عصر کرد

آخرين مطالب

نگاهی به لیست داوطلبان انتخابات مجلس

مشارکت جوانان در غرب کشور افزایش یافت/ شور انتخاباتی در گام اول مقالات

  بزرگنمايي:

عصر کرد - ثبت نام از نامزدهای انتخابات مجلس در حالی پایان یافت که در این مدت افرادی با دغدغه‌های متفاوت اعلام حضور کردند و شور انتخابات در گام نخست ایجاد شد.

خبرگزاری مهر ، گروه استان ها؛ ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور از روز یک شنبه هفته گذشته در استان های مختلف آغاز شد و شامگاه روز شنبه 16 آذر به پایان رسید.
بررسی آمار ثبت نامی ها نشان می دهد که در این دوره شاهد افزایش کاندیداها در بیشتر استان های کشور بوده ایم و همچنین نام نویسی جوانان و زنان نیز رشد داشته است که این حاکی از برگزاری پرشور و باشکوه انتخابات اسفند ماه است.
در حالی که تا زمان برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس کمتر از 80 روز زمان باقی نمانده است، نخستین مرحله برای برگزاری انتخابات مجلس با ثبت نام داوطلبان برگزار شد.
ثبت نام 375نفر برای تصدی 7کرسی نمایندگی مجلس در استان مرکزی
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: طی مهلت 7 روزه ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس یازدهم، در مراکز حوزه های انتخابیه استان مرکزی 375 نفر شامل 329 مرد و 46 زن نام نویسی کردند.
بهروز اکرمی اظهار داشت: از ابتدای فرآیند ثبت نام کاندیداهای نمایندگی دوره یازدهم مجلس تا پایان روز هفتم و آخرین روز، از حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب 143 نفر شامل 111 نفر مرد و 32 نفر زن، حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان 66 نفر شامل 63 نفر مرد و ٣ نفر زن، حوزه انتخابیه محلات و دلیجان 26 نفر متشکل از 25 نفر مرد و یک نفر زن، حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه 64 نفر شامل 60 نفر مرد و 4 نفر زن ثبت نام کردند.
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی ادامه داد: همچنین تا پایان روز هفتم، در حوزه انتخابیه شازند 47 نفر شامل 44 نفر مرد و 3 نفر زن و در حوزه انتخابیه خمین هم 29 نفر شامل 26 نفر مرد و 3 نفر زن به عنوان کاندیدا نام نویسی کرده اند.
برای هر کرسی نمایندگی مجلس در استان مرکزی 54 نفر متقاضی نام نویسی کرده است اکرمی خاطر نشان کرد: مجموعا طی مهلت هفت روزه ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس دهم در استان، 375 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 329 نفر مرد و 46 نفر نیز زن هستند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی ادامه داد: در انتخابات اسفندماه سال جاری، 7 نماینده از 6 حوزه انتخابیه استان مرکزی برای تصدی کرسی های نمایندگی این استان در مجلس شورای اسلامی یازدهم با رای مردم انتخاب می شوند.
وی همچنین ابراز داشت: طبق آمار به دست آمده، در مرحله ثبت نام برای هر کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی یازدهم در استان مرکزی، 54 نفر متقاضی نام نویسی کرده است.

افزایش 24 درصدی ثبت نام کنندگان در آذربایجان شرقی
رقابت انتخاباتی در آذربایجان شرقی با ثبت نام 777 کاندیدا برای تصاحب 19 کرسی استان در مجلس آغاز شد.
استان آذربایجان شرقی دارای 13 حوزه انتخابیه با 19 کرسی است که نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات، در فرمانداری‌های مرکز این حوزه‌ها یعنی فرمانداری‌های تبریز، اهر، بستان‌آباد، بناب، سراب، شبستر، کلیبر، مراغه، مرند، ملکان، میانه، هشترود و ورزقان و همچنین ستاد مرکزی وزارت کشور انجام شد.
آذربایجان شرقی با 21 شهرستان دارای 13 حوزه انتخابیه و 19 کرسی نمایندگی در خانه ملت است بر اساس آمار دوره های گذشته میزان ثبت نامی ها در دوره جاری 24 درصد افزایش ثبت نام داشته است. استان آذربایجان شرقی با 21 شهرستان، دارای 13 حوزه انتخابیه و 19 کرسی نمایندگی در خانه ملت است.
بررسی ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجلس نشان می دهد که 3 نماینده فعلی مجلس از آذربایجان شرقی ثبت نام نکردند. در این بین اسامی سلمان خدادادی نماینده ملکان، محمد حسن نژاد نماینده مردم و شهاب الدین بیمقدار نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو به چشم می خورد.
این نشان می دهد که از 19 نماینده فعلی آذربایجان شرقی در مجلس 16 نفر برای دوره بعد تلاش می کنند.

رقابت تنگاتنگ اصلاح طلبان و اصولگرایان در آذربایجان شرقی
البته در این بین اسامی چهره های شاخص و بعضا پرحاشیه نیز دیده می شود که در دوره های قبلی سابقه نمایندگی مجلس را داشته اند و شانس خود را برای مجلس دوازدهم امتحان می کنند.
از مجموع نام نویسی کنندگان 32 داوطلب سابقه نمایندگی در ادوار گذشته و 163 نفر نیز سابقه داوطلبی در ادوار گذشته انتخابات مجلس را داشته اند.
با نگاهی به لیست ثبت نامی های مجلس از استان می توان به این نکته پی برد که امسال در اسفند ماه شاهد رقابت تنگاتنگ اصلاح طلبان و اصولگرایان خواهیم بود چراکه تقریبا تعداد نفرات ثبت نامی از هر دو جناح مساوی است و چهره های نام آشنایی برای ورود به خانه ملت تلاش می کنند.
تعداد داوطلبان ثبت نامی در آذربایجان غربی 18 درصد رشد دارد
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی در خصوص آخرین تحلیل و آمارها در زمینه ثبت نام داوطلبان در آذربایجان غربی گفت: در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 522 نفر از 10 حوزه انتخابیه ثبت نام کردند که نسبت به دوره قبل 18 درصد رشد دارد.
علی مصطفوی با بیان اینکه دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 444 داوطلب در 9 حوزه انتخابیه آذربایجان غربی ثبت نام کرده بودند افزود: در انتخابات دوره دهم مجلس در کل استان برای هر کرسی نمایندگی 37 نفر ثبت نام کرده بودند که از این تعداد 38 نفر را بانوان تشکیل می دادند.

