عصر کرد

آخرين مطالب

استاندار کردستان:

ساماندهی دست فروشان از مطالبات به حق مردم سنندج است اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر کرد - ایسنا/کردستان استاندار کردستان، گفت: اجرای طرح ساماندهی دست‌فروشان از مطالبات جدی و به حق مردم است و باید با برنامه‌ریزی مناسب زمینه پاسخگویی به این مطالبه را فراهم سازیم.

بهمن مرادنیا شامگاه شنبه در دیدار با اعضای شورای اسلامی و شهردار سنندج در محل سالن شهدای گمنام استانداری با بیان این مطلب اظهار کرد: مردم به عنوان ولی نعمتان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و آنها همواره در بسیاری از صحنه های انقلاب با همه توان وارد میدان شده و از ارزشها و دستاودرهای نظام صیانت کرده اند.
وی افزود: در این راستا ما به عنوان مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی استان وظیفه داریم با تمام توان از منافع مردم و شهروندان صیانت کرده و تلاش خود را برای خدمت صادقانه به مردم مضاعف کنیم.
استاندار کردستان بیان کرد: در بحث ساماندهی مدیریت شهری و توجه به رفاه و آسایش شهروندان نیز شهرداری ها و شورای های اسلامی در سطح استان بایستی با برنامه ریزی و مدیریت کارآمد بهترین خدمات را به شهروندان ارائه دهند.
مرادنیا با اشاره بر لزوم ساماندهی دست فروشان در معابر شهری، تصریح کرد: بحث ساماندهی دست فروشان متاسفانه مشکلات و نارسایی هایی را برای تردد مردم در سطح معابری شهری به وجود آورده که باید با همکاری همه متولیان و با برنامه ریزی دقیق هرچه سریعتر نسبت به حل و فصل این موضوع اقدام کنیم.
وی ذکر کرد: در موضوع ساماندهی دست‌فروشان نمی‌خواهیم یک شبه انقلاب کنیم، باید با برنامه‌ریزی مناسب و به صورت گام به گام جلو برویم.
استاندار کردستان عنوان کرد: ساماندهی دست‌فروشان از جمله مسائلی است که بارها پیرامون آن جلسات برگزار شد و حتی مصوباتی هم از شورای تامین گرفته است.
مرادنیا با بیان اینکه اجرای این طرح با یک برنامه‌ریزی درست شدنی است، افزود: همه باید به موضوع ساماندهی دست‌فروشان به عنوان یک فرصت نه یک تهدید نگاه کنند.
وی با بیان اینکه ساماندهی دست‌فروشان مطالبه عمومی مردم است، گفت: این وضعیت که الان در برخی خیابان‌های مرکزی شهر مانند خیابان فردوسی شاهد هستیم در خور شان مردم سنندج و استان نیست.
استاندار کردستان ذکر کرد: در اجرای طرح ساماندهی دست‌فروشان دنبال برخورد قهری با هیچ کس نیستیم، تمام تلاش ما ایجاد بسترهای لازم برای ساماندهی درست این عزیزان و پاسخگویی به مطالبات به حق شهروندان در این حوزه است.
مرادنیا افزود: یکی از مهم‌ترین نیازها در اجرای موفق این طرح فرهنگ‌سازی است که این فرهنگ‌سازی باید از طریق رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی با تولید محتواهای مختلف انجام شود.
استاندار کردستان بیان کرد: براساس آخرین جلسه شورای تامین استان پیرامون این موضوع قرار بود صدا و سیما در قالب برنامه‌های متعدد روی این طرح صحبت و بستر را برای حمایت عامه مردم از اجرای آن فراهم سازد .
مرادنیا خاطرنشان کرد: ساماندهی دست‌فروشان موضوع مهم و مربوط به شورای تامین است همه دستگاه‌ها باید با همفکری و پای کار بیایند و زمینه عملیاتی کردن موفق این طرح را فراهم سازند.
وی با بیان اینکه نباید زمان را از دست بدهیم، گفت: اقدامات تبلیغاتی و فرهنگی مورد نیاز برای اجرای این طرح در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود تاخیر در اجرای طرح ساماندهی دست‌فروشان در مرکز استان را به واسطه در پیش بودن انتخابات و غیره جایز نمی‌دانم.
وی اذعان کرد: الان در مجموع 600 نفر دست‌فروش در سطح شهر فعالیت می‌کنند باید گام به گام ساماندهی این افراد در قالب بازارهای مختلفی که تعریف شده شروع کنیم.
وی با بیان اینکه این کار را باید با لحاظ پیوست‌های لازم شروع و به صورت گام به گام جلو ببریم، عنوان کرد: اگر افرادی در حال سوء استفاده از این بستر هستند باید با این افراد برخورد و به دستگاه قضا معرفی شوند، قرار نیست شهر را تسلیم چند نفر افراد محدود کنیم.
مرادنیا بر اجرای طرح پیاده راه شهر سنندج هم تاکید کرد و گفت: اگر کار مطالعات این طرح تمام شده بستر اجرای آن با تامین اعتبارات لازم از دو محل اعتبارات استانداری و شهرداری فراهم شود.
وی خاطرنشان کرد: مطالعات انجام گرفته در این خصوص باید در اختیار شهرداری قرار گیرد و کار در کوتاه‌ترین زمان ممکن وارد فاز اجرا شود.
استاندار کردستان در پایان یادآور شد: استانداری کردستان از محل اعتباری که برای احداث پارک بانوان و اعتبارات سرفصل پروژه‌های بازآفرینی 5 میلیارد تومان را برای اجرای طرح پیاده راه سازی در اختیار شهرداری قرار خواهد داد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/97317/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غیبت مشکوک یک پرسپولیسی مقابل آلومینیوم

