شناسایی بیش از یک هزار دیرآموز پایه اول ابتدایی در کردستان
پنجشنبه 20 شهريور 1399 - 11:07:59
|
|
عصر کرد - ایرنا / رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: یک هزار و 529 دیرآموز پایه اول ابتدایی در برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی و بدو ورود به دبستان در مدارس این استان شناسایی شدند. خلیل رنجبر، رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اظهار داشت: از این تعداد، 675 نفر در برنامه سنجش سلامت وآمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و 854 نفر نیز در برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی دیرآموز تشخیص داده شدند. وی اضافه کرد: دانش آموزان دیر آموز در مقایسه با همسالان خود در مهارتهای شناختی، روانی و حرکتی ضعیفتر عمل میکنند از این رو برنامهها و تمهیدات خاصی را جهت سازگاری تحصیلی آنان باید رعایت و اجرا کرد. رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان با اشاره به تهیه بسته تخصصی آموزشی ویژه دانشآموزان دیرآموز پایه اول افزود: شناسایی نیازها و ویژگیهای دانشآموزان دیرآموز، اجرای آموزش فردی شده وارائه راهبردهای آموزشی در این بسته آموزشی تشریح وتببین شده است. رنجبر یادآور شد: کلاس های تلفیقی راهی برای شکوفایی تواناییهای بالقوه دانشآموزان دیرآموز است به شرط آنکه معلمان در ارتباط با این کودکان آنها را درک کرده و با توجه به نیازهای ویژه این دانش آموزان به سازگاری اجتماعی، عاطفی و پیشرفت تحصیلیشان کمک کنند. وی با تأکید بر مشارکت وآموزش والدین همگام با آموزش و برنامهریزی برای دانشآموزان و تأثیر مهم خانه وخانواده بر میزان یادگیری دیر آموزان تاکید کرد:آگاه سازی اولیا درباره مسائل و مشکلات رفتاری در مدرسه و عواقبی که احتمالا ًبرای دانشآموزان، مدرسه وجامعه پیش خواهد آمد بسیار حائز اهمیت است. رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: دیرآموزان که 10 تا 13 درصد جامعه دانش آموزی را به خود اختصاص میدهند به عنوان یکی از مشکلات اساسی آموزشی دوره ابتدایی محسوب شده و معمولاً نمیتوانند در تحصیل و یادگیری مطالب همگام با سایر همکلاسیهای خود حرکت کنند. رنجبر یادآور شد: بهرهمندی از خدمات مشاورهای، آموزش والدین، ارائه خدمات ویژه آموزشی، تسلط، توانمندی و کارآمدی معلمان خطر حذف شدن این دانشآموزان در جریان آموزشی را کاهش میدهد.
http://www.Kurd-Online.ir/fa/News/142655/شناسایی-بیش-از-یک-هزار-دیرآموز-پایه-اول-ابتدایی-در-کردستان
|