عصر کرد

آخرين مطالب

نتیجه ای از یک آشوب؛

داغ حسرت بر پیشانی یک خانواده/آشوبگران را مجازات کنید اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر کرد - قروه- جوانانی رفتند و زندگیهای بسیاری از هم پاشید، این نتیجه خشونت آشوبگرانی است که نه برای دفاع از ملت که به خاطر منافع خود به تخریب انسانیت مشغولند و دست به هرکاری می زنند.

خبرگزاری مهر - گروه استانها: بامداد جمعه 24 آبان ماه سال جاری دولت اقدام به سهمیه بندی بنزین کرد. اقدامی که باعث نگرانی مردم از گرانی دیگر کالاها شد و به همین دلیل دست به تجمعات اعتراضی نسبت به وضعیت اقتصادی جامعه زدند.
هرچند تجمعات مردم در استان های مختلف کشور مسالمت آمیز بود و تنها درخواست توجه به معیشت خود را داشتند اما در این میان مثل همیشه عده ای سودجو خود را در میان مردم عادی جای داده و این اعتراضات به حق ایرانیان را به آشوب کشاندند و با تخریب اموال عمومی تجمعات مردمی را به بیراهه بردند.
قطعاً مردمی که معترض اند به وضعیت جامعه هرگز به خود اجازه نمی دهند اموال عمومی که عامل رفاهشان است را تخریب و یا سخنان خود را با خشونت بیان کنند.
با این آشوب نه تنها صدای اعتراض مردم کمرنگ شد که حتی آسیب های بسیاری را دیدند؛ به طوری که برخوردهای خشونت بار آشوب گران و سودجویان باعث شد عده ای بی گناه کشته شده و خونشان به ناحق ریخته شود.
کسانی همانند شهروند قروه ای ساکن کرج. جوان 33 ساله ای که تنها دو سال از ازدواجش می گذشت و داشت با شغل آزاد خود گذران زندگی می کرد که در آشوب های اخیر بر اثر اصابت گلوله در حین رفتن به مرکز خرید کشته می شود.
مراسم ختم این جوان قروه ای روز سه شنبه در حالی برگزار شد که خانواده او خطاب به دستگاه قضا خواستار برخورد با متجاوزان به امنیت عمومی و اغتشاش گران شدند.
عاملان کشتن پسرم را مجازات کنید
یکی از محلات قروه. خانه ای کوچک. جلوی خانه آگهی ترحیم جوان 33 ساله ای به دیوار چسبیده. داخل خانه خانواده ای حضور دارند. پدری پیر و خسته از داغ عزیز. برادری با چشمانی گریان و دلی دردمند. دایی و دوست. و همسری که ناله ها و ضجه هایش نشان از غم بزرگی دارد.
پدر این جوان کشته شده را بسیاری می شناسند. او خود پاسدار بوده و با 30 سال خدمت انتظار چنین آینده ای برای فرزندش را نداشت.
او را «حاج ابراهیم» صدا می زنند. پدری که بعد از شنیدن اتفاقی که برای پسرش افتاده بلافاصله راهی کرج می شود. «خبر دادند که پسرم بیهوش شده و گفتند بیا کرج. با پسر دیگرم همان شبانه به سمت کرج حرکت کردیم و وقتی رسیدیم به بیمارستان رفتیم. اما راهمان ندادند و گفتند بروید صبح بیایید. و بعدش تا صبح در منزل خودش پیش عروسم منتظر ماندیم و صبح روز بعد جنازه اش را تحویل گرفتیم.»
«حاج ابراهیم» این را که می گوید با بعض شکسته و دستانی لرزان خطاب به رئیس قوه قضاییه و مسئولان مرتبط خواستار خونخواهی فرزندش است. «خدا خون پسرم را از شوب گران بگیرد. انتظار دارم دنبال حق پسرم باشند و می خواهم بدانم چه کسی پسرم را کشته و او را بشناسم و بپرسم که چرا این کار را کرده است! از رئیس قوه قضاییه درخواست دارم عاملان کشتن فرزندم را مجازات کند و نگذارد پدران دیگری مثل من داغدار شوند.»
آشوبگران آرامش مردم را نمی خواهند
حال درونش را چهره غمگین اش به خوبی نشان می دهد. برادری که داغ برادر را معلوم نیست چگونه تاب خواهد آورد. «علی آقا» هم از درد کشته شدن برادرش می گوید. «برادرم در کرج کار و زندگی داشت و رفته بود بیرون چیزی بخرد که جلوی یک مغازه همین که می ایستد تیری شلیک شده و به او می خورد.»
او از مسئولان می خواهد به این جریانی که اغتشاش گران به وجود آورده اند و باعث ریختن خون جوانان بی گناه شده اند رسیدگی کنند.
این برادر زخم دیده معتقد است آشوب گران این کارها را برای آرامش مردم انجام نمی دهند بلکه به دنبال منافع خود هستند. «اعتراض به گرانی این گونه نیست. اینان برای ناامنی کشور کار می کنند و برای مردم نیست. اگر برای گرانی است چرا اموال عمومی را تخریب می کنند!؟»
او صراحتاً از رئیس دستگاه قضا تقاضا دارد نگذارد خون برادرش پایمال شود.
دایی این جوان قروه ای هم حال و روز خوبی ندارد. باورش نیست که خواهرزاده اش چنین ناجوانمردانه پرپر شده است. او هم نگاه امیدش به قوه قضاییه وصل شده و می خواهد که به این ناامنی ها رسیدگی کنند.
«همه می دانیم که مردم عادی هرگز دست به چنین آشوب هایی نمی زنند و تمامی این تخریب ها و کشتارها توسط عده ای سودجو انجام می شود بنابراین عاجزانه خواستار شناسایی این اغتشاش گران و مجازات آنان هستیم.»
سکوت زنانه و ناله های بی انتها
همسر این جوان کشته شده اما نمی تواند حرف بزند. غمش آن قدر بزرگ است که توان حرف زدن ندارد. او که دو سال است ازدواج کرده باور از هم پاشیدن زندگی اش برایش سخت بوده و هنوز به جای خالی مرد زندگی اش عادت نکرده.
ناراحتی او از این است که چرا اجازه داد همسرش در آن شلوغی بیرون برود و جلویش را نگرفت و برای همین مدام خود را سرزنش می کند و ناله های بی انتهایش گوش فلک را کر می کند.
این زن مجازات آنانی که باعث پرپر شدن همسرش شده اند را می خواهد و عاملان این ماجرا را به خداوند واگذار می کند.
حقی که باید ادا شود
هر تجمع و اعتراضی همیشه به یک ناآرامی و تنش توسط سودجویان منفعت طلب کشیده می شود در این میان اما هوشیاری مردم نشان داده آنان جزو این آشوب گران نبوده و نیستند و قطعاً اجازه نخواهند داد به اهداف شوم خود برسند. بنابراین طبیعی است وقتی می بینند خون بیگناهی ریخته می شود به دنبال حق خواهی آن باشند. حقی که دستگاه قضایی و مسئولان مرتبط باید آن را ادا کنند.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/94864/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

