عصر کرد

آخرين مطالب

رئیس ستاد انتخابات کردستان:

281 داوطلب برای نمایندگی مجلس در کردستان ثبت نام کردند سياسي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - رئیس ستاد انتخابات کردستان گفت: ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در کردستان همزمان با سراسر کشور از دهم تا شانزدهم آذر انجام شد که در نهایت 281 ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار مهر ، حسین خوش اقبال پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه کردستان با بیان اینکه ستادهای ثبت نام این استان همزمان با سراسر کشور در پنج حوزه انتخابیه کردستان آغاز به کار کردند، اظهار داشت: تا آخرین روز فعالیت این ستادها 281 نفر ثبت نام کردند که طی چند روز گذشته یک نفر از داوطلبان به صورت مکتوب انصراف خود را اعلام کرد.
وی با اشاره به رشد 33 درصدی تعداد داوطلبان ثبت نامی نسبت به دوره قبل انتخابات مجلس شورای اسلامی، افزود: در دوره دهم مجلس 233 نفر ثبت نام کرده بودند که در این دوره با افزایش 65 نفری مواجه بودیم.
رئیس ستاد انتخابات کردستان با بیان اینکه مشارکت بانوان برای به دست آوردن کرسی مجلس در دوره یازدهم نیز نسبت به دوره دهم با افزایش 38 درصدی روبرو بوده است، ادامه داد: در این دوره 29 نفر از داوطبان ثبت نام شده را بانوان تشکیل می دهند در حالی که در دوره گذشته 21 نفر ثبت نام کرده بودند.
خوش اقبال به میزان تحصیلات داوطلبان اشاره کرد و یادآور شد: در این دوره یک نفر فوق دیپلم (نماینده ادوار گذشته مجلس)، 14 نفر دارای مدرک کارشناسی، 229 نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، 38 نفر دارای مدرک دکترا و همچنین پنج نفر نیز مدرک حوزوی دارند.
وی به آمار داوطلبان ثبت نامی به تفکیک حوزه های انتخابی نیز اشاره کرد و بیان کرد: 95 نفر برای به دست آوردن دو کرسی در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران، 38 نفر نفر برای حوزه انتخابیه سقز و بانه، 55 نفر برای حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد، 42 نفر برای حوزه انتخابیه قروه و دهگلان و 51 نیز برای حوزه انتخابیه بیجار داوطلب شده اند.
رئیس ستاد انتخابات کردستان با بیان اینکه کم سن ترین داوطلب 30 سال و مسن ترین داوطلب نیز 74 سال سن دارند، گفت: بیشتر داوطلبان برای حضور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در رده سنی 36 تا 40 سال قرار دارند.
خوش اقبال اظهار داشت: 65 نفر از داوطلبان در دوره های گذشته انتخابات مجلس داوطلب بوده اند و از این تعداد 17 نفر نیز نمایندگان ادوار مجلس در کردستان هستند.
وی افزود: خوشبختانه با توجه به لیست داوطلبان برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس در کردستان از همه جریان های سیاسی و احزاب فعال استان برای حضور در این انتخابات حضور دارند و این نشان می دهد که تمامی کسانی که قصد حشور در مجلس را دارند به دنبال رفع دغدغه های مردم هستند.
رئیس ستاد انتخابات کردستان ادامه داد: پس از پایان زمان ثبت نام داوطلبان، بلافاصله از طریق دادگستری، ثبت احوال، نیروی انتظامی و اطلاعات نسبت به سابقه داوطلبان استعلامات لازم گرفته شده و تا روز 21 آذر ماه جاری کار تائید صلاحیت افراد ثبت نام شده ادامه دارد.
خوش اقبال یادآور شد: پس از این تاریخ به مدت 42 روز برای کسانی که احتمالا در مرحله تائید صلاحیت، رد شوند فرصت هست تا با اعتراض به وضعیت آنان مجددا رسیدگی شود.
وی بیان کرد: از روز 24 بهمن ماه سال جاری نیز به مدت هفت روز فرصت فعالیت های انتخاباتی برای داوطلبان وجود دارد و در نهایت روز دوم اسفند ماه نیز انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.
رئیس ستاد انتخابات کردستان گفت: برای برگزاری این دوره از انتخابات در کردستان هزار و 245 شعبه اخذ رای پیش بینی شده که نسبت به دوره قبل که هزار و 197 شعبه بود، افزایش داشته است.
خوش اقبال اظهار داشت: همزمان با فعالیت هیئت اجرایی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، هیئت بازرسی استان نیز فعالیت خود را آغاز کرده و شهرام ملکی به عنوان رئیس این ستاد، مسعود روحانی دبیر و هوشنگ فولادی، رشید قربانی و سیدنجیم حسینی نیز به عنوان اعضای این هیئت انتخاب شدند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را نشانه توسعه ‌یافتگی دانست و افزود: قطعا در انتخابات پیش‌رو نیز مشارکت گسترده مردم را شاهد خواهیم بود.
رئیس ستاد انتخابات کردستان ادامه داد: ما به عنوان مجموعه ستاد انتخابات و فرمانداری‌ها تلاش می‌کنیم با ایجاد فضای نشاط و امید، زمینه تحقق حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای را فراهم کنیم.
خوش اقبال یادآور شد: مردم جدای از اینکه در انتخابات پیش‌رو مشارکت خوبی خواهند داشت، باید نمایندگانی اصلح را انتخاب کنند تا شاهد مجلسی کارآمد و علمی داشته باشیم که زمینه‌ساز توسعه استان و کشور شوند.
وی از رسانه‌ها نیز خواست همچنان که در برهه‌های حساس و مهم نقش‌آفرینی کرده‌اند در ایام انتخابات هم با نقش موثر خود مردم را به شرکت حداکثری در انتخابات ترغیب کنند.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/97408/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چه کسی می داند...