آلومینیوم - پرسپولیس؛ زمانی برای انتقام

ستاره ایرانی نیمه نهایی آسیا؛ علیرضا فغانی

برایتون 0 - 4 سیتی؛ تلافی رئال را سر دی‌زربی خالی کردند

چهارمین شلیک جلال به قلب دروازه پیکان

شکایت از پورتو به خاطر مهدی طارمی

فقط سیتی؛ قرار نیست تیم دیگری قهرمان شود

ترکیب احتمالی پرسپولیس در جام حذفی

گواردیولا: شاید ما هم مثل لیورپول شویم

اسلات: مگر دیوانه‌ام پیشنهاد لیورپول را رد کنم

نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود

بردلی بارکولا: می‌دانستم که آرائوخو مرتکب اشتباه می‌شود

آنچه در آئین افتتاحیه هفته فرهنگی سنندج گذشت + فیلم

فال انبیا فردا جمعه 7 اردیبهشت 1403

بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است

آغاز دومین جشنواره عکاسی سنندج

دستگیری حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا

یک سفر خبری خوشمزه!

امام جمعه شهر «شروینه» منصوب شد

دستوری تازه در مورد استفاده از منشی‌های زن: «در ادارات دولتی ممنوع شد!»

تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

مورایس و مرور تاکتیک‌های بازی با استقلال

میراثی که از تیم شمسایی در جام ملت‌ ها باقی می‌ماند

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان

رم با سردار 22 دقیقه بازی کرد، گل زد و برد

عنایتی: از دستاوردم در پیکان خوشحالم

شوت های قویتر از موشک در رقابت های لالیگا

بازدید معاون وزیر ورزش از اردوی ملی‌پوشان جوجیتسو

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو

ستاره تیم ملی در یک‌ قدمی آقای گلی جام ملت‌ها

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

جوان اول پیکان رکورد جهانی ثبت کرد

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان!(عکس)

138 صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند

تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد

دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور 50 عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد

سردیس استاد عباس کمندی در سنندج رونمایی شد

سنندج مهد عقلانیت و آزاداندیشی است

برگزاری 19 عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی

ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج

افتتاحیه برنامه های هفته سنه / سردیس استاد عباس کمندی رونمایی شد + فیلم

شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند