عصر کرد

آخرين مطالب

عملیات احداث سه هزار واحد مسکن شهری و روستایی در کردستان آغاز شد سياسي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - عملیات احداث سه هزار واحد مسکن شهری و روستایی ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و محرومان استان کردستان با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، استاندار و جمعی از مسئولان کردستان آغاز شد.

محمدباقر نوبخت روز سه شنبه در جریان سفر یک روزه خود به استان کردستان عملیات احداث این واحدهای مسکونی را در شهر دهگلان و قروه کلنگ زنی کرده است.
برای این واحدهای مسکونی شهری یک هزار و 40 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته که در مدت یکسال نیز تحویل مددجویان می شود، همچنین همزمان با این واحدها کار ساخت 2 هزار واحد مسکونی مددجویان ساکن در روستاها نیز شروع شد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در مراسم کلنگ زنی این واحدهای مسکونی اظهار داشت: واحدهای مسکونی هدیه نظام و دولت در هفته وحدت به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد در این استان است.
محمدباقر نوبخت افزود: آنچه که سال گذشته با بنیاد مسکن و کمیته امداد امام خمینی (ره) در این زمینه اقدام کردیم در حال حاضر آماده بهره‌برداری است که هفته قبل یک هزار واحد آن افتتاح و همین تعداد هم در بوشهر، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی آماده بهره برداری است.
وی افزود: امروز 2 هزار واحد روستایی هم با کمک و مساعدت بنیاد مسکن کلنگ زنی می شود که اولویت در آنجا هم به اتمام رساندن پروژه ها در ظرف مدت زمان یک سال است.
رئیس بنیاد مسکن کشور هم در مراسم کلنگ زنی این طرح‌ها گفت: پروژه مسکن محرومین با پشتوانه قوی سازمان برنامه و بودجه در حال انجام است و شخص رئیس سازمان برنامه و بودجه پشتیبان اجرای این طرح ها است.
علیرضا تابش افزود: بهسازی و نوسازی 38 هزار و 606 مین واحد مسکونی روستایی در این استان هم امروز افتتاح می‌شود که این برنامه در دیگر مناطق کشور نیز در حال انجام است.
کلنگ احداث 2 هزار واحد مسکونی روستایی در کردستان به زمین زده شد

کلنگ احداث 2 هزار واحد مسکونی روستایی در قروه با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بر زمین زده شد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور روز سه شنبه در مراسم کلنگ زنی این طرح اظهار داشت: ارزش یک طرح به مساحت و اعتبار آن نیست بلکه ارزش آن به جمعیتی است که از آن بهره‌مند می‌شوند.
محمدباقر نوبخت افزود: چنین طرح‌های ارزش بسیاری دارد چرا که آثار و برکات آن شامل حال افرادی می شود که امام راحل آنان را صاحبان انقلاب معرفی کرد.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز گفت: برای ساخت این 2 هزار واحد مسکونی، یک هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است
علیرضا تابش زیربنای هر واحد را 130 مترمربع اعلام و اضافه کرد: برای هر واحد 250 میلیون ریال اعتبار نیاز است و به هر واحد 400 میلیون ریال تسهیلات کم بهره پرداخت می‌شود.
وی یادآور شد: 22 هزار واحد مسکونی با امکانات دولتی ساخته می‌شود که اعتبار آن را سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن تامین می کنند.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: این طرح هم اکنون در کرمان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی و کردستان در دست اجراست و به تدریج در کل کشور اجرایی می‌شود.
تابش با بیان اینکه دولت برای کردستان برنامه های خوبی در دست اجرا دارد، افزود: این طرح‌ها مختص مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی و افراد نیازمند است.
امروز همچنین 38 هزار 606 امین واحد مسکونی مقاوم سازی شده کردستان در روستای شانوره قروه به بهره‌برداری رسید.
328 واحد مددجوی شهری و روستایی در کردستان به بهره‌برداری رسید