گل اول لاتزیو توسط کاستیانوس در دقیقه 12

خطای شدید جکسون روی پای تومیاسو که داور از نشان دادن کارت قرمز صرف نظر کرد

ستارگان تیم رویایی رئال مادرید اکنون کجا هستند؟

گل سالم الدوساری به العین

به اتهام تجاوز؛ دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند

فقط این مربی می‌تواند یونایتد را قهرمان لیگ برتر کند

دلایل خسرو حیدری برای ترک خوشه طلایی!

شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک

صحنه جنجالی دربی لندن؛ چطور اخراج نشد!

بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان

آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها فردا برگزار می‌شود

شلیک پلیس برای دستگیری گوشی قاپ!

عکس دوست‌داشتنی هوتن شکیبا در پشت‌صحنه مهمونی

توقیف 51 دستگاه موتورسیکلت متخلف در هرسین

اطلاعیه قطعی آب در سنندج

عملیات وعده صادق برگ زرینی بر تاریخ ایران اسلامی است

عقب‌ماندگی کریدور شمال – جنوب در کردستان

ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به 5 میلیون دلار رسید

مراقبین سلامت کردستان در دوره‌های توانمندسازی شرکت کردند

فال انبیا فردا چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 | فال پیامبران از حضرت شعیب تا حضرت خضر

ترکیه اس-400 را در مرز عراق مستقر می‌کند

کاندیداها و هواداران‌شان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند

کاندیداها و هوادارانشان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند

7500 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کرمانشاه پرداخت شد

کرمانشاه نیازمند انجام اقدامات قرارگاهی است

افتتاح بیش از 80درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر

ضبط 700 کیلوگرم لاشه گوشت مرغ در کرمانشاه

ای بیخبران چه جای خواب است مرا

ترکیب آرسنال-چلسی؛ پوچتینو علیه صدرنشین

خیال کورتوا راحت است؛ لونین به خوبی جایم را پر کرده

عقب‌نشینی یوفا؛ لیست‌‌های اروپایی 26 نفره شد

پایان پیولی؛ زلاتان سرمربی میلان را انتخاب کرد

عذرخواهی کارلوس کی‌روش از خسرو حیدری!

سیو برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال 2023/24

خسرو حیدری: رفتن به سپاهان اشتباه بود!

کنترل توپ های تماشایی ریاض محرز

آقای گل تاریخ فرانسه قدم در راه مسی گذاشت!

ناراحتی لامینه یامال پس از گل پیروزی بخش جود بلینگام در ال کلاسیکو

برخورد قانونی پلیس کرمانشاه با اندک افراد هنجارشکن حوزه حجاب

افزایش دمای هوای کرمانشاه

«مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها

چه چیز داری با خویشتن که دیدارت...

جانشین عالیشاه در اراک هم بازوبند می‌خواهد

گلایه خسرو حیدری از علی دایی

حسین وفایی، به مکان مقدس ما توهین کردی!

سیوهای بی نظیر دروازه بانان لالیگا با پا!

تمجید شواین اشتایگر از گواردیولا

خط و نشان مدافع ذوب آهن برای تراکتوری‌ها

توصیه به لیورپول؛ مورینیو دوای درد شماست!‏