عصر کرد

آخرين مطالب

20 داوطلب کردستانی به ستادهای انتخابات مجلس مراجعه کردند سياسي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - رییس ستاد انتخابات کردستان گفت: در دومین روز ثبت نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در پنج حوزه انتخابیه این استان در مجموع 20 نفر شامل 19 مرد و یک زن برای حضور در این عرصه به ستادهای ثبت نام مراجعه کردند.

حسین خوش‌اقبال شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد داوطلب، مشخصات 12 نفر ثبت نهایی شده و کار ثبت‌نام هشت نفر دیگر نیز در حوزه‌های انتخابیه پنجگانه سنندج، سقز، مریوان، بیجار و قروه در حال انجام است که در صورت کامل بودن مدارک و انجام کارهای ثبت نام، به تعداد داوطلبان نامنویسی کرده، نهایی اضافه می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه در دو روز اول و دوم مهلت یک هفته‌ای ثبت نام داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی 41 نفر در کردستان به ستادهای ثبت نام مراجعه کردند، اضافه کرد: ثبت نام 33 نفر شامل 31 مرد و دو زن نهایی شده و مراحل ثبت نام هشت نفر نیز اکنون در ستادها در حال انجام است.
رییس ستاد انتخابات کردستان یادآور شد: در حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد تاکنون 3 نفر، حوزه انتخابیه سنندج، کامیاران و دیواندره 16 نفر، حوزه انتخابیه بیجار 9 نفر، حوزه انتخابیه سقز و بانه چهار نفر، حوزه انتخابیه قروه و دهگلان یک نفر و حوزه انتخابیه بیجار نیز 9 نفر رسما برای حضور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس ثبت نام کرده‌ و برخی (هشت نفر) نیز در حال انجام مراحل ثبت نام هستند.
خوش اقبال تاکید کرد: روز گذشته در مجموع 21 نفر موفق به ثبت نام شدند و یک نفر نیز بدلیل ناقص بودن مدارک نتوانست ثبت نام خود را نهایی کند امروز نیز 20 نفر در حوزه‌های انتخابیه برای نامنویسی حضور یافتند که تاکنون 12 نفرشان موفق به ثبت نام نهایی شده‌اند.
عوامل اجرایی ستاد انتخابات کردستان در حوزه‌های 6 گانه از یکشنبه 10 تا 16 آذر هر روز از ساعت 8 صبح تا 18 عصر آماده ثبت‌نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات محلس شورای اسلامی هستند.
انتخابات سراسری یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز جمعه، 2 اسفند امسال برگزار می‌شود و ثبت‌نام نامزدها از امروز به مدت هفت روز ادامه می‌یابد.
اصل کارت ملی و یک نسخه تصویر آن، اصل شناسنامه عکس‌دار و یک نسخه تصویر کلیه صفحات آن، یک قطعه عکس 4*3 جدید، اصل و یک نسخه تصویر آخرین مدرک تحصیلی معتبر (حداقل کارشناسی ارشد و یا معادل آن)، اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و اصل و یک نسخه تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا کارت معافیت دائمی یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولان خدمت وظیفه عمومی از مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی است.
همچنین به استناد ماده‌ی 28 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره‌های ذیل آن، انتخاب‌شوندگان هنگام ثبت‌نام باید دارای شرایط اعتقاد و التزام عملی به اسلام، التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه، داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی‌ارشد یا معادل آن، نداشتن سوء‌شهرت در حوزه‌ی انتخابیه، سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت بینایی، شنوایی و گویایی و حداقل سن 30 سال تمام و حداکثر 75 سال باشند.
داوطلبان نمایندگی اقلیت‌های دینی مصرّح در قانون اساسی از التزام عملی به اسلام، مستثنی هستند و باید در دین خود ثابت العقیده باشند.
ملاک محاسبه‌ی سن اشخاص برای ثبت‌نام در انتخابات بر اساس تاریخ تولد اولیه‌ی ثبت شده در شناسنامه رسمی است و تغییرات بعدی توسط دستگاه‌های ذیربط به استثنای محاکم قضائی ملاک عمل نخواهد بود.
طبق قانون کلیه جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و رزمندگانی که حداقل 6 ماه سابقه حضور در جبهه دارند از یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار می‌گردند.
جمهوری اسلامی ایران یکی از دموکراتیک‌ترین کشورهای دنیاست که تاکنون در آن 12 دوره انتخابات ریاست جمهوری، 10 دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، پنج دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و پنج دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و علاوه بر آن، چندین انتخابات موردی برگزار شده که به طور حدودی، طی هر سال یک انتخابات به اجرا درآمده است.
استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و 6 نماینده در مجلس شورای اسلامی است، (حوزه انتخابیه سنندج شامل شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره 2 نماینده، حوزه انتخابیه بیجار یک نماینده، حوزه انتخابیه قروه شامل شهرستان‌های قروه و دهگلان یک نماینده، حوزه انتخابیه سقز شامل شهرستان‌های سقز و بانه یک نماینده و حوزه انتخابیه مریوان شامل شهرستان‌های مرویان و سروآباد یک نماینده) است، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در تاریخ 2 اسفند 1398 برگزار می‌شود.
برچسب‌ها
مجلس شورای اسلامی کردستان انتخابات مجلس شورای اسلامی استانداری کردستان
پروندهٔ خبری
ثبت‌نام انتخابات مجلس یازدهم