با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور 262 واحد مسکونی مددجویی روستایی و 66 واحد مسکونی مددجویی شهری در کردستان به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی واگذار شد.
نوبخت در این آیین اظهار داشت: سازمان برنامه و بودجه در تامین اعتبار صندوق ضمانت مددجویی کردستان مشارکت می‌کند تا مددجویان مشکل ضمانتی نداشته باشند.
وی همچنین دستور داد تا سهم 40 میلیون ریالی 200 خانوار مددجوی کردستانی برای برخورداری از مسکن از طرف سازمان برنامه و بودجه تامین شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان هم گفت: برای احداث این 328 واحد شهری و روستایی و تعمیر و مرمت 321 واحد مددجویی در استان در مجموع 225 میلیارد ریال هزینه شده است.
محمدرسول شیخی زاده افزود: برای این سه واحد مسکونی هم با زیربنای 239 متر مربع در سه طبقه 200 میلیون تومان هزینه شده است.
جغرافیای کردستان باید کارگاه فعال زیر ساخته شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین در بازدید از گردنه صلوات آباد سنندج گفت: از نظر دولت جغرافیای کردستان باید کارگاه فعال زیر ساخت شود که توسعه شبکه بزرگراهی و تکمیل راه آهن از جمله بخش‌های مهم این کارگاه است.
محمدباقر نوبخت به پیشرفت محسوس فیزیکی این طرح اشاره کرد و افزود: قطعه کوچک باقی مانده در این طرح باید تا بهار سال آینده و قسمت اصلی آن تا قبل از فصل سرما و مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی با بیان اینکه دولت خود را مدیون مردم شریف کردستان می‌داند، اضافه کرد: با اجرای شبکه بزرگراهی و بهبود زیرساخت‌ها امیدواریم بخشی از دین خود را به این مردم ادا کنیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به کلنگ زنی سه هزار واحد مسکونی نیازمندان در این سفر هم اشاره کرد و گفت: سال آینده همین موقع این واحدها تحویل مردم استان می‌شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور هم در حاشیه این بازدید گفت: مسیر تهران تا سنندج 600 کیلومتر است که به صورت آزادراه و بزرگراه است.
خیرالله خادمی با بیان اینکه حد فاصل همدان تا سنندج به طول 160 کیلومتر است که 140 کیلومتر آن تبدیل به بزرگراه شده است، افزود: هم اکنون بسیاری از حوادث گذشته را نداریم اما پرهزینه ترین قسمت این بزرگراه گردنه صعب العبور صلوات آباد است که با روند خوب و مصوبه اعتباری مناسب دولت در سه قطعه به طول 21 کیلومتر در حال اجراست.
وی با اشاره به اختصاص 340 میلیارد ریال از محل اسناد خزانه برای این طرح اظهار داشت: در حال حاضر این طرح مشکل نقدینگی ندارد و تا پایان فصل کاری، 15 کیلومتر آن زیر بار ترافیک می رود و مابقی هم بهار سال آینده به اتمام می‌رسد.
خادمی با بیان اینکه با این روند گره ترافیکی در این مسیر باز می‌شود و تصادفات به شدت کاهش می‌یابد، یادآور شد: برآورد اجرایی این طرح 700 میلیارد ریال است که 350 میلیارد ریال آن را سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرده و مابقی هم به تدریج تزریق می شود که در این صورت تا بهار سال آینده آن را به اتمام خواهیم رساند.
برچسب‌ها
اجتماعی کردستان کمیته امداد امام خمینی (ره) محمدباقر نوبخت راه و شهرسازی مسکن

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/94516/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

عشق زندگی می بخشد

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس از کدام منبع برای دو تیم خرج می‌کنند؟

عملکرد پرسپولیس در مرحله 1/8 نهایی جام حذفی

آمار جالب سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی

خط و نشان بازیکن سرشناس ملاثانی برای سپاهان

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

بازگشت روماریو ستاره سابق برزیل پس از 16سال

قهرمان روس جهان و المپیک پیگیر وضعیت گرایی

خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت

سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز

گازرسانی به 100 واحد صنعتی در کردستان

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»

صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان

طلای ووشوکاران مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی

تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان

اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد

امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه

آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز

استفاده 78 درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه

1 مصدوم به علت سقوط از ارتفاع در روستای شبانکاره منطقه روانسر

برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود

دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»

اعزام 2 کاروان 85 نفره از کرمانشاه به حج عمره

پنج هزار و 780 خانوار تحت پوشش بهزیستی