عصر کرد

آخرين مطالب

روایت آشوب مسلحانه

تیر ضدانقلاب به سنگ خورد/کردستانی ها همراه و حامی انقلاب مقالات

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج – تلاش ضد انقلاب برای ناامن جلوه دادن کردستان و فضاسازی برای بهره برداری از شرایط به وجود آمده از سوی اغتشاشگران در سطح کشور در سایه هوشیاری مردم، بار دیگر به سنگ خورد و بی نتیجه ماند.

 روز شنبه است، ساعت یک ربع به 10 صبح و در حالی که آفتاب خود را از پشت کوه های اطراف سنندج قائم کرده است، ولی سوزی عجیب می وزد و البته سوز سرما را هم می شود در صورت رهگذران مشاهده کرد.
شرایط تا حدودی عجیب است و میزان تردد وسائل نقلیه که می بایست در این ساعت شلوغ باشد حسابی کم شده است و رهگذران با تعجب اطراف خود را می نگرند و در خیابان فرودسی که معمولا در ساعات پایانی شب هم با ترافیک و تردد وسائل نقلیه بی شماری مواجه است، حتی یک ماشین هم پیدا نمی شود.
دقایقی می گذرد و بر شمار شهروندانی که در ورودی خیابان فردوسی تجمع کرده اند افزوده می شود و البته با گذشت زمان بر شمار حضور نیروهای انتظامی در محل نیز افزوده می شود و هر چند لحظه یک بار صدای سوت و کف مردم بلند می شود.
بخش عجیب ماجرا جایی است که هر لحظه از شمار خودروها کاسته می شود و بدون اینکه معبر و خیابانی مسدود باشد ولی حتی یک ماشین هم در میدان آزادی به چشم نمی خورد، جمعیت دور میدان آزادی که تعدادشان به زحمت به 250 نفر می رسد هر چند دقیقه یک بار سوت می زنند و هورا می کشند.
نیروهای انتظامی حاضر در میدان نیز در میان جمعیت پخش شده اند و نه خبری از شعار دادن است و نه اینکه کسی با کس دیگری کاری دارد، شمار زیادی از مردم نیز بی تفاوت به آنچه که مردم تجمع کرده اند راه را پیش می گیرند و می آیند و می روند.
منحرف کردن تجمع آرام مردم سنندج به سمت تخریب اموال عمومی
دقایقی دیگر می گذرد که عده ای سنگ پراکنی را از ابتدای خیابان فردوسی آغاز می کنند، مردم دور میدان متفرق می شوند و داستان از همین جا آغاز می شود، بعد از یکی دو دقیقه های عده ای نقاب صورت زده سطل های زباله را به وسط خیابان فردوسی می کشند و عده ای دیگر آتش می زنند.

تلاش نیروهای انتظامی برای متفرق کردن افراد آغاز می شود، خسارت زدن به اموال عمومی از سوی افراد نقاب دار تشدید می شود و این بار دیگر شیشه شکستن ها آغاز می شود و سنگ پراکنی هم به اوج خود می رسد.
با تلاش نیروی انتظامی تا حدودی آرامش در خیابان فردوسی سنندج برقرار می شود و متاسفانه افراد نقاب دار که تعدادشان نیز اندک است راهی خیابان های اطراف میدان آزادی می شوند و این بار برای تخریب اموال عمومی به چراغ های راهنمایی و رانندگی و حتی علائم راهنمایی و رانندگی رحم نمی کنند.
آتش زدن بانک های قدم بعدی اغتشاش گران است و آنها یکی از بانک های مسیر در خیابان طالقانی را آتش می زنند، در همین حال شایعه می شود که پمپ بنزین های میدان بهشت محمدی سنندج هم در آتش سوخته است که البته بعد از یکی دوساعت این مورد هم تائید می شود.
تلاش ها برای مقابله با تخریب اموال عمومی و بیت المال با حضور نیروهای نظامی و انتظامی افزایش می یابد و اغتشاش گران هم هر آنچه در مسیر راهشان وجود دارد را تخریب کرده و به آتش می زنند.
عده ای از اغتشاش گران با شکست بلوک های سیمانی کنار خیابان ها از آنها برای تخریب اموال عمومی استفاده می کنند و البته در این میان چهره های نگران پدران، مادران و البته نوجوانان و جوانان بیشتر به چشم می آید که در تلاش برای فرار از این فضای ایجاد شده هستند.
فضاسازی رسانه های ضدانقلاب در خصوص وضعیت کردستان
چندین شعبه بانک در مسیر خیابان طالقانی به سمت خیابان اکباتان، خیابان گلشن و میدان نبوت نیز آسیب می بیند و البته یکی از ساختمان های شرکت پست کردستان که محل تحویل امانات مردم است هم به شدت آسیب می بیند.
با گذشت زمان تلاش ضد انقلاب در فضای مجازی و البته چندین شبکه ماهواری ای کرد زبان به اوج خود می رسد و با خبرسازی های دروغ سعی در بزرگ نمایی اخبار و حتی کشته سازی های غیرواقعی دارند.
روز شنبه به پایان می رسد و به غیر از سنندج در مریوان هم با میدان داری ضد انقلاب اغتشاشاتی صورت می گیرد، فضا در سایر شهرهای استان کردستان تا حدودی آرام است و به غیر از یکی دو تجمع ساده اتفاق دیگری نیافتاده است ولی اخبار به گونه ای دیگر روایت می شود.
بی اعتنایی مردم به اطلاعیه های ضد انقلاب
روز یکشنبه نیز علیرغم تمامی اطلاعیه ها و بیانیه ها به غیر از یکی دو نقطه حاشیه ای در سنندج و البته شهر مریوان در سایر شهرهای استان کردستان اوضاع آرام و عادی است و البته این شرایط در سنندج هم از بعد از ظهر یک شنبه محقق می شود.
وضعیت شهر مریوان با اقدامات صورت گرفته از سوی اغتشاشگران همچنان متشنج است و بعد از آتش زدن پمپ های بنزین و بانک ها، به منازل مسکونی مردم و حتی کیوسک روزنامه فروشی این شهر هم رحم نمی کنند و برخی از مکان ها در آتش کینه و نفاق ضدانقلاب و دشمنان این آب و خاک می سوزد.
بعد از آرام شدن اوضاع در سراسر استان کردستان و اقدامات بی نتیجه ضد انقلاب، این بار توطئه ها در خصوص کشته سازی ها در شهرهای مختلف استان کردستان آغاز می شود و خبرهای ضد و نقیض شبکه های ضد انقلاب به حدی بالا می گیرد که دیگر برای مخاطب هیچ گونه جذابیتی ندارد.
بر اساس آنچه که شاهدان عینی در خصوص وضعیت شهر مریوان در سه روز اول اغتشاشات به خبرنگار مهر اعلام کردند، داستان این شهر بیشتر حول محور افرادی شناسنامه دار بوده است.
استفاده اغتشاشگران از سلاح های گرم و سرد
نوع تخریب های صورت گرفته در شهر مریوان و البته سنندج بار دیگر بخشی از واقعیت های جامعه کردی و اقدامات ضد انقلاب در این استان را روشن کرد که البته در این راستا و بر اساس اعلام معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان تاکنون 50 نفر از سرشاخه های اغتشاش گران شناسایی و دستگیر شده اند.

