عصر کرد

آخرين مطالب

رحمانی فضلی در جمع روحانیون کردستان:

تحریم ها بهترین فرصت برای رسیدن به استقلال اقتصادی هستند اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - وزیر کشور پیشرفت در زمینه‌های مختلف را از برکات جنگ دانست و گفت: تحریم ها بهترین فرصت برای توسعه اقتصادی کشور به شمار می روند.

به گزارش خبرنگار مهر ، عبدالرضا رحمانی‌فضلی ظهر امروز در همایش پیامبر اعظم(ص)، رهبری، اتحاد ملی و اقتدار امت اسلامی که در مرکز بزرگ اسلامی این شهر با حضور علمای شیعه و سنی استان برگزار شد، با تبریک ایام مبارک هفته وحدت اظهار داشت: انشاء الله خداوند متعال توفیق و معرفت درک راه ائمه اطهار را به همه ما عنایت فرماید.
وی با بیان اینکه بازگشت به گذشته و سیری در گذشته از ویژگی‌های برجسته انسان است، ادامه داد:این موهبت بزرگی است که خداوند به انسان عطا فرموده و این موهبت برای این است که ما بتوانیم از گذشته عبرت بگیریم و بر مبنای آن بتوانیم آینده را بسازیم.
وزیر کشور گفت: اگر به هزار و 470 سال قبل و روز تولد پیامبر اکرم(ص) برگردیم و و در طی زمان جلو بیاییم و همه وقایع تاریخی را رصد کنیم خواهیم دید که دین اسلام و آموزه ها و سیره پیامبر اکرم علی‌رغم مخالفت‌ها، ممانعت ها، زورگرایی ها و تزویرگری ها توانسته در مراحل مختلف روشن‌تر، شفاف‌تر و موثرتر در برابر دشمنان بیش از 1400 سال ایفای نقش کند.
رحمانی‌فضلی اظهار داشت: انطباق اسلام بر فطرت و عقل و جان انسان یکی از دلایل ماندگاری دین اسلام بوده و همه پاسخ‌ها را برای نیازهای انسان در بطن خود قرار داده و انسان را هدایت و متعالی می‌سازد.
وی بیان کرد: در این ایام به برکت هفته وحدت دور هم جمع شده تا میثاق‌ها را تازه کنیم اما باید یک مراجعه به خود و تفکرات و اعتقادات خود در این روزها داشته و شکرگزار خداوند عالم باشیم که پیرو چنین دین و رسولی بوده و توفیق پیدا کرده ایم که بر اساس اسلام و سیره و سنت پیامبر اکرم حکومت ایجاد کنیم.
وی اظهار کرد: هیچ کدام از حکومت‌های مبتنی بر زور و ثروت باقی نمانده اند و در شرایطی که همه قبول مادی بشری ادعاهای خود را در خصوص نحوه اداره جهان انسانی مورد آزمون قرار دادند، دین اسلام با وجود فراز و نشیب زیاد و گذر از این سختی ها سرزنده‌تر و نویدبخش‌تر از قبل در حال حرکت است.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: جهان‌بینی‌های مادی که غلبه اصلی بر حکومت های این نوع جهان بینی هستند در برابر نیاز و خواست دل و روح بلند انسانها و جستجوگری تعالی انسان‌ها ناتوانند.
رحمانی‌فضلی با بیان اینکه اساس لیبرالیسم، ظلم ، کشتار و جمع‌آوری ثروت است، ادامه داد: امروز همه انسان‌ها دنبال تعالی هستند چون جان و دل و عقل پاک انسان‌ها به دنبال تعالی است.
وی گفت: فلسفه تفکر مادی برخواسته از عقل محدود انسان بوده و قدم های قبلی خود را نقض می نماید در حالی که فلسفه حیات و زندگی و عرفان واقعی انسان، تنها اسلام است چراکه مبتنی بر جان و وجود انسان‌هاست.
وی اظهار داشت: ظاهر مقابله کنونی در دنیا بر اساس امور مادی، ثروت‌اندوزی و مصالحی که بر مبنای لیبرالیسم بوده اما ایدئولوژی حاکم برآنها به مثابه مادی است و همه آنها ناتوانی خود را در عمل اثبات کرده و در درون خود با حق و باطل مواجه هستند.
رحمانی‌فضلی اساس رشد و پیشرفت دشمن را بر مبنای استثمار ملت‌های مختلف با زور و ظلم دانست و ادامه داد: دین اسلام، دین معرفت ،عدالت، برابری، اخلاق، و مهربانی است وو با ظلم و تاریکی مقابله می کند که این ویژگی‌ها مخالف ایدئولوژی‌های جهانبینی لیبرالیستی است.
وی گفت: مادی‌گرایان بر مبانی دینی ما مسلط بوده و تجربه نفوذ اسلام را دیده‌اند، و بعد از مطرح شدن اصل عدالت، سوسیالیسم رشد کرده چراکه مردم طالب عدالت بودند.
وی با بیان اینکه‌ رشد تفکرات و اندیشه‌ها و نیاز بشری به امور زمینه اندیشه‌های ناب الهی را مستعد می سازد ، افزود: با پیراستن حواشی و رجوع به اصل آن که سنت و سیره است، بر جان جهانیان بنشانیم.
وزیر کشور مقابله و استقامت دشمنان با انقلاب اسلامی را یکی از توطئه‌های 40 ساله بدخواهان دانست و افزود: دسترسی به نفت و قدرت داشتن انرژی‌های نو،تکنولوژی‌های خطوط معدنی علت و بهانه دشمنی با ایران بوده اما دلیل اصلی مبارزه ایران علیه باطل است.
وزیر کشور با بیان اینکه دشمنان اسلام هر نوع توطئه‌ای از سیاسی، امنیتی، اقتصادی و غیره را علیه کشور ما اعمال کرده‌اند ، گفت: ما با تکیه بر نیروی ایمان و توان داخلی توانسته‌ایم تمام این توطئه‌ها را پشت سر بگذاریم و توانسته‌ایم مقابله دشمن با انقلاب را به فرصت‌ها تبدیل کنیم.
رحمانی‌فضلی پیشرفت در زمینه‌های مختلف را نتیجه برکات جنگ دانست و اضافه کرد: تحریم‌ها سکویی برای خود کفایی و استقلال اقتصادی قرار داده ایم.
وی با اشاره به اینکه ایمان مردم ، اثر دین و اخلاص شهدا و اراده و مقاومت ملت موجب شده تا در مسائل منطقه‌ای هم دست بالا داشته باشیم ، افزود: مگر اینها با جریانات انحرافی خشونت طلب ، خونریزی ، آموزش ، کمکهای مالی و تبلیغاتی تلاش نکردند ایران‌هراسی را در منطقه ایجاد کنند، الان چگونه می‌خواهند در مسائل منطقه‌ای با آنها مذاکره کنیم.
رحمانی‌فضلی مقاومت در مسیر حق را دلیل رسیدن به این سطح از موفقیت دانست و گفت: مگر اینها جریانات خشن‌طلب خون‌ریز را با اطلاعات، آموزش و کمک‌های مالی و تسلیحاتی ایجاد نکردند، اینها یقین داشتند جریان داعش بر مبنای تئوری دین علیه دین جریان زلال و شفاف دین را در منطقه متوقف کردند.
وی با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب، اربعین یک موضوع شیعی و سنی و و زبانی و جغرافیای نیست بلکه موضوعی انسانی است، ادامه داد: اربعین یک جریان عظیم فرهنگی با پیام دوستی، وحدت و مهربانی با هدف تعالی انسانها با مشارکت میلیون‌ها مسلمان شیعه و سنی است.
رحمانی‌فضلی با تاکید بر یار و یاور بودن ارزشهای الهی، گفت: قول خدا حق است و وحدت یک مسئله عقلی و تاریخی است به دلیل اینکه ما ضرورت‌ها و اهمیت و موانع وحدت را بشناسیم و در صدد حذف این موانع برآییم.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/94404/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عشق زندگی می بخشد

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس از کدام منبع برای دو تیم خرج می‌کنند؟

عملکرد پرسپولیس در مرحله 1/8 نهایی جام حذفی

آمار جالب سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی

خط و نشان بازیکن سرشناس ملاثانی برای سپاهان

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

بازگشت روماریو ستاره سابق برزیل پس از 16سال

قهرمان روس جهان و المپیک پیگیر وضعیت گرایی

خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت

سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز

گازرسانی به 100 واحد صنعتی در کردستان

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»

صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان

طلای ووشوکاران مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی

تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان

اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد

امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه

آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز

استفاده 78 درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه

1 مصدوم به علت سقوط از ارتفاع در روستای شبانکاره منطقه روانسر

برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود

دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»

اعزام 2 کاروان 85 نفره از کرمانشاه به حج عمره

پنج هزار و 780 خانوار تحت پوشش بهزیستی

افزایش 16 درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری