عصر کرد

آخرين مطالب

182 کارگر شرکت سیمان کردستان تبدیل وضعیت شدند اقتصادي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - مدیر عامل شرکت سیمان کردستان از تبدیل وضعیت 182 نفر از کارگران پیمانی تعاونی 1041 طرف قرارداد به استخدام مستقیم این کارخانه خبر داد و گفت: این تعداد کارگر شرکتی در یک ساعت مشخص و کارمعین، حقوقی کمتر از کارگران استخدامی دریافت می‌کنند.

فرهنگ ثابتی روز شنبه در جلسه گزارش عملکرد شرکت سیمان کردستان در بیجار اظهار داشت: یکی از مهمترین مطالبات کارگران شرکت سیمان کردستان، تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قرارداد مستقیم کارخانه بود که با تلاش و جلسات متعدد، 182 کارگر شرکتی در چند مرحله تا 2 سال آینده بتدریج به صورت رسمی در کارخانه استخدام می‌شوند.
وی افزود: از ابتدای شهریور پارسال تاکنون، 30 نفر از کارگران بخش آسیاب سیمان نیز تبدیل وضعیت شدند و 348 نفر از پرسنل نیز در قالب طرح مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته شدند تا نیروهای معادل از میان جوانان تحصیل کرده جایگزین آنها شوند.
ثابتی با اشاره به اینکه تعداد کارگران کارخانه سیمان و شرکت اعتماد ترابر گروس بیش از 428 نفر است، اضافه کرد: 117 نفر از کارگران پیمانکاری در سال 97 تبدیل وضعیت شده و 150 نفر نیز در سال 98 و 2 سال بعد تیدیل وضعیت خواهند شد.
وی یادآور شد: میزان تولیدات شرکت سیمان کردستان در سال 97 - 96 حدود 844 هزار تُن کلینکر و 850 هزار تُن سیمان بوده که با توجه به کاهش تقاضا و تحریم های ارزی، بیش از 100 هزار تُن در هر 2 محصول کاهش تولید در فاصله سال های 97 و 98 داشته‌ایم.
ثابتی با تشریح نوسانات تولید در شهریور ماه 98 نسبت به مدت مشابه پارسال گفت: در حال حاضر میزان تولید شرکت سیمان کردستان حدود چهار درصد کاهش یافته و امیدواریم با حمایت مردم و مسئولین از تولید بومی استان، شعار سال رونق تولید را به عرصه عمل ثابت کنیم.
وی تاکید کرد: با توجه به افزایش نرخ ارز در 6 ماه نخست سال، ارزش فروش محصولات شرکت سیمان کردستان حدود 20 درصد افزایش را با حدود هفت درصد رشد در میزان صادرات ثبت کرده است.
مدیر عامل شرکت سیمان کردستان اظهار داشت: نرخ سود تسهیلات دریافتی این شرکت حدود 38 درصد است که با میزان فروش و هزینه های جاری تولید، توان بالایی از سرمایه حاصل از فروش را به خود اختصاص داده است.
او افزود: در مدت یک سال گذشته، حدود 490 میلیارد ریال اقساط تسهیلات دریافتی شرکت سیمان کردستان با کلیه معوقات به غیر از بدهی موسسه مالی و اعتباری ملل در شهریور ماه 98 به روز گردیده است.
وی همچنین از بازپرداخت بدهی ها به اشخاص ثالث اشاره کرد و اضافه کرد: سال گذشته علیرغم تورم 47 درصدی بیش از 166 میلیارد ریال بدهی سنواتی به اشخاص ثالث را نیز پرداخت کرده‌ایم.
ثابتی گفت: در فاصله سال 95 تا 6 ماهه نخست سال 97، میزان تولید و فروش با هزینه های شرکت، حدود 124 درصد زیان را به میزان یک میلیارد و 97 میلیون ریال ثبت کرد که با تغییر مدیریت و کاهش برخی هزینه ها، میزان سود آوری کارخانه به مرز 24 درصد رسید.
وی یادآور شد: معضلات و موانع عمده پیش روی تولید و پیشرفت شرکت سیمان کردستان، ورود محصولات سیمان از خارج استان به داخل کردستان، دشواری‌های صادرات محصولات و قوانین رفع تعهدات ارزی، موانع تامین اقلام و تجهیزات مورد نیاز وارداتی، حجم تسهیلات مالی بالا همراه با نرخ‌های سود و کارمزد بالاتر از بازده صنعت، پرونده های متعدد حقوقی شرکت و زمان بر بودن تعیین تکلیف آنها، تعیین تکلیف مشاغل مشمول قوانین سخت و زیان آور پرسنل است.
400 بازدید در 2 سال اخیر
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان نیز در این جلسه گفت: در مدت 2 سال اخیر بیش از 400 بازدید از واحدهای خدماتی، صنعتی و تولیدی در استان در راستای رفع موانع تولید و اشتغال صورت گرفته است.
برهان صلواتی اظهار داشت: با اعتباری بیش از 160 میلیارد ریال در قالب 204 طرح تولید و اشتغالزایی، حدود 438 نفر در استان صاحب شغل شده اند.
وی افزود: حدود 57 طرح اشتغال فراگیر با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال با اشتغال 130 نفر در دولت تدبیر و امید به عرصه عمل در آمد و با اعتباری 12 میلیارد و 800 میلیون ریال دیگر نیز 176 نفر در قالب اشتغال خانگی جذب شدند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از بازگشایی و رفع موانع تولید کشتارگاه صنعتی ماهان بیجار خبر داد و گفت: با حمایت های دولتی و تشکیل رفع موانع تولید این کشتارگاه چندین سال است که از تولید و اشتغال بازمانده به زودی فعال خواهد شد.
او به جذب 2 هزار 400 میلیارد ریال اعتبار اشتغال پایدار روستایی در استان اشاره کرد و گفت: سهم شهرستان بیجار با همیاری مسئولین، مدیران و بانک های عامل حدود 160 میلیارد ریال بوده است.
صلواتی تاکید کرد: با توجه به مطالبات مردمی شهرستان بیجار، اولین شرکت تعاونی توسعه شهرستان بیجار با یک هزار و 500 نفر عضو ثبت فعالیت خود را آغاز کرده که مسئولیت آن، توزیع ثروت است.
بازگشت 30 واحد تولیدی به چرخه اقتصادی
رئیس سازمان صمت کردستان نیز در این جلسه گفت: بیش از 30 واحد تولیدی که با رکود تولید و تعطیلی روبه رو بودند با توجه به همت دولت به تحقق شعار رونق تولید، در مدت 6 ماهه نخست سال جاری به چرخه تولید و اشتغال بازگشتند.
محمد دره وزمی افزود: برغم جنگ اقتصادی علیه ملت و نظام اسلامی، 830 واحد تولیدی در استان وجود دارد که فقط 130 واحد آن تعطیل است که صاحبان آنها خود علاقه ایی به شروع فعالیت مجدد ندارند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تاکید کرد: 52 درصد واحدهای تولیدی استان دارای اشتغال کمتر از 50 نفر هستند و چند واحد صنعتی و تولیدی نیز دارای 100 نفر شاغل هستند که این واحدها هم در دولت تدبیر و امید فعالیت خود را آغاز کرده اند.
وی به برخی از شاخص های امید اشاره کرد و یادآور شد: تولید پلی اتیلن، تولید لاستیک و تولید کنسانتره از جمله شاخص های تولیدی امید در استان به شمار می رود و باید در راستای حفظ داشته هایمان تلاش بیشتری کرد.
دره وزمی با تشریح روند احداث کارخانه زنجیره فولاد و پتروشیمی در استان اظهار داشت: تلاش ها و اقدامات مهم در این خصوص ادامه دارد و نمی توان چنین پروژه های عظیمی را در مدتی کوتاه به ثمر نشاند.
شهرستان 89 هزار نفری بیجار در 142 کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.
برچسب‌ها
رونق تولید کارگر کارخانه تسهیلات اشتغال فراگیر بیجار