وی با بیان اینکه در فرایند ثبت‌نام یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 10 نماینده دوره پیشین و 21 نماینده دوره‌های گذشته در استان ثبت نام کردند که رقمی قابل توجه است ادامه داد: از کل ثبت‌نام‌کنندگان در آذربایجان‌غربی، 472 نفر مرد و 50 نفر زن هستند که بیشترین بانوی ثبت‌نامی در این مدت مربوط به ارومیه با 25 نفر است.
در فرایند ثبت‌نام 10 نماینده دوره پیشین و 21 نماینده دوره‌های گذشته در آذربایجان غربی ثبت نام کردند رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: در این مدت 163 داوطلب در حوزه انتخابیه ارومیه، 69 داوطلب در حوزه انتخابیه نقده و اشنویه، 48 داوطلب در حوزه انتخابیه خوی و چایپاره، 44 داوطلب در حوزه انتخابیه شاهین‌دژ و تکاب، 38 داوطلب در حوزه انتخابیه ماکو ـ شوط چالدران و پلدشت، 35 داوطلب در حوزه انتخابیه سلماس، 35 داوطلب در حوزه انتخابیه بوکان، 31 داوطلب در حوزه انتخابیه مهاباد، 30 داوطلب در حوزه انتخابیه میاندوآب و 29 داوطلب نیز در حوزه انتخابیه پیرانشهر و سردشت ثبت‌نام کردند.
وی با اشاره به اینکه در همه حوزه‌های 10 گانه در استان بانوان نیز داوطلب شدند ادامه داد: از 50 بانوی ثبت‌نامی، 25 نفر در مرکز استان، هشت نفر در خوی و چایپاره، چهار بانو در هرکدام از شهرستان‌های بوکان و میاندوآب، سه نفر در سلماس، 2 نفر در حوزه انتخابیه شاهین‌دژ و تکاب و یک نفر در هر کدام از حوزه‌های انتخابیه ماکو، شوط، پلدشت و چالدران، مهاباد، نقده و پیرانشهر ـ سردشت نام‌نویسی کردند.
بیشتر داوطلبان ثبت نام شده در این دوره کمتر از 50 سال سن دارند
مصطفوی با بیان اینکه حدود 400 نفر از ثبت‌نام‌کنندگان این دوره در آذربایجان‌غربی کمتر از 50 سال سن دارند که می‌تواند نشان‌دهنده توجه جوانان برای حضور در عرصه انتخابات باشد اضافه کرد: بیشترین گروه سنی ثبت نام کنندگان را در دوره دهم گروه سنی 30 تا 35 سال تشکیل می دادند به طوری که 99 نفر در این سنین کاندیدا شده بودند، ازگروه سنی 71 تا 75 سال نیز تنها یک نفر در این دوره نامزد انتخابات شده بود.
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی عنوان کرد: 83 نفر از کاندیداها دارای مدرک دکترا، 17 نفر دارای مدرک حوزوی، 18 نفر معادل و 324 نفر کارشناس ارشد بودند که از این تعداد 81 فرهنگی، 20 پزشک، 59 استاد دانشگاه، 141 کارمند، 45 بازنشسته، سه نظامی و هفت نفر روحانی نیز نشان‌دهنده علاقه همه اقشار برای حضور در انتخابات است.

مصطفوی یادآور شد: ارومیه نظیر همه ادوار گذشته بیشترین داوطلب نمایندگی را با فاصله زیاد نسبت به شهرستان دوم در اختیار دارد و با 163 نفر داوطلب، سهم 31 درصدی را بین همه شهرستان‌های استان به خود اختصاص داده در حالی‌که سهم مرکز استان از کرسی‌های نمایندگی 25 درصد است.
ثبت نام 129 داوطلب نمایندگی مجلس در ایلام
129 نفر با پایان مهلت نام نویسی داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان داوطلب این دوره از انتخابات مجلس در 2 حوزه انتخابیه دهلران و ایلام ثبت نام کردند.
تنوع گرایش های سیاسی، ورود چهره‌های جدید، تعدد نمایندگان ادوار، تنوع مدارک دانشگاه و... از ویژگی های این دوره از انتخابات ایلام در دو حوزه‌ شمالی وجنوبی است که پیچیدگی های انتخاباتی را در پی داشته و پیش بینی ها و گمانه زنی ها در باره راهیابی فینالیست ها به مجلس را با دشواری روبرو کرده است.
استان ایلام با جمعیت 600 هزار نفری، سه نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. این استان دارای 2 حوزه انتخابیه دهلران شامل شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره دارای یک کرسی و حوزه انتخابیه ایلام شامل ایلام، مهران، ملکشاهی، ایوان، چرداول و سیروان با دو کرسی است.
هر سه نماینده فعلی ایلام در مجلس برای این دوره هم کاندید شده‌اند هر سه نماینده فعلی ایلام در مجلس برای این دوره هم کاندید شده‌اند، استاندار سابق، فرماندار اسبق، استاددانشگاه، نماینده فعلی، نماینده ادوار، پزشک، مهندس، کارمند، بازنشسته و...همه از هر جامعه‌ای از اقصی نقاط ایلام آمدند تا در قامت وکیل المله، عرض اندام کنند.
در بین داوطلبین هم چهره های اصولگر و هم چهره های اصلاح‌طلبان دیده می شود، به نظر می رسد کار داوطلبان برای رسیدن به کرسی مجلس، در صورت تایید صلاحیت در هر دو حوزه استان بسیار سخت خواهد بود.
سن این داوطلبان 30 تا 35 سال( 14 نفر)، 36 تا 40 سال (28 نفر)، 41 تا 45 سال( 25 نفر)، 46 تا 50 نفر (27 نفر)، 51 تا 55 سال (22 نفر) و 56 تا 75 سال( 15 نفر) هستند.

رشد 65درصدی تعداد داوطلبان مجلس در چهارمحال و بختیاری
224 نفر برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان چهارمحال و بختیاری ثبت نام کردند که این تعداد بیانگر رشد 65 درصدی تعداد داوطلبان نسبت به دوره گذشته است. از این تعداد 200 نفر مرد و 24 نفر زن هستند.
استان چهارمحال و بختیاری با جمعیت 960 هزار نفری، چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. این استان دارای چهار حوزه انتخابیه لردگان و خانمیرزا، حوزه انتخابیه بروجن، حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کوهرنگ، کیار و دهستان دستگرد و حوزه انتخابیه شهرکرد، بن و سامان است.
70 نفر از تعداد کل ثبت نام کنندگان برای انتخابات مجلس کارمندان دولت هستند 70 نفر از تعداد کل ثبت نام کنندگان برای انتخابات مجلس کارمندان دولت هستند. از تعداد کل داوطلبان انتخابات مجلس 30 فرهنگی، 11 نفر وکیل و قاضی، چهار نفر روحانی، سه نفر بیکار، دو نفر نظامی، 31 نفر بازنشسته، 21 نفر استاد دانشگاه، 24 نفر شغل آزاد و 17 نفر فعال در مشاغل دیگر هستند.
سه نفر از مجموع چهار نماینده فعلی مجلس در این دوره از انتخابات مجلس ثبت نام کردند و یک نفر ثبت نام نکرده است. از مجموع کل داوطلبان انتخابات مجلس در چهارمحال و بختیاری 11 نفر سابقه داوطلبی مجلس را داشته اند. کم سن ترین داوطلب انتخابات مجلس 30 سال و مسن ترین داوطلب انتخابات مجلس در این استان 68 سال سن دارد.
کاندیداتوری 405 کرمانشاهی برای 8 کرسی مجلس
405 کرمانشاهی برای حضور در ماراتن انتخاباتی ثبت‌نام کردند که بیشترین گروه شغلی در این دوره کارمندان دولت بودند.
استان کرمانشاه با 6 حوزه انتخابیه هشت کرسی در مجلس دارد که شهرستان کرمانشاه و مرکز استان با 3 کرسی بیشترین تعداد نماینده دارد؛ در این دوره از انتخابات 205 نفر برای این سه جایگاه ثبت‌نام کرده‌اند.

هر سه نماینده فعلی کرمانشاه در مجلس برای این دوره هم کاندید شده‌اند؛ چند تن از نمایندگان ادوار کرمانشاه هم به این جمع اضافه‌شده‌اند، یکی دیگر از نمایندگان هم که قصد شرکت در انتخابات نداشت و پایگاه اجتماعی خود را در حوزه انتخابیه قبلی کاملا از دست رفته می‌دید در آخرین ساعات ثبت نام تغییر نظر داده و در لیست شهرستان کرمانشاه خود را جای داد!
در بین داوطلبین جبهه اصولگرایان شهرستان کرمانشاه نام 7 چهره سرشناس و در مقابل در لیست اصلاح‌طلبان آن 4 چهره نام‌آشنا و بعضا افراطی دیده می‌شود که به نظر می‌رسد کفه اصولگرایان در این دوره سنگین‌تر از رقیب باشد.
سهم 10 درصدی بانوان از ثبت‌نامی‌ها در کرمانشاه
232 نفر از داوطلبین هم در رده سنی 30 تا 45 سال قرار دارند و این یعنی بیش از 50 درصد از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس را جوانترها تشکیل می‌دهند که نوید یک انتخابات پرشور را می‌دهد و جای امیدواری است.
تعداد بانوان در این دوره تنها 10 درصد از کل داوطلبین بود تعداد بانوان در این دوره تنها 10 درصد از کل داوطلبین بود؛ آنها با 44 نفر قرار است در مقابل 361 داوطلب مرد برای کسب کرسی‌های مجلس در استان کرمانشاه رقابت کنند.
همچنین در بین افراد ثبت‌نامی 22 نفر از آنها سابقه نمایندگی مجلس دارند و 93 نفر دارای سابقه داوطلب شدن در ادوار مختلف هستند؛ از هشت نماینده فعلی استان هم هفت نفر در ماراتن انتخابات باقیماندند.

ثبت نام 375نفر برای تصدی 7کرسی نمایندگی مجلس مرکزی
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: طی مهلت 7 روزه ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس یازدهم، در مراکز حوزه های انتخابیه استان مرکزی 375 نفر شامل 329 مرد و 46 زن نام نویسی کردند.
بهروز اکرمی اظهار داشت: از ابتدای فرآیند ثبت نام کاندیداهای نمایندگی دوره یازدهم مجلس تا پایان روز هفتم و آخرین روز، از حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب 143 نفر شامل 111 نفر مرد و 32 نفر زن، حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان 66 نفر شامل 63 نفر مرد و ٣ نفر زن، حوزه انتخابیه محلات و دلیجان 26 نفر متشکل از 25 نفر مرد و یک نفر زن، حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه 64 نفر شامل 60 نفر مرد و 4 نفر زن ثبت نام کردند.
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی ادامه داد: همچنین تا پایان روز هفتم، در حوزه انتخابیه شازند 47 نفر شامل 44 نفر مرد و 3 نفر زن و در حوزه انتخابیه خمین هم 29 نفر شامل 26 نفر مرد و 3 نفر زن به عنوان کاندیدا نام نویسی کرده اند.
375 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 329 نفر مرد و 46 نفر نیز زن هستند اکرمی خاطر نشان کرد: مجموعا طی مهلت هفت روزه ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس دهم در استان، 375 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 329 نفر مرد و 46 نفر نیز زن هستند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی ادامه داد: در انتخابات اسفندماه سال جاری، 7 نماینده از 6 حوزه انتخابیه استان مرکزی برای تصدی کرسی های نمایندگی این استان در مجلس شورای اسلامی یازدهم با رای مردم انتخاب می شوند.
وی همچنین ابراز داشت: طبق آمار به دست آمده، در مرحله ثبت نام برای هر کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی یازدهم در استان مرکزی، 54 نفر متقاضی نام نویسی کرده است.

430 نفر در همدان برای رسیدن به 9 صندلی در مجلس ثبت نام کردند
در استان همدان با 10 شهرستان و 9 کرسی نمایندگی 430 نفر ثبت نام خود را قطعی کردند.
از این میان سهم همدان با 10 شهرستان و 9 کرسی نمایندگی، 7 حوزه بود که نام نویسی از نامزدها علاوه بر این 7 حوزه انتخابیه در وزارت کشور نیز صورت گرفت.
تحلیل این آمار نشان می دهد که از این تعداد 143 نفر در حوزه انتخابیه همدان و فامنین، 77 نفر در ملایر، 42 نفر در نهاوند، 29 نفر در تویسرکان، 63 نفر در بهار و کبودرآهنگ، 33 نفر از اسدآباد و 43 نفر در حوزه انتخابیه رزن و درگزین ثبت نام کرده اند و از این تعداد 394 نفر مرد و 36 نفر زن هستند.
آیا واقعا تمامی افرادی که وارد این گود شده اند توانایی تکیه زدن به صندلی های سبز مجلس را دارند یا خیر به هر حال ثبت نام نامزدهای این دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان همدان انجام شد اما آنچه در این میان جای بحث دارد اینکه آیا واقعا تمامی افرادی که وارد این گود شده اند توانایی تکیه زدن به صندلی های سبز مجلس را دارند یا خیر.
تعداد داوطلبان ثبت نام شده نسبت به دوره قبلی انتخابات مجلس در مرکز حوزه انتخابیه همدان و فامنین 66 درصد افزایش یافته است.
از 138 داوطلب ثبت نام شده 124 داوطلب مرد و 14 داوطلب زن هستند که 132 داوطلب در فرمانداری همدان و 6 داوطلب در وزارت کشور ثبت نام کردند.
91 داوطلب در گروه سنی 30 تا 45 سال، 42 داوطلب در گروه سنی 46 تا 60 سال و 5 داوطلب در گروه سنی 61 تا 70 سال قرار دارند.