حسین خوش اقبال ضمن اشاره به دخالت های مستقیم ضد انقلاب برای اغتشاشات اخیر در استان کردستان، بیان کرد: در میان افراد دستگیر شده در سراسر استان کردستان تعدادی از آنها به گروهک‌های ضدانقلاب و اپوزسیون وابستگی دارند.
وی به استفاده بعضی از اغتشاش گران از سلاح گرم و سرد در جریان اغتشاشات اخیر در استان کردستان اشاره کرد و افزود: با بررسی های بیشتر پشت پرده های این گونه اقدامات در آینده ای نزدیک برای مردم استان کردستان اطلاع رسانی خواهد شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان به وضعیت خسارت های وارد شده با اموال عمومی و بیت المال اشاره کرد و گفت: میزان خسارت به اموال عمومی، بانک‌ها و ادارات قابل‌توجه است ولی هنوز آمار دقیقی از میزان خسارت‌ها جمع‌بندی نشده است که بخش زیادی از آن مربوط به بخش خصوصی است.
وی ضمن اشاره به اینکه در این اغتشاشات شماری از ماموران نظامی و انتظامی نیز مجروح شده اند، یادآور شد: تعدادی از نیروهای نظامی و انتظامی و دست‌اندرکار امنیت استان به خاطر حفظ جان و امنیت مردم مجروح شده‌اند که در حال مداوا هستند.
از سوی دیگر فرمانده انتظامی استان کردستان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تقدیر از هوشیاری و آگاهی مردم این استان، بیان کرد: تجربه نشان داده، هر زمان به مردم اعتماد شده، پشتیبانی و حمایت آنها عامل اصلی موفقیت در اجرای تصمیمات مهم و سرنوشت ساز بوده است.
حساب مردم کردستان از اغتشاشگران جداست
سردارعلی آزادی با بیان اینکه حمایت‌های مردم استان از خادمان خود در مجموعه انتظامی استان موجب ایجاد امنیت مطلوبی در سطح استان شده است، اضافه کرد: در سایه مشارکت و همکاری مردم امنیت امروز قابل مقایسه با گذشته نیست.
وی گفت: قطعا کسانی که دست به تخریب و اغتشاش زده و امنیت مردم را دچاراخلال کردند، حساب آنها از مردم جدا است و مردم نیز هیچگاه موافق چنین اعمال زشت و ناپسندی نخواهند بود.
وی با تاکید بر کرامت انسانی و حفظ حقوق شهروندی در برابر هرگونه تعرض اشرار و مخلان نظم و امنیت عمومی، اضافه کرد: با همکاری دیگر دستگاه های امنیتی، مسببان اصلی این ناامنی شناسایی شده و با هماهنگی مراجع قضائی مجازات سختی در انتظار آنها خواهد بود.
تمامی برنامه ریزی ها و توطئه های ضد انقلاب با بهانه افزایش قیمت بنزین برای بر هم زدن امنیت و آرامش کشور نیز بار دیگر به سنگ خورد و در روزهای گذشته در سراسر کشور از جمله کردستان مردم به صحنه آمده و با برگزاری راهپیمایی حساب خود را از اغتشاش گران جدا کردند.
تلاش در راستای خدمت رسانی بهتر به مردم از سوی تمامی مدیران و مسئولان و همچنین افزایش ارتباط و همفکری بین مسئولان و اقشار مختلف مردم یکی از مهمترین نیازهای کشور در شرایط فعلی است و به همین دلیل انتظار می رود که برای جلوگیری از وقوع حوادثی این چنین این دو مولفه مهم مورد توجه ویژه قرار گیرد.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/95095/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

عشق زندگی می بخشد

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس از کدام منبع برای دو تیم خرج می‌کنند؟

عملکرد پرسپولیس در مرحله 1/8 نهایی جام حذفی

آمار جالب سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی

خط و نشان بازیکن سرشناس ملاثانی برای سپاهان

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

بازگشت روماریو ستاره سابق برزیل پس از 16سال

قهرمان روس جهان و المپیک پیگیر وضعیت گرایی

خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت

سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز

گازرسانی به 100 واحد صنعتی در کردستان

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»

صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان

طلای ووشوکاران مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی

تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان

اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد

امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه

آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز

استفاده 78 درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه

1 مصدوم به علت سقوط از ارتفاع در روستای شبانکاره منطقه روانسر

برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود

دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»

اعزام 2 کاروان 85 نفره از کرمانشاه به حج عمره

پنج هزار و 780 خانوار تحت پوشش بهزیستی