عصر کرد

آخرين مطالب

31 هیات اجرایی صلاحیت داوطلبان کردستانی را بررسی می‌کنند سياسي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - رئیس ستاد انتخابات کردستان گفت: 31 هیات اجرایی صلاحیت داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی این استان را بررسی می‌کنند.

حسین خوش اقبال روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه فرایندهای انتخابات در این استان بر اساس روز شمار انتخاباتی به انجام می‌رسد اضافه کرد: در این استان 31 هیات اجرایی در بازه زمانی مقرر و بموقع تشکیل شده که شامل پنج مرکز حوزه انتخابیه و 26 حوزه فرعی است.
وی یادآور شد: تعداد کل اعضای هیات‌های اجرایی استان 469 نفر بوده که از این تعداد 341 نفر عضو اصلی و اداری هیات‌ها و 155 نفر نیز عضو عل البدل هستند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه از 469 نفر از تعداد کل اعضا 25 نفر را بانوان تشکیل می‌دهند افزود: طبق روزشمار انتخابات از 16 آذر امکان تشکیل هیات های اجرایی به منظور تعیین تعداد و محل استقرار ثبت نام و اخذ رای پیش بینی شده است.
خوش اقبال افزود: رسیدگی به صلاحیت داوطلبان توسط هیات‌های اجرایی فرمانداری‌های مراکز حوزه انتخابیه از تاریح 17 تا 26 آذر به مدت 10 روز انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه در تشکیل هیات‌های اجرایی سعی بر بهره‌مندی از تمامی ظرفیت های قومی، مذهبی و سیاسی بوده، اظهار داشت: در ترکیب اعضای هیات اجرایی تناسب مرتبط بین موارد مطرح شده در راستای برگزاری انتخاباتی سالم و مورد اعتماد مردم رعایت شده است.
رئیس ستاد انتخابات کردستان همچنین با بیان اینکه تنها چند ساعت تا پایان مهلت هفت روزه ثبت نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی وقت نمانده است اضافه کرد: به اندازه کافی کاربر ثبت نام در این حوزه مستقر شده و کمبودی از لحاظ امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری وجود ندارد.
وی افزود: ساعت 18 امروز آخرین زمان اعلام شده از سوی ستاد انتخابات وزارت کشور برای ثبت نام داوطلبان است و تا پایان ششمین روز 157 داوطلب برای حضور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی کرده اند.
از میان داوطلبانی که تا پایان ششمین روز ثبت نام کردند سه نفر زن و 27 داوطلب نیز مرد بودند که در حوزه‌های انتخابیه پنجگانه این استان برای حضور در حماسه سیاسی خود را در معرض امتحان مردم قرار دادند.
مدارک مورد نیاز برای ثبت نام داوطلبان
اصل کارت ملی و یک نسخه تصویر آن، اصل شناسنامه عکس‌دار و یک نسخه تصویر کلیه صفحات آن، یک قطعه عکس 4*3 جدید، اصل و یک نسخه تصویر آخرین مدرک تحصیلی معتبر (حداقل کارشناسی ارشد و یا معادل آن)، اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و اصل و یک نسخه تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا کارت معافیت دائمی یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولان خدمت وظیفه عمومی از مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی است.
همچنین به استناد ماده‌ی 28 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره‌های ذیل آن، انتخاب‌شوندگان هنگام ثبت‌نام باید دارای شرایط اعتقاد و التزام عملی به اسلام، التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه، داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی‌ارشد یا معادل آن، نداشتن سوء‌شهرت در حوزه‌ی انتخابیه، سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت بینایی، شنوایی و گویایی و حداقل سن 30 سال تمام و حداکثر 75 سال باشند.
داوطلبان نمایندگی اقلیت‌های دینی مصرّح در قانون اساسی از التزام عملی به اسلام، مستثنی هستند و باید در دین خود ثابت العقیده باشند.
ملاک محاسبه‌ی سن اشخاص برای ثبت‌نام در انتخابات بر اساس تاریخ تولد اولیه‌ی ثبت شده در شناسنامه رسمی است و تغییرات بعدی توسط دستگاه‌های ذیربط به استثنای محاکم قضائی ملاک عمل نخواهد بود.
طبق قانون کلیه جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و رزمندگانی که حداقل 6 ماه سابقه حضور در جبهه دارند از یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار می‌گردند.
جمهوری اسلامی ایران یکی از دموکراتیک‌ترین کشورهای دنیاست که تاکنون در آن 12 دوره انتخابات ریاست جمهوری، 10 دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، پنج دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و پنج دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و علاوه بر آن، چندین انتخابات موردی برگزار شده که به طور حدودی، طی هر سال یک انتخابات به اجرا درآمده است.
استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و 6 نماینده در مجلس شورای اسلامی است، (حوزه انتخابیه سنندج شامل شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره 2 نماینده، حوزه انتخابیه بیجار یک نماینده، حوزه انتخابیه قروه شامل شهرستان‌های قروه و دهگلان یک نماینده، حوزه انتخابیه سقز شامل شهرستان‌های سقز و بانه یک نماینده و حوزه انتخابیه مریوان شامل شهرستان‌های مرویان و سروآباد یک نماینده) است، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در تاریخ 2 اسفند 1398 برگزار می‌شود.
انتخابات سراسری یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز جمعه، 2 اسفند امسال برگزار می‌شود و ثبت‌نام نامزدها از روز یکشنبه 10 آذر تا 16 آذر به مدت هفت روز ادامه می‌یابد.
برچسب‌ها
کردستان ستاد انتخابات کشور انتخابات مجلس شورای اسلامی استانداری کردستان

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/97271/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

به ظاهر دوست اما دشمنانند

شعری فوق العاده زیبا از مولانا

واکنش جنجالی مدافع شمس‌آذر بعد از بازی با استقلال

مدیرعامل آلومینیوم اراک: نمی‌دانیم بازی با پرسپولیس تماشاگر دارد یا نه!

آغاز برخورد با متخلفان در فوتبال

مغانلو و باقری در انزلی گلاویز شدند!

تکلیف اوسمار با پرسپولیس را یک شرط مشخص می‌کند

نتایج روز نخست ملی پوشان ایران در مسابقات اسکواش قطر جونیور

بارتومئو: حق زوبی زارتا اخراج نبود

راز موفقیت میکل آرتتا از زبان خودش

10 حرکت برتر بسکتبال حرفه‌ای NBA در شب گذشته

دلخوری آرائوخو، با این پیشنهاد دیگر نمی‌مانم

زمان آخرین دیدارهای تیم ملی در مقدماتی جام جهانی مشخص شد

فیزیکدانان، تعداد جهان‌های موازی را مشخص کردند

روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای 2 تفاهم‌نامه همکاری

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در کردستان، ممنوع

اعلام برنامه‌های ‌هفته سنه در شهر سنندج

دعوت کشتی‌گیر کردستانی به اردوی تیم‌ملی بزرگسالان

جایزه کتاب سال فراخوان داد

گیتی آذرپی درگذشت

خودروِ ترکیبی یا دورگه؟

هاشمی: باید پیوست فرهنگی فدراسیون ها تقویت شود

هایلات عملکرد انفرادی و قدرتمندانه صبح امروز لبران جیمز

یوسین بولت و تکرار خوشحالی معروف جود بلینگام

ستاره خارجی استقلال به تمرینات بازگشت

وضعیت تکان‌دهنده پنج خرید تابستانی بارسا

نجات دروازه سویا توسط سرخیو راموس در بازی مقابل مایورکا

10 فوتبالیست منفور تاریخ که از آن‌ها متنفرید!

پرسپولیس خواهان تغییر رای اسماعیلی‌فر

سرمربیان تیم‌های ملی کبدی مردان و زنان معرفی شدند

علی رشیدی دبیرکل فدراسیون کبدی شد

رفتن پیولی از میلان قطعی شد

دشواری کار با جانی دپ از زبان فیلمساز فرانسوی

افشاگری درباره رفتارهای جانی دپ سر صحنه فیلمبرداری | حرف های جنجالی یک کارگردان درباره جانی

یاسین سلمانی در تمرینات پرسپولیس

حیرت بارسلونا: داور ال‌کلاسیکو نمره قبولی گرفت

شور ساحری در صحنه سیرک

افشاگری درباره رفتارهای جانی دپ سر صحنه فیلمبرداری

تفکیک از مبدا زباله سبب کاهش جمعیت سگ‌های ولگرد می‌شود

توسعه سیستم‌های مخابراتی کردستان با سرمایه‌گذاری 91 میلیارد ریالی

تمام ظرفیت‌های مریوان برای برگزاری کنکور سراسری استفاده می‌شود

اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و جمع آوری معتادین متجاهر در بیجار

ممنوعیت بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در استان کردستان

ممنوعیت بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در کردستان

مهلت 7 روزه به کارفرمایان برای معرفی اتباع غیرمجاز در کرمانشاه

دانشگاه آزاد با ارائه راهکارهای تحول‌آفرین به حل مسائل استان کمک کند

مرگ 109 نفر در تصادفات درون شهری کرمانشاه

حضور استاندار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه

این استان ها منتظر موج جدید بارش باران باشند