رشد 70 نفری شمار داوطلبان انتخابات مجلس در کردستان
بر اساس اعلام ستاد انتخابات استان کردستان با پایان مهلت ثبت نام در نهایت 278 نفر در پنج حوزه انتخابیه در این استان ثبت نام کرده و رسما داوطلب حضور در انتخابات شدند.
استان کردستان دارای شش صندلی در بهارستان است، به گونه ای که حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران دو نفر، سقز و بانه، بانه و مریوان، قروه و دهگلان و در نهایت بیجار هر کدام یک نماینده استان کردستان را به خود اختصاص می دهند.
هر چند که شمار داوطلبان این دوره در مقایسه با دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با رشد خوبی مواجه شده است، ولی ذکر این نکته هم ضروری است که این بار بانوان کردستانی هم استقبال بهتری برای داوطلب شدن از خود نشان داده اند.
در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در نهایت 208 نفر ثبت نام کردند که در این دوره 70 نفر بیشتر داوطلب شدند و این مهم نشان دهنده افزایش مشارکت کردستانی برای داوطلب شدن در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.
رئیس ستاد انتخابات کردستان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به آخرین آمار ثبت نامی ها در این استان، بیان کرد: تا آخرین روز از مهلت ثبت نام داوطلبان برای انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه پنج گانه این استان در مجموع 278 نفر شامل 250 داوطلب مرد و 28 داوطلب زن نام‌نویسی کرده بودند.

حسین خوش اقبال با اشاره به شمار ثبت نامی به تفکیک حوزه های انتخابیه استان کردستان، گفت: در نهایت 94 نفر برای حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران شامل 85 مرد و 9 زن، 55 نفر مریوان و سروآباد شامل 49 مرد و 6 زن، 50 نفر بیجار شامل 45 مرد و 5 زن، 42 نفر قروه و دهگلان شامل 37 مرد و 5 زن و 37 نفر سقز و بانه شامل 34 مرد و 3 زن به‌ترتیب بیشترین و کمترین آمار ثبت‌نامی در این دوره از انتخابات را داشته‌اند.
روند ثبت نام افراد داوطلب برای حضور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در پنج حوزه انتخابیه استان کردستان با یک شیب ملایمی پیش رفت به گونه ای که در روز آخر در مجموع 111 نفر با مراجعه به ستادهای انتخابات داوطلب شدن خود برای حضور در انتخابات را اعلام کردند.
چهره های شاخص از دو جریان اصلاح طلبان و دولتی ها به همراه اصولگرایان در پنج حوزه انتخابیه استان کردستان داوطلب شده اند جدای از آمار رسمی شمار ثبت نامی ها در استان کردستان، نکته مهم دیگر حضور افراد شاخص و شناسنامه دار در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسراستان است، به گونه ای که همه کسانی که پیش بینی می شد در این دوره از انتخابات حضور پیدا کردند.
چهره های شاخص از دو جریان سیاسی کشور یعنی اصلاح طلبان و دولتی ها به همراه اصولگرایان نیز در پنج حوزه انتخابیه استان کردستان در صحنه انتخابات داوطلب شده اند و بعد از تایید صلاحیت شدن برای رسیدن به صندلی های سبز بهارستان با هم رقابت می کنند.
یکی از ویژگی های این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کردستان حضور پررنگ نمایندگان ادوار مردم استان در دوره های قبلی مجلس شورای اسلامی است.
نگاهی به اسامی ثبت نام شده در پنج حوزه انتخابیه استان کردستان نشان می دهد که علاوه بر شش نماینده فعلی و شش نماینده دوره قبلی مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی، حتی نمایندگان دوره های ششم، هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی نیز داوطلب حضور در انتخابات دوره یازدهم هستند.
به هر حال بررسی صلاحیت داوطلبان از روز گذشته آغاز شد و تا 26 آذر ادامه خواهد داشت تا کم کم برای انتخابات مجلس آماده شویم.
یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود و مردم مقدرات سیاسی و اجتماعی چهار ساله خود را با فرستادن وکلای خود به خانه ملت رقم خواهند زد.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/97382/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

