عصر کرد

آخرين مطالب

"تقلب" عامل اصلی هدایت بازار به سمت کالای خارجی است اقتصادي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - ایسنا/کردستان دکترای اقتصاد در کردستان گفت: تمام مشکلات اقتصادی موجود در جامعه که یک روزه هم حل نمی شود، در شرایط فعلی جمع قابل توجهی آسیب به دنبال خواهد داشت، چرا که بازار آبستنی از تقلب است و آنچه که بازار ما را به سمت کالاهای خارجی هدایت می کند تقلب است.

حامد قادرزاده در گفت و گو با ایسنا می گوید: حمایت از کالای ایرانی ضم ایجاد علاقه و توان در مصرف کننده است؛ به این معنی که توان و تمایل خرید زمانی شکل می گیرد که در مصرف کننده، هم توان اقتصادی و هم تمایل به کالا وجود داشته باشد.
به گفته وی، ممکن است، فکر کنیم که فقط ارزان بودن کالا موجب فروش آن می شود، اما این واقعیت وجود دارد که مصرف کننده فقط برای قیمت، خرید انجام نمی دهد بلکه باید کالای تولید شده متناسب با ترجیحات و تمایلات مصرف کننده از نظر شکل و کیفیت، بسته به نوع کالا هم باشد.
به عقیده این دکترای اقتصاد در کردستان، تولیدکنندگان داخلی ضمن اینکه باید به فکر کاهش هزینه تولید باشند، باید بر اساس تحقیقات بازاریابی نیز ترجیحات مصرف کنندگان را شناسایی و آن را در معرفی کالا برجسته کنند، لذا تولیدکنندگان داخلی باید هر دو مسیر را همزمان طی و به مسیر دوم نیز بیشتر توجه کنند.
وی تاکید می کند که، ارزان بودن یا هم قیمت بودن با کالای خارجی فقط برای فروش و ایجاد تمایل برای خرید کافی نیست، بلکه باید به ویژگی هایی که تا کنون در این کالا نبوده و امروز به دلیل توجه به حرمت مصرف کننده به آن توجه شده است، در تولید برجسته شود.
قادرزاده ادامه می دهد: باید دلایل خرید کالای خارجی را شناسایی و این فاکتورها را بر حسب توان در کالای خود وراد کنیم، اما نمی توان همزمان همه ترجیحات مصرف کننده را در تغییر برنامه تولید بگنجانیم چرا که تحقق این مهم نیازمند تجربه است.
وی می گوید: به طور مثال برخی از مواد غذایی که در بازار عرضه می شوند فاکتوهای مورد علاقه مصرف کننده را یک روزه وارد نکرده اند و لذا همزمان نمی توان همه این کیفیت ها و فاکتورها را وارد تولید کرد.
به عقیده این استاد دانشگاه، برای افزایش خرید و کیفیت کالای ایرانی باید برنامه ای به تولید کننده بر اساس توجه به ترجیحات مصرف کننده ارائه شود.
وی در پاسخ به این سوال، که آیا در شرایط جدید که احساس می شود قیمت ها بازهم روند افزایشی را طی خواهد کرد می توان کالای ایرانی خریداری کرد یانه؟ پاسخ مثبت می دهد و می گوید: تولید کننده باید شرایط کاهش قدرت خرید مصرف کننده را درک کند و به فکر افزایش قیمت نباشد و با کاهش وزن و اندازه و کیفیت محصول به صورت مصنوعی قیمت را پایین نگه ندارد.
قادرزاد تشریح می کند: به طور مثال محصولاتی چون بیسکویت، بستنی و کیک در بازار افزایش قیمت نداشته اند، اما اندازه آن ها به شدت تغییر کرده و مصرف کننده این مهم را درک می کند، لذا در شرایط فعلی درک مصرف کننده موجب افزایش اعتماد وی به تولید کننده خواهد شد.
به عقیده وی، مطابقت آنچه که در برچسب کالا وجود دارد با آنچه که مصرف کننده مشاهده می کند، نکته بسیار مهم در تولید و عرضه کالاها است، به این صورت که متاسفانه برخی از تولیدکنندگان ظرف کالا را تغییر نمی دهند، اما محتویات آن را تغییر می دهند و فکر می کنند مصرف کننده این موضوع را درک نمی کند.
این استاد دانشگاه می گوید: عرضه کالای با کیفیت و مطابقت اطلاعات کالا با محتویات داخل آن می تواند در بهبود اعتماد تولید کننده و یا برعکس در تخریب آن نقش مهمی داشته باشد.
وی تصریح می کند: تمام مشکلات اقتصادی موجود در جامعه که یک روزه هم حل نخواهد شد، در شرایط فعلی جمع قابل توجهی آسیب به دنبال خواهد داشت، چرا که بازار آبستنی از تقلب است و آنچه که بازار ما را به سمت کالاهای خارجی هدایت می کند تقلب است.
قادرزاده معتقد است، تولید کننده باید قبول کند که مصرف کننده رییس و تعیین کننده ثروت و سود او است و نباید هرگونه که می خواهد به مصرف کننده کالا عرضه کند.
وی می گوید، هر مصرف کننده ای ممکن است در شرایطی خاصی مجبور به خرید کالا نباشد، لذا تولیدکنندگان آگاه ضعف های تولید کنندگان را شناسایی و بر اساس آن در جهت پوشش این ضعف ها مصرف کنندگان را به دست می آورند.
این استاد دانشگاه معتقد است، در این شرایط این سوال مطرح می شود، که آیا در استان کردستان، تولیدات داخلی آنگونه که باید خریداری می شود، یا فروش کالاهای استان های دیگر که سعی می کنند با درصدی تخفیف آن را وارد و به فروش برسانند، بیشتر است؟
قادرزاده می افزاید: باید توجه داشت که آسیب مجموعه کلی اقتصاد به دلیل خرید کالاهای خارجی که ناشی از نبود مدیریت صحیح تولید و عرضه خدمت و معرفی بازار است، و همچنین نبود توازن اقتصادی در کشور، دو نوع آسیب جدی در این راستا است.
وی می گوید: درست است که می خواهیم چک اقتصادی جامعه را گسترده تر کنیم اما قرار نیست که یک طرف کشور به شدت ضعف اقتصادی داشته و یک طرف هم قوی باشد، چرا که این امر اوریب اقتصادی ایجاد می کند، لذا معتقدم از شرایط فعلی می توان به عنوان فرصتی برای افزایش تولید داخلی استفاده کرد، چرا که با افزایش قیمت ها، تقاضا کاهش می یابد و تنها راه حفظ مشتری عرضه خدمات و جلب اعتماد مشتری است که این مهم عرضه تقاضا به تولید داخلی را افزایش می یابد.
این استاد دانشگاه یادآور می شود: افزایش تقاضا در برابر تولید داخل، هزینه های ثابت را کمتر، قیمت تمام شده کالا را کاهش و عرضه محصول در بازار را افزایش داده و در نهایت کاهش قیمت در میان مدت می شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/94843/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

نمایی زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین (فیلم)

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

«ابله» آماده نمایش و پخش شد/ «آخرین شیهه» در جشنواره آمریکایی

رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند

صدای آرامش بخش رودخانه در میان کوه‌های روستای بهرام آباد + فیلم

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

سردار آزمون به میلان رسید

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

پنالتی و گل اول پرسپولیس درست بود؟

کارشناسی صحنه‌های جنجالی تقابل نفت و پرسپولیس

اوزونیدیس: چیزی از استقلال ندیدیم و بازی مساوی شد!

مرز پرویزخان برای عبور سوخت قاچاق ناامن شده است