عصر کرد
برگزاری آیین تکریم و معارفه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری
گسترش پیاده راه ها و دوچرخه سواری در الویت اند/مشکل بانک آینده حل شد
دوشنبه 1 ارديبهشت 1399 - 21:13:09
عصر کرد - معاون سابق حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از حل شدن مساله شهرداری و بانک آینده خبر در آخرین جلسه رسمی اش خبر داد و مناف هاشمی که از این به بعد بر مسند او می نشیند گسترش پیاده راه ها و دوچرخه سواری را از مهمترین الویت هایش معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار شهرنوشت، یوسف حجت دوشنبه- یکم اردیبهشت-در آیین تکریم و معارفه سرپرست و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران که با حضور پیروز حناچی شهردار تهران برگزار شد به اقدامات انجام شده معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در طول 4 ماه تصدی خود پرداخت و گفت: در این مدت 40 میلیارد تومان از محل تبصره 18 برای بازسازی اتوبوس‌ها و 156 میلیارد تومان از محل صرفه جویی سوخت بابت هزینه کرد در شبکه مترو دریافت شده است. 
او در ادامه بیان کرد: همچنین اعتبارات مربوط به اوراق مشارکت یک هزار و 500 میلیارد تومان دریافت شده و برای 910 میلیارد تومان مانده در حساب بانک آینده هم راه حل خوبی پیدا شده که به زودی حل خواهد شد.
حجت با بیان اینکه میزان عملکرد مالی سازمان ترافیک در سال 1398 دوبرابر سال 1397 بود، افزود: اعتبارات تخصیص یافته دولت در سال گذشته برابر با 33 میلیارد تومان بود که تا تومان آخر هزینه شد.
گسترش پیاده راه ها و دوچرخه سواری در اولویت اند
در ادامه جلسه سید مناف هاشمی با تشکر از حسن اعتماد شهردار تهران برای انتخاب او به عنوان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: اگر حمل و نقل شهری و خدمات شهری اقدامات خود را متوقف کند، مردم متوجه خواهند شد که چه اقدامات بسیاری را این دو حوزه به صورت شبانه روزی انجام می‌دادند.
او با بیان اینکه با توقف اجرای طرح ترافیک، بار ترافیکی خودروهای شخصی بیشتر شده و مشکلاتی را برای ایجاد کرده است، یادآور شد: باید تصمیماتی اتخاذ شود که راحتی و ایمنی ترافیک را برای شهروندان در پی داشته باشد.
هاشمی در ادامه افزود: مسیر بهبود حمل و‌ نقل شهری، عزم جدی و کمک جهادی از همه ارکان می‌خواهد. تمامی بازوهای بیرونی و درونی معاونت باید با یکدیگر تعامل و همکاری دو سویه داشته باشند.
معاون جدید شهردار تهران، تأکید کرد: متأسفانه احترامی که صرف احداث جاده و مسیر برای خودروها می‌شود برای پیاده محوری در شهر نمی‌شود. اما خوشبختانه در مدیریت شهری فعلی این رویکرد وجود ندارد و جای خود را به انسان محوری داده است. در مدیریت شهری جدید توسعه دوچرخه سواری یکی از سیاست‌های اصلی است. 
هاشمی افزود: در مدت زمانی‌که در این معاونت خواهم بود تلاش جدی برای توجه به پیاده راه‌ها، توسعه دوچرخه سواری، اصلاح معابر و نقاط حادثه خیز خواهم کرد.
حمایت حداکثری شورا از انتضاب مناف هاشمی
در ادامه این جلسه محمد علیخانی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تاکید کمیسیون حمل ‌ و نقل شورای شهر برای تعیین و تکلیف معاونت حمل و نقل و ترافیک گفت: زمانی‌که اعلام شد آقای هاشمی معاون حمل و‌ نقل و ترافیک شهرداری شد، بیشتر اعضای شورای شهر از این انتصاب اعلام حمایت کردند. شورا انتظار دارد که در دوره معاونت آقای هاشمی حمل و ‌نقل همگانی توسعه و تکمیل شود.
علیخانی با بیان اینکه امید است پس از پایان دوره مدیریت پنجم شهری، کارنامه‌ای ارزنده و‌ مثبت داشته باشیم، یادآور شد: اگرموفقیتی حاصل شود برای تمامی ارکان مدیریت شهری خواهد بود و شهرداری و شورای شهر نباید از هم تفکیک شوند.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: امیدوارم که بعد از پایان بیماری کرونا، کنفرانس بین المللی حمل ‌و ‌نقل شهری ادامه یابد چرا که اعتبار بسیاری برای شهرداری در پی خواهد داشت.
سردار محمدرضا مهماندار رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در ادامه این مراسم با تأکید بر اینکه شهرداری تهران دو بخش مهم و اساسی دارد، توضیح داد: این دو بخش شامل خدمات شهری و حمل و‌ نقل هستند که آمار و تأثیر لحظه‌ای دارند. اگر لحظه‌ای این خدمات توقف یابند، شهر هم متوقف خواهد شد.
او یادآور شد: تا به امروز شاهد زحمات صادقانه و خالصانه همه دوستان بوده‌ام. سرعت بخشی به موفقیت‌ها منوط به تعامل و همکاری است چرا که هدف همه مدیران ارائه خدمات به مردم است.

http://www.Kurd-Online.ir/fa/News/115549/گسترش-پیاده-راه-ها-و-دوچرخه-سواری-در-الویت-اند-مشکل-بانک-آینده-حل-شد
بستن   چاپ