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/94312/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

درخواست حمید مطهری از هواداران تراکتور

گل های دیدنی دنیای فوتبال با ضربات بغل پا

مطهری: سعی میکنیم در 90 دقیقه کار را تمام کنیم

لاپورتا: ژاوی ماند چون پروژه برنده‌ای داریم!

خشم ژاوی: می‌خواهند با اعتبار من بازی کنند

توصیه نماینده مجلس به مالکان جدید استقلال و پرسپولیس

واکنش تند کارشناس تلویزیون به وزارت ورزش

بانک هایی که خریدار پرسپولیس بودند واقعا سهام شان افت کرد؟

سپاه در هر صحنه‌ای که وارد شد میدان پیروزی بود

کشف بیش از 5 هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین

طلایی شدن دو مازندرانی در انتخابی ووشو چین

حافظان قرآن به عنوان سفیران تاثیرگذار نقش آفرینی کنند

وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای 20 خانوار کشور

کاهش 100 درصدی تصادفات فوتی در کردستان

یک قرن سنندج در قاب تصویر

خدمات رسانی سه کتابخانه سیار در شهرستان‌های هرسین، قصرشیرین و جوانرود

برگزاری مانور آمادگی و پیشگیری از خطرات احتمالی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی

5 هزار و 780 زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است

معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

10 مدافع برتر تاریخ فوتبال

نشانه‌گیری اتفاقی اما بسیار دقیق فران تورس در پایان ال‌کلاسیکو

مطهری: تراکتور همیشه مدعی بوده

آزمون در ترکیب اصلی رُم برابر اودینزه

واکنش دین محمدی به قهرمان لیگ برتر امسال

واکنش رجب زاده به اتفاقات بازی با استقلال ملاثانی

مطهری: همه تیم‌ها را می‌شناسم

اشکش: ای کاش نتایج داخل زمین رقم بخورد

مطهری: در تراکتور باید کمتر حرف زد، بیشتر عمل کرد

هاشمی: نیم همت برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها درنظر گرفتیم

اعتراف عجیب چهره جنجالی مجلس خبرساز شد

ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود درگذشت

فردا جمعه آخرین فرصت شرکت در آزمون نهایی«زندگی با آیه‌ها»

مشارکت بیش از 300 سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی

ورود سامانه ناپایدار به جو استان کرمانشاه

نصب سه هزار و 200 دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب

گردنه تته بعد از 5 ماه بازگشایی شد + عکس

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

نوبت اول آزمون سراسری 1403 در سنندج

مسی واقعا از پسرش یک فوق ستاره ساخته

بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!

شوک به رئال؛ بلینگام و رودریگو مریض شدند!

مدیر کنسرسیوم بانک‌ها: دیگر ما پرسپولیسی هستیم

دین‌محمدی: حیف از تیم راه‌آهن که منحل شد

مطهری: این یک استارت دوباره است

امیری: قلعه‌نویی بخواهد در خدمت تیم ملی هستم

هدف ما حضور مهدی الفتی در فینال المپیک است

شانس ایران برای تصاحب یک طلا و 3 برنز