راه‌اندازی یکصد و بیست و هشتمین جایگاه دومنظوره

اعزام 170 زائر کرمانشاهی به حج عمره

آغاز طرح جهادی عملیات عمرانی و خدماتی شهرداری

مصرف روزانه 800 هزار مترمکعب سوخت سی ان جی

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در سنندج

برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت

مسمومیت 5 نفر به علت خوردن قارچ سمی

ارائه خدمات بهداشتی درمانی به 3400 مورد حیوان گزیدگی در کردستان

آمادگی پلیس کردستان برای اجرای طرح نور "عفاف و حجاب"

مسجدجامعی: در گذشته اهل منبر، پله‌پله، چون خود منبر بالا می‌آمدند‌/ جامعه وعاظ را در مرتبه بالایی می‌دانستند/ وعاظ می‌دانستند که خطای آنها به پای اهل بیت(ع) نوشته می‌شود؛ خود را مهمان سفره اهل‌ بیت(ع) می‌دانستند و می‌گفتند باید حرمت صاحب سفره را نگه داشت

لزوم توسعه فضای شهری بیجار/رفع مشکلات مردم نیازمند توجه

قاتل سریالی بعد از 28 سال آزاد شد

ادعای اعمال تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

اسماعیل هنیه باز هم عزادار شد

انتخاب رئیس هیات گلف کردستان

واگذاری 738 واحد مسکن مددجویی در کردستان

افزایش ظرفیت مخازن آب روستایی کردستان

آماده‌سازی 60 مرکز برای خرید تضمینی گندم

آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها در مدارس از 15 اردیبهشت

تشریح بیش از 2400 جسد طی پارسال در پزشکی قانونی

ساخت حدود 34 هزار واحد روستایی برای مددجویان کمیته امداد در سراسر کشور

پیش بینی آخر هفته ای بارانی برای کرمانشاه/دمای هوا افزایش می‌یابد

ضرورت آمادگی برای میزبانی شایسته در سالگرد حماسه «بازی دراز»

پیش بینی صعود 40هزار نفری به ارتفاعات بازی دراز

محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در سنندج اعمال می‌شود

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

برگزاری جلسه برنامه‌ریزی بزرگداشت سالگرد عملیات بازی دراز

پالنگان میزبان نوای هزار دف

تحقق 120 درصدی شاخص اختصاصی تدوین استانداردهای ملی در کردستان

محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در سنندج اعلام شد

فال انبیا فردا سه‌شنبه 28 فروردین 1403

فوت موتورسوار اصفهانی بدلیل رعایت نکردن حق تقدم خودروی سواری

جنایت وسط خیابان گاندی بعد از مشاجره؛ قتل یک زن با 20 ضربه چاقو

فوت موتورسوار اصفهانی به دلیل رعایت نکردن حق تقدم خودروی سواری

پیام هشدار جدید و بی سابقه ایران به اسرائیل

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

تحویل 738 واحد مسکن به مددجویان روستایی کردستانی

کردستان مظهر اتحاد، برادری، همبستگی و وحدت اسلامی است

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

بارش چشمگیری برای کرمانشاه پیش‌بینی نمی‌شود

رشد 32 درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کرمانشاه

ضربه‌‌ای سخت به بولونیا و اسکاتلند؛ مصدومیت لوییس فرگوسن از ناحیه رباط صلیبی زانو

تنوع خوراک‌های بهاری در کرمانشاه

ایجاد بیش از 6 هزار شغل در بخش صمت در کردستان

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

امدادرسانی اورژانس هوایی کردستان به مادر باردار

276 مددجوی کمیته امداد صاحب خانه شدند

ثبت 563 فوتی در تصادفات استان کرمانشاه در سال 1402

مادران روستایی و عشایری دارای سه فرزند به صورت رایگان بیمه می‌شوند

کاروان خودرویی مردم روانسر در حمایت از حمله سپاه به اسراییل