کند و فاصله بین شهرستان های کامیاران، سروآباد و مریوان را نیز کاهش می‌دهد.
منصور مرادی افزود: این طرح به 6 قطعه تقسیم شده بود که با ااستفاده از اعتبارات دولتی در سال‌های قبل قطعات دوم تا ششم این مسیر آسفالت شد و قطعه اول آن به طول 6 کیلومتر پس از برگزاری مناقصه به پیمانکار واگذار شد.
وی گفت: باتوجه به اینکه جاده ارتباطی کامیاران سروآباد مریوان مسیری مهم و استراتژیک بوده و تردد از این مسیر مسافت بین این شهرستان‌ها را کاهش می دهد، بدون تردید باعث توسعه هرچه بیشتر سروآباد می شود.
مرادی اضافه کرد: آسفالت مسیر سروآباد به هجیج در استان کرمانشاه از سمت منطقه هورامان نیز با استفاداستفاده از اعتبارات در دست اقدام است که با مساعد شدن شرایط جوی تا پایان سال باقیمانده این مسیر نیز آسفالت میشود.

وی به تونل هورامان اشاره کرد و گفت: با پیگیری های انجام شده مطالعات احداث تونل هورامان به طول بیش از 800 متر به اتمام رسیده و دستور برگزاری مناقصه آن صادر شده است که با تعیین پیمانکار این پروژه عملیات ساخت این تونل مهم ارتباطی آغاز می شود.
نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده 9 هزار هکتار از منطقه حفاظت شده کوسالان در منطقه هورامان از روستای درکی بخش مرکزی تا روستاهای هورامان برای توسعه کشاورزی و باغداری آزاد شده است که این مهم باعث رونق و توسعه بخش کشاورزی منطقه خواهد شد.
مرادی از جذب چهار دستگاه آمبولانس برای بیمارستان شهید چمران سروآباد خبر داد و گفت: با پیگیری‌های مستمر و انجام شده این تعداد آمبولانس برای بخش درمان و سلامت این شهرستان با اعتباری بیش از 18 میلیارد ریال جذب شد.
وی یادآور شد: بخش دیالیز بیمارستان شهید چمران سروآباد به زودی راه اندازی و تجهیز می شود و 15 بیمار دیالیزی این شهرستان دیگر نیازی به مراجعه به بیمارستان های شهرهای همجوار ندارند و می توانند در مرکز شهرستان سروآباد کارهای درمانی خود را ادامه دهند.
واریز بیش از 23 میلیارد ریال اعتبار به حساب دهیاری های شهرستان سروآباد
مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری کردستان نیز در ادامه این همایش با بیان اینکه سال گذشته 27 میلیارد ریال اعتبار به حساب دهیاری‌های شهرستان سروآباد واریز شده بود افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 23 میلیارد ریال اعتبار به حساب دهیاری های این شهرستان واریز شده است.

ابراهیم شریف پور افزود: شهرستان سرواباد از نظر امکانات و سایر شاخصه های توسعه به نسبت سایر شهرستان های دیگر استان کردستان در رده های پایین‌تر قرار دارد که دولت تلاش می کند مشکلات مهم این شهرستان را برطرف کند.
وی دهیاران را خط مقدم خدمتگزاری به مردم دانست و گفت: دهیاران به عنوان بازوان اجرایی دولت در سطح روستاها باید با همدلی و همفکری با شوراهای اسلامی از ایجاد تنش و اختلاف در روستاها جلوگیری کنند و اولویت آنها خدمت به روستائیان باشد.
شریف پور افزود: دولت با تمام توان و تلاش خود عزم خود را برای حل مشکلات روستاها به کار بسته و در این راستا با تقویت دهیاری ها و واریز اعتبارات به حساب دهیاری ها تلاش می کند مشکلات روستائیان را کمتر و به حداقل برساند.
دهیاران اقدامات دولت در روستاها را انعکاس دهند
فرماندار سروآباد نیز در این همایش گفت: دهیاران نمایندگان دولت در بین مردم و نمایندگان مردم در دولت هستند که مهمترین وظیفه آنها خدمتگزاری به مردم و انعکاس خدمات دولت در بین روستاها است.
کامیار میرزایی افزود: دهیاران باید مهمترین اقدامات و عملکرد دولت را برای مردم تبیین و بازگو کنند و با پیگیری مشکلات و درخواست های مردم از مهاجرت روستائیان به حاشیه شهرها جلوگیری کرده و روستائیان را به ماندگاری در روستاها تشویق و ترغیب کنند.
وی تاکید کرد: روستاها به عنوان مرکز تولید از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و در این راستا تمام توان و تلاش دولت رونق و توسعه مراکز تولید در کشور است.

وی یادآور شد: اگر مشکلات روستاهای ما کمتر شود مهاجرت روستائیان به حاشیه شهرها کمتر می شود و مشکلات حاشیه نشینی و بسیاری از معضلات دیگر در شهرها در اثر حاشیه نشینی از بین می رود.
فرماندار سروآباد اضافه کرد: دهیاران باید با شوراهای اسلامی روستاها و بخشداری تعامل و همکاری داشته باشند و در راستای رفع مشکلات مردم و روستاها با جدیت بیشتری قدم بردارند و حل مشکلات روستاهای خود را وظیفه اصلی خود قلمداد کنند.
بخشدار مرکزی شهرستان سروآباد نیز در ادامه این همایش گفت: بخش مرکزی شامل 53 دهیاری و هشت روستای فاقد دهیاری با جمعیت 39 هزار نفر است.
بهروز علینژاد افزود: مهمترین مشکلات روستاهای بخش مرکزی در بحث راه ارتباطی و مشکلات مربوط به تامین آب شرب، کشاورزی، کمبود اعتبارات دهیاری ها و اشتغال جوانان است.
وی یادآور شد: علی رغم کمبود اعتبارات دهیاری های بخش مرکزی اجرای پروژه های عمرانی در روستاهای متوقف نشده است و اولویت با انجام پروژه های ضروری و مورد نیاز مردم بوده است.
وی با بیان اینکه دولت توجه ویژه ای به معیشت روستائیان و حل مشکلات روستاها دارد، تاکید کرد: دهیاران باید خدمات و اقدامات دولت را در روستاها اطلاع رسانی کرده و با تعامل بیشتر با مجموعه بخشداری و سایر ادارات دیگر در راستای حل مشکلات روستاها همت و تلاش کنند.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان، 73 روستا و جمعیتی بیش از 50 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/93592/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

نمایی زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین (فیلم)

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

«ابله» آماده نمایش و پخش شد/ «آخرین شیهه» در جشنواره آمریکایی

رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند

صدای آرامش بخش رودخانه در میان کوه‌های روستای بهرام آباد + فیلم

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

سردار آزمون به میلان رسید

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

پنالتی و گل اول پرسپولیس درست بود؟

کارشناسی صحنه‌های جنجالی تقابل نفت و پرسپولیس

اوزونیدیس: چیزی از استقلال ندیدیم و بازی مساوی شد!

مرز پرویزخان برای عبور سوخت قاچاق ناامن شده است