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/95377/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یک اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر و نویسنده ممتازِ معاصر، ملک‌الشعرا بهار

قرقیزستان از شکست برابر تاجیکستان گریخت

مدیرروستا: منافع برخی کشیدن ترمز پیشرفت لیگ است

اتفاق عجیب برای ژیمناست تاریخ‌ساز ایران

واکنش‌های برتر مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

ستاره بارسلونا تهدید به مرگ شد!

داوران هفته 28 لیگ دسته اول مشخص شدند

عالیشاه بازی آلومینیوم را از دست داد

کولاک مهاجم سابق پرسپولیس در لیگ ژاپن

کشتی ایران رکورد تاریخش را در مسابقات قهرمانی آسیا شکست

واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به 6 بانک

8 روستای ایران کاندیدای ثبت جهانی شدند‌

پخش سریال طنز «زندگی به شرط خنده» با بازی رضا داوودنژاد

پرونده ٨ روستای کاندیدای ایران به سازمان جهانی گردشگری ارسال می شود

فضای مازاد مدارس کردستان به کودکستان‌ها اختصاص یابد

دستگیری 8 سارق در بیجار

هم‌نوازی دف‌نوازان در پالنگان کردستان + فیلم

پیاده‌راه فردوسی‌ سنندج یا پیست‌ موتورسواری؟!

حال خوب ساختنی است/ شعار امسال هفته سلامت اعلام شد

شاخص‌های آبفا در کردستان ارتقا می‌یابد/آبرسانی به 169 روستا

رنگین‌کمانی از دَف‌نوازان ایرانی در کردستان/ میراثی که به زودی ثبت جهانی می‌شود

پیشرفت 85 درصدی تأمین برق پروژه شهرک صنعتی دو سقز

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

کناره‌گیری نویسندگان از «انجمن قلم آمریکا» در حمایت از غزه

تصمیمات احساسی و ذوب شدن آهسته فولاد

احتمال لغو سفر ملی‌پوشان ووشو به چین

سرمربی سابق تیم ملی ولز در آستانه حضور در تراکتور

زمان حضور بازیکن پرسپولیس در کمیته انضباطی مشخص شد

تصاویری از لحظات خداحافظی جیدن کاکس از تشک کشتی

خداداد و قهرمانی روی سکوهای تختی

تصمیم ژاوی برابر رئال مادرید

رضایت باشگاه هوادار از سرمربی جوان

ناامنی عربستان برای تماشاگران فوتبال

«مهمانی سالیوان» در ایران‌ مال

فرنگی‌کاران خوزستانی در رقابت‌های بین‌المللی جام شاهد 14 مدال رنگارنگ کسب کردند

48 درصد از دانش آموزان تهرانی اضافه وزن دارند

طنین نوای هزار دف در پالنگان + تصاویر

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

رشد 500 درصدی آمار معتادان در کردستان!

چهار سؤالی که ارسطو به آنها پاسخ می‌دهد

سورپرایز آنچلوتی؛ تغییرات مهم در ال‌کلاسیکو!

گلزنی شهاب زاهدی در بازی آویسپا فوکوکا مقابل جوبیلو ایواتا

صعود قایقرانان ایران به فینال قهرمانی آسیا

برگزاری جلسه تایید صلاحیت خریداران سرخابی‌

مودریچ هم‌وطنش را به رئال مادرید فروخت!

قرارداد سرمربی والیبال ایتالیا تا 2026 تمدید شد

روایتی متفاوت از دیدار سپاهان و ذوب‌آهن

دبل شهاب زاهدی در بازی امروز آویسپا فوکوکا مقابل جوبیلو ایواتا

فیلم کوتاه تغییر چهره با حضور کریستیانو رونالدو