طلبِ عشق زهر بی سروپایی نکُنیم….!

کاظمیان: داور عامل شکست ما برابر استقلال بود

ریکاوری تراکتوری‌ها با چهره اخمو

همزمانی هفته‌های پایانی لیگ برتر به سود استقلال!

تکلیف بازگشت فرهاد مجیدی به ایران مشخص شد

رای FIBA به سود نماینده بسکتبال ایران

مدافع رئال ال‌کلاسیکو را از دست داد

سیدحسین آماده جنگ دستکش طلایی در تبریز!

کانسلو: به خاطر باخت بارسلونا آرزوی مرگ دخترم را کردند!

برنامه 6 بازی پایانی پرسپولیس و استقلال

مدیر شمس‌آذر: پنالتی استقلال غلط بود

پرسپولیس عنوان کمترین گل خورده را از استقلال گرفت

نمایش" سه خواهر" در مرکز تئاتر مولوی بروی صحنه رفت

دختر بازیگر مطرح در پشت صحنه گناه فرشته | تصاویر

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

رئیس هیات تنیس روی میز کردستان انتخاب شد

مراسم «هزار دف» در روستای پالنگان

یک اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر و نویسنده ممتازِ معاصر، ملک‌الشعرا بهار

قرقیزستان از شکست برابر تاجیکستان گریخت

مدیرروستا: منافع برخی کشیدن ترمز پیشرفت لیگ است

اتفاق عجیب برای ژیمناست تاریخ‌ساز ایران

واکنش‌های برتر مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

ستاره بارسلونا تهدید به مرگ شد!

داوران هفته 28 لیگ دسته اول مشخص شدند

عالیشاه بازی آلومینیوم را از دست داد

کولاک مهاجم سابق پرسپولیس در لیگ ژاپن

کشتی ایران رکورد تاریخش را در مسابقات قهرمانی آسیا شکست

واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به 6 بانک

8 روستای ایران کاندیدای ثبت جهانی شدند‌

پخش سریال طنز «زندگی به شرط خنده» با بازی رضا داوودنژاد

پرونده ٨ روستای کاندیدای ایران به سازمان جهانی گردشگری ارسال می شود

فضای مازاد مدارس کردستان به کودکستان‌ها اختصاص یابد

دستگیری 8 سارق در بیجار

هم‌نوازی دف‌نوازان در پالنگان کردستان + فیلم

پیاده‌راه فردوسی‌ سنندج یا پیست‌ موتورسواری؟!

حال خوب ساختنی است/ شعار امسال هفته سلامت اعلام شد

شاخص‌های آبفا در کردستان ارتقا می‌یابد/آبرسانی به 169 روستا

رنگین‌کمانی از دَف‌نوازان ایرانی در کردستان/ میراثی که به زودی ثبت جهانی می‌شود

پیشرفت 85 درصدی تأمین برق پروژه شهرک صنعتی دو سقز

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

کناره‌گیری نویسندگان از «انجمن قلم آمریکا» در حمایت از غزه

تصمیمات احساسی و ذوب شدن آهسته فولاد

احتمال لغو سفر ملی‌پوشان ووشو به چین

سرمربی سابق تیم ملی ولز در آستانه حضور در تراکتور

زمان حضور بازیکن پرسپولیس در کمیته انضباطی مشخص شد

تصاویری از لحظات خداحافظی جیدن کاکس از تشک کشتی